miercuri, 29 decembrie 2010

2010 - Ce a fost


E aproape sfârşitul anului, motiv pentru care vă invit să citiţi/recitiţi articolul "What's Next". Se pare că ceea ce am intuit anul trecut arată cu mult mai bine decât ceea ce prognozam acum doi ani pentru 2009. Practic, din tot ceea ce am scris atunci nu s-a îndeplinit un singur lucru: numirea lui Mario Draghi la şefia BCE. Aş putea spune că nu s-a întâmplat încă, dar, pe măsură ce scandalurile din lumea bancară italiană se vor amplifica, Draghi se va îndepărta tot mai mult de respectiva poziţie.

În ceea ce priveşte ţintele de investiţie pentru 2010 am avut perfectă dreptate. Practic toate ţările enumerate şi-au continuat creşterea economică, iar companiile locale au adus câştiguri bune. La capitolul investiţii ar mai fi o rectificare: abia acum am observat că în respectivul articol am uitat efectiv să introduc Turcia, cu toate că atrăsesem atenţia în mai multe rânduri asupra potenţialului acestei ţări(un exemplu aici). De asemenea, pe parcursul anului acesta am mai atras atenţia asupra Indiei, al cărei potenţial probabil se va vedea anul viitor.

Cam aşa a fost 2010, un an destul de greu, dar care a adus rezultate excepţionale celor care au ştiut cum şi unde să investească. Cred că elementul pozitiv al acestui an a fost faptul că oportunităţile au continuat să existe sau, mai bine spus, s-a demonstrat că acestea există pe orice vremuri. Despre 2011 probabil vom vorbi mâine. :-)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)