luni, 24 septembrie 2012

Hartile nedumeririi

Eliminarea Google Maps din noua versiune a iPhone se dovedește a nu fi altceva decât începutul unui dezastru. Dincolo de poziționările hazlii ale unor orașe, de încurcături ale numelor străzilor sau de alte numeroase erori specifice începutului, serviciul de la Apple mai are o problemă: este doar o copie nereușită a celui de la Google. 

Strategia de lansare a serviciului cu tam-tam s-a dovedit a fi una greșită. Nu poți prezenta ca noutate absolută un serviciu mediocru a cărui unică noutate este reprezentată de câteva elemente având un grad superior al detaliului sau de două-trei shortcut-uri inspirate. Este mult prea puțin și mult prea dezamăgitor pentru Apple. Ceea ce face ca, pentru utilizatorii iPhone să se pună problema nu când va repara Apple erorile din serviciul de hărți ci cum pot rula Google Maps pe noile telefoane. 

Problema hărților se dovedește a nu fi fost nimic altceva decât un simplu hatâr costisitor al șefilor companiei. Confruntați cu o lipsă cronică de idei, oficialii Apple s-au gândit să-și impună noul telefon cu chestiuni minore de genul „mai subțire”, „ecran mai mare” sau „baterie mai puternică”. Toată lumea știe că acestea sunt caracteristici specifice evoluției, chestiuni la care toată lumea se așteaptă. 

Personal consider că, în ciuda succesului de vânzări așteptat, iPhone se dovedește a fi doar o șlefuire a modelului anterior, noutățile nefiind atât de revoluționare pe cât au fost prezentate de oficiali. Criza de idei de la Apple este principalul element de risc al companiei. Dacă ne gândim la faptul că mini iPad-ul nu este altceva decât o încercare de a ocupa segmentul dominat copios de Samsung prin Galaxy Note, ne putem da seama că americanii sunt într-o criză profundă de idei. Criză care, pentru Apple poate echivala cu intrarea în banalitate.

2 comentarii:

  1. Nu vor intra in banalitate. Sunt destui fanatici care le cumpara produsele doar pentru logo-ul cu mar.
    Eu cred ca asteptarile sunt prea mari. Nu poti inventa si revolutiona in fiecare an.
    Au cazut in plasa Samsung in loc sa-si urmeze propriul drum. Au sadit asteptari in mintile consumatorilor si vor plati pentru asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. In saliling, atunci cind se intrec doua barci, exista o strategie care iti aduce de fiecare data victoria: barca care ia un avans cit de mic in prima parte a cursei, trebuie doar sa copieze miscarile celeilalte pentru a cistiga cursa.
    Apple are avantajul user base-ului de aproape 250 milioane care sunt mai mult sau mai putin captivi in ecosistemul media creat de Apple. De acum incolo Apple trebuie doar sa copieze ce face Samsung pentru a se mentine in fata.

    Strategia asta nu mai functioneaza insa atunci cind in concurs se inscriu mai mult de doua barci.

    RăspundețiȘtergere