Ceea ce nu ştiau cei care-mi urmăresc postările de pe Telegram este că în acea perioadă citeam o carte de o valoare extraordinară: Sfinţii catacombelor Rusiei a lui Ivan Andreev. Este un fragment al unei istorii cvasi-necunoscute, dar, mai mult de cât atât, o cronică a unei spiritualităţi atât de profunde şi înalte încât te simţi copleşit. Te trezeşti brusc în faţa adevărului autentic, a profunzimii unor oameni despre care nu aveai habar că au existat, dar care i-au marcat profund atât pe contemporanii lor - indiferent că erau oameni simpli sau torţionari - cât, mai ales, pe generaţiile care-au urmat, transformându-se pentru acestea în faruri călăuzitoare. Iar elementul cel mai sfâşietor, sentimentul pe care-l ai în fiecare pagină a cărţii, este faptul că scrierea, în ciuda faptului că e o cronică a ceea ce a fost, de fapt este despre ceea ce urmează să fie. Şi nu-i vorba aici doar despre profeţia părintelui Ignatie din Harbin, care în anii 30 ai secolului trecut spunea că „Ceea ce a început în Rusia se va încheia în America”, ci de semne ale vremurilor care devin din ce în ce mai evidente şi care ne fac să credem că ceea ce citim în carte e pe cale să se întâmple.
În iulie 1927, Mitropolitul Serghie, locţiitor al Patriarhului, a emis o declaraţie privind loialitatea Bisericii faţă de noua conducere sovietică. Cunoscut fiind caracterul ateu al comunismului sovietic, declaraţia a stârnit nemulţumirea multor ierarhi care nu s-au sfiit să-l înfrunte direct pe Serghie. Doar că, în timp ce Serghie avea de partea sa întregul aparat al statului comunist, contestatarii săi nu aveau altceva decât propria credinţă. Puşi în faţa evidenţei, o mână de ierarhi iau decizia separării de biserica oficială, cea care se transformase într-un instrument al propagandei comuniste, înfiinţând ceea ce se va numi „Biserica rusă din catacombe”. Imaginaţi-vă o mână de ierarhi credincioşi care, dincolo de faptul că-şi asumă separarea de bisericile în care slujiseră, rămân aproape singuri, într-o societate obtuză şi deplin controlată. Astfel noile lor biserici sunt acolo unde se află, indiferent că e vorba de un lagăr de concentrare sau un loc uitat de lume. Un luminiş sau un colţ au celulei se transformă într-o biserică inedită, în care slujba este şoptită şi cântările ajung doar la urechile ciulite ale celorlalţi deţinuţi. Un fenomen unic, de o profunzime sfâşietoare, care nu are cum să nu te mişte adânc şi care, mai presus de orice, e însoţit de minuni inexplicabile.
E limpede de intuit că primii reprezentanţi ai noii Biserici au ajuns în lagăre pentru a fi exterminaţi rapid, însă ceea ce este surprinzător e că, în ciuda presiunilor şi a instituirii interdicţiei de a comunica, numărul adepţilor a crescut. Cu toate că autorităţile comuniste, instigate de serghianişti, au încercat să ucidă din faşă fenomenul, de obţinut n-au obţinut decât efectul contrar. Este uluitoare povestea primului Episcop secret, Maxim de Serpuhov. M.A. Zizilenko era un medic strălucit care, în acelaşi timp, dădea dovadă de o credinţă profundă, ajungând astfel unul dintre prietenii apropiaţi ai ultimului Patriarh real al Rusiei, Tihon. Patriarhul, îngrijorat de cererile tot mai insistente ale puterii sovietice, a decis ca înainte de moarte să-l tundă în taină pe M.A. Zizilenko şi, în cazul în care Biserica se va îndepărta de „credincioşia faţă de Hristos”, acesta să devină episcop secret. După declaraţia lui Serghie, doctorul M.A. Zizilenko se transformă în primul episcop secret, Maxim de Serpuhov, îndeplinind astfel voinţa Patriarhului Tihon.
De-aici începe o aventură extraordinară în care, în ciuda persecuţiilor, Biserica subterană devine din ce în ce mai mare, beneficiind de sprijinul oamenilor simpli. Iată câteva fragmente relevante:
„Când m-am întors din exil (în Leningrad), am găsit Biserica din catacombe. Eu personal ştiam aproximativ două sute de locuri în care se săvârşeau slujbe. Douăzeci de preoţi itineranţi şi doi episcopi slujeau aici. Aceste locuri erau destul de diverse: de la bordeie de ţărani până la instituţii sovietice, în care erai admis doar prin permis. Dar pe atunci Biserica din catacombe nu avea nicio organizare generală de interconectare.(...)
După informaţiile mele(aprox. anul 1980[n.n]), Biserica din catacombe acum nu doar că a devenit mai puternică, dar a ajuns şi la anumite forme de organizare. După unul din episcopi, deşi sunt comparativ puţini membri activi ai Bisericii din catacombe, marea majoritate a oamenilor simpatizează cu ei şi îi ajută. Fără această susţinere, în condiţiile sovietice, Biserica din catacombe nu ar putea să existe deloc.”
Partea interesantă este Biserica rusă din catacombe s-a extins şi în afara Rusiei, prin intermediul preoţilor şi a episcopilor secreţi care au reuşit să evadeze din coşmarul sovietic. În ciuda faptului că acolo puteau să revină în cadrul Bisericii ruse din exil, structură sinodală şi neinfectată de serghianism, aceştia şi-au păstrat caracterul secret, continuând să evolueze în paralel, fenomen care autorului i s-a părut cel puţin ciudat. După mărturisirile sale din carte, norii îndoielii i-au fost spulberaţi de epistola unui episcop secret din afara Rusiei care i-a mărturisit motivul pentru care preferă să rămână în subterane: „Precursorii lui Antihrist au apărut deja şi nimeni nu ştie când va veni timpul ca fiecare credincios, fără a intra în casă, va trebui să fugă în munţi, adică să meargă în catacombe”. Reţineţi, e vorba de anii 80, ani în care nimeni nu-şi imagina nici măcar căderea regimului sovietic. Ca să nu mai vorbim de faptul că, din cenuşa acelui regim, a renăscut o jivină mult mai înfiorătoare şi perversă care deja cuprinde întreaga lume.
Aşa cum v-am spus încă de la începutul articolului, sentimentul pe care-l remarci la personalităţile descrise este acela acela al unui sfârşit de lume. Ei sunt conştienţi că trăiesc un sfârşit al lumii lor şi că bătălia pe care-o duc este mult mai înaltă decât puterile lor. Culmea, tocmai inegalitatea evidentă dintre ei şi sistem este motivul pentru care acceptă lupta. Iată cum arată un fenomen spiritual autentic în care verticala transcendenţei le dă celor de-acolo puterea de care au nevoie pentru a lupta cu hidra! Revenind la profeţia părintelui Ignatie din Harbin, putem vedea limpede că ceea ce se petrece acum nu-i doar o copie la indigo a ceea ce s-a petrecut în trecut, dar şi calea către o lume total închisă în care nu mai poţi spera că pe acest pământ mai există vreo oază de libertate.
Vă recomand cu toată puterea să citiţi această carte sfâşietoare pe care-o puteţi comanda direct de la Contramundum. Şi, pentru că tot m-am cam lenevit în ceea ce priveşte prezentarea de carte nouă, de la aceeaşi editură vă recomand alte două titluri excepţionale(pe care le voi prezenta în articole separate):
- Ghidul incorect politic despre anii 60 - o demitologizarea tot ceea ce e prezentat acum în culori pastelate”, doldora de informaţii reale şi care vă va oferi o perspectivă corectă asupra acestei pagini ruşinoase a istoriei recente
- Istoria lumii pentru copii: Evul Mediu şi Epoca Modernă - manual din anul 1924 scris de Virgil M. Hillyer, director al Şcolii Clasice Calvert. În special pentru cei mici - dar nu numai pentru ei - acest manual alternativ prezintă istoria într-o formă excepţională, uşor de înţeles, extrem de bine sintetizată şi prezentată aşa cum numai în şcolile clasice se făcea.
Și în România a existat o Biserică de catacombe, la fel de necunoscuta, sau ascunsă "marelui public"...
RăspundețiȘtergereDoar cei care au făcut parte din ea pot da marturii, iar noi, cei care am avut darul să îi ascultăm, nu putem decât să recunoaștem ce înseamnă credința adevărată.
Adevărata luptă e cu duhurile răutății și cu propriile patimi
RăspundețiȘtergereRecomand si eu cu toata taria (fara a avea, desigur, puterea si influenta recomandarilor lui Dan) "Optiunea Benedict" de Rod Dreher- unde gasim (alaturi de ceea ce a scris Dan) esenta (exprimata si de Iustin Parvu !) modului in care ar trebui sa actionam, citez din Dreher: "In loc sa ne risipim energia si resursele ducand batalii politice imposibil de castigat, ar trebui sa ne straduim sa construim comunitati, institutii si retele de rezistenta care pot sa intreaca in ingeniozitate ocupatia, sa-i reziste mai mult timp si, in cele din urma, s-o infranga" - adica exact "reteaua" Bisericii din catacombe sau ideea de comunitate exprimata de Iustin Parvu. Aceste idei care se desprind, iata, din locuri atat de diferite probabil ca sunt calea de urmat....
RăspundețiȘtergere"Ticăloşia asaltului asupra valorilor noastre milenare se face la modul programatic, având ca unic scop distrugerea omului prin transplantarea unor false idei şi a unor valori golite de sens care, în final, duc la prăbuşirea psihică a individului şi transformarea sa într-un „automat uman”."
RăspundețiȘtergereGuru sunt multi prin România si te doare mintea daca te apuci sa-i studiezi pe toti. Numai ca, dle Diaconu, valorile milenare care sunt?!
Trăim intr-o tara in care din crestinism oamenii nu au reusit sa-si insuseasca o Lege de baza a Lui Dumnezeu incifrata si in multitudinea de proverbe, zicatori: Nu fura!
Se fura ca in codru in Romania! Prin tehnicile NLP, hotia a fost ridicata la nivel de arta: furi si de la urmași.
Stai calm, ca Iisus nu a pus niciodata accent pe furat. Comunitatile fara propietati pe PAMINT a lui Hristos nu au de ce sa-si insuseasca prin nemernicie si viclenie bunurile altora. Nu mai exagera.
ȘtergereFuratul( luatul din teritoriul altuia) este un instinct firesc, practicat zilnic si fara ezitare de aproape FIECARE ANIMAL DE PE PLANETA.
Deci daca ar fi fost ceva rau cu acest gest de a te descurca dpdv al aprovizionarii cu mincare pe pamint si in oceanele Terrei, Iisus ar fi vorbit despre asta. Numai mintea omului bolnava de avaritie, lacomie si nemernicie, acaparare de teritorii si bunuri de la comunitati pasnice unde nu exista propietate privata, ci totul este la comun, a putut sa inventeze asa ceva.
Cu alte cuvinte furtul e ceva nativ si nu trebuie sa ne facem probleme . Il avem in ADN-ul nostru ca o parte integranta .....ce are un scop inca nestiut ? Voi astia cu totul la comun sunteti foarte simpatici !
ȘtergereCe mai inteleg romanii din valori traditionale? Ca si Dan Puric o tine langa cu sloganul: " daca toata lumea se schimba in jurul tau, nu te schimba pentru ca tu esti bine". Se referea la aceleasi valori traditionale romanesti. Numai ca tradițiile nu sunt crestinism. Daca tai porcul de Craciun si mielul de Pasti, ori mergi la biserică regulat, nu insemna ca ai atins perfectiunea si nu ai nimic de invatat de la altii. Finlandezii merg mult pe bicicleta si pe jos. Romanul isi scoate masina si pentru trei sute de m. Romanul.nu respecta regulile bunului simt. Injura, minte, nu se tine de cuvânt, arunca gunoaie, bea bere cu butoiul si se usureaza pe ziduri si prin toate pasajele, de-ti muta nasul din loc duhorile!
RăspundețiȘtergereDeci...dle Diaconu, între tarani si intelectualii nationalisti de tip Dan Puric este o ruptura ca intre Ion si familia Herdelea. Voi ce idealizati? Ce aparati? Care valori? Câte valori? Crestinismul Lui Iisus este limpede ca apa de izvor: tot ce facem, pentru noi facem. Iar poporul este oglinda intelectualilor orbiti de vanitati si cuvinte pompoase. Va place sa va inveliti in cuvinte ca ceapa in foi. Cand incepi sa desfaci foile te apuca plansul. Multe vorbe frumoase, dar realitatea e diferita de idealurile la care va inchinati voi. Realitatea e cruntă.
Nu va prigoneste nimeni, nu mai faceti pe mucenicii. Primim inapoi ca popor tot ce semănăm.
Nu mai exagera Aurelio,
ȘtergereSi finlandezii s-ar usura cu voiosie daca n-ar avea vc-uri publice la fiecare colt de strada.
Romanul circula cu masina pentru ca o face de abia 20 de ani( ce vrei, se bucura de jucarioara lui), finlandejii in schimb de 100 de ani
Problemele tale in mare parte sunt cu primarii de sector nu cu oamenii.
Luptătorii împotriva lui Dumnezeu, teomahii, se folosesc în războiul lor necurat de minciună sau de o mixtură otrăvitoare de minciună și fragmente de adevăr ca să poată amăgi pe cei ce pot fi prinși în capcană și să defaimeze pe Dumnezeu și pe cei ce Îl slujesc. În această luptă inclusiv știința este folosită pentru a lovi în Dumnezeu sau în credința celor ce cred sau vor să creadă în El.
RăspundețiȘtergerehttps://www.world-today-news.com/court-in-france-ruled-death-from-covid-vaccine-suicide/
RăspundețiȘtergerein Romania unul din cei mai proeminenti reprezentanti ai Bisericii din catacombe este schiarhiereul Nil Dorobanțu.
RăspundețiȘtergereChina rejects US, EU groundlessly interfering in China's internal affairs, hopes EU see the truth
RăspundețiȘtergerehttps://www.youtube.com/watch?v=c1mFZc6zBsU
Sadhguru nu este "un fake lider spiritual si nici un adept al ideologiei WEF" . In schimb este interesat de o problema vitala a omenirii - salvarea solului - cum sunt si alte persoane respectabile de la noi . De ex. : https://www.facebook.com/radu.iliescu.5/posts/5212002542176866 .
RăspundețiȘtergereSadhguru vorbește la Davos despre depopulare
ȘtergereO predica interesanta:
RăspundețiȘtergereErezia serghianismului din bis. rusa:
https://www.youtube.com/watch?v=9S9fUbijpv4