Intrăm într-un nou val al evoluției tehnologice. Ceea ce se petrece acum este o revoluție în formare despre care doar intuim. Privind retrospectiv în trecut, putem identifica cinci revoluții industriale:
- prima e cea în care s-au dezvoltat echipamentele mecanice
- cea de-a doua este cea în care forța mecanică a fost amplificată de cea a aburului
- a treia este cea în care s-a înlocuit aburul cu motorul termic
- a patra apare odată cu electrificarea
- a cincea este cea de explozie a microelectronicii și calculatoarelor
Cea de-a cincea revoluție industrială ne-a adus, așadar, o accelerare fără precedent a proceselor economice, o teribilă explozie a producției de bunuri și o nemaivăzută eficiență a lanțurilor logistice. De asemenea, am avut circuitele financiare din ce în ce mai transparente, mai rapide și mai simplu de operat. Unuia din prezent nu-i vine să creadă când explic durata unui transfer de bani prin SWIFT în anii 90.
Putem considera că ultima revoluție industrială a început undeva pe la sfârșitul anilor 50, terminându-se în jurul anului 2000(2010?). De-atunci încoace am văzut o teribilă mișcare de avans și contestare, greu de înțeles și identificat. În fapt, toate crizele apărute au semnalat că modelul economic nu mai este viabil și că ceva nou se pune în loc. Nu e de mirare că din criza dotcom - cea care a aruncat la gunoi toate „companiile viitorului” - s-a născut Google, la un moment dat cea mai mare companie a lumii? Acea criză a avut nu un rol de îngenunchere a tehnologiei, ci unul de selecție calitativă. Ochii noștri s-au îndreptat spre căderea falselor companii tehnologice, cele care nu aveau cum să producă vreodată profit, dar trebuie să vedem și altceva, anume că aceeași criză a îngropat și companii tradiționale(Enron), săvârșind un soi de purificare economică.
Structurile cristalizate în urma crizelor anterioare și a celor care se dezvoltă acum, ne arată că suntem în plin proces al unei noi revoluții industriale. Care-i acesta? În principal e ceea ce vedem creionându-se în prezent, adică o fuziune a tehnologiilor din celelalte etape industriale, injectate cu steroizii celor mai recente descoperiri și evoluții din microelectronică și tehnologiile înalte. Identificăm că ochiul liber diverse evoluții, după cum urmează:
- noi tehnologii informaționale care au ca efect digitalizarea integrală a proceselor economice, modelare, scanare și imprimare 3D, realitate augmentată, creșterea vitezei de transfer a datelor, finanțe digitale și blockchain, virtualizare hardware, cloud computing s.a.m.d.
- inteligența artificială care aduce cu sine o modalitate novatoare de stocare și accesare a cunoștințelor acumulate de-a lungul vremii;
- transformarea medicinei dinspre zona tratamentelor de masă, universal valabile, în cea axată pe personalizare, tratamente adaptate fiecărei persoane în parte, sisteme nutriționale inovatoare, telemedicina s.a.m.d.
- tipuri noi de transport, vehicule care se conduc singure, drone, turism spațial s.a.m.d.
- robotică de înaltă precizie, sisteme de asistență avansată în chirurgie, roboți industriali avansați și multifuncționali, nanoroboți s.a.m.d.
- biotehnologie(creștere de organe, tehnologii genetice etc.)
- nanotehnologie(chip-uri, nanotuburi, nanoparticule etc.)
- surse noi de energie, dar și transferul și stocarea inteligentă a energiei. La acest capitol totul e în stadiu incipient, dar ca o exemplificare ar fi hidrogenul eolian sau solar, combustibilii sintetici noi, tehnologiile bateriilor, recuperarea și reutilizarea deșeurilor. Vă rog nu amestecați acest capitol cu ideologia verde întrucât nu despre asta e vorba aici!
Sintetizând, constatăm că cea de-a șasea revoluție industrială este cea în care tehnologiile devin sinergice, rețeaua e parte integrantă a tehnologiei, iar îmbinarea tehnologiilor distribuite cu cele centralizate se face pe baza optimizării performanței. „Rescrierea” tehnologiei se face utilizând cele mai recente descoperiri. Mai mult, revoluția a șasea va avea ca efect echilibrarea perfectă a cererii cu oferta, astfel încât să se elimine supra sau subproducția.
Japonezii au inovat domeniul afacerilor prin conceptul keiretsu(tradus literar ca grup sau sistem). Este o metodă prin care anumite business-uri sunt grupate urmărind același țel, asta fără a exista o conducere sau proprietate centralizată. Keiretsu este de două tipuri: orizontal sau vertical.
Keiretsu orizontal(sau financiar) se manifestă prin relațiile stabilite între firmele finanțate de către o bancă. Astfel se formează un grup de afaceri care, dincolo de finanțare, au în comun și schimburile dintre ele.
Keiretsu vertical(sau industrial) apare prin gruparea într-un parteneriat extins între producătorii, furnizorii și distribuitorii unei industrii. Revoluția creată de producătorii auto japonezi prin eliminarea stocurilor de materii prime și componente ca efect al unui parteneriat cu furnizorii a rezultat într-un salt spectaculos al eficienței.
A șasea revoluție industrială duce conceptul keiretsu la un alt nivel prin intermediul tehnologiilor de rețea, al logisticii integrate și, în scurt timp, a blockchain-ului. Semnătura electronică, simplificarea modului de semnare și executare a contractelor, eficientizarea și automatizarea disputelor comerciale sunt toate piese ale unui imens puzzle care se va îmbina într-o revoluție cu adevărat transformatoare.
Suntem în pragul acestei noi revoluții, încă nu ne dumirim, dar totul evoluează rapid în această direcție. Marea provocare pentru afacerile prezentului este cea de selecție corectă a tehnologiilor și a conceptelor de business. Cu toate că avem acces la întreg arsenalul viitorului, modul în care alegi tehnologiile va face diferența dintre succes și faliment. Îmi propun ca într-un articol viitor să vorbesc despre eșecul Inteligenței Artificiale prin prisma performanțelor economice. Asta nu înseamnă că trebuie evitat AI-ul ci, din contră, că trebuie să fii foarte atent ce anume selectezi de acolo. La ora actuală, pentru niște servicii spectaculoase, dar mediocre, poți plăti o avere sau le poți avea aproape gratis dacă știi ce anume să alegi. Tehnologiile ERP pot face, de asemenea, diferența dintre succes și faliment nu din cauza vreunor diferențe de tehnologie între diverșii participanți ci doar ca efect al planificării și implementării soluției. Un eșec de implementare, de stabilire clară a specificațiilor, de documentare insuficientă sau defectuoasă a proceselor din cadrul întreprinderii poate face totul praf, bulversând întreaga întreprindere.
Exemplele prezentate sunt unele de bază, menite strict a înțelege ceea ce se poate întâmpla atunci când iei o decizie greșită. În realitate totul e mult mai complex întrucât deja firma pe care-o ai(sau la care lucrezi), pentru a avea succes, trebuie să se integreze într-unul sau mai multe lanțuri, să fie nod al uneia sau mai multor rețele și să funcționeze coordonat cu acestea. Din nou, alegerea rețelei(a sistemului) din care faci parte este hotărâtoare pentru ceea ce se va întâmpla cu tine.
Lumea devine mult mai simplă și, în același timp, infinit mai complexă. Procesele industriale, în ciuda diferențelor ideologice, se vor coordona și sincroniza la nivel planetar. Mulți poate au impresia că bat câmpii pe-aici, răspândind fantasme despre ceea ce visez noaptea. Aiurea, toți aceștia vor fi luați pe nepregătite de noul val care se formează și care va lovi violent. În cazul în care aveți curiozități, studiați comunicatul oficial(postat în engleză) al celei de-a Treia Sesiuni Plenare a celui de-al 20-lea Comitet Central al Partidului Comunist Chinez(vezi aici). Veți regăsi acolo o mare parte a celor discutate în materialul de azi. Conducerea superioară a Chinei este conștientă de evoluția lumii și acționează ca atare. La fel face și India și, chiar dacă a pierdut startul, Rusia.
Anul acesta este cel în care „pax americana” va eșua ca panaceu politic al lumii, fiind strivită de noile realități rezultate din cea de-a șasea revoluție industrială. Ironia istoriei va fi cu atât mai crâncenă cu cât, așa cum deja știți, SUA a fost vârful tehnologic care a condus lumea în actualul stadiu.
Lumea este pregătită, prin filme de genul Terminator, Transformers, pentru tehnologia bio-metalica. Restul, tranzistori, neuralink, sunt detalii care nu au importanță prin comparație. Tot ce numim revoluție industrială a fost menit să introducă biometalizarea, asul din mâneca al SUA.
RăspundețiȘtergereAstea s fantezii create pentru distragerea pulimii de la adevăratele probleme, deoarece nu vei avea curent și resurse pentru așii tai din mânecă.
ȘtergereUtilizarea undelor electromagnetice transversale ar înceta, într-adevăr, cu ocazia resetării astronomice, însă tehnologia bio-metalica se bazează pe unde electromagnetice longitudinale, chiar folosirea fulgerului globular. Veți vedea apariția acestor inovații tehnologice în paralel cu declanșarea schimbărilor pe plan geologic/astronomic.
ȘtergereSandokhan, ai uitat ca sa adaugi si schimbarile pe planul gastronomic!
ȘtergereMare branza fulgerul globular!
ȘtergereExista deja sub forma de artifica/petarda. Ii pune incarcatura mai mare, si gata efectu'!
RăspundețiȘtergereIntradevar SUA a fost varful tehnologic care a condus lumea in actualul stadiu si poate ca tocmai din acest motiv nu poate fi si urmatorul lider care sa preia initiativa si sa treaca la urmatorul nivel.
Foarte corecta deducție facuta de tine!
ȘtergereElitismul superputerilor care si au concluzionat rolul istoric de varfuri ale progresului în plan material este deja de ceva timp în tocator.
Sa speram insa ca va mai dura deși toate sunt angrenate într o frenezie isterica sa se autolichideze.
Fereasca Dumnezeu, deoarece noi suntem de gat cu ele.
🙏🙏🙏 CC
Aveti mare incredere, ca fara forta sau prin forta, ar putea fi pastrata o anumita evolutie a evenimentelor.
RăspundețiȘtergereEu zic, ca "ordonarea" n a reusit nici macar pe jumatate, si mai si risca sa piarda "peste noapte", tot ceea ce credeti ca ar fi castigat pana azi.
Comunism stiintific se numeste. Acea minunata lume noua in care totul este o mare infrastuctura iar omul dispare ca individ de sine statator si functioneaza ca omulet, atom, electron, ca ceva mic si foarte inlocuibil. Iar prostii balesc la asa ceva si nu inteleg unde duce toata boala asta psihica inventata de evrei. Evrei ca sunt primii care s-au dezvrajit de lume si s-au apucat s-o masoare ca poate poate vor iesi cumva din ea.
RăspundețiȘtergereDe data asta teoria ta nu se mai aplica. TOTI NE AFLAM LAOLALTA PE TITANIC.
ȘtergereFăcând parte din nu știu ce etnie nu va schimba natura problemei pe care o avem de înfruntat.
Acum este momentul sa ne concentram pe ceea ce ne unește nu divide.
Gândiți!
Este irelevant ca o consideri teorie sau nu. Este o realitate tot mai palpabila in fiecare zi. Aici nu mai vorbim de etnii. Mergem pana la individ, pana la omul arhetip. Natura lui se va schimba. Este deja schimbata. A inceput de cateva sute de ani dar a intrat in etapa finala odata cu secolul XX.
Ștergere"Un eșec de implementare, de stabilire clară a specificațiilor, de documentare insuficientă sau defectuoasă a proceselor din cadrul întreprinderii poate face totul praf, bulversând întreaga întreprindere. " - mostra de gandire centralista, de sorginte comunista. Toate marile firme de succes sunt conduse pe principii dezcentralizate, astfel incat nici o greseala nu poate avea un efect prea mare asupra intregului. Mentalitatea asta este extrem de intalnita la antreprenorii romani, motiv pentru care firmele romanesti nu reusesc sa creasca. Romanii investesc mult prea multa energie incercand sa evite greselile, ceea ce pur si simplu paralizeaza de multe ori activitatea. Statul roman este vinovat 100% pentru crearea acestei atmosfere de teroare, in care orice greseala cat de mica se sanctioneaza cu taierea capului. Psihoza indusa in acest mod creeaza o mentalitate anxioasa si neproductiva in randul populatiei, iar acest lucru se intampla de zeci de ani deja.
RăspundețiȘtergereDe asemenea, cele mai de succes afaceri din lume nu au pornit cu planuri cincinale, ci cu entuziasm si voie buna, munca pe genunchi cu tehnologie primitiva si cu niste lideri care nici ei nu prea stiau ce vor sa faca. In Romania exista conceptul ca daca vrei sa te faci antreprenor trebuie sa citesti 200 de carti, apoi sa faci niste cursuri de 5 ani unde sa inveti ce rapoarte sa prezinti statului la fiecare 5 minute, si abia pe urma te poti apuca de treaba, cu un capital minim de 1 milion de euro. Din nou, principala bariera in calea antreprenoriatului este statul roman, un stat terorist si ostil vietii. Nu degeaba suntem prostii emisferei nordice!
Citește mai bine ceea ce am scris! În paragraful respectiv vorbeam de consecințele eșecului de implementare a unui ERP, iar acelea erau cauzele. Și de funcționat funcționează peste tot în lume! Mor când văd deștepți de tipul ăsta care dau non stop cu bâta-n baltă, convinși că e ceva în capul lor!
ȘtergereȘi ai putea dumneata să-mi spui ce afacere conduci pe principii descentralizate, care, desigur, nu permit greșelii să aibă decât un impact cu totul nesemnificativ?! Poate greșesc dar mi se pare că sunteți încă un "doctor în vorbe", genul de care chiar dvs. amintiți, care scrie cărți despre afaceri fără să fi avut vreodată una!
ȘtergereAnonim31 iulie 2024 la 17:01
ȘtergereAs putea sa-ti spun, dar daca chiar vroiai sa stii trebuia sa mi te adresezi politicos.
Desigur, daca s-ar identifica vreo noua revolutie industriala, care sa nu origineze in Statele Unite, acestea vor avea, in timp, o problema. Problema amplificata si de maniera in care se cramponeaza in prezent de mentinerea intaietatii lor, in locul alegerii unui comportament cooperant, perfect posibil, mai ales in conditiile in care stafeta pare a fi preluata de China, o natiune ( si o civilizatie) care n-a privilegiat razboiul .Din pacate, pentru americani razboiul pare sa fi fost principala parghie a expansiunii lor.
RăspundețiȘtergereModelul de afacere propus de japonezi funcționează intr-o lume a afacerilor unde politicul ascuns nu introduce amenințări la adresa afacerilor, cum ar fi politici "verzi" care constrang afacerile respective.Un exemplu strigător este industria Auto, unde numitul politic ascuns forțează afacerile sa folosească soluții tehnice deja dovedite ca eșec, cum ar fi propulsia electrica pe baterii, nelăsând sa lucreze evoluția tehnologica normala ci impunând "de la Centru" direcția de afacere.
RăspundețiȘtergereNu mai vorbesc de mult trâmbițata lege a cererii și ofertei, macelarita de același politic ascuns...
Uita de legea cererii și ofertei care I deja demult cancelata de WEF. Deficitul energetic schimba totul după cum deja se vede cu ochiul liber.
ȘtergereTe ai gândit vreodată ca "Centrul" nu are nici o alta alternativa în recomandările lui de propulsie pe baza electrica ca fiind singura varianta de tranziție către acel viitor necunoscut inca?
Poate crezi și tu ca petrolul se epuizează în curând, cum ziceau unii sfertodocti prin 1960...sau ca gazele de sera copleșesc Pământul,încât trebui(m) decarbonificat(i).Libertatea gândirii încă exista...
Ștergere21:47
ȘtergereDaca gazele si petrolul NU se termina si sunt un semidoct de ce este pe cale, oficiala la nivelul statelor , presedinti, regi(Anglia) wef, si a marilor corporatii, sa fie eliminat din procesele industriale si urbane? Din cauza climei? :))
Da, se vorbea in anii 60-70 dar nici gand sa fie haos total ca acum.
Propulsia pe baterii e un esec? Serios, asa ai decis tu? Sunt de acord ca nu e o solutie care inlocuieste complet motorul cu ardere interna, dar are aplicatiile ei. Pentru oras masina electrica e perfecta, cu conditia sa ai unde sa o incarci peste noapte. Ce alt fel de propulsie ar trebui sa folosim, dupa parerea ta? Nici eu nu sunt de acord cu dictatele de la Bruxelles.
Ștergere
ȘtergereAnonim31 iulie 2024 la 21:47
Nu cred ca petrolul se epuizeaza prea curand, dar daca ar disparea motoarele diesel care imi imput aerul as fi foarte fericit. Stiu, al tau emana parfum de trandafiri ca are catalizator euro49, dar toate orasele Romaniei sunt poluate un ultimul hal cu noxe si particule de la cazanele diesel.
Diesel ul nu iese încă din scenă, oricât și-ar dori unii. Războiul e împotriva mobilității individuale, pentru *înțărcuirea* în Metropolis ul (by Fritz Lang) de 15 minute, cu *binecuvântarea* creditului social Trade Registrated in China.
ȘtergereDa, am un *cazan care afumă*, dar nu vreau să stau cu curu-mi ca într-un cuptor cu microunde pe o dihai baterie.
Poluarea pe care o simți în oraș crește pe măsură ce filtrele natural create(de Creator) se *rad*-pădurile de oriunde.
Despre Muppets-ii din Buckingham, Grajdul Alb, Davosul sau alte palate ale puterii pulitice, n-am ce să spun bun.
Lumea va fi și mai urâtă decât este acum. Deja spiritualitatea e ultrararefiată. Și cum iubirea este incompatibilă cu a șasea revoluție industrială-iubirea este forța de coeziune a lumii , zilele din urmă sînt foarte aproape.
RăspundețiȘtergere"Adică 14,7 milioane de angajați care dețin drepturi de proprietate în companii în valoare de 2,1 trilioane de dolari."
RăspundețiȘtergereȚeapa pentru proletariat organizata de chiaburii smecheri și versați, pentru ca nu vei avea cu ce sa produci în acele companii, nici curent suficient și nici resurse naturale.
Stai asa că nu mai e mult. Deja se vede de la o posta.
Deja razboiul generalizat actual arata clar ca nu vor exista resurse pentru noile tehnologii sa dureze sau sa fie implementate in masa. Multe tehnologii au ajuns in zona in care principiile mecanice si legile statistice isi pierd valabilitatea. Apar fenomene de limita, incontrolabile si pe unele directii este mai mult marketing decat evolutie. Legile universale si eterne nu vor putea fi depasite de legile efemere ale unui Moore, Elon Musk sau oricare alti savanti temporari si limitati. Singura intrebare este daca vom reusi sa ne adaptam legilor naturale sau ne vom autodistruge incercand sa le incalcam din orgoliu si ignoranta.
RăspundețiȘtergerelas-o moale cu ineptiile egalitarist-marxiste, cu revolutiile proletare, cu lupta impotriva chiaburilor si lamureste-ma de ce li s-a mutat aproape toata industria in Asia si in Mexic si de ce continua acest lucru in mod accelerat?
RăspundețiȘtergerehttps://www.armstrongeconomics.com/world-news/world-trade/made-in-mexico/
nu uita ca si UE se afla intr-o situatie similara.
Toate bune și frumoase, evoluția firească, normală a societății este că,da,avem altă revoluție industrială. Problema mea este,că, inteligenții de politicieni occidentali,plus SUA, Canada și restul imperiului Britanic,nu vislesc în aceiași direcție,au o atitudine de Gică contra și,tu știi cine sunt(am fost)eu? Iar prostul cu o bita lîngă un car cu oale,este periculos,nu vreau să mă gândesc că acești ciumpalaci au acces la butonul atomic!
RăspundețiȘtergereRevolutia asta industriala, este o involutie stiintifica!
ȘtergereAsa este!
ȘtergereCe mare scofala/branza, este Omul-Robot sau Robotul Umanoid, decat o consacrare a Mutilarii Fiintei?
Nu, nu stim cine esti. De ce, esti cineva? Explica te rog.
Ștergere@Doru Stoian
ȘtergereMai potoleste-te bai pensionar matolit si retardat!
La fiecare articol postezi cateva comentarii, unul mai inept decat altul si-ti scoti in evidenta IQ-ul de Gâgă si experienta profesionala care este la nivel de Abecedar. Oare cat de futut in cap sa fi sa-ti postezi in mod public ineptiile de pe un computer si sa spui ca acesta este o "involutie stiintifica"?
Ia o pauza si du-te-n ma-ta sa-ti faci de lucru cu ceilalti pensionari gângavi cu creierul cat duda de la tine de la bloc sau de la birtul din sat, ca articolele si discutiile de aici te depasesc cu mult prea mult.
18:52
RăspundețiȘtergereRitmul este accelerat pentru ca ambele regiuni puternic consumatoare(cheia intelegerii) sunt în numărătoare inversa pentru demolare controlata.
Iar clădirile după cum știi trebuiesc golite(de industrie) înainte de a le face harakiri, ca-i "păcat" de ele.
Mișcarea cu Mexic și Asia este de tranziție, nu va dura mult tot din aceleași motive, un fel de soft landing, cushioned, cum zic partenerii.
Sistemul nou , drept colac de salvare energetic al tuturor exista insa el presupune lichidarea elitarismului, chestie care evident nu convine. Asa le a aranjat Creatorul DE DATA ASTA, care I fără precedent istoric.
Anonim31 iulie 2024 la 16:59
RăspundețiȘtergereeste nimic altceva decat o cuponiada de tip iliescian iar prostovanii marxisti au impresia ca detin si sunt parte la ceva. in realitate nu vor incasa nici un dollar nici cand fabricile respective vor fi duse in curand la la fier vechi. exact asa cum a fost si in romania.
Viitorul si prosperitatea mexicanilor si a asiaticilor este asigurat de politicile marxiste ale SUA si ale UE.
RăspundețiȘtergerehttps://www.armstrongeconomics.com/world-news/taxes/harris-to-raise-corporate-income-tax/
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/taxes/insane-new-tax-proposal-stealing-from-citizens-legally/
https://www.armstrongeconomics.com/world-news/taxes/capital-gains-taxes-loom-over-blue-states/
...
Exact asta poti sa faci si tu, sa cumperi actiuni la ce companie vrei. Nu e nici o diferenta intre a-ti da compania la care lucrezi o parte din salar in actiuni si a cumpara tu actiuni de x% din salar lunar. Compania vrea sa te faca investitor ca sa te cointereseze in succesul ei. Si te si fidelizeaza, ca nu ai acces la toate actiunile decat dupa o anumita perioada, de obicei 4 ani (vesting period). Daca pleci mai repede din firma pierzi o parte din actiuni. Aporoape toate companiile publice functioneaza asa, si nu de azi de ieri ci de foarte mult timp.
RăspundețiȘtergereVad ca unii au inteles ca ar fi ceva marxism la mijloc, dar nu e deloc asa, e capitalism pur. Actiunile nu sunt pomana, si spre deosebire de "actiunile" comuniste care sunt doar vorbe goale, astea chiar au o valoare reala.
Sunt un cititor al acestui blog de mai multi ani. Nu este rolul meu sa judec ce si cum scrie dl. Diaconu, insa clar are experienta si inteligenta de a intelege si anticipa viitorul. Si imi place tare mult ca primim saptamanal niste niste bucati dintr-un puzzle (de fapt din mai multe) care ne pot aduce intelegerea directiei de evolutie a societatii. Multumesc.
RăspundețiȘtergere"Exact asta poti sa faci si tu, sa cumperi actiuni la ce companie vrei...
RăspundețiȘtergerete si fidelizeaza, ca nu ai acces la toate actiunile decat dupa o anumita perioada, de obicei 4 ani (vesting period)...
Actiunile nu sunt pomana, si spre deosebire de "actiunile" comuniste care sunt doar vorbe goale, astea chiar au o valoare reala."
Se pare ca esti incapabil sa faci diferenta intre o persoana care cumpara si vinde actiuni benevol si la discretie oricand doreste de pe piata libera si niste muncitori care primesc pe de-a moaca in loc de bani actiuni fara valoare reala la care nu au acces si care ii vor tine legati de compania respectiva si pentru care nu vor primi nimic, sau daca primesc ceva, va fi nesemnificativ. Cel mai probabil vor fi parte la pierderi, dar nu si la castiguri.
Sa nu mai vorbim despre penibilul situatiei in care un antreprenor care isi baga banii proprii la bataie si isi asuma toate riscurile va vrea sa imparta ceva cu unii care vin la servici cu pula in mana sa faca o numca de duzina ce poate fi facuta de cele mai multe ori si de un adolescent de clasa a sasea.
Du-te tu si deschide-ti pe banii tai o covrigarie la colt de strada si spune-mi cat din ea vrei sa le dai unora care nu investesc nimic, dar care indeplinesc niste munci banale pentru care oricum sunt platiti conform pregatirii lor profesionale si dificultatii muncii respective, ambele foarte scazute.
PS. Din felul si tonul in care Hacker News Beta pune problema, reiese clar "mânia proletara" cu care "infiereaza" whatever bălmăjeste cu industria si actiunile pe acolo, intr-un post irelevant care nici macar nu ar trebui sa existe.
Statele anglosaxone si EU, din cauza marxismului nu vor mai avea industrie in curand. Tot marxismul este si cauza principala pentru care industria a investit masiv in automatizari si robotizari. Acum s-a ajuns in situatia in care nici macar in automarizari nu se mai merita sa investesti pe teritoriul statelor respective. Este mult mai ieftin si mai eficient sa muti fabrica cu totul in alta tara din alta zona a lumii si sa angajezi personal local.
Doar asa ca fapt divers,
poti intelege ceva din articolele astea doua:
https://autolatest.ro/stiri/in-doua-decenii-franta-a-pierdut-anual-productia-a-2-2-milioane-de-automobile-cehia-si-spania-produc-mai-mult/
https://autolatest.ro/editorial-auto/stellantis-incepe-productia-noului-fiat-grande-panda-ev-in-uzina-kragujevac-din-serbia-cu-tehnologie-chinezeasca-de-la-leapmotor/
@6:32. Este trist ca dupa atata timp, sa nu intelegi diferenta dintre shareholder capitalism si STAKEholder, introdus de Schvab si care-i de fapt sistemul care nulifica capitalismul, il lichideaza prin felul in care pune problema.
RăspundețiȘtergereNu ti mai clarific de ce deoarece esti mult prea prins in fantezia ta.
22:11, corect. Ai inteles perfect despre ce este vorba.
RăspundețiȘtergereDD, poate ne ajuti si tu cu un articol clarificator, despre ce fel de teapa este ideea lui Scwabescu referitor la StakeHolder capitalism.
unii au curaj ... altii ...... NU ! https://www.activenews.ro/opinii/Av.-Marina-Ioana-Alexandru-Timp-de-33-de-ani-Romania-a-functionat-nelegal-ca-stat-corporatie.-Trebuie-sa-trecem-de-la-democratia-reprezentativa-la-democratia-reala-190972
RăspundețiȘtergereAnonim 1 august 2024 la 20:36
ȘtergereUnii, extrem de multi, desi au creierul cat duda emit opinii, altii, din pacate prea putini, au creier normal si rad de ei.
Se pare ca nu trece nici macar o saptamana fara ca un marxist cu creierul cat duda, dupa ce constata ca forma actuala de marxism este un esec pe toate planurile, sa nu ne propuna o alta forma de marxism.
Carevasazica, MARXISMUL DEMOCRAT "reprezentativ" este disfunctional si falit, dar MARXISMUL DEMOCRAT "participativ" in mod sigur va fi un succes. Aham!
Apropo, i-a spus cineva "distinsei duamne" repetenta la istorie, ca in democratia autentica ateniana care era participativa votau doar barbatii din familiile instarite iar locul ei si al tuturor suratelor de gen feminin era la cratita, la schimbat scutece, la curatenie si la gradinarit si ca daca refuza sa faca aceste lucruri sau daca deschidea gura sa emita opinii si pareri era in mod instant, democratic si egalitarist folosita drept mop pe podeaua si prin bătătura casei?
Tinand cont de felul in care arata si se prezinta "distinsa duamna"...
Groh! Groh!
Este explicabil de ce are atata timp sa emita pareri si solutii marxiste!
Ia cu dedicatie, ca a fost postat saptamana trecuta:
https://trenduri.blogspot.com/2024/07/barbatul-cu-fusta-femeia-cu-barba-si.html?showComment=1721913287228#c7617306693804822322
https://www.stiripesurse.ro/cercetatorii-americani-fac-praf-promisiunile-lui-elon-musk-cipurile-neuralink-nu-vor-reda-vederea-orbilor_3393691.html
RăspundețiȘtergere🤣🤣🤣🤣
Ba da, orbii vor vedea la fel de bine ca "muska"!
Adica vor avea o vedere supraomeneasca/panoramica/la 360 de grade.
Inteligenta Artificiala vine la pachet cu vederea computerizata.
ȘtergereDe-aia au si extrem de mare nevoie, atat de 6G=de superviteze de prelucrare a unei vaste cantitati de informatii, respectiv de o adaptare fulgeratoare la schimbarile si transferurile superrapide de informatii privitoare la aceste schimbari, precum si de o energie inepuizabila pentru alimentarea computerelor cuantice care vor efectua prelucrarile respective.
Stai sa vezi atunci halucinatii si misticiZm, pe post de cunoastere a lumii inconjuratoare.
Dar mai ales: stai sa vezi ce Kriptoaveri vor face din nevoia asta umanoida=cretinoida, "minerii"=scobitoarele`n obscur, dupa cacat.
Ochiu` Uman/Divin, va ajunge de batjocura lu` Musk, exact asa dupa cum el insusi a si declarat.
Nu ştiu ce vorbiți. Aveți o gândire liniară. Eu cred că până la a nu ştiu câta revolutieindustriala vom trece printr-o eclipsa mica de industria pietrei cioplite , a fierului vechi şi a lingurei şi bâtei de lemn. Nu că aş dori..dar rautatea şi amoralitatea nu lasa alte posibilitati.
RăspundețiȘtergere"Eclipsa" nu va fi din cauza amoralitatii și răutății ( vazuta asa de unii) ci din cauza ca se va stinge lumina si altele legate de asta.
ȘtergereTrebuie sa ne gândim serios la problemele energetice. Nimic altceva nu este mai important.
Fiecare companie ar trebui să fie deținută de angajații săi
RăspundețiȘtergereCentral States Manufacturing ca model pentru proprietatea angajaților.
Citiți mai multe:
Fiecare companie ar trebui să fie deținută de angajații săi
Central States Manufacturing ca model pentru proprietatea angajaților.
15:41
RăspundețiȘtergereAi auzit oare de Patagonizarea economiei?
Dând fabricile pe mâinile muncitorilor fix acolo aterizezi în prezicerile lui Schvab.
Exact asta se și dorește.
Eu nu zic ca I rau. S ar putea ca asta sa fie singura alternativa a supraviețuirii speciei umane, si nu este o gluma.
Dacă în cel mai scurt timp nu găsim alternative sustenabile suntem fACT.
@ Anonim 2 august 2024 la 15:41
RăspundețiȘtergere@ "Dacă acțiunile date de companie nu au valoare reală și te țin legat de firmă, e ca și cum ai rata mingea la un penalty. Programele ăstea trebuie să fie corecte și transparente, altfel nu funcționează."
NU EXISTA nici un "program" si nici o imparteala!
Iti spun eu ce este 100% corect, 100% moral si 100% functional in cel mai transparent mod posibil. Poate reusesti sa pricepi modul in care gandeste orice antreprenor si investitor si de ce capitalurile si industria fug in offshore si in Asia.
- Pe munca mea si pe banii mei, in afara de mine nu are absolut nimeni nici un drept si banii mei sunt doar ai mei.
- Pe banii mei cumpar ce vreau eu, cand vreau eu, de unde vreau eu si traiesc unde vreau eu fara sa cer voie la nimeni.
- Pe munca mea si pe banii mei, nu datorez absolut nimanui nimic, nici acelei fictiuni marxiste numita "stat", nici acelei fictiuni numita "societate".
- Oricine vrea (mai multi) bani pentru traiul zilnic sau pentru o viata mai buna, chiar de lux, este liber sa-i dea drumul la munca si SA-SI RISTE TOTUL INCLUSIV BANII PROPRII DESCHIZANDU-SI AFACERILE PROPRII. Nu sa vina cu mana intinsa la "imparteala" sau sa legalizeze jaful. Lucru valabil atat pentru orice stat cat si pentru angajatii de oriunde.
Acestea fiind spuse,
Va salut din tari straine si din offshore.
Aaa, da... sa nu uit,
Pentru ca tot sunt tot felul de cretini revoltati... sa vorbesti despre viata buna si sa traiesti in ghetourile anglo saxone sau in ghetoul european scaldandu-te in marxism, inseamna sa fi dus cu capul!
PS. Sunteti siguri ca ati citit articolele postate mai sus si ca ati inteles ceva din ele?
Ce anume din aceste articole nu ati inteles, ca desi par a fi despre SUA, in realitate sunt despre toata lumea vestica unde intra si toata Europa, inclusiv Romania, tari unde clasa politica aplica aceleasi politici retardate si in care economia va avea aceeasi soarta?
"We are equal in rights, not talent. This proposal clearly states that successful individuals must be punished financially. Will the government curtail its own spending or address the utter deterioration of fiscal policy that has hurt all Americans? No. There are no mirrors in Washington...
So, if one sells their small business, they will need to give the government about half of what they worked their entire lives to achieve. If an American’s house rose in value and they attempt to sell the estate—too bad, Uncle Sam needs half. This is a MIDDLE-CLASS TAX. The ultra-wealthy already have ways to bypass these measures. The ultra-wealthy may begin leaving America in general if they continue to demonize capitalism.
The people did not create the deficit we face today. The government continually spends with no plans to curtail spending. They have created a massive Ponzi scheme whereby they issue new debt every year to roll over the debt from the previous year. Eventually, there will be no buyers, and that is precisely how nations fail."
PPS. In afara de saracie si foame nu veti avea nimic de impartit, ca oamenii cu afaceri si cu bani va vor saluta din mers!
"Ai auzit oare de Patagonizarea economiei?"
RăspundețiȘtergereAi auzit pana acum de taranul roman?
Nu de alta, dar este mostra de capitalism clasic si "salbatic"!
Sa-mi arati si mie un taran roman care sta tot anul cu sapa in mana si la coada vacii care isi imparte in mod egal si gratis cu altii branza, laptele, legumele, zarzavaturile, porumbul, fructele, gemurile, vinul, tuica, sunca, untura, gaina, oul, etc. ca eu unul nu ma vazut pana acum. Cu o cazma dupa ceafa te satura imediat de egalitate si de marxism si de "patagonizare".
"Eu nu zic ca I rau. S ar putea ca asta sa fie singura alternativa a supraviețuirii speciei umane, si nu este o gluma.
Dacă în cel mai scurt timp nu găsim alternative sustenabile suntem fACT."
Du-te si risca-ti proprii bani si deschide-ti propria afacere. Nu te opreste absolut nimeni.
Sa vedem daca esti in stare.
Dupa ce reusesti sa ai o afacere de succes pe munca si pe banii tai, vino sa ne vorbesti despre imparteli egalitariste si despre "patagonizarea" AFACEII TALE, a ale altora.
Ia "patagonizare" de mare succes!
De parca ar fi vreun secret ca marxistii sunt niste ratati ordinari si sunt prosti de put!
http://www.culturavietii.ro/un-restaurant-marxist-vegan-se-inchide-dupa-ce-clientii-s-au-plans-ca-trebuie-sa-astepte-40-de-minute-pentru-un-sandvis-egalitarist/
Pana la urma, Patagonia, atat partea chiliana cat mai ales cea argentiniana, sunt o mostra de prosperitate economica si de civilizatie.
@18:05
RăspundețiȘtergere"Patagonizarea economiei" este un concept care se referă la un proces prin care economia unei țări sau regiuni suferă o transformare majoră, similară cu schimbările economice observate în regiunea Patagonia din America de Sud. Adică dezindustrializarea țărilor, izolarea de lume, depopularea zonelor, bazat pe servicii și turism.
Există sisteme alternative dar nu există voință de a le inplementa deoarece ăia cu bani foarte mulți nu sunt interesați de a ceda din capital.
Scopul sau ținta finală ar fi două ținte sau una binară:
- limitarea bogăției unui individ luat singur la o sumă de bani care se numește MINIMAL și care i-ar ajunge toată viața, gen 5 milioane de euro.
Iar pentru cei care nu pot munci sau nu au avere dar pot munci o limită de jos asigurată de stat, doar că statul ar impune tot fel de cote și unii ar renunța la ajutoare de stat.
Alternativa este jumătate comunism, jumătate capitalism.
Fifty-fifty.
Cumva ca și în China dar adaptată la fiecare zonă, continent, țară.
Statul e obligatoriu sa asigure locuință gratis la toți membrii societății dacă nu își permit cum e in China.
Apoi statul să asigure o hrană zilnică celor care nu au venituri mari, gen să dea bonuri de masă de la stat cum face China.
Chestiile astea două nu ar lovi piața alimentară și nici cea de construcții blocuri.
Contribuția alimentară și locativă pentru populație trebuie asigurată tocmai din taxele firmelor de construcții și cele de producție alimentară.
Un stat nu mai poate fi numit stat dacă omoară oameni cu vaccin.
E un stat nici comunist nici capitalist, e un regim.
Noi nu mai trăim în capitalism ci în regimuri dictatoriale dependente de tehnologie.
Democratizarea tehnologiilor avansate va face că totul să devină din ce in ce mai ieftin.
De exemplu poți construi o casă de 150mp, deci modestă cu 5.000 de euro
Acum s-ar toți în sus că nu se poate că așa ei nu mai câștigă din vânzarea de apartamente de la Cluj-Napoca unde sunt mai mari preturile decât la mare in Italia și Spania.
Păi ba frate dacă scopul capitalismului este clar, adică creșterea perpetuă a prețurilor locuințelor vor ajunge în curând 1 milion de Euro un apartament de două camere. Ca și în Canada unde au cumpărat chinezii in prostie și au ridicat prețurile la cer.
Asta nu e dreptate. Piața de capital nu e justă.
Trebuie o lege clară unde se ordonează prioritățile la locuințe.
Fiecare dezvoltator va ceda o parte din apartamente către stat.
Se va fixa o suma maximă la cât merge adaosul comercial pe apartament.
Dacă merg să iau cărămizi, ciment, izolație, termopan etc ..(să zicem că am teren) nu cheltui mai mult de 10mii de euro la o casă modestă.
Dar după ce ei o fac la 10.000 dezvoltatorul o vinde cu 100.000.
Am înțeles unii fac bani de întorc cu lopata, alții nor de foame.
Ăsta e capitalismul, un sistem făcut să producă boschetari indieni.
Comunismul a invins in China doar cu ajutorul capitalismului.
Ai nevoie de amândouă fifty-fifty.
Cine știe să le combine comunismul și capitalismul va trăi mult și bine că și China.
Toate țările suferă în afară de China. Punct.
Anonim3 august 2024 la 06:33
RăspundețiȘtergereBati campii fara pic de gratie si reduci totul la lipsurile si neamplinirile tale.
Nu-i pasa absolut nimanui ca tu singur sau impreuna cu familia ta esti incapabil sa-ti cumperi o locuinta.
Esti liber sa te muti in China daca iti place atat de mult si daca crezi ca asta este cheia succesului in viata.
Drum bun, cale batuta!
Si ma pis pe Cloooj, ghetoul ala imputit si plin de prosti elitisti!
Si inca ceva, daca limitezi acumularea de avere, fix Pulea Spataru va mai face investitii sa dezvolte afaceri banoase care sa vina la pachet si cu inventii si inovatii si implicit cu dezvoltare si prosperitate.
PS. Vezi ca se plang oamenii astia ca raman muntii goi si satele nelocuite.
Nu mai sta cu mana intinsa la cersit sau la furat, cumpara-ti animale, pune osul la treaba si ti-ai rezolvat toate problemele, inclusiv problema locativa.
https://www.youtube.com/@Bobb11/videos