N-am date de la fața locului, așadar mă bazez pe ceea ce au comunicat autoritățile și instituțiile media. Este cert că o dronă a ataerizat pe un bloc din Galați provocând o explozie la un apartament situat la ultimul etaj al blocului. Ministerul Apărării spune că a avut drona „pe radar”, că au ridicat două avioane și un elicopter și cam atât. Televiziunile o dau înainte du „drona rusească”, în timp ce agenții de influență - botezați pompos analiști - urlă că, uite cât de important este SAFE-ul! Doar că ceva pute rău de tot.
Primarul Galațiului a spus într-o intervenție în direct la UM DIGI că „a fost o dronă de mici dimensiuni”. Hopa, păi stai puțin, frate, că te-ai dat de gol. O dronă rusească de mici dimensiuni nu are cum să ajungă în România! Este imposibil deoarece nu ar avea combustibil.
Poate că a greșit primarul. Tot de pe site-ul UM Digi, aflu de la deputatul userist Bogdan Rodeanu că drona a lovit casa liftului blocului cu 10 etaje. Ce mai știm e că ăia de la Antiterorism au interzis oamenilor accesul în clădire. Iar întrebarea este, din nou, DE CE? Din rațiuni de securitate personală? Păi asta ar trebui să o facă ISU, nu Brigada Antiteroristă!
Datele certe ne arată că pentru vestul și sudul Ucrainei, Rusia folosește drone Geran 2. Sunt singurele drone care au o rază atât de mare de acțiune. Geran 2 e cât se poate de documentată: are o lungime de 3.5 metri, o anvergură a aripilor de 2,5 metri și o încărcătură explozivă între 50 și 90 kg. Mai pe șleau, drona respectivă e cam cât o mașină!
Explozia unei asemenea drone în casa liftului ar conduce la un risc practic iminent de prăbușire deoarece ar afecta coloana vertebrală a clădirii. De asemenea, scările s-ar dărâma. În blocul respectiv nu s-a întâmplat asta!
Presupunând că deputatul USR a aberat(doar țelul intervenției sale a fost acela de a aminti că trebuie să ne înarmăm, adică să ne împrumutăm!) și luând de bun ceea ce a spus primarul Galațiului, rezultă că drona a explodat pe acoperișul blocului. În aceste condiții, structura de cadre preia mai bine unda de șoc, distribuind-o fără a afecta structura de rezistență a blocului. Chiar și așa, placa de beton se deformează violent în jos, iar unda de șoc ar disloca bucăți mari de beton din tavanul apartamentelor de dedesubt(efect de spargere prin reflexie), rănind grav pe oricine se află în acele camere.
Primarul spune că impactul s-a produs undeva pe holul apartamentului de două camere de la ultimul etaj. În ceea ce privește victimele, ISU spune că au fost patru, două cu traumatisme ușoare și două cu atac de panică.
Din ceea ce se descrie aici, păererea mea e că este absolut imposibil să avem de-a face cu o dromă Geran 2. IMPOSIBIL! O asemenea dronă ar fi afectat cel puțin ultimele două etaje. Cel puțin, la ultimele două etaje geamurile ar fi fost spulberate. Din ceea ce se vede în imagini, inclusiv la ultimul etaj geamurile sunt intacte!
Iată așadar întrebarea devastatoare: CE TIP DE DRONĂ A FOST ACEEA DE LA GALAȚI? A fost rusească? Dacă a fost o dronă de mici dimensiuni, așa cum susține primarul, e imposibil ca ea să fie rusească. Nu ar avea suficient combustibil să ajungă până la Galați.
Dacă e ucraineană, întrebarea e DE CE A AJUNS PE TERITORIUL NOSTRU? Avem proaspăt în minte scandalul dronelor ucrainene de deasupra statelor baltice. Acolo propaganda spune că dronele au fost deviate de Rusia. Ideea e că, în cazul nostru, Rusia nu are cum să devieze dronele ucrainene în spațiul nostru aerian, astfel încât rămâne ipoteza unei drone trimise voit spre România!
Personal resping ipoteza ca o dronă rusească de mici dimensiuni să fi ajuns în România. Iar dacă a fost un Geran 2, efectele sale nu aveau cum să fie atât de mici! De aceea întrebările sunt multiple. Autoritățile trebuie să vină urgent cu lămuriri clare întrucât s-a ajuns într-o zonă extrem de sensibilă. Interesul Ucrainei ca România să acceseze creditul SAFE este mai mare decât al României, deoarece e beneficiar direct. Repet: totul pare cusut cu ață albă. Vorba reclamei, „e prea ca la țară”!
Nu cumva accesul în bloc și în zona adiacentă acestuia e interzis tocmai pentru a se acoperi evidențele? Întreb, nu dau cu parul!

La ora 1.56 a venit roalert, am oprit la un minut alarma ca ma trezit rahatul de robot ce citea mesajul, la ora 2.00 am auzit o explozie puternica pe aliniament Braila - Galați. Precizez locuiesc în Brăila în spre ieșire Călărași. Explozia ca sunet a fost puternica și de efect dar nu a distrus nimic ci doar a făcut un incendiu la casa liftului și la etajul inferior. Concluzie etea ca acea drona a fost plasata direct. Cum sa ai drona pe radar atâția kilometri și nu o distrugi. După explozie au survolat cel puțin doua avioane de vânătoare Braila și Galați pana la orele 4.30
RăspundețiȘtergereCel mai apropiat punct de Galati pornind de la granita este Giurgiulesti...la 19km... Cand au bagat.o in seama exact?
ȘtergereMie imi dă tot cu virgulă! https://vrabiute.blog/2026/05/30/mie-imi-da-cu-virgula/
Ștergere💯
RăspundețiȘtergere1- Da, presupunerile tale, sunt nu numai pertinente dar si corecte. As mai adauga doar faptul ca in cazul unui razboi, un dispozitiv de lupta care sa produca asmenea MICI distrugeri, este lipsit de sens. Ca e vorba de drona, obuz sau orice altceva, distrugerile sunt prea mici ca o asemenea explozie sa aiba vreo utilitate in razboi. Faptul ca sub nici o forma n-a fost vorba de o drona Geran 2, e atat de evident, incat nici nu merita discutat.
RăspundețiȘtergere2- Presupui ca drona respectiva a fost trimisa de ucraineni. Nu spun nici ca e asa, nici ca nu dar, te rog sa iei in consideratie SI ipoteza ca drona respectiva, ar fi putut sa fie trimisa din Romania, evident, cu scopul pe care deja l-ai detaliat. Afirmatiile reprezentantilor MApN si ale statului roman, potrivit carora drona a fost urmarita pe radar, etc, mie unuia, nu mi se par deloc credibile, din mai multe motive, motivul principal fiind acela ca in mod vizibil, fara exceptie, toti oficialii pe care i-am auzit vorbind in media, au facut/fac eforturi enorme sa exagereze incidentul. Daca la asa-zisii “politicieni” asta e de inteles, sub nici o forma, asa ceva nu poate fi acceptabil in cazul militarilor, care prin formatie si prin obligatiile de serviciu, trebuie sa fie obiectivi. Pe de alta parte, autoritatile romane, ca si cele de peste tot din UE, mint atat de mult si de atat de mult timp, incat n-am cum lua de bun ceva din afirmatiile lor.
3- Toti oficialii, inclusiv purtatorul de cuvand al MApN, au spus ca s-au ridicat aviaone F16 si cel putin un elicopter. In acelasi timp, tot ei, afirma ca drona respectiva a parcurs cam 10 km in interiorul spatiului aerian roman. Ca fost militar, pilot de vanatoare, asigur pe oricine, ca nici o aeronava, cu atat mai putin un avion de vanatoare, de pe lumea asta, n-are cum porni, decola si intercepta o tinta, indiferent de tinta, in conditiile in care respectiva tinta are un parcurs total de DOAR 10 km! Nu o drona, care are o viteza de intre 150 si 300 km/h dar nici macar o pasare, care zboara in medie, cu 60 km/h!
4- Explozia dronei, filmata si prezentata pe toate posturile, arata o propagare initiala a exploziei, perfect verticala si de o forma foarte alungita. Explozia initiala a unei drone de lupta, lasand la o parte faptul ca e cu mult mai puternica, are o forma aproximativ sferica. Ceea ce s-a intamplat la Galati, mie imi arata ca cine a echipat si trimis acea drona, a urmarit EXCLUSIV efectul vizual, spectacolul, avand grija ca efectele distructive sa fie, desi posibile, de cat mai mica intensitate.
5- Faptul ca incidentul de la Galati are loc cu cateva ore inaintea ultimei zile de semnare a contractului SAFE de catre Romania, cat si faptul ca in “anchetarea” incidentului este implicat SRI, arata ca parerea ca totul e o facatura, n-are nici o nota de conspirationism in ea, fiind aproape certitudine!
Lasand la o parte problema SAFE, sa ne ajute Domnul ca incidentul asta, sa nu constituie pretextul absolut necesar unora, pentru implicarea directa a romaniei intr-un razboi deschis al UE impotriva rusiei...
Pare o mare facatura toata tarasenia, care pica la momentul potrivit! Implicarea SRI poate fi binevenita daca va raspunde cat mai repede la intrebarea de unde a venit micuta drona. Daca din Romania sau nu, de unde si cine a fost implicat. Sa vedem raspunsul, altfel ne facem ca muncim, aparam si servim!
ȘtergereE clar că e o operațiune comună româno - ucra pentru a da vina pe Rusia. Cind usr se implică e clar că totul e o făcătură.
RăspundețiȘtergereInca ceva:
RăspundețiȘtergereAre Romania nevoie de dotari militare PENTRU APARARE, corespunzatoare epocii in care traim? Cu siguranta, da! Dar asta ar fi trebuit facut prin mentinerea si modernizarea PERMANENTA a capacitatilor de aparare nationala, nu prin distrugerea armatei romane timp de 35 de ani, dupa care sa facem un “hei-rup”, prin care sa ne inarmam brusc si masiv cu echipamente militare deja depasite ca utilitate, la niste preturi astronomice! In logica romana, daca este evident ca razboiaele actuale se poarta cu drone, hai sa luam transportoare blindate de la nemti!
Adineauri, am vazut la TV, un general de la MApN care a afirmat ca nu a fost un atac impotriva romaniei si ca drona a fost sub supravegherea armatei timp de 4 minute si ca s-au ridicat mai multe F16 care nu au doborat-o, pentru ca asa au decis pilotii, dupa care au pierdut drona cand aceasta a coborat la o inaltime mai mica de 150 m.
Deci, statiile radar au detectat drona, au transmis coordonatele la cel mai apropiat aerodrom militar, acolo, comandantul a sunat alarma de lupta, pilotii au alergat la avioane, au pornit motoarele si le-au adus la regimul necesar decolarii, au decolat, au parcurs distanta de la aerodrom pana la drona, au localizat-o, au decis indiferent ce si na, drona a picat sub 150 m si au pierdut-o, drona continuand sa zboare insa, pana la lovirea casei liftului de pe blocul ala! Totul, in 4 minute, conform afirmatiilor generalului aluia, care a vorbit in numele MapN! Sa mai luam in consideratie si faptul ca viteza de angajare la un F16, adica viteza la care avionul nu mai are portanta si pica precum o caramida, e de 250 km/h (200 km/h cand e “gol”, adica fara munitie si zboara foarte jos), in conditia in care presupusa Geran 2, evolua cu o viteza de SUB 150 km/h! Tot din afirmatiile celor de la MApN, distanta total parcursa de drona a fost de 10 km. Daca ar fi parcurs TOATA distanta asta in 4 minute, ar fi insemnat ca viteza ei a fost de 150 km/h dar, ea a fost observata 4 minute, dupa care a coborat la sub 150 m zburand in continuare, inca cel putin 1 minut pana la explozie deci, a avut o viteza sensibil mai mica de 150 km/h!
Semnarea programului SAFE, pentru care astazi e ULTIMA zi. Plecarea aparent fara vreun motiv serios, a lui bolojaf, la Chisinau. Explozia, aproape fara urmari distructive, la Galati, in Romania, a unei drone “certe”, de tip Geran 2, de asemenea “cert”, trimisa de Rusia, tocmai ACUM. Cum se leaga astea, oare? Nu pare foarte greu de inteles...
In sfarsit, cand un pitic se bate cu un urias si mai scapa cate-un bolovan de la ei si la tine in curte, solutia e sa te aliezi cu piticul si sa dai si tu in urias, sau sa-ti vezi de treaba ta, tu fiind un pitic chiar mai mic si mai slab decat piticul in conflict?
Nu am date despre drona, dar, ceea ce arătați în articol, are logică. Nu ca ar folosi la latrai prea mult. Din întâmplările anterioare, relatate de o parte a presei occidentale, ucrainenii folosesc asta. Sa ma explic, ministrul apărării unei țări baltice, a permis tranzitarea acestei tari pt a putea fi lovite ținte din Rusia. Cind s.a aflat, și.a dat demisia cu premier cu tot, deci se știa. Asa și acum. Ideea că....nu știe sau ca e cine știe ce rusească, e o marota. Dacă se putea demonstra ca e rusească, era mass-media invitată sa facă poze. E ceea ce se cheamă, logică inversata.
RăspundețiȘtergereToate deciziile vin în plic de la derbedeii globaliști rătăciți psihopați satanizați de la ue .ue, totul este pentru control și bani, pactul cu necuratul este în firea lor !
ȘtergereAm vizionat de dimineață știrile și am avut posibilitatea de a vedea imagini clare ale peretelui din casa liftului lovită de ”drona rusească”. Ceea ce s-a văzut era o gaură de aprox. un metru într-un perete afumat (înnegrit) de un mic incendiu. Atât.
RăspundețiȘtergereFiind un om trecut prin școli militare și care a studiat d.p.d.v. ingineresc și aplicativ, atât teoretic cât și practic efectele munițiilor și substanțelor explozive, pot să afirm categoric că ceea ce a produs aceste rezultate a fost o dronă mică și cu o încărcătură redusă de exploziv -- max. 1 kg echivalent TNT. Peretele respectiv nu este din beton armat, ci cărămidă sau, mai probabil, bolțari, ușor de spart chiar și doar din energia cinetică a dronei, dacă aceasta are suficientă masă.
Exagerările jurnalistice sunt dincolo de orice bun simț. De exemplu, corepondenta digi din Galați afirma că explozia ar fi spart geamurile blocurilor ”aflate la 200 m”, citez. Ca fapt divers, mă întreb dacă doamna respectivă a măsurat vreodată o distanță sau lungime (altfel decât cu degetele de la mână, în pat fiind, pe întuneric). Pentru ca o explozie să spargă geamuri la 200 m distanță este nevoie de mult mai mult exploziv decât atât, cel puțin de ordinul zecilor de kg, iar în acel caz ar fi fost distruse total etaje întregi din blocul cu pricina și ar fi existat numeroase decese.
În concluzie, drona a fost efectiv doar o pocnitoare mai mare. Miroase rău de tot a poveste cusută cu foarte multă ață albă.
Geran 2 are o autonomie de 2500km totusi...sigur nu putea fi lansata din RU? Daca a fost din RU lansata, care e traseul ei in spatiul ucrainean?
RăspundețiȘtergereÎn noaptea cu pricina, Rusia a bombardat masiv obiective strategice din portul Reni (pe malul opus orașului Galați), folosind drone Geran-2.
ȘtergereN-ai inteles bre, a zis mocofanu ca a deviat-o hoholii cu capu in poarta ca la folbal.
ȘtergereDrone cu incarcaturi explozive, militari specializati in manuirea lor, tehnologie, tare cretini si “rusii” astia!
RăspundețiȘtergereDaca cu atatea eforturi n-au reusit sa rupa planseul unui amarat de bloc din Galati, n-ar fi mai eficient pentru ei, sa renunte la toate astea si sa arunce in ucraineni cu butelii de aragaz? Nu de alta dar au gaze cat cuprinde si uite la noi in Romania, cand bubuie o butelie, se lasa cu morti si cu blocuri daramate si cu geamuri tandari, la blocurile din jur! Alea explozii nene, nu astea de la dronele rusesti, care n-au reusit nici macar sa sparga geamurile de la blocurile vecine!
Ma gandeam adineauri: am vazut filmari ale exploziei, chiar cu sunet! Dar nicaieri, n-am auzit drona apropiindu-se de bloc! Si ar fi trebuit sa se auda bine, ca dronele astea, nu-s deloc silentioase! Deh, oi sta eu mai prost cu auzul...
avocatul diavolului raspunde:
Ștergereor fi înlăturat sunetul dronei sa nu aibe impact emotional asupra telespectatorilor
Nici eu nu "pun botu' " la argumentele lor cu drona ruseasca. Stim ca ucraina e in cacat si ca doresc cu orice pret sa mai implice pe cineva in mod direct in razboiul cu Rusia. Stim de dronele din tarile baltice, drona din Polonia, drona ascunsa din Grecia. O drona pregatita pentru razboi (implicit sa provoace pagube serioase) nu "pocneste" ca o petarda. Daca ar fi fost o drona pregatita pentru razboi, jumatate din bloc era "pa". Daca razboiul se duce cu acest tip de "petarda" pardon, drona, e de inteles de ce babele le-au doborat cu borcanele cu zacusca si muraturi. Sa tot mergi la razboi in ziua de azi. E ca atunci cand in copilarie ne "razboiam" cu tevi din plastic si cornete doar ca acum mai face si cate un "poc".
RăspundețiȘtergereucrainienii sunt tot ruși, deci clar a fost dronă rusească. Nu mă credeți, citiți pe resturi, că sunt scrise cu litere kirilice :)))
RăspundețiȘtergereUltimul meu comentariu pe tema: in urma privirii imaginilor aratate in direct la TV, de la blocul cu pricina, am constatat ca pe acoperisul ala, exact in zona exploziei (e zona aia pentru ca acolo misuna “specialistii”), sunt o gramada de antene. NICI UNA dintre antene, nu e clintita de la locul ei! Nici macar n-au fost strambate, toate sunt bine merci, la locurile lor, desi au fost in raza imediata de actiune a exploziei!!!!
RăspundețiȘtergereVorbim de o distanta de maxim 5 m de locul exploziei, nu de kilometri!
La prima ora stirea era din presa franceza. O fi Galatiul vreo capitala europeana?!...
RăspundețiȘtergereÎn contextul radarelor și al spațiului aerian, o aeronavă lungă de 3,5 metri și cu o anvergură a aripilor de 2,5 metri (dimensiunile confirmate ale dronei Geran 2) este clasificată drept țintă de "mici dimensiuni" și cu "amprentă radar redusă". Față de un avion de vânătoare (care are 15-20 de metri lungime) sau un avion de pasageri, acest aparat de 200 de kilograme este foarte mic, zburând la joasă altitudine (180-200 km/h) exact pentru a fi greu de detectat. Totuși, este suficient de mare pentru a găzdui rezervorul necesar zborului de până la 2.500 km.
RăspundețiȘtergerePentru a prăbuși un bloc comunist din plăci de beton armat (structură rigidă și portantă) este nevoie de o detonare masivă plasată la baza clădirii, pe stâlpii de rezistență, nu de o explozie pe acoperiș. La Galați, drona a explodat în aer / la impactul cu casa liftului de pe acoperiș. Prin urmare:
RăspundețiȘtergereDisiparea undei de șoc: Unda de șoc a unei explozii de suprafață, declanșată în aer deschis sau pe acoperiș, se disipează predominant în sus și în lateral. Doar o fracțiune din energie se transferă în jos, în structură.
Limita distrugerilor: Acesta este motivul pentru care a distrus casa liftului, a provocat un incendiu la etajul 10, a afectat apartamentul de sub impact (unde o mamă și fiul au suferit arsuri) și a spart unele geamuri, dar nu a compromis scheletul portant al clădirii de 10 etaje.
Aveți dreptate, de principiu, pentru cazul unei deflagrații.
ȘtergereTotuși, mai priviți o dată imaginile de la TV, ”distrugerea” casei liftului este de fapt o gaură de-un metru în peretele vertical lovit direct, chipurile.
Detonația unui exploziv militar produce o suprapresiune incomparabil mai mare față de o deflagrație, foarte localizată în spațiu și nu se poate vorbi de disiparea energiei, chiar și în prezența unui obstacol, decât după un anumit interval de timp de la inițiere, i.e. de la o anumită distanță care depinde de energia totală a încărcăturii. La distanțe mici nici nu se poate vorbi de undă de șoc, presiunea și detenta masei de gaze sunt sunt atât de mari încât viteza frontului depășește cu ordine de mărime viteza sunetului în aer. De aici efectul de strivire și fărâmițare al explozivilor de mare putere folosiți în aplicații militare. Tot de aceea, acest tip de exploziv nu se utilizează în exploatări miniere pentru că pulverizează roca (viteza de detonație este prea mare, mai mare decât cea a sunetului în rocă).
Nu uitați că se vorbește de o dronă militară serioasă, Geran 2, cu minimum 50 kg exploziv la bord. La o asemenea cantitate, detonația ar fi distrus local cu siguranță cel puțin două-trei etaje, lăsând o gaură de metri buni în structură, măsurând de la epicentrul exploziei. Plus efectele secundare la distanțe apreciabile.
Este adevărat că, din punct de vedere fizic, detonația unui exploziv de mare putere (cum sunt cei de uz militar RDX/TNT/Compoziția B) produce o undă de șoc caracterizată de o viteză de detonație supersonică și un front de presiune (brisance) uriaș la contact. Aveți de asemenea dreptate că, într-o lovitură cu explozie „la contact” (contact blast), efectul local asupra betonului este devastator, rezultând în cratere, „spalling” (smulgerea betonului pe fața opusă) și ruperea armăturilor.
ȘtergereTotuși, tocmai această fizică a exploziei explică de ce blocul din Galați nu s-a prăbușit, ci s-a ales cu acea gaură verticală, iar efectele sunt perfect compatibile cu o dronă Geran 2. Iată de ce:
1. Vectorul energiei (detonația în aer vs. focos perforant)
La o dronă de tip Geran 2/Shahed-136, ogiva se găsește în botul aparatului și poartă, într-adevăr, în jur de 50 kg de exploziv. Cu toate acestea, ogivele standard ale acestor drone nu sunt proiectile penetrante (bunker busters) construite dintr-un oțel gros care să perforeze planșeele de beton înainte de a exploda. Funcționează cu focoase de contact (point-detonating) sau focos inerțial la bază, ceea ce înseamnă că inițiază detonația imediat cum ating obstacolul (casa liftului / placa de acoperiș).
Când un exploziv de mare putere detonează pe suprafața unui obstacol (sau lovindu-se de un perete vertical), energia brisantă distruge acel obstacol, dar o masă uriașă de gaze se extinde liber pe calea celei mai mici rezistențe — adică în aerul liber, deasupra blocului. Astfel, casa liftului este „pulverizată” (cum ați văzut acea gaură uriașă în perete), dar placa principală a blocului absoarbe doar o parte a presiunii, nu energia totală.
2. De ce nu cad etajele
Pentru a distruge „două-trei etaje în jos”, ar fi necesar ca drona:
a) Să intre pe fereastră într-un apartament inferior și să detoneze într-un spațiu închis (unde suprapresiunea nu are unde să scape și împinge planșeele în sus și în jos).
b) Să aibă o ogivă care pătrunde cinetic prin placa de acoperiș și detonează în interior.
La Galați, impactul s-a produs la nivelul structurilor superioare. Analizele experților militari arată că o lovitură directă de Geran 2 pe acoperișul unui bloc comunist tipic poate perfora placa local și distruge apartamentul imediat de dedesubt (așa cum s-a întâmplat la etajul 10 din Galați), dar rareori inițiază un colaps structural progresiv tocmai pentru că energia este disipată spre exterior. Unda de șoc a fost suficient de mare pentru a zdruncina întreg cartierul, a avaria două scări și a distruge casa liftului, elemente care confirmă forța militară a aparatului.
3. Focoase noi adaptate (Air-burst / Incendiare)
O altă ipoteză extrem de plauzibilă care explică lipsa colapsului de adâncime este modificarea recentă a focoaselor folosite de ruși. Începând cu 2025-2026, au apărut tot mai multe drone Geran 2 modificate. Unele sunt prevăzute cu focoase de tip „air-burst” (detonare programată în aer înainte de impact pentru a mări raza șrapnelelor) sau focoase combinate cu substanțe incendiare (care folosesc și restul de combustibil ca napalm). Dacă focosul se inițiază chiar și cu o fracțiune de secundă înainte de impactul plin sau este optimizat pentru fragmentare, presiunea brisantă punctuală asupra plăcii scade considerabil, în timp ce daunele de suprafață și efectul incendiar (focul de la etajul 10) sunt mult mai mari.
În concluzie, gaura masivă localizată, combinată cu incendiul și lipsa prăbușirii clădirii, confirmă dinamica tipică a unei explozii de suprafață a celor 50 kg de exploziv, exact comportamentul pe care îl are o dronă militară Geran 2 care lovește un acoperiș și nu perforează mecanic structura.
Nimeni cu capul pe umeri nu a susținut că blocul trebuia să se prăbușească, ci s-a scris despre distrugerile locale insignifiante prin comparație cu energia presupusă a încărcăturii utile a dronei.
ȘtergereToată prelegerea de mai sus -- convingător redactată în limbaj corect, de specialitate -- nu reușește decât să demonstreze că inițierea dronei s-a făcut la contactul inițial și nu în interior. Ceea ce, fără nicio supărare, nu susținea nimeni oricum.
Pâstrând discuția în limite decente pentru orice cititor, zic așa: orice specialist cu mintea limpede și inima curată (a se citi: fără vreo afiliere ascunsă sau vreo ”agendă”), la vizionarea imaginilor publicate de presă, dar mai ales ale celor din filmările spectatorilor nevinovați și evdient total dezinteresați ce asistau la scena dramatică absolut întâmplător, vedea imediat că acolo n-a fost vorba de o detonație caracteristică unei mase de 50 kg exploziv militar. Invit pe orice neinițiat să arunce o privire pe Youtube, unde se găsesc din belșug videoclipuri filmate în diverse condiții și cu lux de detalii despre modul de acțiune și efectele primare ale unei explozii de magnitudinea respectivă. Dar mai ales cum ”arată” o asemenea descărcare de energie, care n-are nicio legătură cu ceea ce vedem prin filmele americane. Sau cu ce se vede în filmările respective.
De aceea, în mod deosebit concluzia este suspectă deorece insistă apăsat să insereze în mintea celui care citește că acolo ar fi fost chiar un Geran 2 cu încărcătură normală, de 50 kg, și probabil (aici completez eu) numai rezistența incredibilă a unui bloc de locuințe obișnuit, comparabilă cu a unei fortificații militare, a făcut posibilă această minune: distrugeri minime, zero victime și doar o sperietură zdravănă pentru o țară întreagă.
Prin urmare, concluzionez eu că autorul textului de mai sus nu face parte din mai sus menționata categorie de specialiști...
Tara de dementi, CONDUSA DE DEMENTI !!!
RăspundețiȘtergereIncercarile repetate ale Ucrainei de a impinge Romania, Polonia (deci NATO) si Rep.Moldova, in razboi, sunt arhi-cunoscute... felicitari pentru concluzia " O dronă rusească de mici dimensiuni nu are cum să ajungă în România! Este imposibil deoarece nu ar avea combustibil. " !!!
RăspundețiȘtergere1. Un MiG-21 și un elicopter militar s-au prăbușit în Dobrogea ( 3 martie 2022) [ doborâți de rachete ucrainene !!! ] https://www.youtube.com/watch?v=EiHl94_BQak
2. Presă: Ancheta Poloniei confirmă că racheta care a ucis doi oameni a fost lansată din Ucraina (26.09.2023) https://moldova.europalibera.org/a/presa-ancheta-poloniei-confirma-ca-racheta-care-a-ucis-doi-oameni-a-fost-lansata-din-ucraina/32609951.html
3. Ministrul leton al Apărării demisionează după ce drone ucrainene au lovit rezervoare de petrol 10.05.2026 https://www.radioromania.ro/Actualitate/ministrul-leton-al-apararii-demisioneaza-dupa-ce-drone-ucrainene-au-lovit-rezervoare-de-petrol-id178759.html
4.Guvernul Letoniei a fost doborât de drone ucrainene. Prim-ministrul Evika Silina demisionează 14.05.2026
https://ziare.com/letonia/demisie-premier-drone-ucraina-2012649
5. Un avion F-16 românesc a doborât o dronă ucraineană în Estonia ... 19.05.2026
https://www.digi24.ro/stiri/externe/un-avion-f-16-romanesc-a-doborat-o-drona-ucraineana-in-estonia-ministrul-eston-al-apararii-am-activat-masurile-necesare-3776353
6. SUA epuizează stocurile de rachete defensive în războiul ( Israelului, ) cu Iran. Ucraina și Taiwanul vor rămâne fără sprijin în apărarea antiaeriană
https://ziare.com/razboi-israel-iran/sua-stocuri-rachete-defensive-ucraina-taiwan-sprijin-aparare-2015378
7.Zelenski, mesaj disperat către Trump https://flux24.ro/zelenski-mesaj-disperat-catre-trump/
In mod clar, o drona "ruseasca" (Geran-2) nu putea provoca un impact atat de minor, cu 50...90 kg de explozibil, cum bine explica Anonim 29 mai 2026 la 09:37 : "Fiind un om trecut prin școli militare și care a studiat d.p.d.v. ingineresc și aplicativ, atât teoretic cât și practic efectele munițiilor și substanțelor explozive, pot să afirm categoric că ceea ce a produs aceste rezultate a fost o dronă mică și cu o încărcătură redusă de exploziv -- max. 1 kg echivalent TNT. Peretele respectiv nu este din beton armat, ci cărămidă sau, mai probabil, bolțari, ușor de spart chiar și doar din energia cinetică a dronei, dacă aceasta are suficientă masă." ... Deci si MApN minte cu nerusinare, nu doar televiziunile ...
ȘtergereCe e drona de tip „Geran 2”, care a lovit un bloc de la Galați. MApN spune că e rusească https://60m.ro/ce-e-drona-de-tip-geran-2-care-a-lovit-un-bloc-de-la-galati-mapn-spune-ca-e-ruseasca/
Lungime / Anvergura aripilor: 3.5 m / 2.5 m
Gama: 1,000–2,000+ km
Greutatea ogivei: 50–90 kg
https://ruavia.su/geran-2-kamikaze-drone-russias-evolving-loitering-munition-and-its-impact-on-modern-warfare/
O opinie mai pe şleau:
Inaptul Nicuşor Dan a oprit doborârea dronei de la Galați la ORDINUL lui Zelensky. Se vrea implicarea NATO în războiul sionist din Ucraina. IPOTEZĂ: Drona a fost deturnată chiar de ucraineni
https://ortodoxinfo.ro/2026/05/29/inaptul-nicusor-dan-a-oprit-doborarea-dronei-de-la-galati-la-ordinul-lui-zelensky-se-vrea-implicarea-nato-in-razboiul-sionist-din-ucraina-ipoteza-drona-a-fost-deturnata-chiar-de-ucraineni/
Dacă era acasă căpitanul-comandor pilot F16 din estonia, alta era situația.
RăspundețiȘtergereSa vina Ghost of Kiev. Sau poate o putem transfera pe aruncatoarea de borcane de muraturi ucraineana.
ȘtergereCred că a fost ca la Colectiv. Am pus explozibil sus pe bloc cu câteva zile înainte, au dat drumu la o drona sa audă totuși prostimea că zboară ceva, și au detonat pe bloc. Zona e plina de antene GSM , absolut niciuna nu e atinsă, căzută. E ști organizat, regizat. # toți au știut. Asta e adevărul
RăspundețiȘtergereDrona este lansata din Romania. Cel mai probabil operatiune SRI si MI6 aprovizionati de ukro. Vezi atacul terorist de la Colectiv. Acolo SRI a fost taticul; ma rog, brigada lor de operatiuni interne.
RăspundețiȘtergereDesigur, armata Federatiei Ruse, prin ordin direct de la Presedintele Putin, a intentionat sa distruga garsoniera lui nea Gigel dintr-un bloc antic din Galati 😂 Fereasca Dumnezeu, oare cat de prosti ne cred incompetentii astia care orchestreaza astfel de "operatiuni"?
RăspundețiȘtergerePărerea mea este că, ceea ce s-a întâmplat la Galați, depășește împrumuturile din SAFE ale unei Românii deja falimentare, caci prin această înscenare grosolană cu "drona rusesca", dublată de interpelarea ambasadorului rus de la Paris, se dorește atragerea României în război alături de Ucraina, care nu prea mai are soldați apți de luptă. Probabil că aceste incidente se vor înmulți în Estul tării și se vor agrava ca și consecințe, astfel încât, slugoii și trădătorii de la București să își de consimțământul pt întrarea României in război, cu soldați pe post de carne de tun!
RăspundețiȘtergerehttps://t.me/AVBalint/184
RăspundețiȘtergere„Autoritățile trebuie să vină urgent cu lămuriri clare...”
RăspundețiȘtergereDupă luna Martie 2020... eu m-am convins: în statul eşuat Securistan nu există autorităţi.
https://t.me/onciu/10086
RăspundețiȘtergerehttps://t.me/AVBalint/185
https://evadare.ro/politica/guvernul-deschide-poarta-migrantilor-ilegali-si-tvr-sustine-fenomenul-din-banii-de-la-buget/
https://www.scena9.ro/img/ab8b1dc2-0d89-4aeb-ba87-6453caaef25e/georgiana-badescu-gee.jpg
Pâinea noastră cea de toate zilele
RăspundețiȘtergerehttps://www.facebook.com/share/v/1JC5c3CwWt/
Ce nu e clar, dupa crima terorista de la dormitoru de fete din rusie, acusa au dat si pa blocu din Galati , ca nu putem sa credem mocofanii de rumani, pentru care drona are origine cunoscuta.
RăspundețiȘtergereCea mai buna emisiune a fost interviul luat azi (29) de dan diaconescu colonelului Paraschiv. https://www.youtube.com/watch?v=fhN3LM803zo
RăspundețiȘtergere"steag la Arad ukraineano-khazar " a mers catre un articol din "The Times of Israel" : https://themillenniumreport.com/2016/04/leaked-report-israel-acknowledges-jews-in-fact-khazars-secret-plan-for-reverse-migration-to-ukraine/
https://themillenniumreport.com/wp-content/uploads/2016/04/khazaria_850.jpg ;
https://cdn.timesofisrael.com/blogs/uploads/2014/03/Schnitzler1857.emp_.jpg ;
https://cdn.timesofisrael.com/blogs/uploads/2014/03/KhazAxe11.jpg ;
https://cdn.timesofisrael.com/blogs/uploads/2014/03/SprunerCarl.det_.1000.jpg ;
https://cdn.timesofisrael.com/blogs/uploads/2014/03/EmpCharlMonin.1841.500.jpg ;
https://cdn.timesofisrael.com/blogs/uploads/2014/03/BonneImpRom2.1780.1K.jpg ;
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Khazar_1.gif .
Mi-e teama ca pe Romania vor sa o desfiinteze, de-aia au pus papa-lapte si anti-romani. Atentie ca daca desfiinteaza Romania se desfiinteaza si pensia voastra.
Mihai Lasca: Azi s-a confirmat încă o dată că Bolojan și cu Nicușor sunt două marionete trădătoare care au același stăpân!
RăspundețiȘtergereAmbii susțin Ucraina și semnarea programului SAFE, prin care este jefuită România cu 17 miliarde de euro sub pretextul achizițiilor de arme
https://web.facebook.com/reel/2190744568437961
A-nceput de ieri să cadă
RăspundețiȘtergereCâte-o dronă, în Galați,
Norii par mai dispersați
Prin apus, dar stau grămadă, nemișcați.
Nu e soare, dar e zgomot
Și pe bloc e numai fum,
Arafat e în costum,
Și miroase a scrumbie
Și a scrum.
Miniștrii din apărare
Pe faleză dau din mâini
Și îi latră niște câini
Molfăind, pe lângă pește,
Niște pâini.
Colț în colț acum răsare
Nicușor cel vorbăreț
L-au trimis de la județ
Șifonat, cu părul creț -
Zici că a dormit cu rața
În coteț.
Haina-i măturând pământul,
Călcând pe lângă covor
A venit să-și dea cuvântul
De onor.
Uite-l, mă, cum dă din mână,
În cuvinte e sărac,
Dar pentru acest atac
Adună CSAT-ul
Și spanac.
Unii-l iau grăbit la ștouri
Alții-n glumă parte-i țin
Are faimă, în ecouri
De cre(ș)tin.
--Dar de ce gesticulează?
-Așa-i el, un introvert,
Bun de pus ca sonerie
Ro-alert.
Sa fie oare 'ata alba' legatura dintre termenul maxim pina la care se putea denunta unilateral contractul SAFE,si anume 31 mai,adica maine ?!..
RăspundețiȘtergereNuuu,nu cred ca este vreo legatura,mai ales ca citeam azi dimineata ca MApN-ul a semnat deja aseara sau (ieri seara/noapte) primul contract in val. de ~2,5 miliarde Euro....
Oare sa fie asta o incercare de indulcire a opiniei publice cu privire la SAFE ?! la cata galagie s-a facut pe tema asta,inclusiv bolojaf dat jos,etc.Nu cred !
Asa brusc,parca nu mai caraie nimeni ca "nu vrem SAFE".Nu vi se pare ca toti sint acum pro inarmare?!Altfel scandalul continua inca vreo 3 luni pe tema asta si uite asa,s-a dezamorsat.Vad ca unii comentatori fac paralele cu cazul Colectiv....s-ar prea putea sa fie asa.
Dvs. ziceati ca i tulbure treaba cu interzicerea accesului in zona.O fi si asta,dar cred ca asa se procedeaza de obicei la anchete din astea sensibile.Intr-adevar si de 9/11 la atacul de la Pentagon,in 10' de la "atac" au tabarit toate agentiile americane si au confiscat imaginilie de CCTV si au sigilat peluza aia.Si mai e si treaba cu stalpii de iluminat de acolo care ar fi trebuit sa fie secerati pe directia avionului si NU ERAU....chestie care seamana tare bine cu antenele de pe blocul nostru......Intrebari retorice,desigur!
Acum vreo 2 ani,presa mesteca o informatie potrivit careia Putin ar fi spus ca Romania si prin urmare Bucurestiul,este o tinta buna pt.rachetele ISKANDER M....Deci,de ce o drona cu motor chinezesc de drujba ?! Nu tu Geran 2 sau alte asemenea...Nu prea imi vine sa cred.Mai ales,ca nu stiu ce motiv ar avea rusii sa-si ridice in cap si mai mult toata Europa,acum ca se pare ca lovesc sediile SBU,MI6,CIA,etc. din Kiev si par ca ar vrea sa aduca sfarsitul razboiului...Nu stiu,ma intreb ?
Tot ieri,am citit o alta stire cum ca tinerii care abia imlinesc 18 ani sint obligati sa se deplaseze la Centrele Militare de care apartin pt. a fi luati in evidenta,iar Armata spunea ca oricum este o obligatie ne-abrogata...Ciudata sincronizare,nu credeti?
"False-Flag" scrie mare de tot,pe chestia asta!
PS
vad ca a-ti inceput sa-i publicati si pe aia care va injura :)))
Si totusi geamurile apartamentului afectat sunt intacte...
RăspundețiȘtergereCand ai dreptate, ai ... dar asta scartatie... "Explozia unei asemenea drone în casa liftului ar conduce la un risc practic iminent de prăbușire deoarece ar afecta coloana vertebrală a clădirii. De asemenea, scările s-ar dărâma. În blocul respectiv nu s-a întâmplat asta!" Au bubuit 2 etaje dintr-un bloc si el inca sta in picioare si acolo inca sunt cateva etaje deasupra. Pe ideea ta, daca imi cade cosu de fum de la casa, se darama toata casa.
RăspundețiȘtergereSingurii din SRI care prezentau aparența că sunt profesioniști erau cei de la Tero.O grămadă de imbecili, arătați cu degetul pentru neutralizarrea unora care păreau profesioniști.
RăspundețiȘtergereÎndelunga experiența a unora, la care se poate adăuga și percepția mea profesionistă, în fine totul indică spre faptul că nu va mai exista nicio barieră în fața unor mici evenimente pregătite cu mare acuratețe.
Percepția care este o evidență nu este la îndemîna oricui.
Dacă aș fi profesionist cu normă întreagă, i-aș convinge pe cei care mănîncă bani ca să dezinformeze că tot ceea ce fac este în contra interesului mâncătorilor.Privat, personal, prea bine garnisit, le-aș semnala că greșesc.
Ceilalți, profesioniștii mercenari, nu se vor opri. Dar măcar unii vor ști cum și pe ce stau.
Chiar se va lăsa cu revelații. În condițiile în care nimeni, absolut, nu-i bagă-n seamă, d-apăi să-i amenințe.