Cine-i Musk? E vizionarul, omul care te inspiră, cel care face lucruri minunate din nimic. E stindardul imperiului, cel care le demonstrează americanilor prin ceea ce face că se poate, că dacă-ţi doreşti poţi muta munţii din loc. Desigur, ar mai fi trebuit ca toate aceste cuvinte să fie puse pe o melodie însufleţitoare. Aşa, ca să meargă la inimă.
Cine-i totuşi Musk? Musk e Tesla, e SolarCity, e Neuralink, e SpaceX s.a.m.d. Îl vezi peste tot, prostimea dă citate din el pe facebook şi rămâne inspirată văzându-l. Cei care mai au câte-o brumă de bani în buzunar se gândesc să „investească” în el cu speranţa că asta le va multiplica la infinit suma iniţială. Şi, de fiecare dată când „investiţia” le scade în loc să crească, sunt mulţumiţi că ei ştiu ceea ce ceilalţi nu ştiu şi continuă să „investească”.
Fără doar şi poate Musk e un băiat inteligent. Foarte inteligent. Un miliardar care-a înţeles că el e miliardar pentru că aşa dă bine. Şi-i place asta. Ştie că nu e miliardar pentru ceea ce face, deoarece ceea ce face el pur şi simplu n-are profit. Şi, mai rău, n-are cum să obţină profit într-o perioadă rezonabilă de timp. Poate vă întrebaţi cum de supravieţuiesc companiile înfiinţate de el. Ei bine, aici intervine noţiunea magică de care se foloseşte Musk pentru a supravieţui la nivel mare: subvenţia. Aţi înţeles sau aveţi impresia că am greşit termenii şi vorbesc despre un fenomen economic specific economiilor socialist-centralizate? Ştiu că pentru mulţi pare incredibil, dar motorul principal al business-urilor dezvoltate de Musk este subvenţia. Toate companiile lui au fost dezvoltate pornind de la conceptul de subvenţie. Maşinile lui electrice primesc subvenţii pentru că - zice el - sunt curate din punct de vedere ecologic. Numai că - lucrul pe care nu-l mai aminteşte şi care de altfel reprezintă faţa neagră a produselor sale - amprenta de poluare totală a maşinilor sale e net superioară celei a maşinilor cu motor clasic. Într-adevăr, o maşină cu motor clasic poluează la fiecare utilizare, în timp ce cea electrică nu, dar dacă luăm în considerare şi poluarea produsă în întregul ciclu de fabricaţie, lucrurile stau fix invers deoarece maşinile electrice poluează imens mult înainte de a ieşi pe şosele. Pentru faptul că poluează „pe ascuns” Musk primeşte subvenţii generoase.
SolarCity, o altă investiţie de-a sa, trăieşte atât din subvenţii cât şi din faultarea producătorilor chinezi de panouri fotovoltaice. Statul îi dă lui Musk subvenţii generoase şi, în acelaşi timp, îl protejează de producătorii străini prin impunerea de tarife vamale cocoşătoare. În acest fel, produsele sale, mult mai scumpe şi cu performanţe similare cu cele ale concurenţei, au liber pe piaţa americană. Culmea e că, prin aplicarea unei asemenea scheme, te-ai aştepta ca profiturile să salte la cer. Dacă aţi crezut asta, v-aţi înşelat. SolarCity nu doar că nu are profit, ci, mai mult, rulează în gol! De la an la an nu afli decât de amploarea pierderilor şi numărul de salariaţi concediaţi. Halal performanţă.
SpaceX, prescurtarea de la Space Exploration Technologies Corporation, este, de asemenea, o companie fanion a lui Musk. Extrem de mulţi sunt inspiraţi de capacitatea sa de a dezvolta de la zero o companie spaţială. Îţi trebuie totuşi geniu pentru a putea să creezi aşa ceva. Aţi crezut şi asta? Iar sunteţi în eroare! Asta pentru că, în fapt, SpaceX nu este nimic altceva decât o formă mascată de transfer tehnologic dinspre NASA spre mediul privat. Povestea este alta. Statul american, cocoşat de datorii, nu-şi mai permite explorarea spaţiului cosmic. De altfel, în ciuda crizei URSS, singura tehnologie spaţială viabilă şi ultraeficientă în ceea ce priveşte raportul preţ/performanţă rămâne cea sovietică. Dovada e dată de faptul că, la ora actuală, cei care urcă echipament pe ISS sunt ruşii, iar americanii consideră mult mai rentabil să-i plătească pe ruşi pentru asta. De altfel - făcând o paranteză - suraţii europeni de la ESA(European Space Agency) folosesc tot tehnologia rusească pentru a-şi urca proiectele pe orbită.
Dar în toată această poveste e o discrepanţă semnificativă. Cum poţi tu, hegemonul lumii de azi, să-ţi permiţi să nu fii primul în toate domeniile? Iar, istoric vorbind, tehnologia spaţială e una care sare în ochi. Cum poţi para tu opiniile din ce în ce mai vocale referitoare la falsa aselenizare în condiţiile în care nu eşti capabil să ridici echipament pe orbită? Sesizând cacofonia situaţiei, americanii s-au gândit că modalitatea prin care ar putea continua explorarea spaţiului cosmic ar fi prin implicarea unor entităţi private care, prin optimizările de cost, ar putea face mult mai eficiente programele de cercetare şi militare proprii. Practic aşa a apărut SpaceX. Şi nu doar ei, ci şi câteva de alte companii dornice să încaseze fondurile grase de la stat, precum United Launch Alliance(alianţă 50%-50% între Boeing şi Lockheed Martin), Blue Origin sau Orbital ATK(care a sfârşit prin a cumpăra rachete de la ULA pentru a-şi îndeplini obligaţiile contractuale faţă de NASA). Dintre toţi aceştia, SpaceX şi ULA contează. În timp ce ULA merge pe „tradiţia” de lipitori al companiilor-mamă, SpaceX a fost de la început gândită ca o variantă low cost. De altfel acesta este modul în care Elon Musk i-a convins pe tiriplicii din serviciile secrete că sparge barierele costurilor reuşind în acest fel să desfacă baierele generoasei pungi guvernamentale. Iniţial a crezut că dă lovitura cumpărând tehnologia de la ruşi(mare lucru dacă asta n-o fi fost în realitate strategia „acoperiţilor”). N-a mers pentru că ăia nu-s naivi. Apoi după un prim transfer tehnologic şi de personal de la NASA, a făcut rost de bani şi a ieşit la cumpărături. A luat ce-a putut de la chinezi, a luat şi de pe la japonezi şi indieni, a încropit ce-a putut din ceea ce a luat din toate părţile şi-a pus-o pe lansat rachete. Vreţi un istoric?
În 2006 prima rachetă SpaceX bubuie la 33 secunde după lansare. În 2007, dorind să redevină credibilă, compania lansează o nouă rachetă care, desigur, eşuează din cauza unei opriri premature a motoarelor. În 2008, după o campanie publicitară zgomotoasă, racheta lansată de SpaceX are probleme la separare, iar întreaga încărcătură a NASA(care plătea pentru transportul în spaţiu) a ajuns în mare. Asta după ce racheta a intrat pe o traiectorie incontrolabilă, ameninţând chiar cu un dezastru de proporţii. În mod normal, după aceste eşecuri, compania ar fi trebuit să intre în faliment, dar a apărut de nicăieri Peter Thiel care a investit salvând SpaceX. În 2015, chiar de ziua lui Elon Musk, racheta care avea două încărcături plătite de NASA pentru transportul pe ISS, efectiv s-a evaporat într-o explozie de proporţii. Apoi au avut un nou eşec la aterizarea „sigură” a unei rachete pe pământ, pentru ca în 2016 să piardă o rachetă chiar înainte de decolare, în timpul procedurii de alimentare. Ultimul eşec răsunător s-a produs la începutul acestui an, mai precis pe 7 ianuarie, când explozia navei SapceX a mai păpat câteva miliarde din Buget prin distrugerea unor sateliţi militari ultrasecreţi.
Culmea este că, în ciuda acestor eşecuri răsunătoare, Musk a ieşit de fiecare dată cu faţa curată. Mai mult a declarat, pe tonul său cunoscut, că respectivele eşecuri au fost în realitate succese din care compania a învăţat. Iar presa de propagandă n-a făcut altceva decât să multiplice până la absurd explicaţiile penibile care justificau eşecurile.
Ne-a mai rămas să discutăm despre Tesla, compania-fanion a lui Musk. De asemenea, una abonată la subvenţiile publice. Tesla a reuşit să fabrice un vehicul pur electric care să aibă performanţe similare cu ale unei maşini cu combustibil fosil. Pare impresionant, mai ales că facilitatea de producţie s-a construit de la zero. Acum însă să stăm şi să analizăm logic: oare e mare lucru în faptul că performanţele unui vehicul electric sunt similare cu ale unuia clasic? Vehiculul electric nu are o groază din piesele fără de care unul clasic nu funcţionează, astfel încât eficienţa energetică este mult mai mare. De asemenea, performanţele motoarelor electrice sunt mult superioare celor clasice. Teoretic balanţa înclină natural în favoarea noilor intraţi. Există însă o chichiţă: bateria. Densitatea energetică a bateriilor electrice este net inferioară celei a combustibililor fosili. Acesta este motivul pentru care până acum nu s-a mers pe vehicule electrice, asta în ciuda faptului că, în istoria automobilului, primele modele apărute au fost cele electrice. Ceea ce-a făcut Musk a fost să integreze în şasiu o capacitate electrică mult mai mare decât gândea concurenţa, obţinând astfel o autonomie sporită, de aproximativ 500 km. De asemenea, a fost nevoit să dezvolte o reţea naţională de staţii de încărcare pentru a le putea oferi proprietarilor condiţii propice de exploatare a vehiculului propriu. Toate au generat un preţ piperat. Care a fost parţial subvenţionat de către stat, iar restul l-au făcut campaniile publicitare deşănţate. Ceea ce trebuie să reţinem e că niciodată Musk nu a reuşit să se ţină de cuvânt în ceea ce priveşte timing-ul. De fiecare dată a promis anumite termene limită pe care apoi le-a tot amânat. De asemenea, fabricile sale au înregistrat numeroase eşecuri de producţie, sugerând u management defectuos. Culmea e că, în ciuda tuturor problemelor, Tesla e văzută în continuare ca o companie de succes. Ca să înţelegeţi cum merg lucrurile acolo, vă voi da ca exemplu recentele raportări financiare din februarie care-au fost de-a dreptul dezastruoase. Cu toate că a înregistrat o pierdere istorică, acest fapt „minor” nu l-a descurajat pe Musk. A acoperit totul cu un spectacol al SpaceX care a expus „cel mai puternic propulsor al unei rachete”, trimiţându-şi propriul SUV Tesla în spaţiu, undeva către nicăieri. De asemenea, nu a uitat să adauge că „a învăţat multe” din eşecurile producţiei Modelului 3.
Recapitulând, constatăm că întreaga vrajă din jurul „legendarului” Elon Musk ascunde de fapt un lung şir de eşecuri acoperite prin evenimente de PR. Produsele pe care le propune sunt excepţionale din punct de vedere al design-ului, dar absolut inutile din punct de vedere practic. Are un acces privilegiat la banii publici, iar atunci când e aproape de a da ochii cu realitatea, se trezeşte cu „cavaleri pe cai albi” care-i decartează sumele necesare ieşirii din rahat. Şi el continuă să inspire proştii prin propagandă. De-aceea spuneam la începutul articolului că America arată exact ca Musk: bine polish-ată la exterior, susţinută de o propagandă obsedant-aberantă, dar falită în realitate. Priviţi-l pe Musk şi vedeţi America. Priviţi America şi-l vedeţi pe Musk. În termeni mioritici i-am spune miliardar de carton. Ca şi ţara de altfel: carton, plastic şi multă, multă propagandă.
În 2006 prima rachetă SpaceX bubuie la 33 secunde după lansare. În 2007, dorind să redevină credibilă, compania lansează o nouă rachetă care, desigur, eşuează din cauza unei opriri premature a motoarelor. În 2008, după o campanie publicitară zgomotoasă, racheta lansată de SpaceX are probleme la separare, iar întreaga încărcătură a NASA(care plătea pentru transportul în spaţiu) a ajuns în mare. Asta după ce racheta a intrat pe o traiectorie incontrolabilă, ameninţând chiar cu un dezastru de proporţii. În mod normal, după aceste eşecuri, compania ar fi trebuit să intre în faliment, dar a apărut de nicăieri Peter Thiel care a investit salvând SpaceX. În 2015, chiar de ziua lui Elon Musk, racheta care avea două încărcături plătite de NASA pentru transportul pe ISS, efectiv s-a evaporat într-o explozie de proporţii. Apoi au avut un nou eşec la aterizarea „sigură” a unei rachete pe pământ, pentru ca în 2016 să piardă o rachetă chiar înainte de decolare, în timpul procedurii de alimentare. Ultimul eşec răsunător s-a produs la începutul acestui an, mai precis pe 7 ianuarie, când explozia navei SapceX a mai păpat câteva miliarde din Buget prin distrugerea unor sateliţi militari ultrasecreţi.
Culmea este că, în ciuda acestor eşecuri răsunătoare, Musk a ieşit de fiecare dată cu faţa curată. Mai mult a declarat, pe tonul său cunoscut, că respectivele eşecuri au fost în realitate succese din care compania a învăţat. Iar presa de propagandă n-a făcut altceva decât să multiplice până la absurd explicaţiile penibile care justificau eşecurile.
Ne-a mai rămas să discutăm despre Tesla, compania-fanion a lui Musk. De asemenea, una abonată la subvenţiile publice. Tesla a reuşit să fabrice un vehicul pur electric care să aibă performanţe similare cu ale unei maşini cu combustibil fosil. Pare impresionant, mai ales că facilitatea de producţie s-a construit de la zero. Acum însă să stăm şi să analizăm logic: oare e mare lucru în faptul că performanţele unui vehicul electric sunt similare cu ale unuia clasic? Vehiculul electric nu are o groază din piesele fără de care unul clasic nu funcţionează, astfel încât eficienţa energetică este mult mai mare. De asemenea, performanţele motoarelor electrice sunt mult superioare celor clasice. Teoretic balanţa înclină natural în favoarea noilor intraţi. Există însă o chichiţă: bateria. Densitatea energetică a bateriilor electrice este net inferioară celei a combustibililor fosili. Acesta este motivul pentru care până acum nu s-a mers pe vehicule electrice, asta în ciuda faptului că, în istoria automobilului, primele modele apărute au fost cele electrice. Ceea ce-a făcut Musk a fost să integreze în şasiu o capacitate electrică mult mai mare decât gândea concurenţa, obţinând astfel o autonomie sporită, de aproximativ 500 km. De asemenea, a fost nevoit să dezvolte o reţea naţională de staţii de încărcare pentru a le putea oferi proprietarilor condiţii propice de exploatare a vehiculului propriu. Toate au generat un preţ piperat. Care a fost parţial subvenţionat de către stat, iar restul l-au făcut campaniile publicitare deşănţate. Ceea ce trebuie să reţinem e că niciodată Musk nu a reuşit să se ţină de cuvânt în ceea ce priveşte timing-ul. De fiecare dată a promis anumite termene limită pe care apoi le-a tot amânat. De asemenea, fabricile sale au înregistrat numeroase eşecuri de producţie, sugerând u management defectuos. Culmea e că, în ciuda tuturor problemelor, Tesla e văzută în continuare ca o companie de succes. Ca să înţelegeţi cum merg lucrurile acolo, vă voi da ca exemplu recentele raportări financiare din februarie care-au fost de-a dreptul dezastruoase. Cu toate că a înregistrat o pierdere istorică, acest fapt „minor” nu l-a descurajat pe Musk. A acoperit totul cu un spectacol al SpaceX care a expus „cel mai puternic propulsor al unei rachete”, trimiţându-şi propriul SUV Tesla în spaţiu, undeva către nicăieri. De asemenea, nu a uitat să adauge că „a învăţat multe” din eşecurile producţiei Modelului 3.
Recapitulând, constatăm că întreaga vrajă din jurul „legendarului” Elon Musk ascunde de fapt un lung şir de eşecuri acoperite prin evenimente de PR. Produsele pe care le propune sunt excepţionale din punct de vedere al design-ului, dar absolut inutile din punct de vedere practic. Are un acces privilegiat la banii publici, iar atunci când e aproape de a da ochii cu realitatea, se trezeşte cu „cavaleri pe cai albi” care-i decartează sumele necesare ieşirii din rahat. Şi el continuă să inspire proştii prin propagandă. De-aceea spuneam la începutul articolului că America arată exact ca Musk: bine polish-ată la exterior, susţinută de o propagandă obsedant-aberantă, dar falită în realitate. Priviţi-l pe Musk şi vedeţi America. Priviţi America şi-l vedeţi pe Musk. În termeni mioritici i-am spune miliardar de carton. Ca şi ţara de altfel: carton, plastic şi multă, multă propagandă.
Asta este situatia in minunatul vest inca de acum zeci de ani, mai precis de pe vremea cind mioriticii asteptau instaurarea capitalismului de burlan si ploile cu salam. Un popor mai defazat si incapabil sa vada ce se intimpla in lume nu exista! Probabil locuitorii junglei Amazonului sa fie mai rupti de realitate decit romanii!
RăspundețiȘtergereIn Miorita oaia a incercat, fara succes, sa-i explice ciobanului despre ce este vorba, dar acesta s-a hotarit sa faca pluta si sa viseze cai verzi pe pereti.
Nota 10 pentru articol!
RăspundețiȘtergere@Anonim 15:24
RăspundețiȘtergereȘi de unde onor Ințelepciunea Voastră sa afle cele adevăruri despre perfidulOccident amarasteanul,mioritic,abia iesit,prin cezariana Rivulutiei,ma rog???!!
Au dela TVR Libera sau de la Securitatea Poporului?!
Ca pe vremurile alea,n-aveam inflație de Anal-isti ca acum...Tu crezi ca informațiile veridice au fost la liber vreodata??Și atunci,in cine dai tu cu barda,telijentule??!!
Pai voi nu stiti niciodata nimic si mereu sint altii de vina! Pina prin anii 70, adica, inainte sa puna mina taranimea parvenita pe intreaga tara, se gaseau diverse ziare straine si la chioscuri. La Intercontinental, chiar mai multe. Apoi te puteai duce la ambasade sa citesti ce ziar vroiai. Nu te impiedica nimeni! Pe linga Europa Libera existau si alte posturi de radio, existau si carti, dar cine sa le citeasca?! Istoria Romaniei nu era interzisa si puteai sa gasesti destul material, despre ce s-a petrecut in perioada interbelica, dar cine s-o faca?! Se putea citi si Eminescu, articolele lui de ziar, care parca ar descrie ce se vede astazi sau cupletele lui C Tanase. De ce erau situatiile identice? Aceleasi sistem, condus de aceleasi elite, care au acelasi scop, ramine neschimbat in esenta lui. Tehnologia nu inseamna decit adaos de posibilitati pt a ajunge la scopul umarit mai rapid si usor. Acum, desi vestul fura de rupe, ii acuzat pe localnici! Ce-i in mintea voastra?!
ȘtergereStrainii, pt ca voi nu stit efectiv de capul vostru, fac ce vor in Romania, mai rau decit in orice tara africana. In celelalte tari din est nu s-a intimplat absolut nimic din ce-a fast posibil la noi, unde, practic, din tara lui, romanul, nu mai detine nimic. N-ati protestat niciodata impotriva acestei stari de fapt, dar o faceti ca sa le aparati dreturile strainilor de-a va jefui.
- https://www.youtube.com/watch?v=sdZdLTWsC4E
Astia sinteti si asta ati facut! Ati venit la orase si asa v-ati comportat. Am ajuns in 2018 si tot asa sinteti, ba chiar mai rau, pt ca-n multe cazuri dovediti ca nu aveti nici mama si nici tata.
Amintind tu despre ambasade si ziare straine, deduc ca esti sau ai locuit in Bucuresti in acea vreme pe care o blamezi total acum. Ca sa nu mai spun despre main stream press, wherever& whenever.....si despre pura propaganda lor !
ȘtergereDar ce sa fi facut cei din alte localitati, unde sa fi cautat adevarul pe care tu pretinzi ca il posedai inca de atunci??
Nu iti inteleg incrancenarea impotriva talpii Tarii asteia-a taranilor; nu face decat sa-ti arate vana bolsevica din tine, fie ca esti plecat de mult din Tara: fie ca esti un troll nenorocit de teapa lui Ghe Parosu ot Hungaria ot Sualezia.
Cine isi uraste neamul, este blestemat, spunea un mare Roman, pe care-l amintesti intr-un comentariu la materialul de fata.Sau daca vrei alt citat, "...este de acum al nostru!"-Karamazov Bros.
Oi fi si tu unul dintre astia ?! Sa nu fii !!!
PS Dane, sa ma scuzi ca tin off topicul asta, dar varsa asta prea mult venin; peste suportabil.
As completa analiza ta cu urmatoarele lucruri: e imposibil ca un individ sa preia pe umerii lui programul spatial, fabrica de masini Tesla, SolarCity, HyperLoop si fabrica de baterii din Australia. Aproape toate sunt companii de avangarda iar din punct de vedere al bussinesului sunt afaceri extrem de riscante si implicit solicitante. Backgroundul lui Musk: 2 zile la Standford fondatorul companiei Paypal... credeti ca e suficient macar sa pornesti afaceri in zona spatiala?
RăspundețiȘtergereDane, ai uitat de PayPal.
RăspundețiȘtergereSa avem pardon, dar propaganda este ceea ce faci tu. El face produse concrete, palpabile, care schimba lumea; tu ce faci? Nimic decit propaganda comunista si antioccidentala.
RăspundețiȘtergereLa fel cum Ceausescu spunea ca magazinele occidentale nu sunt pline de produse, ci doar sunt puse in raft pentru propaganda, asa spui si tu de economia americana.
Subventile nu sunt doar pentru masinile Tesla, ci pentru toate masinile electrice. Si nu numai in America.
Si pentru cultura ta generala, Musk nici macar nu e American, si Sud African. Si a realizat atatea tocmai in America, ca atati alti emigranti, pentru ca acolo se poate; nu in Europe, nu in Rusia, China, si absolut in Romania.
Care este problema ta? Ai vrut sa vizitezi SUA si ti-au dat cu flit?
Se putea să lipsească „omul de bine” din context?
ȘtergereMusk a fost să integreze în şasiu o capacitate electrică mult mai mare decât gândea concurenţa, obţinând astfel o autonomie sporită, de aproximativ 500 km.-Poate viseaza la 500 km.Cei de la total car au testat acesta masina pe circuitul Hungaroring si dupa primul tur masina a inceput sa piarda putere ,al doilea tur nici macar nu a mai fost cronometrat.Hugaroningul are 4,380 km lungime. https://www.youtube.com/watch?v=F-Tc4Lkb6hY
ȘtergereAnonim, explica concret in ce consta propaganda comunista si antioccidentala a lui Dan! Ceva argumente si exemple?!
ȘtergereCeausescu nu s-a referit niciodata negativ la adresa Occidentului, desi ar fi putut s-o faca traducind articole din presa lor. Faptul asta a determinat in tara aparitia patriotilor vestici, indivizi lipsiti de indentitate romaneasca, lucru care a dus la distrugerea tarii, care se afla in pragul desfintarii!!
La ce Occident te referi? La ala care nu mai exista din 1918?
Dupa razboi, din 1945, singurul lucru oferit de vest, a fost marxismul cultural. Pt voi, cei proveniti din familiile scoase din mediul rural, dupa 1945, inseamna "civilizatie", deoarece nu aveti nici un fel de memorie a timpului si nu sinteti in stare sa vedeti nimic dincolo de vitrine luminate!
Dan, ar fi fost bine, pt indivizi rataciti ca asta, sa dai drumul linkurilor despre minunatul vest, alea cu eveziunea fiscala si subventiile. Ii vezi doar cit de batuti in cap sint! Numele de roman, a ajuns in vest, din cauza acestor urmasi ai familiilor de vacari si agricultori, un sinonim pt prost.
Sa inteleg ca Occidentul e bun atunci cand se aseamana noua, cu evaziune, subventii si altele asemanatoare?! Si e rau cand nu face asta?! Ce va mai place sa va infruptati din borcanul cu miere si sa fiti iresponsabili fata de tara, iar dupa aia sa strigati ca sunteti mandri. Halal.
ȘtergerePt anonim 21:50
ȘtergereA venit si patriotul vestic sa ne spuna chestii inteligente! Cum altfel?! Occidentul nu se poate asemena noua deoarece nu acesta este colonia noastra, ci noi colonia acestuia. Exista nenumarate dovezi si fapte care iti arata exact acesta problema.
Se intimpla pt ca Romania a preluat sistemul lor si nu invers! Oricum un sistem care sa va placa voua nu va apare niciodata, pt ca nimeni n-o sa va intrebe pe voi ce anume va place! E simplu, dar nu pt patriotii vestici, care, deobicei, ca demni urmasi ai agricultorilor scosi din sate dupa 45, au mari probleme sa inteleaga orice, chiar daca vorbim de chestii simple, situate la nivelul de intelegere al unui copil de 5 ani.
Evaziunea fiscala in vest a fost practic legalizata. Ea nu mai exista decit in cazurile celor “mici” din societate, dar absolut deloc in cazul concernelor.
Si iti dau ca exemplu, un documentar facut de televiziunea de stat WDR:
WDR-Reportage: Steuerfrei -- Wie Konzerne Europas Kassen plündern – adica cum jefuiesc concernele statele europene, printre care si Romania tara locuita de cei mai naivi oamani, ca sa nu spun altfel! Mai putin ca voi stiu cei din triburile amazoniene. Ti se pare o exagerare? Nu este! Ca sa te convingi afla ce-au facut concernele vestului in Romania si vezi daca au putu face aceleasi nenorociri si in Polonia, Ungaria si Cehia. Ajunge?
- https://www.youtube.com/watch?v=EzOgd7rsQ90
Vorbim despre o evaziune fiscala in valoare de 1000 de miliarde € annual! Cind ajungeti voi la asa ceva?! Si mai este o problema pe care o ignorati: nu aveti suficienta minte ca sa va puteti permite schemele astora! Sintet f jos la acest capitol, asa cum ne-ai dovedit in superba ta postare plina de logica.
- https://www.youtube.com/watch?v=sdZdLTWsC4E
Astia sinteti si asta ati facut! Ati venit la orase si asa v-ati comportat. Am ajuns in 2018 si tot asa sinteti, ba chiar mai rau, pt ca-n multe cazuri dovediti ca nu aveti nici mama si nici tata.
Tu vezi lucrurile doar din prisma unui investitor de "cursa scurta". Intr-adevar, toate afacerile lui Musk sunt riscante si neprofitabile. Asta este informatie publica de mult.
RăspundețiȘtergereTesla a pus pe jar toata industria automobilului si i-a trezit pe producatori din adormire. Fara alde Tesla sau fara guvernele care au impus restrictii de poluare din ce in ce mai mari si acum am fi condus "Dacii" in haine de mertzan. Tesla, ca si automobil, bate la fund orice alta marca, atat prin autonomie, performante, siguranta cat si abordarea suportului tehnic (ex. prin update-uri software). Este scump, intr-adevar, dar trebuie inceput de undeva. Au fost multe esecuri in istorie atunci cand s-au facut lucrurile de la inceput, important este ce inveti din ele si nu sa arunci cu pietre. Din pacate mentalitatea asta noi nu o invatam in Romania; noua ne place doar sa facem misto-uri.
Investitorii inteleg faptul ca lumea se schimba si ca ceea ce face Musk e doar un inceput. Ei inteleg si potentialul de succes dar si riscurile. Poate ca pe termen lung firmele lui Musk nu vor reusi sa supravietuiasca, dar poate ca merita pretul platit doar pentru faptul ca genereaza schimbari importante in industriile in care activeaza.
Intr-un final mai putin conteaza daca afacerile lui sunt profitabile. Mai mult conteaza mentalitatea.
@DanP scuze dar esti in eroare.... Tesla nu a scos pe nimeni din adormire. Masinile electrice au fost mult timp blocate de cartelul petrodolarilor, industria petroliera si cea auto. Daca circuitul petrodolarilor ar fi continuat sa asigure suprematia financiara americana ne dadeam in continuare cu "Dacia"
ȘtergereStatul nu da nici un rahat pe poluare cel putin in America si nu pompeaza nimeni miliarde ca sa schimbe mentalitatea la modul idealist. Principala motivatie pentru dezvoltarea masinilor electrice e ca sunt platforma ideala pentru self driving & remote monitoring & control. Guvernele vor sti pe unde umbli si iti vor putea opri masina oricand.
Ca sa existe adoptie in randul prostimii ai nevoie de eroi tehnologici gen Musk care fac kestii cool si ii umflii cu subventii. Elon Musk este noul Steve Jobs, Tesla este iPhone-ul masinilor electrice si urmeaza sa apara si Android.
Si la fel ca la telefoane.... masinile(hardware-ul) pot fi de toate felurile dar OS-ul si AI-ul vor fi doar americane.
Nu vreau sa contest prin asta cu nimic meritele lui Musk si a tuturor celor implicati alaturi de el. Au rezultate absolut remarcabile si sunt convins ca muncesc din greu sa le obtina.
Nu intamplator Musk desi produce doar basini mediatice e subventionat cu sume exorbitante. E platit sa cosmetizeze exact rahatul: "Agenda 21", "Agenda 2030", reducerea drastice a mobilitatii populatiei prin eliminarea prin interdictii, suprataxare si mai ales propaganda mincinoasa a motoarelor termice, Neralink (neuronal link)pregateste implanturile generalizate, Paypal pune umarul la eliminarea cash-ului, SolarSolar submineaza obtinerea energiei clasice, Space X ne "releveaza" suprematia industriei spatiale americane si ne pregateste pentru inevitabilul contact cu "extraterestrii" ... etc., etc.
RăspundețiȘtergereCe mai, e un baiat de zahar.
Patriotii vestici, care sint majoritari in Romania, cred ca agendele respective sint niste appsuri. Cind le-ai scris si ce urmeaza i-ai derutat! Ei stiu altceva despre vestul iubit, noul far calauzitor, ca ei nu pot trai fara d-astea si stapini straini. Nu-i vezi ce disperati sint?!
ȘtergereEu am cumparat actiuni Tesla acum vreo 3 ani.Brokerul a zis ca sunt sarit.Am vandut tot in ultimul an 200% profit.
RăspundețiȘtergereIar Tesla S este un automobil foarte vandut.
NB. Nu cred in automobilul electric.