joi, 23 decembrie 2021

Nebunii în libertate


Nu știu cât de cunoscut vă este Michael O'Leary. Este CEO-ul Ryanair, chestia aia căreia unii se tot încăpățânează să-i spună companie aeriană. Omul e dus cu pluta. De fapt e dus rău cu pluta. Culmea, înAnglia - o țară mai degenerată chiar decât Franța(știu că e greu de imaginat așa ceva) - O'Leary în loc să se afle într-o instituție specializată în care să aibă parte de cămașă cu mâneci lungi și dușuri reci, e lăsat în libertate să facă ce vrea. Așa apărut acea chestie odioasă pe care o conduce.

Știu mulți care-s adepți ai liniilor aeriene low cost. OK, poate că era loc de optimizare în industrie, pot fi de acord cu asta. Însă trebuie să recunoaștem că standardele au scăzut atât de mult încât „optimizarea” a tras în jos - cu doar câteva mici excepții - chiar și liniile aeriene care înainte erau serioase.

În ceea ce privește liniile low cost, într-adevăr pe-acolo se circula cam ca în microbuzul de Ștefănești. Cu toate acestea, majoritatea covârșitoare au menținut standardele de siguranță. De aceea sunt mulți adepți ai acestor curse. La urma urmei, spun ei, de ce să dai sute sau mii de euro pe o cursă, când cu câțiva zeci de euro ajungi în același loc. Într-adevăr, suferi câteva ore ceva mai înghesuit, dar rezultatul final e același. 

Ceea ce face însă Ryanair e absolut halucinant. Pentru ei siguranța la bord e ceva strict opțional și dacă e opțional se elimină din motive de „optimizare”. V-am spus cum, în urmă cu câțiva ani, autoritățile aeronautice din Spania au fost la un pas de a le interzice dreptul de survol avioanelor Ryanair. Motivul? Pentru optimizare, rezervoarele avioanelor respective conțineau strict combustibilul calculat până la destinație. Nici mai mult nici mai puțin. Astfel, în cazul în care erau turbulențe pe un aeroport - destul de frecvente în unele zone din Spania - avioanele Ryanair nu puteau merge la un alt aeroport din cauză că nu aveau combustibil. Astfel, de două ori, avioanele companiei au aterizat pe furtună punând în pericol echipajul și pasagerii. De aceea spaniolii erau cât pe-aci să suspende dreptul de survol, iar la ora actuală navele companiei pot intra în Spania doar dacă fac dovada că și-au umplut rezervoarele la plecare.

Ceea ce fac spaniolii nu fac ceilalți, astfel încât practica rezervoarelor în care se află strict combustibilul necesar deplasării la destinație e utilizată intens. Culmea, îmi spunea cineva, chiar și procedurile de decolare și aterizare sunt „scurtate” pentru a mai face o economie. Acestea sunt directivele lui O'Leary. Dementul însă nu e lăsat de autorități să facă ce vrea. Un interviu pe care l-am văzut cu el m-a făcut să mă închin văzând un astfel de specimen deviant. Imaginați-vă ce planuri are și pentru ce tot face solicitări la autoritățile aeronautice. Prima chestie e mersul în picioare. Cică nu e corect să se circule cu avionul doar stând pe scaun, ci ar trebui să i se permită să transporte și pasageri în picioare. Altă chestie care-l deranjează e utilizarea gratuită a WC-ului. Cică ar fi corect să-ți plătești „dreptul” de a merge la WC în timpul zborului. Și, dacă autoritățile l-ar lăsa, ar taxa cu o anumită sumă deplasările pre-plătite și cu o sumă mult mai mare urgențele survenite în timpul zborului. Îmi și imaginez ce-ar putea face în avion niște englezi nespălați și bețivi care nu și-au luat „WC pass” și care, în plus, mai circulă și în picioare.

Una dintre ultimele „inginerii” ale companiei a fost zborul deasupra insulelor Tenerife în perioada cu vulcanul. Avionul implicat executa cursa Tenerife-Bruxelles și s-a trezit cu un motor blocat de cenușa vulcanică, motiv pentru care a trebuit să se întoarcă din drum. Și poate vă mai amintiți incidentul din cursa București-Londra când cabina a fost invadată de fum, iar avionul s-a întors în regim de urgență pe Otopeni. Toate acestea sunt efecte ale demenței maladive a lui O'Leary, obsedat de fiecare cent care-at putea fi economisit. Culmea, compania se marketează ca fiind „cea mai sigură din lume”!

Ei bine, în societatea de azi, indivizi precum O'Leary sunt lăsați în libertate. Evident, cretinul trebuia să intervină și în domeniul COVID.Ia auziți ce-a putut să debiteze în Telegraph: „Dacă ești nevaccinat nu trebuie să fii lăsat în spital, nu trebuie să ți se permită să zbori, nu trebuie să fii lăsat în metrou și nu trebuie să ți se permită accesul în supermarket.(...) Întrucât vaccinarea obligatorie reprezintă o atingere a drepturilor și libertăților, trebuie ca viața să ți se facă atât de dificilă încât să nu poți face nimic până nu te vaccinezi”. Ei bine, ipochimenul nu s-a oprit aici, ci a continuat: „Recunoaștem dreptul oricui de a decide să nu se vaccineze. Dacă tu personal ai obiecții din cauză că e o conspirație a guvernuui sau a big pharma, în afara faptului că ești idiot, noi trebuie să-ți recunoaștem ție dreptul de a fi idiot.” Voi mai adăuga că dementul a impus în compania sa politica „no jab, no flight”. Asta după ce cretinii de la Qantas și ăia de la Singapore Airlines au făcut același lucru. Vă dați seama câte târle de nebuni idioți asemeni ăstuia au ajuns să decidă ceea ce facem noi?

Știu că vă cruciți, dar data viitoare vă recomand să luați pauză când vi se pare că o cursă de-a individului e ieftină. Gândiți-vă că vă puneți viața în mâna unui nebun de legat. Și cred că nu ați ajuns să gândiți ca degenerații ăia de englezi care, pentru câteva lire și-o băuturică sunt gata să-și sacrifice viața. Gândiți-vă bine!

9 comentarii:

  1. Bine, dar O'Leary e irlandez și locuiește în Irlanda iar Ryanair-ul e înregistrat tot acolo.

    RăspundețiȘtergere
  2. ...hmmm... un text de 3.682 de caractere (with spaces) nu este primit de applet care spune ''HTML-ul dvs. nu poate fi acceptat: Trebuie să aibă cel mult 4.096 caractere''... asa ca, renuntarea este optiunea cea mai buna...

    RăspundețiȘtergere
  3. Maimutele astea pline de bani, precum este o capra plina de raie care mai tin si coada sus cu mandria caracteristica omului prost, sunt foarte curios dupa cativa anii de ''imunizare'', ce o sa ramana din ei si cum o sa o de-a la intors daca mai ramane ceva uman in ei, atunci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e sigur ca astia se "imunizeaza". Mai degraba cer "fraierilor" sa o faca, ei fiind rasa "superioara", scutita de vax.

      Ștergere
  4. 1. Reglementarile de securitate nu sunt atributul companiei comerciale ci ale unui regulator extern care va avea si misiunea de a verifica respectarea lor. Indiferent de nume fiecare companie cauta sa-si creasca profitul. De aceea numai cineva din exterior poate stabili normele de siguranta si sa vegheze indeplinirea lor.

    2. Conditiile comerciale le stabileste compania. Clientii le accepta sau nu. Simplu. Unii platesc sa calatoreasca la business iar altii vor intr-un picior. Alegerea lor.

    RăspundețiȘtergere
  5. http://www.iso.ro/documente/contagiozitate/20211215%C3%8En%C5%9Ftin%C5%A3areFinalPresedintePremier.pdf

    RăspundețiȘtergere
  6. Încã un motiv pentru a nu ne vaccina (a celor care încã gåndim rational,ceilalti se pot vaccina o datã la trei luni asa cum vor sã impunã în Franta).

    P.S.
    În primãvarã urmeazã a 4 dozã;pentru unii va fi doza de luat bun rãmas de la viatã;asa cum a fost doza 1,doza 2,sau doza 3 pentru unii ce li s a uråt de viatã.

    RăspundețiȘtergere
  7. https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/kelemen-hunor-sunt-multe-variante-cu-sanctiuni-pentru-certificatul-covid-nu-putem-risca-sa-dam-o-lege-care-pica-la-ccr-1779917

    RăspundețiȘtergere
  8. Apare numele Anglia / englezi in text, dar Irlanda e de fapt...

    El contra-argumenteaza ca eliminarea a 2 toalete aduce alte scaune care vor scadea pretul biletelor cu 5%, tot anul.

    Stirea asta e de vreo 9 ani... articolul asta este ori prost scris ori rau-intentionat... nu-l apar pe nenea, dar stilul asta spune mai multe despre autor. Sau e despre k0vid articolul sau vulcanul din Canare?

    Daca Spania era interesata de viata unora si nu de profit, ar fi interzis aterizarea lor...

    Am zburat de cateva ori cu RyanAir, nu sunt fan, m-am mirat sa fiu singur pe 3 locuri revenind de la Brussel la Manchester, cand altii erau sardele. Si evident ca m-am intins pe toate cele 3, sa moara dusmanii la tine.

    25 lire zborul Manchester - Dublin a fost bine, fara alte costuri ( 3 nopti ).

    Fata de alte companii, budget-friendly sau orice folosire inselatoare de limbaj, se simt scaunele mai ingramadite, tactici de a-ti combina costurile, etc.

    Locurile in picioare pt 1 lira s-ar ocupa primele fata de 25 lire cele pe scaun, zice el, si ar fi pt zboruri scurte ( peste marea Irlandei care nu are turbulentele altor zone... asa cum stai in picioare si in tren, etc. )

    E normal sa delireze cand pierde averi cu raceala gripei mass-media si fiind prost, inghite intorsatura discriminatorie guvernamentala ( populatia e de vina ca nu ia otrava impusa )

    Nu am vazut in text mentiunea de over-booking ce o fac alti low-cost. E mai inselatoare ca bilet in picioare, dar hai sa nu o mentionam.

    Hua

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)