miercuri, 6 februarie 2008

Revenire


Săptămâna trecută cred că am trăit una dintre cele mai proaste perioade din viaţa mea. După ce am făcut o indigestie puternică în urma contactului cu un restaurant fiţos din nordul Bucureştiului am răcit puternic. Spre sfârşitul săptămânii, aprope refăcut, am luat decizia neinspirată să fac o vizită unui stomatolog. Cum stomatologul meu era în concediu, am făcut o vizită unui cabinet extrem de frumos şi piperat unde o fătucă, după vreo 3 injecţii, a constatat că nu este capabilă să-mi amorţească măseaua şi a încercat să-mi scoată nervul pe viu, încercare evident nereuşită. Aşa că am ajuns acasă cu faţa amorţită şi cu o durere crâncenă de măsea. Nu aş fi amintit aici toate aceste peripeţii dacă nu-mi dădeam seama despre simulitudinea dintre ceea ce mi s-a întâmplat mie şi economie, mai pe şleau spus, dacă e să meargă rău, atunci aşa va fi, iar orice intervenţie(vezi chestia cu stomatologul) nu va face altceva decât să înrăutăţească situaţia.

Acesta este motivul pentru care în ultima săptămână nu am mai dat niciun semn de viaţă pierzând, printre altele, decizia FED de scădere a dobânzii cu 0.5%(în scurt timp cred că FED va trece la dobânzi negative) precum şi decizia halucinantă a BNR de creştere a dobânzii de intervenţie cu 1%. Glumind, am putea spune că Isărescu doreşte să-şi retrăiască tinereţile postrevoluţionare cu dobânzi de 160%.

De asemenea, au fost şi multe alte evenimente economice mai mult sau mai puţin mediatizate care ne vor afecta existenţa. Cel mai pregnant scandal, care se va lăsa cu diminuări de profit, este cel legat de preţul alimentelor, puternic umflat de hipermarket-uri. Ţinând cont de faptul că scandalul este la nivel european, cel mai probabil vom asista la amenzi usturătoare şi la o reaşezare a preţurilor în hipermarket-uri. Dar despre toate aceste, precum şi despre o ipoteză şocantă legată de BCR vom vorbi în zilele următoare. Staţi pe recepţie! I'm back!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)