miercuri, 19 noiembrie 2008

Auto. STOP!


Industria auto este pentru noi cel mai puternic pilon industrial, unul dintre puţinele domenii care exportă şi care aduce plus valoare economică ţării. Este un domeniu în care lucrează direct aproximativ 300 000 de oameni şi care, în ultima perioadă, a cunoscut o dinamică demnă de invidiat.

Evident, când lucrurile merg bine, trebuie să apară o autoritate care să strice ceva. Aşa s-a întâmplat şi cu domeniului în cauză unde, prin introducerea unei legi penibile, s-a reuşit destabilizarea din rădăcini. Cu ce ne-am ales din taxa de poluare? Simplu, cu un parc auto compus din rable care poluează în draci şi cu o întreagă ramură industrială la pământ. Nu ştiu dacă preşedintele îşi mai aminteşte cum tuna la adresa guvernului pe vremea când Comisia Europeană ne explica cât de neeuropeană e taxa de primă înmatriculare. Sau dacă premierul îşi mai aminteşte cu câtă mândrie ne explica despre cât de logică şi de bună e taxa de poluare. Cert este că atitudinea noastră umilă şi mediocră(dublată de nişte lupte interne fără sens) a reuşit să îngenuncheze întreaga industrie producătoare de maşini. Iar ceea ce va urma, chiar şi cu eliminarea taxării maşinilor noi, tot dezastru se va numi.

Sunt curios acum, oare îşi asumă cineva responsabilitatea? Bineînţeles că nu, doar suntem în campania electorală în care, nu-i aşa, "ăilalţi e dă vină"!

6 comentarii:

  1. Imi pare rau, dar mi se pare ca exagerati rolul taxei de prime inmatriculare. la fabricile de componente e vorba de export componente, nu vad nicio legatura cu taxa de prima inmatriculare. Mai degraba e vorba de scaderea cererii in UE de masini.

    Iar relativ la industria auto locala aici e vorba numai de Dacia. Care a fost avantajata de o taxa mare pe masini second-hand (vezi de cate ori apare optiunea Logan vs Golf second-hand). Doar ultime versiune a taxei care a crescut taxa la masini noi poate fi responsabila de asa ceva. Dar cauza primara eu zic ca e tot scaderea dramatica a cererii, atat la noi cat si in UE

    RăspundețiȘtergere
  2. As fi vrut sa vad astfel de comentarii cand preturile caselor tot cresteau si cresteau, cand oamenii se indatorau pe 30 ani cu 70% din venitul lor, cand adunau cate 3 credite la banci diferite.
    Taxa auto a generat actuala oprire a productiei la dacia?
    Amuzant
    Supraindatorarea populatiei, nu numai in romania, asta a generat scaderea generala a consumului...
    Atata timp cat s-au inchis zeci de fabrici timp de 20 ani n-am vazut pe nimeni sa comenteze
    Cand orase intregi au murit din punct de vedere economic n-am vazut nici un comentariu
    Cand mii-sute de mii-milioane de oameni si-au parasit tara pentru ca aici nu mai aveau de munca, n-am vazut nici un comentariu
    Insa cand pe un anume prim-ministru il arde la vanzari o anume taxa atunci este mare problema.
    Masinile second hand sint bine-venite in vreme de recesiune: oamenii nu se mai indatoreaza la banci, deci vor avea bani pe care sa-i economiseasca. Poluare? Pui controale la RAR si nu lasi inmatricularea masinilor poluante
    Insa nu de poluare sint ei interesati, ci de cresterea vanzarilor.
    Acum vad la tv ca importatorii sustin ca suspendarea taxei nu se va reflecta in pretul masinilor importate. Asadar bagam mai multi bani la buzunaras, exact cum se intampla in romanica cand mai dispare o taxa...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi se pare ca exagerati rolul taxei de prima inmatriculare!

    Nu vad legatura! Rolul taxei era chiar stoparea importului de masini si incurajarea cumpararii de vehicole noi.

    E drept ca cei care nu si-au permis autovehicole noi, si n-au putut sa-si cumpere nici SC (din afara), sunt nevoiti sa le foloseasca ... dar totusi, e mai bine decat alternativa

    RăspundețiȘtergere
  4. Taxa de poluare a avut un impact minim asupra vanzarilor de automobile noi in Romania.
    Problema este ca in ultimii 20 de ani industria auto, la nivel mondial, a avut supra-productie. Si asta numai si numai datorita sistemului financiar bazat pe credit, care a incurajat consumul. Iar cum creditul s-a redus drastic in ultimile luni, vanzarile auto au scazut drastic. Nici un om al muncii obisnuit (de oriunde din lumea asta) nu-si permite sa-si schimbe masina o data la 3 ani, fara creditare. Iar cand o masina de 3-4 ani costa cu 50% mai putin decat una noua (ceea ce e sustenabil de catre omul de rand fara a lua credite), nu exista concurenta din partea masinilor noi.

    Scoaterea taxei de poluare nu va avea efectul scontat. E o frectie la un picior de lemn. Problema generatoare a situatiei actuale este supra-consumul.

    Cresterea economica la infinit (prin impulsionarea supra-consumului) nu poate exista intr-o lume finita (cum este cea a noastra - si ma refer la resurse naturale in primul rand).

    Sistemul financiar actual (bazat pe credit/datorie) este buba cea mare. Restul sunt simptome...

    RăspundețiȘtergere
  5. Industria auto este pentru noi cel mai puternic pilon industrial, unul dintre puţinele domenii care exportă şi care aduce plus valoare economică ţării. Este un domeniu în care lucrează direct aproximativ 300 000 de oameni şi care, în ultima perioadă, a cunoscut o dinamică demnă de invidiat.


    a FOST !! Lucreza 300,000 de oameni pt ca accepta un salar mizerabile conditii de munca ca in Bangladesh, mina ieftina in general care contribuie la migrarea corportiilor in tarile care nu sint pe harta economica a lumii. In timp ce francezul si italianul prefera sa stea in greva 3 luni si sa-si piarda serviciul, romanasul iesit prospat din comunism accepta orice vine sub forma poleita capitalista.

    a cunsocut o dinamica nu datorita noua romanilor ci datorita corporatiilor multinationale care au zis hai ma ca daca ai nostrii nu vor sa munceasca ne mutam la astia ca ei nu stiu cu ce se maninca, asa ca mai domol ca nu e chiar asa cum spui matale in cazul asta ...

    RăspundețiȘtergere
  6. @DanP bine punctat cu resursele finite. Supra-productie as spune mai mult decit supra-consum car eest edoar efectul. Cauza este cresterea productivitatii, eficientei, toata teoria de 2 bani a elitelor globaliste pentru distrugrea sistemului actual si inlocuirea cu o noua ordine mondiala.

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)