De câteva zile asistăm la declaraţiile sterile ale piticilor din guvern cu privire la preţul carburanţilor. Neputinţa guvernului cred că nu poate avea decât două cauze: prostia sau ticăloşia.
Statul are membri în Consiliul de Administraţie al Petrom. Aţi auzit până acum ceva despre activitatea lor acolo? Au avut ceva de spus reprezentanţii statului despre transferul de active şi pasive către OMV Petrom Marketing SRL? S-a opus cineva "realţiilor comerciale" dintre Petrom şi partenerii elveţieni? Evident că răspunsul la toate aceste întrebări este nu. În aceste condiţii este justificat să ne punem întrebări despre despre activitatea aşa zişilor reprezentanţi ai statului în Consiliul de Administraţie al Petrom şi despre veniturile acestora.
Puţini mai ştiu că statul român deţine acţiunea de aur la Petrom care-i permite să se opună oricărei decizii pe care ar lua-o actualul proprietar. Desigur, aceasta nu a fost folosită niciodată, cu toate că multe din deciziile luate până acum de către OMV sunt cel puţin discutabile. Oare nu e dubios faptul că, în ciuda acestor elemente prevăzute în contractul de privatizare statul nu mişcă nimic?
În toată ecuaţia prezentată nu este vorba numai despre preţul carburantului ci despre cât ia statul din preţurile umflate. În condiţiile în care OMV ne vorbeşte despre cotaţiile internaţinale la petrol, statul român marchează pierderi usturătoare din cauza celei mai mari imbecilităţi din istoria României: fixarea prin contractul de privatizare a unei redevenţe fixe pentru petrolul extras. Desigur, pentru această prevedere ar trebui începute cercetările penale asupra celor responsabili. Şi, ajunşi în acest punct, vă recomand să vă păstraţi departe de pasiunile politice deoarece realitatea îngrijorătoare e alta: contractul de privatizare a SC Petrom SA a fost votat în unanimitate în Parlament. Nu vi se pare dubios acest lucru? Având în vedere că am avut de-a face de un contract total păgubos este de neînţeles cum de nu s-a făcut până acum o anchetă în acest sens. Este desigur extrem de greu de demarat aşa ceva deoarece ar trebui anchetaţi, pe lângă cei din guvernul de atunci, reprezentanţi din toate partidele politice, un lucru imposibil de realizat în condiţiile în care justiţia este sufocată de politic.
Chestiunea redevenţelor fixe pe care statul român le încasează din extragerea petrolului poate fi însă lesne compensată prin alte măsuri. Aşa cum am mai spus, nimic nu-ţi interzice introducerea unei taxe pe transportul petrolului din producţia internă sau, pur şi simplu, a unor taxe ecologice pentru extracţie. Măsuri ca acestea nu ar avea niciun efect asupra preţurilor carburanţilor, dar ar creşte încasările statului. Numai că, pentru a lua asemenea decizii e nevoie de mult mai mult creier decât e disponibil acum prin straturile de sus ale puterii. Privind retrospectiv putem spune că în cei 20 de ani care au trecut de la Revoluţie prostia factorilor de decizie a fost cel mai bun aliat al celor care au vrut să profite de statul român. Desigur, această stare de fapt nu cred că se va schimba foarte curând şi probabil vom fi condamnaţi să asistăm la un perpetuu decor cu proşti.
Statul e cel mai bun instrument pus in slujba baietilor cu cascaval. A fost creat si este mentinut pentru a-i ajuta pe ei si pentru a ne jumuli pe noi. N-ati inteles inca asta pana acum ? Cine-i naivul care mai crede altceva ? :)
RăspundețiȘtergereSo f*****g true!
RăspundețiȘtergereDaca mai asteptam sa faca statul ceva in sensul asta, asteptam degeaba.
Cum ar suna o nationalizare?
Ce ar fi sa iesim zilnic in strada, dupa ce ne incheiem activitatea de angajati model la birou, cate 50.000 de insi si sa protestam?
Cam cum ar fi?
Legat de prețul carburanților: de ce naiba nu spune nimeni că prețul la bursă se formează prin tranzacții la termen, și că nici OMV nici Rompetrol nu pun astăzi în vânzare petrolul pe care l-au cumpărat ieri, ci petrolul pe care l-au cumpărat cel puțin acum trei luni firește la alt preț decât cel de astăzi? Nu era oare normal ca crșterea prețului la petrolul brut să se regăsească în prețul de vânzare abia peste trei luni?
RăspundețiȘtergereLucrurile stau asa pentru ca asa trebuie sa fie. Vanzarea catre OMV a facut parte din "pachetul" pentru intrarea in UE. De aceea va ramane asa cum e acum.
RăspundețiȘtergereE super piesa Dineu cu Prosti. Am ras cu o pofta... :))
RăspundețiȘtergereNu vreau sa par inteligent, dar o sa spun ca sunteti naivi.
RăspundețiȘtergereOctaraduro, ai ras... dar stii, asta nu e de ras. Sau tu deja ai emigrat si nu mai ai pe nimeni aici in tara pentyru care sa iti para rau?
RăspundețiȘtergereUite asa realizam, de la o zi la alta din ce in ce mai multi, ca suntem sub hipnoza si ca realitatea este total alta.
RăspundețiȘtergereSe arunca cu tot felul de minciuni prin presa, cum ca este suparat premierul si va lua masuri impotriva petrolistilor. Ca fiscul investigheaza, dar seara se aseaza toti la masa si le canta lautarii. Nu se va schimba numic de sus in jos pentru ca este prea ticalosit acest sistem si nu mai are vindecare. Cine mai crede in povestile de la Tv se regaseste cu siguranta in titlul articolului.
Citeam pe undeva despre taxele si accizele pe care le ia statul roman de la companiile petroliere si am observat ca mai mult de jumatate (parca pe undeva la 60%) din pretul carburantilor sunt taxe... Acum ziceti ca vreti ca statul roman sa mai puna alte taxe ? Pai de ce sa le ia ? Pe astea care le ia acum, se vad undeva ? Gropi cat cuprinde si km de autostrazi (daca pot fi numite autostrazi) de ii numari pe degete...
RăspundețiȘtergereDeci de ce ar trebui alte taxe ? Poate am inteles eu gresit problema.
Cat despre preturile la carburanti, uitati-va prin Europa si veti vedea ca noi avem printre cele mai mici preturi. Bine, nu ne putem compara cu celelalte tari la nivelul de trai, dar nici nu avem preturi mai mari la carburanti. Daca vreti preturi mai mici, dati o tura la vecinii din Ucraina sau Moldova, ca acolo e mai ieftin.
Acum nu-mi sariti in cap, prea tare... Am vrut doar sa scot in evidenta ca nu numai companiile petroliere sunt baietii rai si nu numai la noi in tara companiile petroliere sunt baieti rai.
Daca e sa hulim pe cineva, hai totusi sa-i hulim pe toti care merita.
Creste petrolul creste benzina, scade petrolul creste benzina, abia treci strada de masini.
RăspundețiȘtergereAnonim spunea...
RăspundețiȘtergereCreste petrolul creste benzina, scade petrolul creste benzina, abia treci strada de masini.
Ca bine zici...toti se plang ca nu au bani sa puna ceva in gura...insa masina are tot romanul. Deh, asa-i in Romanica...trebe masina, ce conteaza ca (scuzati cacacafonia) nu ai casa sau ce manca...este tare sa te agiti cu masina si eventual sa dai si un Vali Vartej prin difuzoare.
Hai ca-i cul,
Dolce e Banana.
"prostia" de care vorbesti la sfarsitul articolului este foarte bine rasplatita in lumea reala si amara in care traim ;).
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereToate stațiile Petrom cu vad pe care le cunosc s-au transformat pe rând în PetromV și apoi OMV. Too late.
RăspundețiȘtergereOMV is a publicly traded company. The main shareholders are ÖIAG (Austrian state holding - 31.5%) and IPIC (Government of the Emirate of Abu Dhabi)- 20% with 48.3% of shares freely floating in the market (without treasury shares).
RăspundețiȘtergerePentru informarea populatiei. Asa ca daca vreti sa participati si voi la imbogatirea asupritorilor va recomand sa cumparati actiuni OMV. Altfel taceti din gura si la munca.
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
RăspundețiȘtergereCa statul nu ia destui bani de la OMV e clar, dar ma intreb pe de alta parte ce ar face statul cu ei daca i-ar lua???
RăspundețiȘtergereOare nu i-ar da pe toti pe achizitii publice aranjate??? Tare mi-e teama ca oricat de multi bani ar avea, statul roman tot prost i-ar cheltui si in plus ar mai angaja inca 100.000 de bugetari nejustificat...
In plus de asta, statul si acum ia destul de multi bani din pretul pe care il platim noi pe benzina si nu vad ca se construiesc autostrazi in ritmul in care platim noi pretul cu tot cu taxe al benzinei...
In concluzie, cred ca OMV face lucruri mai constructive cu banii aia decat ar face guvernul cu ei, daca i-ar avea...
Anonim(ultimul): Poate ca OMV face lucruri constructive, dar in Austria. Ceea ce e interesant e ca exista destui fraieri, ca sa nu spun prosti, care par dispusi sa-i subventioneze. Spor!
RăspundețiȘtergere:) Ce parere aveti de noile idei de investitii: sa vina arabi cu multi bani sa investeasca in agricultura romaneasca, pentru ca agriculturii romanesti ii lipsesc antreprenorii?
RăspundețiȘtergereAr fi 2 chestii aici:
1) orientarea catre Est si nu catre Vest (UE)
2) nefolosirea fondurilor UE ci apelarea la niste meseriasi cu multi bani :) si mult nisip.
Se pare ca asta e "pariul" facut de Ro acum. E bine, e rau, se va obtine ce se va dori?
Si o alta intrebare (poate niste posturi viitoare pe aceste subiecte?)
RăspundețiȘtergereCum ajuta un curs euro / leu mic investitorii (o face sau nu?).
Ce beneficii aduce un curs mic euro / leu in clipa de fata?
Pentru reducerea pretului, in afara de faptul ca este in consiliul de administratie si are diverse drepturi si optiuni, statul mai are si o alta posibilitate simpla si banala, numai a lui, neinfluentata de nimeni, despre care trebuie sa spunem cu voce tare: SCADEREA ACCIZELOR SI A TVA.
RăspundețiȘtergereCe aseamana politicienii : Toti sunt corupti .
RăspundețiȘtergereCe ii deosebeste :Unii sunt mai corupti decat altii :)))
Dă-mi voie să fac o mică corectare. Privatizarea Petrom nu a fost votată în unanimitate în parlament. A votat împotriva privatizării, culmea, PRM-ul lui Vadim!
RăspundețiȘtergereNu sunt prosti deloc, pun pariu ca multi au luat bani la greu sa lase petrilierii in pace!
RăspundețiȘtergere