luni, 15 octombrie 2012

Romania, tara istetilor solemni

Butonam ieri pe posturile noastre TV și, la unul din ele, cineva de la Asociația Investitorilor pe Piața de Capital(AIPC) spunea în direct că „marele” Sima a intervenit pe forumul AGF. Cu toate că AGF blocase accesul lui Sima în urmă cu ani buni, omul se folosea de un alt nick pentru a-și comunica minunatele-i idei din bejanie. 

Voi intra direct în subiect pentru că, zic eu, avem de-a face cu un caz tipic pentru România. După ton și subiectele discutate, Sima părea a fi intrat cu nick-ul sanzi. Cei care sunt interesati pot intra pe forumul agf unde vor găsi mesajele la care mă refer. Pentru ceilalți, am atașat mai jos o captură de ecran cu două mesaje transmise de respectivul nick. 



Cu toate că am avut îndoieli serioase referitoare la identitatea respectivului, lucrurile mi-au fost clarificate ceva mai târziu, mai precis în jurul orei 21.00, atunci când mesajele din captura de mai sus au fost publicate și pe blogul lui Soviani, folosit pe post de portavoce a personajului nostru. Soviani spune că mesajele respective(repet, exact în forma în care fuseseră publicate pe agf) i-au fost transmise pe mail de către Sima. Acesta este motivul pentru care am considerat că sanzi de ieri de pe forum este Sima. 

Am făcut aceste precizări deoarece, cred eu, intervenția lui Sima de pe forum, începută la ora 14:59 și finalizată la 17:46, lasă să se vadă o groază de elemente ale personalității individului. Reiese însă un lucru de-a dreptul halucinant: Sima pare că vrea să-și cumpere imunitatea în fața justiției mioritice promițând intervenții punctuale de campanie electorală împotriva lui Hrebenciuc și a câtorva alte personaje cu care s-a intersectat. Ca o observație personală, cred că nu suntem departe de momentul în care justițiarii noștri se vor autosesiza împotriva păgubiților; doar suntem țara în care deciziile de râsul curcilor reprezintă normalitatea.

Dar nu fazele fâsâite de politică mă îngrijorează ci personajul în sine. Din scrierile domniei sale nu-mi rezultă nimic altceva decât că individul „sanzi” de ieri e complet agramat. Întrucât nu o să mă apuc să transcriu mărețele idei emise, vă dau mai jos o captură cu o parte din ideile emise de el pe forum. După cum se poate observa, „geniul piețelor”, „broakerul minune”, nu scapă niciun prilej de a îngenunchea limba română. Băiatul ăsta care vorbește în citate scrie „mi-au” ca pisica(adică „miau” pentru competenți). În afara textelor pregătite înainte, omu' nu nimerește niciodată cratima. Și nu e numai asta. Cei care vor avea răbdare să-i citească întreaga intervenție de pe forum vor constata sănătatea mentală deplină de care suferă :-).


Și, pentru că toate trebuiau să aibă o concluzie, cred că este extrem de pertinentă informația pe care ne-o transmite prin intermediul aceluiași forum, anume:
 „context 14-Oct-2012 17:46 - sanzi: am fost cu daianu la sediul sri fosta vila a lupeascai a lui carol 2 si iam spus in dec carei situatia internationala si altele ptr ca era risc de run in rom era si coldea simaior 
Am făcut copy&paste de pe forum și am subliniat elementele care demonstrează cultura deosebită a personajului(dată ca exemplu de toată lumea). Ce înțelegem din această zicere? Că împreună cu clientul Dăianu, omu' nostru s-a întâlnit cu nr.1 și nr.2 din serviciul secret autohton. Să ne revenim. Economistul minune Dăianu își clamează inteligența pe toate posturile spunându-ne că n-a făcut tranzacții riscante, el fiind mândrul posesor al unui cont discreționar. Mai mult, dacă e să dăm crezare spuselor de pe forum, Dăianu l-a dus și la mai marii serviciilor pentru a le fi dezvăluite amenințările care pluteau peste țară. Care oficiali nu au avut nicio problemă în a-l primi și a-l asculta. În ceea ce-l privește pe Dăianu nu cred că mai sunt multe de spus. O spune un mediocru de la ZF care ne îndeamnă în editorial să „nu-l facem prost pe Dăianu” pentru că cică a fost doar naiv. N-are sens să-l facem prost, dar plutește o întrebare: oare cum o fi de fapt?

Părerea mea e că e bine. Observ cu stupoare cum de sus până jos suntem conduși de inteligenți solemni, de genii neînțelese. Acestea fiind detaliile nu înțeleg un singur lucru: oare de ce pentru posturile esențiale în stat se fac alegeri și numiri? N-ar fi mai simplu prin tragere la sorți, ca la 6 din 49? Cel puțin așa am mai avea o șansă deoarece am spera că avem noroc. 

10 comentarii:

  1. Hait!... La asta cu tragerile la sorti pt locurile din Parlament nu m-am gandit niciodata... (Pe de alta parte, nu am avut niciodata noroc; tot ce am castigat fara merite deosebite, am pierdut ulterior; si invers, tre' sa recunosc) :) :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dl prof Daianu este un geniu neinteles...L-am vazut facand o prezentare in cadrul unei intalniri si parea deranjat ca el, un mare geniu al economiei mondiale, are ca asistenta niste bieti muritori din mediul privat (in general directori financiari) si nu doar laureati ai premiului Nobel care sa-l ovationeze in picioare....Cred ca mai degraba este un prost fudul...

    RăspundețiȘtergere
  3. Tragerea la sorti nu e deloc o idee originala, ba de fapt asat e democratia la baza: Selection by lottery was the standard means as it was regarded as the more democratic: elections would favour those who were rich, noble, eloquent and well-known, while allotment spread the work of administration throughout the whole citizen body, engaging them in the crucial democratic experience of, to use Aristotle's words, "ruling and being ruled in turn" (Politics 1317b28–30). The allotment of an individual was based on citizenship rather than merit or any form of personal popularity which could be bought. Allotment therefore was seen as a means to prevent the corrupt purchase of votes and it gave citizens a unique form of political equality as all had an equal chance of obtaining government office. (Athenian democracy).

    Ca in "democratiile" actuale independenţii reali n-au nicio şansă e alta poveste, si "democratia" e un termen ce ni se falfie pe sub nas pentru controlul eficient al maselor. la fel ca si "libertatea", "razboi contra terorismului", etc.

    RăspundețiȘtergere
  4. sima e un bou. dar pentru rigoare sa precizam ca scrie asa nu din nestiinta. inca de cand semna "buffett" a explicat ca face asa intentionat din nu stiu ce motive de timp spatiu etc

    RăspundețiȘtergere
  5. heh.. eu scriu la fel cand tastez de pe telefon si mi-e greu sa caut cratima apasand cateva butoane extra.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dan, citeste ymterviul cu Comanescu (partea a 3-a, http://www.comanescu.ro/ymterviu0143-cristi-sima-suntem-o-gasca-de-sacali-bine-pregatiti.html), Sima mentioneaza ca scrie fara cratima pe forumuri. Am vazut multa lume care face asa, indeosebi cei cu tangente francofone (din cite tin minte tastaturile fr au cratima mai greu accesibila), asa ca nu mi-as baza un rationament exclusiv pe greseli de ortografie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu justificarea asta. A prezentat-o pe forum dupa ce s-au luat unii de el pe motiv de agramatism. Nu cred ca tine explicatia. Daca intr-adevar cratima e greu accesibila poti s-o copiezi si sa faci CTRL+V de fiecare data cand ai nevoie de ea. Personal nu suport sa vad cum iese din mana mea un miau, asa ca nu pot suporta sa vad la altii. Cred ca rationamentul meu nu e gresit.

      Ștergere
  7. http://www.carieremedia.ro/2012/10/15/trenduri-cristian-sima-e-activ-pe-forumuri-cu-nick-ul-sanzi/

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce a realizat omul asta de i se acorda atata importanta?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. >Ce a realizat omul asta de i se acorda atata importanta?

      Nimic sau aproape nimic.
      A fost însă deținător de acțiuni la Hotnews ( acuma se scot ăia că cică minoritar și fără putere de decizie asupra actului redacțional ;) ) - adică "Răcnetul onlain al Cotrocenilor" :) - și mare gargaragiu cu pretenții ideologico-filosofice așa că pe undeva înclin să cred că a avut un rol mult mai mare decât cel de broker cvasi-obscur dar cu fițe ...

      Ștergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)