duminică, 7 decembrie 2025

Poate că noi nu trăim în România, ci în Retardia


Retardul e o boală veche de-a noastră. Pur și simplu mereu ne-am dezvoltat mai târziu, motiv pentru care bancul ăla cu „eu am fost și bolnav când am fost mic” probabil că ni se aplică. Aici nu e vorba de speculații mărunte pe care le-aș face eu, ci de o realitate care ne apasă istoric.

Crearea statului unitar român, în sine, a fost un proces incredibil de greoi, care s-a petrecut mult după ce statele vestului se cristalizaseră. Culmea, în timp ce cristalizarea s-a făcut în unele state vestice(Italia, Franța, Spania etc.) fără măcar să existe o unitate lingvistică, în spațiul românesc, unde există o unitate lingvistică aproape desăvârșită, cristalizarea a întârziat vreo 70 de ani și s-a făcut etapizat. N-aș vrea să discut despre „marele patriot” Maniu, care în Parlamentul de la Budapesta a ținut un discurs jignitor despre cum „românii pot fi buni maghiari”. Iar apoi, după alipire, a devenit simbolul patriotismului, el fiind spion englez.

Reforma agrară e un alt subiect care nu s-a discutat suficient. Când noi am început să împroprietărim țăranii, reformele agrare fuseseră de mult finalizate în Vest, acolo unde deja apăruse o ultra-eficientă clasă de fermieri. Întârzierea de la noi a condus la persistența unei clase de țărani aflași sub limita sărăciei și a unor pseudo-aristocrați care exportau banii produși de moșiile lor la Paris. Reforma lui Cuza a fost una incompletă, menținând clasa aristocrată în aceeași înțepeneală și fiind o cauză a Răscoalei de la 1907. Chiar și reforma din 1921 a fost una incompletă, iar asta a generat lipsa unei clase reale de fermieri. Oricât ne-am bate cu pumnul în piept, adevărata tranziție către ceea ce ar trebui să fie o fermă adevărată au făcut comuniștii cu IAS-urile. 

În 1989 România rămăsese singura țară comunistă a Estului, iar dacă ar mai fi rezistat puțin nea Nicu, cred că ar fi reușit să moștenească și URSS-ul. Vă dați seama ce nebunie? În timp ce-n restul țărilor se începuse democratizarea societăților, pe-aici noi eram tot cu „Partidul, Ceaușescu, România”. Dacă n-ar fi fost o acțiune externă, noi am fi rămas și mai proști și și mai săraci!

Tranziția de la comunism de după 1989 a fost, de asemenea, un eșec pe linie, o întârziere absolut ucigătoare. Vă vine sau nu să credeți, noi în continuare suntem în tranziție, în condițiile în care țări ca Polonia duduie. Aproape că-mi vine să râd atunci când un ii ideologi „demonstrează” că în Ungaria nu prea e bine deoarece PIB-ul lor e de doar 200 mld. EUR în timp ce PIB-ul nostru e de 340 mld. EUR. Cât de prost trebuie să fii ca să nu observi un element șocant, anume că PIB-ul per capita e mai mare în Ungaria(19 500 EUR vs 17 500 în România)? Sau chestii mai mărunte gen modul în care pe piața aviatică locală legea e făcută de Wizz Air, sau cum, dacă n-ar fi intervenit BNR, OTP ar fi ajuns cea mai mare bancă din România? Partea devastatoare însă abia acum vine: cum să te compari cu Ungaria, o țară fără nicio resursă, de 2,5 ori mai mică decât România atât ca suprafață cât și ca populație? Înțelegeți? Păi cu ăia ne comparăm noi, în loc să ne uităm la Polonia sau Cehia? Dacă ordonăm PIB-urile pe cap de locuitor ale țărilor estice, din nou e fără surprize: România e doar peste Bulgaria! De unde, totuși, această băltire, această întârziere absolut inacceptabilă?

Sunt câteva exemple care ne arată limpede boala de care suferă România, anume retardul cronic, manifestat permanent în istorie. Știu, se vor găsi numeroși specialiști care să-mi dea exemple despre „motivele pentru care...”. Aiurea, domnilor, nu sunt motive, e vorba doar de un singur motiv, anume retardul care ne domină ca popor. Ardelenii ar fi trebuit să se elibereze singuri de sub Imperiu, dar n-au făcut-o! Nu trebuia să vină un Război Mondial pentru a-și câștiga independența. Desigur, nici Regatul n-a contribuit suficient pentru a impulsiona lupta de acolo. Toți ne-am pus pe o dulce tânjală istorică. Reforma aia agrară, dară ar fi fost făcută bine în 1860, probabil că alta ar fi fost puterea economică a României Mici. Doar că pentru o asemenea reformă trebuia să convingi tocmai clasa aia ridicolă, care-și zicea aristocrată și care habar n-avea că e o relicvă istorică pe cale de a fi eliminată. A fost eliminată abia în 1945, din păcate. 

Și-acum să vedem prezentul. Din nou suntem în contratimp. Peste tot apar mișcările naționaliste, de recâștigare a indepensenței față de Bruxelles. La noi avem de-a face cu niște elemente bizar de timide! Nu vreau să supăr pe nimeni, dar cum naiba poți să te numești „suveranist”, dar să-și afirmi credința pentru UE sau sclavia NATO? E la fel ca Maniu cu „românii pot fi buni maghiari”. Oameni buni, sunteți proști? Uniunea Europeană deja nu mai există. Inclusiv Meloni urmează să dea o lovitură monumentală dacă trece aurul Băncii Centrale(a treia rezervă din lume!) în custodia statului. V-ați gândit că la noi unul care-a forțat legea de repatriere a aurului a ajuns la pârnaie?

Așadar, în timp ce peste tot în Europa chiar și paralizatele partide tradiționale cu centralele la Bruxelles se trezesc din sevraj și merg spre independență, noi mergem tot spre același progresism care s-a dovedit falit peste tot în lume. Progresismul a băgat SUA în rahat(unul definitiv, în ciuda forțărilor actualei administrații), a dus Europa spre irelevanță politico-economică și, în general, a pus Occidentul pe butuci. Acum, când lumea se trezește, peisajul e limpede: Titanicul se scufundă, astfel încât cei care devin conștienți caută să prindă un loc pe barca de salvare. 

Noi? Cu progresismul înainte! Partidele de la putere sunt mâncate de virusul progresist. Idioata aia de la Mediu a reușit să omoare tone de pește prin secările de baraje, asta în condițiile în care dacă mergi la pescuit neautorizat riști să înfunzi pușcăria. Nu mai vorbesc de faptul că a mai lăsat și 130 000 de oameni fără apă. Proasta de la Externe s-a milogit să obțină o întâlnire cu Rubio, iar când s-a întâlnit n-a înțeles ce-i spune ăla. Fără a avea un minim de pregătire diplomatică, a luat-o pe arătură neînțelegând când ăla îi spunea că se vor retrage. Mă rog, putem continua exemplele cu bizari precum Pledoiu, Pîslaru și restul găștii retardate. Fără a-l uita, desigur, pe capu' la toate(sic!), Bolojan. Un asemenea guvern de retarzi pro-ioropieni este, pur și simplu, din alte vremuri. Acum totul merge în direcție diametral opusă, dar noi votăm bovin pro-ioropian. O să ne trezim cu toată Ioropa rămasă aici și chiar și cu NATO. UE și NATO vor avea doar un membru: România! Merităm, suntem de râsul curcilor.

Este fix imaginea pe care vreau să o vadă cei care găsesc mereu motive pentru care la noi s-a întâmplat mai târziu. Care ar fi motivul acum? Vi-l spun eu deoarece e același care a fost mereu, anume oamenii. Există o vină colectivă a românilor, vină pe care o ascund permanent. Nu, dragii mei, nu vremurile tulburi au fost problema noastră istorică, nu faptul că ne aflăm la confluența marilor imperii, ci ceva mult mai domestic, mult mai simplu de văzut: propria noastră lașitate dublată de propria noastră prostie. Hai să fim corecți și să privim realitatea în față: permanent am fost lași! Am așteptat să facă altul ceea ce ar fi trebuit să facem noi. Dacă n-ar fi fost lovitura de stat, Ceaușescu ar fi murit de bătrânețe în patul său. Cam asta e dimensiunea lașității noastre. Stăm în casă precum boii, așteptând „să facă alții” și abia după aceea să mergem în piață să dăm foc demonstrativ „carnetului de partid”.

Am avut posibilitatea să schimbăm ceva la voturile trecute, dar am fost lași. Ne-a fost frică de „ce-o să zică Europa”. „Ce se va întâmpla dacă leul se va devaloriza, dacă ne vor fi tăiate fondurile europene, dacă ne vor fi tăiate job-urile sau dacă ni se vor micșora pensiile și salariile?” Este că acestea au fost întrebările care l-au propulsat pe Nicu Psihicu președinte? Și uite cum, ca o ironie a sorții, experimentați absolut toate fricile, ba și ceva în plus deoarece Bolojan v-a tăiat din puterea de cumpărare cu TVA-ul, iar la începutul anului următor o să v-o dea pe-aia cu impozitul pe proprietate! Și e abia începutul. Vedeți, dragii mei, uite-așa se răzbună prostia și lașitatea.

Acum suntem în plin proces electoral. Din nou aceleași șabloane și aceeași lașitate din partea voastră. Dacă va veni X va fi nasol! Și uite-așa, ori nu mergeți să votați, ori votați așa cum vrea sistemul. Și de suferit oricum veți suferi deoarece ecuația e simplă: când mergi contra istoriei suferința face parte din regulile jocului. Din nou, abia când vă va ajunge cuțitul la os vă veți trezi ca în atâtea rânduri ale istoriei. Veți constata cu disperare că e infinit mai greu și mai tragic deoarece „iar ne-am trezit prea târziu”.

Iată de ce imnul nostru se numește Deșteaptă-te române și iată de ce avem în fruntea țării un retardat. Dacă aș putea aș schimba și numele țării în Retardia. Ar fi mai potrivit. Inclusiv imnul care ni s-ar potrivi ar fi „Dormi liniștit, FNI progresul lucrează pentru tine!”.

53 de comentarii:

  1. De 1 decembrie, președintele României a spus că “România este un stat corupt”. Dumneavoastră încercați să demonstrați acest aspect.
    Între timp, cetățenii României azi merg la vot. Adică, își văd de drepturile câștigate după 1989.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Drepturile" castigate in '89 s-au dus pe apa sambetei. In momentul in care ti se anuleaza votul, in care ti se scot postari, ti se trimite politia la usa pt ca ai strigat ceva si-ai "stricat" ordinea, inseamna ca s-au dus naibii "drepturile"

      Ștergere
    2. https://opozitia.net/2025/12/06/ruptura-cu-nato-in-ceea-ce-priveste-ucraina/
      Noua strategie a Americii anuntata oficial de Casa Alba i-a bagat in trepidatii pe europeni.

      Ștergere
    3. Observ că nu sînt emoticoane. Aș umple 10 pagini cu hohote de rîs - "drepturi cîștigate".
      Sînteți de curînd parașutat în Galaxie?

      Ștergere
  2. "Am stat 13 in temnita pentru un popor de idioti" -Petre Tutea.
    Da perfect deacord cu articolul, chiar daca stim bine ca nu mai mult de 2 milioane de romani au votat bananele si blugii am stat resemnati.
    O sa deranjeze pe multi, dar multi au plecat din tara(sunt tentat sa scriu ca sobolanii sunt primii care abandoneaza corabia) la un trai mai bun, in loc sa lupte pentru un trai mai bun in tara lor, iar acum dau lectii despre cum ar trebui sa se comporte cei ramasi in tara.
    Cand a fost sa merg la Bucuresti la proteste a trebuit sa rascolesc bine in agenda sa gasesc pe cineva disponibil sa vina, fiecare avea probleme mai importante, nu e vorba doar de lasitate si retard e vorba si de "jmecherie", la noi pana si sistemul de valori e pe invers, la noi daca furi nu esti hot, esti "descurcaret".
    Am facut referire la Tutea, dar ceea ce scria Eminescu se potriveste ca o manusa vremurilor noastre, ceea ce intareste ideea articolului, avem in ADN retardul si lasitatea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Sobolanii" care-au plecat dupa '89, au plecat de foame. Sobolanii care ne conduc si vor parasi corabia acum sunt adevaratii guzgani care-au furat, s-au imbogatit, au conturile pline si vor gasi oricand niste locuri in care sa traiasca. Mai rau e de cei care Raman.

      Ștergere
    2. Sa stai sa lupti pentru retardati care tin cu dusmanul? Asta e dovada de prostie, nu de patriotism. Iti urez mult succes.

      Ștergere
    3. Stimate domnule sobolanii, că ne plac, sunt foarte inteligenți si o specie supraviețuitoare.Poate desteptaciunea ii face sa supravietuiasca!
      Eu sunt un astfel de "sobolan" nu asa deștept ca altii ca am plecat dupa ce mi-am riscat viata in "revoluție" ca prostul, crezand ca vom schimba ceva! Cu alegerea lui Iliescu mi-am dat seama ca nu dorim sa schimbam nimic si daca totusi da nu prin noi insine, ci prin altii! Problema este ca "altii" isi urmaresc propriile interese nu ale noastre!
      Drum bun cu Titanicul românesc!

      Ștergere
    4. "O sa deranjeze pe multi, dar multi au plecat din tara(sunt tentat sa scriu ca sobolanii sunt primii care abandoneaza corabia) la un trai mai bun, in loc sa lupte pentru un trai mai bun in tara lor, iar acum dau lectii despre cum ar trebui sa se comporte cei ramasi in tara."

      "Sobolanii" care au parasit Romania au facut acest lucru din cauza oamenilor care populeaza tara aia si au transformat totul intr-un dezastru si intr-o gluma proasta de care rade toata Europa. Tot din cauza oamenilor care populeaza tara aia nu vor sa se mai intoarca. Stiu bine de ce au plecat. Motivele reale pentru care au plecat sunt exact motivele reale pentru care nu vor sa se mai intoarca, iar aceste motive sunt discutate inclusiv in articolul de fata, acestea fiind oamenii prosti si retardati care populeaza din belsug tara aia.

      Asa ca "sobolanii" plecati si-au obtinut de mult timp cel putin o alta cetatenie. Prin rezidenta si naturalizare in 4 ani poti obtine cetatenie in Italia unde sunt peste 1 milion de "sobolani". In 5 ani iti iei cetatenie in UK unde la fel sunt peste 1 milion de "sobolani" plus in alte tari ca Irlanda, Portugalia, etc. Multi alti "sobolani" si-au obtinut cetatenie in tari ca Spania (in 8 ani) sau Austria (in 10 ani), tari care nu permit dubla cetatenie, asa ca "sobolanii" ce au obtinut astfel de cetatenii au renuntat benevol la cetatenia romana. In urma cu mai multi ani, in Spania locuiau legal peste 1 milion de "sobolani", chiar mai multi decat in Italia, iar in 2025 mai locuiesc decat 600.000. Oare de ce? Unde crezi ca au disparut inca 600.000? Crezi ca s-au intors in Romania?

      In mod evident ca iti scapa din vedere faptul ca de cel putin 10 ani de zile "sobolanii" sunt cei mai multi cetateni europeni care cer benevol si obtin cetatenia altui stat european. Uite aici niste articole cu statistici din 2024 si din 2025.
      https://www.stiridiaspora.ro/romanii-primul-loc-in-ue-la-obtinerea-altei-cetatenii-cei-mai-multi-dintre-ei-devin-italieni-spanioli-germani_516743.html
      https://www.veridica.ro/stiri/romanii-ocupa-primul-loc-in-ue-la-numarul-de-cetatenii-primite-in-alte-state-europene

      https://evz.ro/romania-pe-primul-loc-in-ue-la-numarul-emigrantilor-care-traiesc-in-state-comunitare.html
      https://www.fanatik.ro/romania-pe-primul-loc-din-ue-la-emigratie-peste-16-din-populatia-tarii-noastre-traieste-in-alte-state-din-spatiul-comunitar-21195558

      Tot in mod evident iti scapa din vedere faptul ca anual pleaca definitiv din Romania cateva sute de mii de noi "sobolani" evidentiati prin statisticile oficiale.
      https://hotnews.ro/peste-jumatate-de-milion-de-romani-spun-ca-vor-sa-emigreze-in-urmatoarele-12-luni-arata-un-sondaj-facut-de-banca-nationala-a-austriei-2056872
      https://cursdeguvernare.ro/xod-tineri-populatie-demografie-emigratie-un-milion-decretei-piata-muncii.html

      Poti sa-i injuri cat vrei, dar toti acesti "sobolani" sunt bine merci si nu-i mai intereseaza mizeria, haosul si prostia din Romania. Au plecat definitiv, nu ca sa aibe de unde sa se intoarca si nici nu vor veni sa va faca voua curatenie, sa va achite datoriile si sa construiasca ceea ce ati furat si distrus voi toti aia care traiti acolo in toti acesti ani. "Lupta" lor este in alte tari, nu in Romania. Singurii "sobolani" pe care ii mai veteti voi ca se mai duc la vot prin diaspora, sunt cei naivi si idealisti care chiar spera intr-o schimbare ce nu va veni niciodata, sunt cei ratati profesional si neintegrati in noile tari care traiesc precar si in lipsuri si se asteapta ca in Romania sa mai vina un "Tatuc" care sa le mai dea lor diverse gratis si mai sunt cei plecati recent ce inca nu si-au obtinut o noua cetatenie si se considera a fi "intre doua lumi". In rest, nici unui "sobolan" nu-i mai pasa de fosta lor "casa" Romania, vazandu-si linistiti de viata in noua lor "casa" din strainatate.

      Ștergere
    5. *Măh, să știi că mulți vor pleca din Țară, dar puțini se vor mai întoarce. Iar când vor vrea să se întoarcă, nu vor mai putea, căci România va fi înconjurată de flăcări.* Live to see !

      Ștergere
  3. uite diferenta reala dintre unguri si romani.
    asa a fost tot timpul, nu de ieri de azi.
    de aia ungurii au fost parte din imperiu, iar romanii au fost slugi si "tolerati" exact in acelasi imperiu.

    https://hotnews.ro/ungaria-vrea-sa-trimita-oameni-de-afaceri-in-rusia-orban-se-gandeste-la-lumea-de-dupa-razboi-si-de-dupa-sanctiuni-2123726
    https://ziare.com/razboi-ucraina/viktor-orban-oameni-afaceri-rusia-1981038
    https://www.bursa.ro/viktor-orban-8221ungaria-va-trimite-oameni-de-afaceri-in-rusia-pentru-a-pregati-perioada-de-dupa-razboi8221-09158755

    ghici cine-i prostul ce nu se va alege cu nimic dupa raboi?
    nici macar nu-si va recupera ce a dat, fiind doar bun de plata.
    hint: exact ala care a fost intotdeauna secole intregi

    RăspundețiȘtergere
  4. ROEXIST împlica ROEXIT! Doar retardatii nu recunosc antihrismul ue-ist. Ori romanii sunt sinucigași si masochisti in masa... , si isi cer cu ardoare insemnele antihristice si eugenice cu care vor sa moara, pe frunte: ,,ue,, .uniunea Eugenica anticreștină, antiumană. Vom vedea daca va canta si cine va mai canta prohodul poporului român, dupa ce ne vom fi autoexterminat prin sexcurismul modelul Iuda, ce ne guvernează si conduce spre sclavagismul satanic ,antihristic și biblic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inspirate cuvinte. Asta cu sexcurismul e o perla. In fine, din scoică, nu de unde le baga uistii..

      Ștergere
  5. Eu as lasa imnul tarii, e foarte bun. Descrie perfect starea romanilor inerti si prosti: ,,Desteapta-te romane din somnul cel de moarte!” Genial!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Subscriu. Imnul acuza subtil starea permanenta de amortire si lasitate a acestui popor. Somnul este o metafora pentru inactiune, sportul preferat al romanilor.

      Ștergere
  6. Emil Cioran a zis - niciodată România nu va fi lăsată să se dezvolte de către..... dacă înțelegeți cine este entitatea....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O caracteristica esentiala a progresistilor este ca mereu gasesc scuze pentru esecurile personale, iar mereu altcineva este de vina. In realitate, in 99% din cazuri e numai vina lor.

      Ștergere
    2. Anonim7 decembrie 2025 la 10:52
      Ia spune-mi ce anume au facut si au votat sutele de romani autentici din Parlamentul Romaniei cand "entitatea" Vexler a venit si a supus la vot mai multe legi prin care el si restul de alte "entitati", de multe alte etnii nu doar a lui, si-au dat dreptul legal de a-i pișa la discretie in bot pe romani in propria lor tara cu tot ce tine de existenta lor: etnie, cultura, traditii, istorie, etc?
      In Parlamentul Ungariei a venit vreo "entitate" de genul lui Vexler care sa-si legifereze dreptul legal de a-i pișa in bot la discretie pe unguri in propria lor tara?
      In Parlamentul Ungariei a fost vreun partid "nationalist" si "suveranist" care sa propuna si sa legifereze introducerea ca materie de studiu in scolile romanesti a istoriei contrafacute a etniei "entitatii" lui Vexler? Dar care sa doreasca sa acorde cetatenie magheara asa din senin pentru 1 milion de "entitati" ca ale lui Vexler?

      Chiar nu intelegeti nimic din lumea care va inconjoara si ca faceti parte dintr-un popor de prosti?


      Anonim 7 decembrie 2025 la 15:08
      Ai perfecta dreptate.

      Ștergere
  7. Am considerat intotdeauna, prin observatie directa, ca avem un fel ciudat de comportament. Parem primitori si punem musafirilor de toate pe masa; dar in acelasi timp, in bucatarie ne intrebam: mai stau mult astia? Apoi, prin "colturi", incepem "disecarea"- barfa! Suntem tribali - noi si neamurile (alea pe care le agream) - restul nu conteaza! Daca interesul clanului/tribului este in impas trecem in modulul "obedienta". Ne bucuram de necazul triburilor vecine, chiar alea din propria familie. Nu vorbim frate cu frate, verisor cu verisor, nepoti cu unchi si matusi, parinti cu copii, etc. Suntem oameni "de conjuntura" - rautaciosi si falsi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Macar de am fi tribali, dar suntem mai degraba hiene. Vanam in haita, si nu ne trebuie mult sa ne mancam si intre noi. Imi pare rau, asta e adevarul.

      Ștergere
  8. Auziti ce va spun, inainte sa se dizolve cu totul EU o sa plece toti de la vest si ultima reduta UE o sa fie Romania-Muntenegru-Macedonia-Albania-Kosovo. Capitala se va muta de la Bruxelles la Bucuresti ca pe vremuri de la Roma in Bizant.

    RăspundețiȘtergere
  9. Poate că noi nu trăim în România când prim ministru Ungariei se distrează la Cluj, ci în Trans (lipsa identității, in tranziție ca Tranșii)

    https://vm.tiktok.com/ZNR8cHoyK/

    RăspundețiȘtergere
  10. Indiferent cum votezi numararea voturilor o face securitatea, adica cea care a dat lovitura de stat in 1989. Ea e capul sarpelui iar romanii e niste prosti. Si multi si prosti.

    RăspundețiȘtergere
  11. Așa, ca de la retard la retard, mi-a plăcut articolul, dar am o îngrijorare: artizanilor globalismului o asemenea atitudine le merge unsă. Și, mă mai gândesc că vitejii occidentali, care au mai ieșit in stradă contra măsurilor progresiste, mănâncă totuși progresism pe pâine la ei acasă. La ce le-a folosit efervescența protestatară când hoardele de imigranți ilegali continuă să vină, când populismul social e in floare, când educația sexuală nu a fost scoasă din școli când ... atâtea și atâtea măsuri luate în ultima vreme favorizează implementarea fără probleme a Agendei 2030?
    Da, dar noi, românii, cu capul plecat am rezistat prin istorie! Imnul nostru ar trebui sa fie ,,Ridică capul, române!" Ce sa-i faci? Oamenii sunt sub vremuri și, de multe ori ei nici nu știu de unde vine pericolul. Mulți dintre noi chiar cred că ne îndreptăm in direcția corectă, ca ne-ar fi fost mult mai rău cu nebunul sau golanul, deși cu cei de acum nu ne e deloc bine. Un infantil și un prostănac solemn. Plus alți golănei deștepți de prin jurul lor. Plus ,,serviciile" omniprezente și gata să-și ofere ... serviciile ... Din cercul ăsta vicios doar Dumnezeu ne mai poate scoate sau, pentru atei, doar vreo necesitate a istoriei de a-și reechilibra balanța dintre schimbarea cu orice preț și încărcătura ei malefică ...

    RăspundețiȘtergere
  12. Evreul așkenazi(khazar) bolsevic, Silviu Brucan(alias Saul Bruckner), altfel inteligent si bun cunoscator al firii umane, ne eticheta ca popor, in timpul mineriadei din 1990, drept "Stupid people", avand intiparit pe fatza un ranjet schimonosit de scarba! Bineinteles ca, multi romani au sarit atunci extrem de indignati, inclusiv eu pe alogenul fesenist (de fapt era inca din anii '80 in barca lui Soros, si primul care a ridicat de la zero paduchelnitza jidanului globalist in Romania), reprosandu-i antiromanismul extern, stiindu-i-se cariera de acuzator bolsevic din anii '40-50! Mai tarziu, undeva spre finalul guvernarii dezastruoase a CDR, mi-am dat seama ca Brucan a avut dreptate, romanii fiind un popor mereu defazat cu intelegerea fatza de ceea ce i se intampla in realitate, in plus, suferind la cel mai inalt grad(in raport cu celelalte popoare) de Sindromul Stockholm!

    RăspundețiȘtergere
  13. S-a dovedit in decursul istoriei că “intelectualii” trădători la orice pas au facut mult mai mult rău decât bine, acestui popor. Un exemplu l-ați oferit chiar dvs cu persoana lui Maniu; sfârșitul lui la Sighet a fost pe măsura trădărilor sale pentru cine privește lucid istoria. Românii in marea lor masă au întors si al doilea obraz după ce istoria le-a dat câte o palmă, nu am fost ca ungurii in ‘56., nici ca polonezii in 81, dacă eram ca sârbii eram de mult sub molozul bombardamentelor americane…. Încercați Dle Dan, să înțelegeți cu inima acest popor și nu cu intelectul dvs hipertrofic! Și nu mai veniți cu epitetele dvs ca un corolar asupra “epitetelor” venite de la Cotroceni, “ stat eșuat” si “țară coruptă” , nu faceți astfel decât să demonstrați că sunteți din acelasi filon spiritual ca și bestiile care răd de România… mai bine tăceți.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este, să ne uităm și la oamenii buni și puternici care au făcut și fac ceva, pentru ei există, altfel nu mai existam nici noi acum!

      Ștergere
  14. Sa nu uitam faptul ca educatia noastra socialista, ne-a educat/obligat sa fim lasi si supusi, inca din primii ani de scoala, ani in care daca aveai ceva urme de personalitate, erai total desfintat de prosto-fesorii, formatati si ei dupa modelul tiraniei "Goebels-iste".
    Este adevarat ca in socialismul nationalist (prescurat cu NAZISM) se facea totusi scoala la modul serios, dar dace esti scolit dar fara personalitate, nu esti altceva decat o zdreanta cu aspect uman.
    Asta in timp ce in scolile de astazi cu programa liberala, se invata doar libertinaj nesimtit golanie si intelgenta este inlocuita de jmecherie cu scop de a parveni personal, fara munca, cu sau "visuri occidentale" unde umbla cainii cu covrigii in coada!
    Asta in loc de educatie sau sa fie educati in cultul muncii, invatand o meserie utila societatii.
    Concluzia este aceea ca ceea ce trebuia sa fie SCOALA, a fost de fapt un instrument de prostire si de indobitocire a maselor, instrument diabolic ale carui consecinte catastrofale le traim acum.
    Cu o asemenea educakatie, nu avem nici cea mai mica sansa sa supravietuim intr-o lume bazata mai ales pe competenta si competitivitate.
    Am ajuns sa fim mai prosti, si mai lasi, chiar decat sobolanii, care si ei parasesc Titanicul cand incepe sa se scufunde!
    Pe cand noi dormim incontinuare, acel "somn de moarte" de care pomeneste si imnul nostru national!

    RăspundețiȘtergere
  15. "O să ne trezim cu toată Ioropa rămasă aici și chiar și cu NATO. UE și NATO vor avea doar un membru: România!"
    Cehoslovacia, Ungaria, Polonia și Bulgaria au ieșit din Tratatul de la Varșovia în ianuarie, februarie 1991. România a rămas pâna la desființarea tratatului. CCTD

    RăspundețiȘtergere
  16. Stiti care e culmea autismului? Sa critici un stat corupt pana in maduva oaselor, cand in fruntea lui esti chiar tu!

    RăspundețiȘtergere
  17. Citat: "Dacă n-ar fi fost o acțiune externă, noi am fi rămas și mai proști și și mai săraci!"
    Realitatea de ASTĂZI (din prezent) dovedește, de altfel și faceți trimitere nominală la 3 (dacă nu mă înșel) că tocmai din cauza acelei acțiuni externe suntem "și mai proști și și mai săraci". Nu dvs. individual. Sau altul asemenea, nominal. Ci Țăra, pentru că despre ea vorbiți în textul dvs., și implicit majoritatea concetățenilor. Este normal ca schimbarea regională/continentală să nu fie totdeauna sau ca regulă (prin excepție, da, se poate) concomitentă. Din foarte multe cauze, unele chiar favorizante pentru ocupant. România este, de la lovitura de stat din decembrie 1989, sub o ocupație și spoliere DRACONICE. Nu cred că Dragnea a făcut pușcărie pentru că a cerut repatrierea aurului României din UK. Acesta este un mit. El nu a fost în stare să facă lucruri mult mai banale - spre exemplu, să mențină ceea ce era ca obligație de plată în sarcina multinaționalelor, și nu numai, pentru utilizarea forței de muncă autohtone. A trecut aceste obligații doar în sarcina angajaților, lucru unic pe continent, dacă nu chiar și în lume. Insul a fost, dacă este să fim sinceri și fără niciun fel de partizanate, unul de aceeași STIRPE ca toți cei puși în funcții de ocupantul coloniei România. În aceeași ordine de idei, cei care dau vina DOAR pe lașitatea acestui popor OMIT (premeditat sau nu) că NICIO schimbare NU se poate face dacă serviciile de informații, armata și Biserica lucrează laolaltă împotriva Țării și poporului. Asta-i realitatea din decembrie 1989 încoace. Ele lucrează pentru valorile euro-atlantice, nu pentru Țară, nu pentru popor. Trebuie curățate. Iar curățarea se face totdeauna din interior. Din afară, interesul este doar pentru a distruge. Va veni momentul, chiar dacă cei pe care i-am amintit anterior, nu și-l doresc. Realitatea nu iartă. Niciodată. Nici măcar (sau mai ales) când deznodământul este amânat prin tertipuri de imbecili.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De acord cu faptul că instituțiile care au forța pot schimba lucrurile! Aceste instituții sunt pline de oamenii acestui popor! Ce fel gândesc și trăiesc oamenii acestui popor de sunt astfel instituțiile?

      Ștergere
    2. "Nu cred că Dragnea a făcut pușcărie pentru că a cerut repatrierea aurului României din UK. Acesta este un mit. El nu a fost în stare să facă lucruri mult mai banale - spre exemplu, să mențină ceea ce era ca obligație de plată în sarcina multinaționalelor, și nu numai, pentru utilizarea forței de muncă autohtone. A trecut aceste obligații doar în sarcina angajaților, lucru unic pe continent, dacă nu chiar și în lume."


      Nu este "unic" absolut deloc, iar tu esti doar un idiot marxist ratat si frustrat!
      Autorul acestei "operatiuni" a fost Darius Valcov si s-a inspirat din legislatia UK fiind si un admirator a lui Margaret Thatcher si a politicilor ei fiscale ce spunea frecvent ca "the problem with socialism is that you eventually run out of other peoples' money" sau "socialists are happy until they run out of other people's money" sau "the government has no money of its own. it's all your money" sau "the Labour Party believes in turning workers against owners; we believe in turning workers into owners" sau "a man who, beyond the age of 26, finds himself on a bus can count himself as a failure"...
      Mai sunt si alte tari care au acest tip de taxare. Valcov era un mare admirator al sistemului fiscal anglo-saxon si a declarat public de nenumarate ori ca, in privinta taxelor si impozitelor, visul lui este sa transforme Romania in a doua Irlanda a Europei, mai putin partea cu impozitarea progresiva sau cu taxele marite pe proprietate, pe mosteniri, etc. Ba chiar vroia sa introduca si un sistem similar cu trusturile anglo-saxone si o metoda legala pentru protectia averilor si pentru optimizare fiscala pe plan local.

      In alta ordine de idei, Romania in ultimii 35 de ani a avut doar doua perioade reale de prosperitate in care romanii puteau acumula in mod real capital:
      1. Perioada lui Tariceanu, prin trecerea la "cota unica" de impozitare pe care bulgarii o aveau deja introdusa de peste 10 ani, cuplata cu o impozitare scazuta pentru microintreprinderi. Pacat ca nu a scazut taxele la nivelul Bulgariei: 10% impozit pe veniturile companiilor si persoanelor fizice si 5% impozite pe dividende.

      2. Perioada lui Valcov - Dragnea - Dancila prin scaderea drastica a contributiilor salariale si trecerea lor de la angajator la angajat, asa cum e si normal sa fie, prin mentinerea impozitarii scazute pe microintreprinderi si prin simplificarea fiscala si anularea a peste 100 de taxe.
      https://someseanul.ro/legea-care-anuleaza-peste-100-de-taxe-fost-adoptata-de-deputati-taxa-radio-tv-fost-eliminata/

      Cine a fost inteligent si nu a dormit in papuci in perioadele astea a facut o gramada de bani legal.
      Cine nu a fost inteligent si a dormit in papuci, pe langa faptul ca nu e capabil sa faca niste calcule matematice simple sa inteleaga realitatea, plange si acum dupa Tatuci socialisti care sa aibe grija de ei ca de copii mici.

      Ștergere
    3. Nu înțelegi nimic din ce se întâmplă în jurul tău. Și nici din ce citești. Cred că te-ai descris foarte bine ca fiind un ratat de vreme ce reduci totul la bani. Nu despre bani era vorba, ci despre Țară și popor. Vâlcov, tovarășe, nu a fost niciodată șeful psd. Voința lui nu putea deveni lege dacă haita (că partid nu am cum să-i spun) psdistă nu era de acord și întreg parlamentul autohton de trădători.
      Care sunt acele alte țări care au ca lege escrocheria amintită, pentru că în UK nu este nicidecum o scutire totală ca în colonia americană România? Era să spun citește și gândește, dar se vede treaba din ce scrii că nu este posibil. Nu, tovarășe, colonia americană România nu a avut nicio perioadă de prosperitate după raționamentele mele. Sau nu am voie să gândesc, ci doar să recit ca tine niște aberații? Prosperitatea pe datorie și deficit comercial cronic există doar în neuronul singuratic al celor care nu pricep nimic din lumea în care trăiesc și nu înțeleg ceea ce citesc, deci sunt analfabeți funcțional care "fac bani" (modelul g.b.)

      Ștergere
    4. Și da, de vreme ce cred în Dumnezeu și nu în bani și/sau oameni, sunt neomarxist veritabil. Ce dovadă mai bună de imbecilitate mai vrei decât a pretinde că un neomarxist crede cu tărie în Dumnezeu și nu în ceea ce am enumerat în prima propoziție a acestui paragraf???!!!

      Ștergere
    5. "Aceste instituții sunt pline de oamenii acestui popor". Nicidecum. Sau NU în proporție dominantă, covârșitoare, absolut NECESARĂ Țării și poporului. Instituțiile respective sunt "pline" de cetățenii acestui stat. A fi cetățean al unui stat nu-i totuna cu a fi OM (a nu se citi și înțelege cuvântul în sensul cel mai restrictiv, de ființă bipedă) și a fi membru al comunității respective (adică a apăra aceleași interese comunitare și a trăi ÎN și a respecta aceleași tradiții ca parte a Culturii care, da, există și dăinuie de milenii pe aceste meleaguri demne).

      Ștergere
  18. NU EXISTĂ niciun candidat suveranist , patriot între nulitățile astea csre candidează la București. Toți, absolut TOȚI sunt ai sistemului. Asta unu la mână ( inclusiv Alexandreasca pe care o susții tu..., care are grad .... a fost decorată de Oprea...) . Și 2 la mână : NE EXISTĂ i" nfluencer" cu zexi de mii de urmăritori care să nu fie agățat de servicii... ;). Trist....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, deci si eu! Bine ca stiu! :)

      Ștergere
    2. Păi ar fi ~2 mici detalii:

      1. Articolele de aici n-au cum să fie concepute și scrise de o singură persoană, deci nu poate fi vorba decât despre o echipă. Chiar dacă ar fi singura chestie pe care ai face-o, tot n-ai avea timp pentru documentație, scris, verificare, ca să nu mai zic de ddwall și dacă tot veni vorba, tocmai am văzut articolul despre "Cravata galbenă" care oricum nu mă interesează, dar:

      https://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Airbender_(film)

      "On Rotten Tomatoes, The Last Airbender holds an approval rating of 5% based on 191 reviews with an average rating of 2.9/10, making it the lowest-rated film produced by Nickelodeon Movies, as well as Shyamalan's worst-reviewed film to date."

      Nici ăsta nu e un film prost, dar bineînțeles că sunt o grămadă de videoclipuri la youtube ca să arate ce prost e.

      2. Eu am saituri de mulți ani (~2003), întotdeauna mi-am dat numele real și n-am avut nici o problemă, că dacă vrea cineva să mă găsească oricum mă găsește. În 2006 aveam saitul ppm.ro și la whois.rotld.ro mi se găsea inclusiv adresa apartamentului în care stau, că nu era GDPR. Pe Bogdan Peșchir l-au găsit, btw. Pe tine nu te caută nimeni :-"

      Ștergere
  19. ....si mai e o chestie care ne doesebeste de unguri : aia au facut orice sa-si recapete teritoriile , noi, dupa ce le-am cedat fara lupta (R. Moldova) nu mai vrem sa auzim unul de altul. Imi vine sa ma bag in pamint...

    RăspundețiȘtergere
  20. Hai să n-o dăm și noi în woke-ăreală și să căutăm numai lucruri negative în toată istoria noastră. O face suficient tefelimea, să nu fim și noi la fel.
    NB

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu cred ca romanii sunt retardati genetic.Dar sunt naivi genetic.Sunt mioritici,asta e clar...
    In cale de consecinta,tara mioriticilor s-ar numi ...Mioriticania.
    Iar ca denumire de etapa,mioriticii de azi fiind perfect ilustrati de tefelei,ce ziceti de denumirea de etapa Tefelonia ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Nu cred ca romanii sunt retardati genetic.Dar sunt naivi genetic.Sunt mioritici,asta e clar..."

      Adica tu afli ca vin doi sa te omoare in bataie cu ghioaga si sa-ti fure turma plus maidanul pe care o pasti si singurul lucru inteligent pe care poti sa-l faci ca un adult responsabil este sa iei oaia in brate si sa-ti plangi de mila?
      Ce altceva anume poate insemna "mioritic" daca nu retardat?
      Ah, da... "mesterul" Manole, alt "idol" cu care se identifica romanii, nu e doar incompetent si retardat, mai e si psihopat!

      Ștergere
  22. Dumneavoastra afirmati ca revolutia din 1989 a fost facuta de straini, ca am fost ultimii care am facut-o etc. Ar trebui sa stiti ca Toate regimurile din tarile estice au fost daramate in 1989 cu ajutor extern, iar noi am fost ultimii, pentru ca asa a fost calendarul stabilit de Bush si Gorbaciov. Nu mai denigrati aiurea. As dori de asemenea sa va atrag atentia asupra unui fapt deosebit de important. Romania in 1989 era propusa pentru dezmembrare de catre tarile occidentale. Acest lucru s-a intamplat cu toate tarile estice relativ mari. Iugoslavia a fost facuta bucati, bombardata de americani, tocmai pentru ca s-a opus dominatiei occidentale. O alta tara facuta 2 bucati este Cehoslovacia, care ce-i drept s-a dezmembrat pasnic. Singurele 2 tari care nu s-au dezmembrat dupa 1989 sunt Romania si Polonia. Meritul pentru acest lucru, in cazul Romaniei, este datorat Rusiei (de fapt URSS), si clasei politice romanesti de atunci. Compromisul facut atunci dupa evenimentele de la Targu Mures (martie 1990), care ar fi trebuit sa declanseze razboiul civil si ruperea Romaniei, a fost UDMR, ONG care are mereu locuri asigurate in Parlament si este mereu la guvernare.
    De asemenea vreau sa va atrag atentia asupra faptului ca in fostul bloc comunist, Romania era singura tara neocupata de armatele sovietice. Meritul este tot al clasei politice romanesti de atunci (Gheorghe Gheorghiu Dej si ulterior Ceausescu). Din acest motiv Romania a fost singura tara estica care a avut curajul sa critice invazia trupelor sovietice in Cehoslovacia in 1968. Desi trupele sovietice au fost chemate in ajutor de regimul din Cehoslovacia.
    Dvs. denigrati oamenii ca nu stiu sa voteze, si ca mereu iese cine trebuie. Ar trebui sa stiti ca toti candidatii sunt ai sistemului, mai mult sau mai putin, si ca indiferent ce votam noi, cine numara alege castigatorul. Dvs. o sustineti pe Anca Alexandrescu la Primaria Capitalei, ca e suveranista. Nu stiu daca este asa. Anca Alexandrescu este in primul rand pesedista. A fost consiliera lui Nastase, Ponta, Oprescu, Dragnea, Viorica Dancila. Pe vremea cand PSD-ul era un partid oarecum suveranist. Transformarea PSD-ului in partid progresist s-a facut in mandatul lui Ciolacu. A devenit noul PSD.
    Nu vreau sa va mai plictisesc cu reforma agrara a lui Cuza, pe care o pomeniti, pentru care a trebuit sa moara un prim-ministru, primul prim-ministru al Principatelor Unite, Barbu Catargiu.
    In concluzie, VA ROG sa nu mai denigrati aceasta tara, si nici pe locuitorii ei, astia care ne incapatanam sa ramanem si sa nu plecam. Lucrurile nu sunt atat de negre cum le zugraviti dvs. Trebuie sa va ganditi ca si dvs. faceti parte dintre romanii aia pe care ii faceti prosti si retardati, pentru ca si dvs. sunteti roman. Inteleg frustrarea dvs., care coincide cu a multora dintre noi, dar istoria este mai complicata decat o descrieti dvs.

    RăspundețiȘtergere
  23. Notiunea “retard”, are doua intelesuri principale:

    - Primul, acela de intarziere in reactia la anumiti stimuli din mediul imediat exterior
    - Al doilea, acela de intarziere in dezvoltarea psihica, intelectuala, a unui organ, etc.

    In cazul poporului roman, din articolul tau Dan, rezulta ca fenomenul despre care vorbesti (real de altfel), este cel de inertie, nu de retard. Pentru ca istoric, e vorba de tendinta masei generale care formeaza tara, de a-si mentine starea in care se afla la un moment dat, pana la interventia unei forte exterioare care sa schimbe aceasta stare.

    Caracterul de retard, in intelesul lui psihic/psihiatric al cuvantului, se va vedea la romani, cu ocazia afisarii rezultatelor de la alegerile din seara asta, din Bucuresti.

    Dupa ce l-au ales pe mucusor, acum vor alege la capitala, pe unul care n-are importanta din ce partid e, cu sprijinul masiv al PSD si care se va comporta vizibil ca un USR-ist sadea!

    Sigur, nu Anca Alexandrescu!

    RăspundețiȘtergere
  24. Pentru cei mai grei de cap, fac mentiunea ca "retard", in sens psihic/psihiatric, se mai numeste si "cretinism".

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu e vorba de lașitate.
    Societatea română a fost multă vreme una tradițională, iar intr-o astfel de societate schimbările sunt aproape inexistente.
    Tăranul iși vede de pământul și animalele lui. Nu e știutor de carte. Așa l-a dat ăl de sus.
    E dușmanul de clasă; e cel care ne ocupă pământul; cel care trebuie păcălit să-i dea una în cap lui alde tac-său sau să plece sclav la alții; cel care trebuie să iobăgească pentru noi, orășenii — care știm ce se află dincolo de dealuri; cel care trebuie să dispară strivit de ouăle căzute din văzduh.

    Reformă agrară? Tu crezi că Revoluția Franceză au făcut-o “sans-culottes” sau contele Mirabeau și verii lui?
    Trebuie să se trezească negustorii ca să le spună ei țăranilor cum să trăiască. Că se numesc pseudo-aristocrați, nomenclaturiști, neoliberali e tot aia. Negustorii au o grijă…

    Șansa țăranului român e poate că negustorii de prin părțile noastre sunt mai mult decât mediocri. Trebuie să vină mereu verii.

    Mișcări naționaliste europene? Paralelă psyop. O fi țăranul prost da` până la urmă simte ipocrizia.

    RăspundețiȘtergere
  26. Pacalandia ar mai fi o varianta de nume potrivit pentru locuitorii actuali ai romaniei actuale, globalist antihriste.

    RăspundețiȘtergere
  27. ORDIN nr. 1.743 din 23 iunie 2025 privind aprobarea Procedurii de trecere în conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor
    https://legislatie.just.ro/public/DetaliiDocument/299619

    RăspundețiȘtergere
  28. Romania e cea mai religioasa tara din Europa.

    https://www.pewresearch.org/short-reads/2018/12/05/how-do-european-countries-differ-in-religious-commitment/

    Filozofia de tara e pentru "lumea ailalta". Ce se intampla aici, pe lumea asta, conteaza mai putin. Poate si biserica trebuie sa faca un pas in spate si sa lase tara sa se dezvolte. Romania trebuie sa se dezvolte altfel tarile din jur, care si-au creat un capital puternic, ne vor cumpara la reduceri. Subdezvoltarea e un risc de securitate nationala

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)