sâmbătă, 26 aprilie 2025

Melcul atomic sau cum sistemul disperat inventează falși performeri


România are cea mai lentă justiție din lume. Un proces care în justiția anglo-saxonă se tranșează în 2 săptămâni, în justiția autohtonă durează și zeci de ani. Totul, dar absolut totul este înfiorător de lent. Dacă m-ar întreba cineva care e cea mai mare frână a societății, aș spune  hotărât că justiția. Dincolo de chestiunile politice care ne distrag atenția, e vorba de procese comerciale care se întind pe ani de zile, în condițiile în care soluțiile ar trebui să se dea în zile. Din cauza lentorii justiției sunt nenumărate afaceri care dau faliment și, după mult timp, atunci când nimeni nu mai e interesat, „li se face dreptate” în justiție. Păi ce să mai faci atunci? Afacerea e de mult închisă! Nu mai vorbesc despre contestațiile lucrărilor publice care conduc la întârzieri inimaginabile ale respectivelor lucrări. 

Până și divorțurile durează la infinit, procedurile fiind voit îngreunate. Mă uitam la cazul Bahmuțeanu, asupra căruia s-a făcut tam-tam ca efect al expunerii mediatice a femeii respective. Într-un asemenea caz, cât se poate de banal, în care mama are tot dreptul să-și ia copiii, justiția se mișcă mai greu decât melcul, timp în care copiii respectivi sunt ținuți - din punctul meu de vedere - captivi de către fratele lor vitreg. E cât se poate de limpede că între a te crește mama naturală și fratele vitreg, orice om normal la cap știe care-i sentința logică. Justiția noastră nu! Iar procesul tărăgănează de atâta amar de vreme. Mare minune dacă justiția noastră ar putea rezolva povestea înainte de împlinirea vârstei de 18 ani a copiilor.

Încă un element de care trebuie să țineți cont: România nu are o practică judiciară unitară. Astfel, dacă într-un caz la Ploiești justiția dă o anumită decizie, într-un alt caz identic, la Brașov, aceeași justiție poate da o decizie contrară. Desigur, aici judecătorii mă vor contrazice arătându-mi numeroase reglementări. Însă realitatea e cea pe care v-o spun: NU AVEM PRACTICĂ JUDICIARĂ UNITARĂ, ci doar niște indicații. Iată încă un motiv pentru care procesele se prelungesc inutil: atâta timp cât ai aceleași date de intrare, la ce să te mai întinzi? Chestiunea e însă menținută pe un teren mișcător deoarece sistemul nu știe exact când are nevoie de o decizie și când de alta. De aceea o lasă așa, la o mână moartă, astfel încât să se poată da, practic, orice decizie. Iar asta se vede cel mai flagrant la idioții de la CCR(da, știu, ei sunt altceva!) care, nu o dată, au dat decizii contrare propriei practici judiciare! Cu alte cuvinte, CCR a reușit să se contrazică pe sine atunci când sistemul a cerut-o!

Ei bine, în aceste condiții de lentoare absolută și incertitudine maximă, „justițea” noastră dă dovadă de super-viteză atunci când sistemul e în pericol. Nici n-a motivat bine sentința judecătorul de la Ploiești(motivare care ar trebui citită și, eventual, predată studenților de la Drept!) că Înalta Curte de Casație și Justițe s-a și activat. Cât a durat? Vă veți cruci: 3 ore cu totul! Reclamantei i s-a pus în vedere să ajungă în 20 de minute la ICCJ pentru a asista la ședință. Practic, să se teleporteze întrucât nu văd cum altfel ar fi putut ajunge. Nici nu-mi dau seama cum a fost notificată. Telepatic sau i s-a trimis prin poștă? Că dacă i s-a dat prin poștă e impresionant; probabil va ajunge să afle peste vreo săptămână că trebuie să se prezinte în 20 de minute la ICCJ! Și uite-așa, precum Făt Frumos, ICCJ a rezolvat problema. E ca într-o poveste: melcul a scos din cochilie un motor bazat pe un generator nuclear și așa a ajuns să câștige campionatul de Formula 1!

Ar fi de râs dacă n-ar fi de plâns. Cu chestia asta, ICCJ a bătut ultimul cui în cosciugul justiției, statutând primatul statului mafiot în România. Totul e de „Doamne, ferește!”. Nici n-am cuvinte să exprim scârba de care sunt cuprins. Cum poți fi atât de slugă, cum poți să te activezi atât de evident, fără a da posibilitatea unei respirații? Totul s-a făcut exact ca la UM, adică exact ca la ceea ce este în realitate ICCJ. 

Cu toate că pentru cei mai mulți(incluzându-mă și pe mine aici) rezultatul este dezamăgitor, voi spune că, în mod paradoxal, e bine! Orice om care mai avea îndoieli, prin făcătura asta poate vedea limpede că totul e o enormă farsă! Practic România nu are justiție, iar dacă mâine am desființa-o, am putea constata cu stupoare că treburile merg infinit mai bine. 

Suntem într-un moment important, în care observăm limpede că TOTUL e fals. Statul român e o grupare de mafioți, iar restul elementelor care-l compun sunt - într-un mod cât se poate de evident - strict părți ale terorii sale. Absolut totul, nu doar poliția, armata, serviciile sunt elemente de constrângere și teroare. După cum am văzut, justiția e elementul central al lui „Să trăiți!”, dar și restul instituțiilor statului precum ANAF, Curtea de Conturi, sistemul de învățământ și cel de sănătate. Totul este integrat într-o structură macabră și difuză, demnă de Orwell. 

Acum oamenii au în față ADEVĂRUL, mai limpede chiar decât pe vremea lui Ceaușescu! Pe atunci mai sperai într-o justiție înfăptuită chiar de dictator(fenomenul scrisorilor date direct). Acum însă, neștiind care-i dictatorul, singura justiție posibilă nu mai poate fi înfăptuită decât prin răsturnarea mesei de joc. Știu că încă pare imposibil, dar credeți-mă că întreg mecanismul este teribil de gripat. Atâta timp cât se ajunge la asemenea soluții barbare, fără pic de cosmetizare, atâta timp cât experții sistemului sunt niște dănileți nevolnici, e clar că totul stă să se prăbușească. Din nou îmi veți spune că sunt excesiv de optimist, ceea ce e fals. Sunt realist și punct!

30 de comentarii:

  1. Perfect adevărat domnule Dan: România trăiește într-un Univers Orwellian.

    La asta aș adăuga faptul că: bisexualilor și nonbinarilor, le este o teamă cruntă că România vrea pace cu Rusia, și atât apărarea cât și atacul Nato împotriva Rusiei pe flancul de Est, e ciur!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lăsați prostiile cu translgbteii. Sunt fumigene menite să distragă atenția. Arme politice.

      Revenind la subiect: interesați-vă cine sunt cei de la ICCJ. Mai mult, interesați-vă ce naționalitate au.

      Ștergere
  2. Dacă CCR hotărăște interzicerea Bisericii Ortodoxe asta se va aplica?
    Doar nimeni nu poate ataca deciziile CCR.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca CCR decide iesirea din UE se aplica imediat. Doar nimeni nu poate ataca deciziile CCR.

      Ștergere
  3. Atentie mare la ce urmeaza!!!!
    In 30 aprilie bolojan a convocat CSAT-ul pt.a 2 a oara de cind,printr-o scamatorie jegoasa,a ajuns la butoanele puterii!!!!A 2 a oara in nici 6 luni!!!!
    Cu ce legitimitate ia nesimtitu asta decizii cruciale pentru si numele meu ?!Care sigur ma vor afecta in viitor cind eu nu am mai putut vota presedintele in decembrie si daca,Doamne Ajuta-ne sa scapam de el in < de o luna.S-a facut publica lista subiectelor de discutie.Cel putin,ceea ce se vrea dat public.......
    Tare mi ca daca sondajele electorale de pina cel tarziu in data CSAT-ului,alea adevarate care nu se fac publice nu astea de se dau la stiri zilnic,arata ca Cacarau (cacofonia intentionata) nu pupa turul 2,SE VOR ANULA IAR ALEGERILE si,poate si ceva stare de urgenta,necesitate,etc.,bineinteles prin reteta deja consacrata cu "amenintarile hibride la adresa securitatii nationale..." si alte bla-bla -uri din astea,care sint acum pretextul perfect.Asta cred eu ca e motivul real al convocarii !!!!
    Pentru ca frau si Micron sa nu-i mai frece ridichea lui Bolo. cum au facut-o cu Ioha data trecuta.
    Hope for the best but prepare for the worst .

    RăspundețiȘtergere
  4. - "Un proces care în justiția anglo-saxonă se tranșează în 2 săptămâni, în justiția autohtonă durează și zeci de ani."
    - "procese comerciale care se întind pe ani de zile, în condițiile în care soluțiile ar trebui să se dea în zile. Din cauza lentorii justiției sunt nenumărate afaceri care dau faliment și, după mult timp, atunci când nimeni nu mai e interesat, „li se face dreptate” în justiție. Păi ce să mai faci atunci? Afacerea e de mult închisă!"
    - "Absolut totul, nu doar poliția, armata, serviciile sunt elemente de constrângere și teroare. După cum am văzut, justiția e elementul central al lui „Să trăiți!”, dar și restul instituțiilor statului precum ANAF, Curtea de Conturi, sistemul de învățământ și cel de sănătate."


    Asa cum am mai spus de nenumarate ori pe blogul asta spun si acum:
    Plecati bai din gunoiul asta de tara ca va distrugeti viata si viitorul vostru si al familiilor voastre. Nu investiti, nu deschideti afaceri, nu cumparati apartamente, nu construiti case. Doar faceti-va bagajul si plecati fara sa va mai uitati inapoi.
    Asta v-o spune unul care a plecat de aproape 25 de ani si care in timpul asta a realizat in afara cat n-ar fi realizat in 25 de vieti in gunoiul mioritic. Sa nu mai vorbim despre faptul ca de fiecare data cand suntem nevoiti sa venim prin tara, ne ingrozim de cata coruptie, incompetenta si prostie vedem in gunoiul mioritic si iar plecam cu capsa pusa si injurand printre dinti.
    Oare de ce credeti ca peste 7 milioane de oameni au plecat din Romania si in afara de cativa bezmetici si ratati ordinari care umplu televiziunile si internetul cand se intorc inapoi, aproape nimeni nu vrea sa se intoarca?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul e fix pe dos de ce spui: "afară" nu fug cainii cu covrigi in coadă, si sunt destul de multi care ar vrea sa se întoarcă acasă, pentru ca acolo sunt doar slugi in niste tari de colonialisti, care nu mai vor sa munceasca nimic si au nevoie de fraieri s-o facă. Totul e putred si acolo, doar acoperit cu o poleiala colorata si subtire care plesneste des: viață scumpa, costuri mari, care au dus departe proverbialul confort occidental de care trompetea propaganda la Europa Libera. Poate sunt si exceptii, dar putine. Unii s-ar intoarce, dar aci e colonia alora pe care ii servesc acasa la ei, deci e mutatul din lac in puț.

      Ștergere
    2. Stimabile , daca iti pute gunoiul asta de tara, de ce mai comentezi pe aici. De ce nu-ti vezi de minunatia aia de tara , probabil occidentala in care te-ai realizat. Si vezi ca altii , in Romania , au realizat in 25 de ani cat n-ai sa realizezi mataluta in 250 de vieti in „ lumea libera si democrata”.

      Ștergere
    3. Una e sa urasti sistemul(care dealtfel nu e mioritic ci mUEistic) si alta e sa-ti urasti patria.Esti bolnav omule,dute de te cauta la suflet !

      Ștergere
    4. "Doar faceti-va bagajul si plecati fara sa va mai uitati inapoi."

      Trebuie sa recunosti ca tu vorbesti despre un occident de atunci cand ai plecat tu, acum 25 de ani. Banuiesc ca acum ai ajuns si tu pe la jumatatea mortgage-ului pe care l-ai facut pentru casuta din placaj din Canada sau SUA si evident ca te simti un pic mai relaxat.
      Din nou, avand in vedere ce chirii( $2000-2500 pentru un dormitor la bloc) si ce preturi sunt la casele din lemn in vest( 1 mil-2 mil/bucata) in timp ce salariul mediu pe economie te face sa plangi, oare la ce sa "iti faci bagajul si sa pleci?"

      Amice, incearca sa GANDESTI in termeni de PRETURI ACTUALE, nu de acum 25 de ani.

      Ștergere
    5. Stimabile/stimabilo, eu fac parte dintre penibilii ăia care s-au întors în țară (ce-i drept, n-am apărut în mass media ca să fac propagandă pro sau contra revenirii în România). Lucrurile sunt simple. Dacă ești convins că omul e doar materie și că totul începe și se sfârșește aici, pe Pământ, trebuie să te cari din țară cu viteza luminii. Iar dacă ești convins că există Dumnezeu, rai și iad, Judecată, mântuire și osândă, un fir nevăzut care leagă generațiile între ele, sfințenie și binecuvântare pentru pământ și pentru cei care viețuiesc pe el - atunci rămâi aici, oricât de greu ți-ar fi din punct de vedere material. Eu am dat prioritate sufletului, nu creierului și nici stomacului. Sper să nu mă priviți cu scârbă din cauza asta :D)).

      Ștergere
    6. Veneticule, ramai bah acolo, unde esti atat de realizat si nu te mai intoarce in Romania! Mare taina cu acest popor roman, unii au murit prin puscariile bolsevice sau si-au jertfit tineretile si ani buni din viata pentru tara, popor si credinta, iar altii nu contenesc sa se mai mire de ce mare rahat au facut ei in afara tarii in 25 de ani?! Nebunule, degeaba ti-ai umplut hambarele, ca inima ta e goala!

      Ștergere
    7. Anonim27 aprilie 2025 la 08:56
      cc27 aprilie 2025 la 10:25
      Anonim27 aprilie 2025 la 11:18
      Anonim27 aprilie 2025 la 21:13
      Anonim28 aprilie 2025 la 13:38
      Anonim28 aprilie 2025 la 16:03


      Sunteti atat de plini de certitudini incat nici macar nu se merita sa ma obosesc sa va raspund.
      Vorba aia: "Daca esti prost de mic, cand devi adult nu te mai joci. Ai experienta nu gluma!".

      Ștergere
  5. Dl. Dan, dictatorul e cunoscut: Marcel Ciordacu. Dar ca orice dictator, are si el camarila lui asa cum au avut-o de altfel si alti dictatori. Scoateti-l din schema pe Plavan, a fost doar un idiot util. Se stia cu sase zile inainte de 6 decembrie ce urmau sa faca cei din guvern.

    RăspundețiȘtergere
  6. https://open.substack.com/pub/restartromaniandemocracy/p/care-este-calea-schimbarii?r=5js1jq&utm_campaign=post&utm_medium=web&showWelcomeOnShare=false

    RăspundețiȘtergere
  7. Cand e evident ca nu poti schimba nimica pe cale pasnica ca orice cale e inchisa de prostii din sistem, automat urmeaza schimbarea prin violenta. In evul mediu se adunau armatele si isi rupeau oasele si armata cea mai mare castiga. Pana le-a venit ideea ca mai bine sarim peste partea cu rupt oase, votam mai bine. Si "armata" cea mai mare castiga prin vot si nu prin rupt oase.

    Acum ca nu mai poti schimba nimic prin vot si judecatorii si securistii se considera Dumnezei o sa se ajunga din nou la rupt oase ca in evul medium. Plus ghilotina si spanzurari pe stadioane. Tick tock.

    RăspundețiȘtergere
  8. Avem o practică judiciară neunitară....

    RăspundețiȘtergere
  9. Toate institutiile de fortza ale statului in frunte cu Injustitia romana, formeaza un Grup mafiot-criminal organizat condus din umbra de Sistemul subteran, adica o Camorra la rang de stat ce a capturat Romania! Acest Grup mafiot-criminal organizat trebuie destructurat prin orice mijloace, la momentul oportun, oricat de dure si de neortodoxe ar fi acestea, iar membrii acestui Grup trebuie executati sumar alaturi de camarilele si familiile lor mafiote! Iar acest lucru il constientizeaza deja milioane de romani, care vor sa il puna in aplicare, mai ales prin "Metoda Simion"! Foarte multi dintre baietii Sistemului nu vor apuca sfarsitul lui 2025 in Lumea noastra!

    RăspundețiȘtergere
  10. Marius Meridius Maximus26 aprilie 2025 la 18:35

    Va mai intrebati de ce merge "justitia" asa de lent....?!? Pai sa vedem : CELE MAI MARI SALARII + CEA MAI MICA VARSTA DE PANSIONARE + CEA MAI MARE VACANTA + LIPSA CRONICA DE RASPUNDERE + INAMOVIBILITATE. Ajunge? In ce priveste sistemul juridic romanesc, 2 catastrofe : 1)LIPSA SISTEMULUI CU PRECEDENT (ca in America, unde este suficienta existenta unui caz similar, si sentinta se da PE LOC) 2)CURTEA CU JURI/JURATI. Pai ar mai avea judecatorii koaye atat de mari, daca sentinta ar da-o 12 insi luati de pe strada? ASTA E ROMANIA... PE BUZA PRAPASTIEI 😕

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In materia precedentului : conditia este ca cele doua spete sa fie similare. Doar ca in Romania se va gasi intodeauna- daca asa cere cauza- macar un element de diferentiere, care va inlatura similaritatea. In materia juratilor : in nici un caz in Romania nu veti gasi 12 oameni potriviti pentru a-si da cu parerea in materie. Oricum, procesele civile si cele comerciale nu se rezolva cu jurati, ci doar cele penale, potrivit dreptului obtinut candva de englezi, ca fiecare om sa fie judecat de egalii sai, nu de trimisul regelui. Oricum,in general, omul se poate bucura realmente de un drept doar atunci cand l-a obtinut el, nu cand i se "acorda" de sus.

      Ștergere

  11. Dane, de data asta ai abordat un subiect la care in mod vizibil nu te pricepi, facand greseala de a critica SI ce nu e de criticat.

    Inainte de orice, mentionez ca OK, in anumite privinte, ai dreptate dar asta tine mai mult de bunul tau simt (care exista) si mai putin de cunoasterea si intelegerea legilor (care nu prea exista).

    1. Justitia anglo-saxona, nu e mai buna decat cea romana (“romana” de la Roma antica, cea pe care o folosim noi). Nici neaparat mai rea, e doar altfel organizata. Pentru noi, ar trebui sa functioneze perfect justitia pe care teoretic o avem, probleme e ca ea nu e aplicata cum trebuie si in plus, la noi, nu exista nici un fel de responsabilitate a judecatorului sau a procurorului. In plus, avem un parlament complet cretin, care n-a inteles nimic din rolul pe care de facto, il are: ca este forul legislativ, nu presupune ca trebuie sa emita legi la norma ci, ca trebuie sa se ocupe ca legile, fie ele deja in functie sau viitoare, sunt constitutionale, necesare, neinterpretabile (neechivoce), aplicabile si ca servesc interesul superior al societatii. In plus, legile trebuie sa fie previzibile, adica oricine trebuie sa stie EXACT ce se va intampla daca incalca o lege, fara ca asta sa depinda de toanele cuiva, de conjunctura politica sau mai stiu eu de ce!
    2. Nu lega materia divortului, de chestia cu incredintarea minorilor din cazul Bahmuteanu- Prigoana! Dreptul Familiei din Romania, este unul dintre cele mai bune din lume, numai ca este aplicat deseori complet aiurea. Termenul lung al divortului, este valabil doar in cazul in care exista copii minori rezultati din acel mariaj. Daca nu sunt copii, divortul se poate declara instant, la notar!
    La divort, justitia, atunci cand ea exista si este aplicata, termenul foarte lung, este justificat de interesul superior al copilului/copiilor, care indiferent de situatie, nicaieri nu pot trai si nu se pot dezvolta mai bine decat in cadrul propriilor familii, formate din mama lor adevarata si tatal lor adevarat. De aici vine si regula ca instanta de judecata a divortului, sa dea, inainte de orice, un termen de gandire/impacare, parintilor care intentioneaza sa divorteze, de cel putin 6 luni si in functie de situatie, inca un termen de genul asta, speranta fiind ca parintele care a luat-o razna, sa-si revina, macar de dragul copiilor, plecand de la prezumtia ca cei doi parinti au procreat din dragoste, nu din vreun interes, dragoste care poate invinge daca I se da suficient timp…
    La incredintarea minorilor, la aventuala lor impartire in urma divortului, la baza stau alte criterii, toate care necesita verificare. Oricum, impartirea copiilor, impartirea bunurilor comune si altele de felul asta, se judeca DUPA pronuntarea divortului.
    Legat de copii bahmuteancai, nu stiu ce sa zic, teoretic ai dreptate ca ar fi trebuit incredintati mamei dar nu uit ca la impartirea copiilor DUPA divort, copii nu i-a castigat ea… Sunt sigur chestii mai complicate acolo, pe care nu le putem discuta fara sa stim exact ce e in dosar. Eu, sigur nu stiu deci, nu le discut. E posibila si o forma de coruptie a judecatorilor, dar pana nu stim exact ce e acolo, discutam de pomana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vorba multă, treaba puțină. (Anton Pann, Po estea vorbei, lectura obligatorie in gimnaziu, pe cand acesta se numea școală generală).
      In opinia mea, omiteti esentialul, verificabil si verificat empiric.
      Justiția cu toate Curțile si Parlamentul sunt instituții in dublavorba. Fac/ nu fac exact pe invers decat (se ) afirmă oficial. Deci nu are sens a fi combătute/ corectate in cadrul declarat.

      Ștergere
  12. 3. Da, problema practicii judiciare unitare, este reala! Dar problema asta, n-ar trebui privita cu usurinta! Pentru ca daca unitatea practicii judiciare ar fi impusa legal, ar exista riscul ca primul care creaza precedentul sa fie in greseala iar impunerea unei decizii pe baza precedentului, intr-o asemenea situatie, ar fi extrem de periculoasa si gresita din toate punctele de vedere! Personal, cred ca analiza extrem de serioasa a oricarei prime decizii/hotarari care este susceptibila de a crea un precedent si apoi, adoptarea ei de catre ICCJ, indiferent de instanta care a judecat acea cauza, ar putea crea ideea de “precedent judiciar”, in mod corect. Oricum, pe moment, nu avem asa ceva si asta este o problema reala. E inadmisibil ca pe o cauza identica, la Radauti, inculpatul sa fie condamnat la 20 ani inchisoare si la Mamaia, sa fie clasat dosarul pe “fapta nu exista”! Aici e de lucru si de acord, asta e o problema reala!

    RăspundețiȘtergere
  13. 4. Motivele pentru care procesele se prelungesc extrem de mult, nu e nici pe departe cel al lipsei practicii unitare sau lipsa legilor! Din contra, avem o inflatie de legi! Pentru ca parlamentul a inteles ca rolul lui e sa dea legi, indiferent de obiectul lor, indiferent de faptul ca societatea are sau nu nevoie de ele, fara sa existe o verificare reala a legilor noi, am ajuns in situatia in care la o situatie de viata, se pot referi simultan 5 legi de putere egala active, care se contrazic unele pe altele, invocarea oricareia dintre ele fiind corecta! Mai mult, avem inclusiv in Coduri, articole extrem de stricte, care sunt contrazise TOTAL, peste cateva articole din acelasi Cod! In conditiile astea, administrarea justitiei, devine un soi de dans pe sarma la mare inaltime! Nu e suficient! Fata de legi, mai avem OG si OUG, care si-au pierdut de mult caracterul special sau de urgenta, care modifica, adauga sau abroga articole de legi sau chiar norme legale in intregime, ACELEASI articole sau norme, chiar si de trei ori pe saptamana, comunicarea facandu-se pe FB sau X, chiar daca au fost publicate in MO pentru a produce efecte! Cum naiba sa stie un jurist toate modificarile astea in timp util??? Judecatorul analizeaza cauze, cauta solutii, nu sta pe FB sau X si nici nu se asteapta sa se modifice normele peste noapte! Iar pana primeste MO, mai dureaza! Art. X din legea Y, zice ca fapta Z se sanctioneaza cu inchisoare 6 luni sau cu amenda. Fapta fiind dovedita, eu, ca judecator, trebuie sa stabilesc pentru luni, daca-I dau “pacatosului”, amenda sau inchisoare in limita a 6 luni. Dar azi, guvernul a dat o OUG prin care fapta a fost dezincriminata! Eu STIU ca legea, cu unele exceptii, actioneaza DOAR pentru viitor dar, cum naiba sa-l mai condamn luni pe ala, pentru o fapta care de azi, nu mai exista? Care mai e rolul pedepsei si dincolo de asta, cum sa condamn pe cineva pentru ceva ce azi, nu mai e o fapta antisociala? OK, stabilesc sa-I dau o sanctiune cu amenda minima posibil, ca sa impac si legea veche si legea noua. Dar maine, guvernul da o OUG pe care o publica in MO la miezul noptii, prin care fapta aia, nu numai ca nu mai e inexistenta dar trebuie pedepsita cu inchisoare de la 7 la 10 ani!!! Mai departe, cum fac sa impac aplicarea legii cu propria-mi constiinta? Sigur, am exagerat in exemplu dar mai mult sau mai putin, cam asa stau lucrurile in justitie!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mai sunt si alte motive pentru prelungirea enorma a proceselor!
    O incarcatura nejustificata a instantelor cu cauze care NU AR TREBUI sa fie acolo, e principalul motiv. Abuzurile militiei si jandarmeriei asupra cetateanului, duc la aparitia unui numar enorm de dosare in instanta, care n-ar trebui sa existe. Amenzi aiurea, date fara motive reale, de astia, ajung sa fie contestate in instanta, desi asta n-ar trebui sa fie treaba instantelor de judecata. La fel cu abuzurile administratiilor locale impotriva cetatenilor. I-ai tras o flegma-n ochi lu’ vecinul Vasile, hai la judecata! Nici asa ceva n-ar trebui sa ajunga acolo! Practic, in instante, ajung TOATE neintelegerile dintre doua persoane, chiar daca aceste neintelegeri sunt cu miza mica sau total lipsite de importanta sociala! Sunt in jur de 4000 judecatori in tara. La o populatie de… sa zicem 15 milioane, cat sa faca fata si oamenii astia? Pe de alta parte, nu exista NIMIC care sa instituie responsabilitatea efectiva a judecatorilor sau procurorilor, pentru tampeniile pe care multi dintre ei le fac! Si atunci, isi permit sa se duca la bai, in excursii sau unde vor ei, lasand dosarele sa zaca nelucrate. Si astea sunt doar cateva dintre motivele pentru care judecatile dureaza cu anii!
    Realitatea e ca daca nu raspunde nimeni, nici nu-si da nimeni silinta sa rezolve ceva! Un proces in care e implicata o firma cu 1000 de angajati? 1000 e un numar, nu conteaza ca e vorba de oameni, de destine, de painea de pe mesele lor, de ce se intampla cu patronatul, daca isi mai poate permite sau nu, sa plateasca oamenii aia! Pentru procuror, e un dosar, niste hartii scrise, de fapt. Pentru judecator, care spre deosebire de procuror e legat de niste termene si niste proceduri, e o alta durere de cap, de care, cand va avea timp si chef, se va ocupa. Daca lucrurile ies rau, nu-I bai, eventualele despagubiri, acceptate la un nivel de 1/10 din cat au fost cerute si documentate, vor fi platite de la Buget, adica de la plebe, nu de la procuror sau judecator! Si sa nu uitam ca suntem o famiglie, la fel ca militienii, indiferent de ce porcarii am face, ne acoperim unii pe altii…

    RăspundețiȘtergere
  15. 5. Nu te pot contrazice cand spui ca totul e o farsa, pentru ca ai dreptate, asa e! Problema e ca pentru a avea libertate si democratie (atata cata poate fi ea), e nevoie de justitie. Adica, de niste reguli clare, simple, pe care sa le inteleaga oricine si, de sanctiuni pentru cei care incalca regulile astea.
    Societatea nu poate functiona fara reguli. Si incalcarea regulilor, in mod obligatoriu, necesita sanctiuni. Sanctiuni date la momentul oportun, proportional cu fapta si avand ca scop indreptarea atitudinii faptuitorului. Ai sarit gardul vecinului cand aveai 18 ani si ai furat niste mere din pomii lui, ca sa le mananci si un buchet de flori pentru prietena ta. Major si responsabil juridic, la 18 ani! Daca n-ai fost prins si n-ai platit atunci pentru incalcarea proprietatii si furt, ce sens mai are pedeapsa azi, cand ai 70 de ani, ca acum s-a aflat de ce-ai facut tu atunci? Cui mai foloseste pedeapsa? Pe de alta parte, chiar daca ai fi fost prins atunci, ce sens ar fi avut deschiderea unui dosar penal, cand de fapt, ce ai facut, nu prezenta nici un pericol public? In cel mai rau caz, daca vecinul era un magar, puteai fi pus sa platesti contravaloarea celor 3 mere si 5 flori si sa-ti ceri scuze, nu era in nici un caz vorba de vreun proces! Tehnic, sigur ca esti vinovat, ca ai incalcat proprietatea vecinului si sigur ca ai furat! Dar trebuie sa existe masura in toate, in principiu, despre asta e vorba in justitie: daca te apuci sa faci dosare si sa trimiti in fata unor instante pe oricine, indiferent daca faptele lor prezinta sau nu pericol social, pe de o parte incarci aiurea instantele si pe de alta, ajungi sa pedepsesti si ce nu e de pedepsit, instaurand o stare de teama si teroare in toti cei care nu stiu cum sa se descurce prin hatisul legilor.
    Daca-stau sa-mi amintesc, pe vremuri, mult mai bune erau fructele din pomii vecinilor, decat cele din pomii din curtea mea! Si era asa, mai fain sa sar gardurile la ei, decat pur si simplu sa le cer si… nu m-a trimis nimeni in puscarie pentru asa ceva! Azi, n-as mai indrazni asa ceva, pentru ca sigur m-as trezi cu un dosar penal!
    6. Dictatorul e cunoscut dar nu suntem gata cu totii sa-l recunoastem. Este prostia crunta a celor care decid pentru noi, cu voia noastra. Prostia noastra, care ne-am ales decidentii, fara vreao responsabilitate si fara sa ne gandim la urmari. Nu e vorba de tine, Dan, nici de mine, e vorba de un noi colectiv, din care ne place sau nu, facem parte. Putem merge inainte daca ne trezim, ne stergem la ochi si dupa ce cascam si ne intindem oasele, ne apucam sa facem lucrurile cum trebuie, gandind cu propriile creiere, respingand orice incercare a altora de a ne impune ceva si renuntand sa ne mai luam dupa aparente.

    RăspundețiȘtergere
  16. PS. A propos de aparente: inainte de Craciun, cainele meu, un lup imens si extrem de bun, dupa 12 ani de stat impreuna, a decis ca trebuie sa ne paraseasca si a plecat, imi place sa cred ca in Raiul cateilor buni.

    Azi, dat fiind ca sunt dependent de existenta unui Prieten “coltos” in curte, am adus acasa o fiara care ma asteptam sa ne apere in caz de ceva. M-am pacalit! Am trei Maine Coon de 7 luni si au tabarat pe biata “fiara”, care abia a scapat de ele ascunzandu-se sub masa! La o jumatate de ora distanta, cei 4 au devenit tovarasi de joaca si acum dorm impreuna. 3 matze imense si o bila laboasa de puf, la 5 saptamani, ceva mai mare ca ele (9 kg), de la care ma asteptam sa apere curtea si casa si pe noi. Aparente. Mi s-a garantat ca va deveni caine… candva. M-am ales cu promisiuni si cu o vietuitoare pufoasa, alb cu ceva pete negre, care cand incerca sa latre pica in fund, care abia stie sa mearga drept, care scoate limba la mine si care se joaca cu pisicile! Maraie dar cine sa-l ia in serios? E stirb, grasut, incredibil de labos si cred ca e si miop! OK, n-are decat 5 saptamani si na, sper sa se schimbe in timp dar pe moment, eu, care voiam ceva mare, sunt desamagit: m-am ales cu o jucarie din plush, care se tine dupa pisici clatinat si cu lentoare (fuge cativa pasi si pica-n nas, apoi se ridica, mai fuge cativa pasi si adoarme, din astea)… Cum ziceam, aparente: mi s-a promis un caine serios, gigant si, m-am ales cu ceva care seamana mai degraba cu un panda mic, grasut si zapacit, care scoate limba la mine!

    Ei, pana la urma, poate devine un ciobanesc mioritic asa cum se presupune ca trebuie sa fie!

    RăspundețiȘtergere
  17. Bună seara. Am citeva articole în care mi-am propus să nu răspund,din cauza motivului,sic,prin care nenea Rog,cu algoritmul său unde găsește antiguvern,ccr,bcr și alte cioate din sistem,care pot face rău proprietarului de blog , și am ajuns la o concluzie....ciocul mic și joc de glezne! Avem oameni arestați pentru că spun Adevărul, pentru că flutură steagul național,etc. Românul a adoptat ciocul mic și joc de glezne! Nu uită și nu iartă! Poate că dacă suntem sănătoși în 4 mai pleznim un 80 la sută al ce zice că este umbra lui Georgescu și începem să cântăm prohodul sistemului actual. Aici, afară,cum ne botează diaspora,se tace și se face! Să fiți sănătoși oriunde vă aflați în țară și în lume!

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)