În istorie au existat două valuri de electrificare. Primul a fost pionieratul, situat la sfârșitul secolului XIX și începutul secolului XX, atunci când energia electrică era folosită punctual. În această perioadă se fac principalele descoperiri care permit electrificarea unor zone restrânse. De asemenea, se pun bazele teoriei și practicii astfel încât să se pregătească universalizarea soluțiilor.
Cel de-al doilea val al electrificării îl regăsim după Al Doilea Război Mondial, atunci când energia electrică s-a universalizat. Statele au investit în construcția de linii de transport a energiei electrice, s-au pus bazele sistemelor energetice naționale și, cel mai important lucru, curentul electric a penetrat întreaga societate. Practic n-a mai existat casă care să nu beneficieze de electricitate.
Acum suntem în al treilea val de electrificare, cel în care electricitatea aduce mobilitate. Sau, mai bine zis, se electrifică tot ceea ce nu era electrificat. Motivele sunt multiple. În primul rând este vorba despre picajul industriei auto, ajunsă la un stadiu de suprasaturație. Apoi e vorba de previzibila epuizare a resurselor. Știu că mulți mă vor contrazice, dar dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în SUA unde epuizarea gazului de șist este mult mai rapidă decât exprimau chiar și cei mai pesimiști analiști, cred că înțelegeți la ce mă refer. Și, nu în ultimul rând, e vorba de politică, de foarte multă politică.
Repetarea obsedantă a pseudo-teoriilor cu încălzirea globală, apocalipsele prezise de diversele „ceasuri” care sunt depășite din ce în ce mai jos, apariția „Gretelor” și a fenomenelor similare converg toate către factorul politic. Revoltele corecte politic fac parte din actuala modalitate de guvernare prin intermediul „revoluțiilor dorite”. Telecomandaților li se transmite prin educație și canalele limtrofe o temă astfel încât, la pubertate ajung să se revolte în direcția dorită. Și, cum societatea noastră e cea mai bună dintre lumile posibile, apleacă ascultătoare urechea făcându-le pe plac revoltaților pro-sistem. Mă opresc momentan aici pentru a ne întoarce ceva mai târziu la acest aspect.
Ce aduce cu sine acest al treilea val? În primul rând un faliment al industriilor perimate legate de petrol și combustibilii fosili. Automobilul e doar vârful aisbergului. Sub zona vizibilă stă o întreagă infrastructură de extracție, prelucrare, transport și distribuție. Care toată - cu foarte mici excepții - va deraia în următorul deceniu. Petrochimia va mai avea o zonă de explorat pe partea de mase plastice care nu va dispărea. Ba, mai mult, sub imperiul noii „directive” se va dezvolta. La fel și extracția va mai avea o pâine de mâncat pentru a putea pune la dispoziție materia primă, însă toate acestea se vor desfășura la scale mult inferioare celei de azi.
Normele de poluare impuse de Uniunea Europeană - și care se vor copia peste tot în lume - fac imposibilă producerea motoarelor cu combustie internă. Vehiculele hibride sunt o tranziție, în niciun caz o alternativă. Scăparea de teroarea emisiilor se va face doar cu trecerea la „full electric”, cu disrupțiile de rigoare.
Automobilul electric se înscrie în categoria conceptelor inventate pe Continent, exportate în America, pentru ca apoi aceleași concepte să revină reîmpachetate în Europa. Puțini știu că la începutul erei automobilului motoarele erau electrice. Așadar, nicio diferență. Doar că acum întreg conceptul a revenit reîmpachetat sub forma Tesla. A fost destul pentru ca autoritățile europene să se entuziasmeze și să peroreze în direcția „energiei verzi”. Atât nemții cât și francezii s-au gândit că o asemenea schimbare de parc auto e o oportunitate nemaipomenită de a-și relansa industriile auto intrate bine de tot la apă. Doar că avem două problemuțe. Prima - și cea mai importantă - e aceea că problemele de la începutul epocii automobilului încă n-au fost rezolvate. Bateria încă nu a atins nici măcar un sfert din densitatea energetică a combustibililor fosili. Ceva progrese s-au făcut, dar insignifiante. Mai mult, încărcarea noilor hodoroage se face greu, iar amprenta ecologică - dacă e să judecăm în termenii noii ideologii - e chiar mai mare decât cea a combustibililor fosili. Dar, dacă-i ordin cu plăcere.
Există însă o componentă de care arhitecții noii schimbări n-au ținut cont - sau poate, dacă au ținut cont și-au proiectat planul pe cel puțin 50 de ani. Așa cum valurile anterioare de electrificare au avut puternice componente naționale, la fel se întâmplă și acum. Cam toate țările care se chinuiesc să scoată capul și-au propus ca noua paradigmă să se facă prin eforturi proprii. Turcii au anunțat un plan de a-și face propria mașină electrică, polonezii la fel și nici Putin n-a rămas pe margine. De chinezi nu mai amintesc deoarece deja au invadat lumea cu zeci de propuneri. Planurile ar putea transforma întregul complex auto-tradițional european într-un morman de fier vechi. Chiar și-n propriile țări producătorii auto tradiționali sunt atacați de „neofiți”. Atât în Germania cât și în Franța, firme apărute de nicăieri lansează cu succes modele electrice low cost. De ce-o fac? Pentru că e posibil.
Și iată că am ajuns la un element nevralgic. În mod normal o mașină electrică nu are de ce să coste mult. O grămadă din fierătaniile mașinii cu combustie internă nu mai sunt necesare, astfel încât prețul nu are de ce să fie mai mare de 70% din cel al unei mașini similare ca segment de piață. Prețurile imense pe care producătorii tradiționali le aruncă în piață țin de propria lor înțepeneală și incapacitate de a proiecta ceva fiabil din punctul de vedere al prețurilor. Mașina de oraș de 4000-6000 EUR nu-i sub nicio formă o himeră în domeniul electric. Doar că actualele complexe industriale sunt atât de înțepenite în conceptele cărora le sunt tributare încât le e efectiv imposibil să coboare prețurile. Astfel, mai devreme sau mai târziu, se vor trezi în faliment. Și nu știu dacă vor mai găsi înțelegere la statele care acum se gândesc să facă efortul electrificării pentru folosul actualei industrii. În tot cazul, de suferit vor suferi periferiile.
Luați cazul Slovaciei care tocmai s-a confruntat cu prima oprire a unei linii de producție. Sau la Turcia, unde Volkswagen a abandonat investiția. Cu toate că s-a dat o aură politică abandonului, în realitate n-a fost politică, ci disperare. Vor urma și celelalte. La noi, dacă vă gândiți că modelul succesului Dacia se va repeta, vă înșelați amarnic. Cel mai probabil francezii vor opri linia de producție în momentul în care comenzile nu-i vor mai satisface. Oricum, pe moment, Renault caută cu disperare sprijin de la stat pentru a trece de ruperea de Nissan. Există un zvon în piață conform căruia Renault urmează să facă brusc „electrificarea” cu ajutorul unui puternic pachet de asistență pentru dezvoltarea de mașini electrice (și autonome) ... în Franța. Proiectul s-ar constitui în transformarea uzinelor din Franța în uzine pentru mașini electrice(„uzinele viitorului”), periferiile urmând să producă tot modelele vechi, fără îmbunătățiri. Mai țineți minte cum a apărut Dacia? Renault a vândut statului român Renault Gordini și cu el am rămas până la „a doua descălecare a francezilor”. Cam la fel va fi și-acum, doar că toată polata rămâne sub patronajul Renault și va funcționa cât timp se vor mai vinde junk-uri cu combustie internă în periferii și pe la vecinii din mărginimea UE. După aceea, Dumnezeu cu mila.
Din punct de vedere logic, noua electrificare e o himeră din mai multe puncte de vedere. În primul rând densitatea energetică a bateriilor e încă jenantă. Apoi, necesitatea ca după trei ani să schimbi bateriile crește puternic TCO-ul, dar despre asta nu spune nimeni mai nimic. Apoi, din punct de vedere al poluării, „curatele” mașini electrice au, per total, emisii mai mari decât cele „murdare”, date fiind procesele tehnologice complexe pentru extragerea materiilor prime necesare, precum și cele implicate în fabricarea bateriilor. Nu în ultimul rând, infrastructura necesară încărcării mașinilor electrice este și ea deficitară. Este posibil ca, în cazul adoptării în masă a acestor vehicule într-un termen scurt, să fie nevoie se construiască stații de încărcare alimentate de generatoare funcționând pe combustibili fosili. Adică un fel de ... moartea pasiunii ecologice.
Întrebarea care se pune este dacă toate aceste elemente anterior înșirate sunt probleme spinoase. Modul în care s-a dezvoltat economia ne demonstrează că răspunsul e negativ. Nu e prima dată când omenirea a mers în direcția unei himere și a petrecut o groază de vreme în ea. Sistemul monetar actual este o himeră care funcționează de un secol fără probleme. Cea de-a doua electrificare a fost, de asemenea, o himeră îndeplinită printr-un efort fantastic. Aveți așadar un răspuns generic pentru toate întrebările de acest tip. Există însă și răspunsuri concrete.
Noua tehnologie este una care, pentru dezvoltare, va avea nevoie de accesarea unor resurse financiare excepționale. Cum creditul este mama economiei actuale, existența unor domenii - chiar și inventate! - care au nevoie de finanțare echivalează cu creșterea economică. Asta în ciuda problemelor cauzate de industria aflată acum în picaj și ale cărei belele financiare vor fi preluate cu voioșie de statele cărora le aparțin. Problema infrastructurii pentru încărcare e și ea una rezolvabilă printr-o tehnologie cu adevărat revoluționară. SMR este acronimul Small Modular Reactor, o tehnologie care miniaturizează și democratizează reactoarele nucleare. Un asemenea reactor poate funcționa sigur în zone izolate și produce suficientă energie electrică pentru întregi regiuni. Modele mai mici - încă inexistente comercial - pot constitui tehnologia cheie pentru rețelele viitoare de stații de încărcare. În ceea ce privește modelele de SMR, la ora actuală este o acerbă concurență internațională. Rusia are șase propuneri de design, China are vreo două, SUA patru, Anglia și Franța câte două s.a.m.d. Există toate premisele pentru dezvoltarea unei piețe concurențiale care să conducă la producția democratică de energie electrică.
Iată așadar că piedicile pot fi învinse cu ușurință. Și, din punct de vedere politic, treaba e una care oferă coerență actualei ideologii. Mașina electrică reduce mobilitatea populației, astfel încât controlul poate deveni mai strict. De asemenea, tehnologiile self-drive din ce în ce mai promovate, vor ridica nivelul controlului la un nivel superior. Imaginați-vă un fugar care, odată urcat într-o asemenea mașină, în loc să fugă de poliție, e condus împotriva voinței sale la cea mai apropiată secție, unde autoritățile deja sunt alertate despre capturarea sa.
Mă opresc aici pentru a nu lungi prea mult expunerea - și-așa destul de mare. Am vrut doar să vă fac o prezentare asupra noii lumi care, prin intermediul deciziilor luate la nivel politic, se va rostogoli peste noi în cel mai scurt timp. Ca și fratele său clasic, autovehiculul electric se dorește a fi vârful unui alt aisberg industrial al secolului XXI. În timp ce automobilul clasic promitea libertatea deplină, evoluția sa - în ton cu vremurile - ne anunță că limitele libertății sunt păzite de colții tiraniei.
Cel de-al doilea val al electrificării îl regăsim după Al Doilea Război Mondial, atunci când energia electrică s-a universalizat. Statele au investit în construcția de linii de transport a energiei electrice, s-au pus bazele sistemelor energetice naționale și, cel mai important lucru, curentul electric a penetrat întreaga societate. Practic n-a mai existat casă care să nu beneficieze de electricitate.
Acum suntem în al treilea val de electrificare, cel în care electricitatea aduce mobilitate. Sau, mai bine zis, se electrifică tot ceea ce nu era electrificat. Motivele sunt multiple. În primul rând este vorba despre picajul industriei auto, ajunsă la un stadiu de suprasaturație. Apoi e vorba de previzibila epuizare a resurselor. Știu că mulți mă vor contrazice, dar dacă ne uităm la ceea ce se întâmplă în SUA unde epuizarea gazului de șist este mult mai rapidă decât exprimau chiar și cei mai pesimiști analiști, cred că înțelegeți la ce mă refer. Și, nu în ultimul rând, e vorba de politică, de foarte multă politică.
Repetarea obsedantă a pseudo-teoriilor cu încălzirea globală, apocalipsele prezise de diversele „ceasuri” care sunt depășite din ce în ce mai jos, apariția „Gretelor” și a fenomenelor similare converg toate către factorul politic. Revoltele corecte politic fac parte din actuala modalitate de guvernare prin intermediul „revoluțiilor dorite”. Telecomandaților li se transmite prin educație și canalele limtrofe o temă astfel încât, la pubertate ajung să se revolte în direcția dorită. Și, cum societatea noastră e cea mai bună dintre lumile posibile, apleacă ascultătoare urechea făcându-le pe plac revoltaților pro-sistem. Mă opresc momentan aici pentru a ne întoarce ceva mai târziu la acest aspect.
Ce aduce cu sine acest al treilea val? În primul rând un faliment al industriilor perimate legate de petrol și combustibilii fosili. Automobilul e doar vârful aisbergului. Sub zona vizibilă stă o întreagă infrastructură de extracție, prelucrare, transport și distribuție. Care toată - cu foarte mici excepții - va deraia în următorul deceniu. Petrochimia va mai avea o zonă de explorat pe partea de mase plastice care nu va dispărea. Ba, mai mult, sub imperiul noii „directive” se va dezvolta. La fel și extracția va mai avea o pâine de mâncat pentru a putea pune la dispoziție materia primă, însă toate acestea se vor desfășura la scale mult inferioare celei de azi.
Normele de poluare impuse de Uniunea Europeană - și care se vor copia peste tot în lume - fac imposibilă producerea motoarelor cu combustie internă. Vehiculele hibride sunt o tranziție, în niciun caz o alternativă. Scăparea de teroarea emisiilor se va face doar cu trecerea la „full electric”, cu disrupțiile de rigoare.
Automobilul electric se înscrie în categoria conceptelor inventate pe Continent, exportate în America, pentru ca apoi aceleași concepte să revină reîmpachetate în Europa. Puțini știu că la începutul erei automobilului motoarele erau electrice. Așadar, nicio diferență. Doar că acum întreg conceptul a revenit reîmpachetat sub forma Tesla. A fost destul pentru ca autoritățile europene să se entuziasmeze și să peroreze în direcția „energiei verzi”. Atât nemții cât și francezii s-au gândit că o asemenea schimbare de parc auto e o oportunitate nemaipomenită de a-și relansa industriile auto intrate bine de tot la apă. Doar că avem două problemuțe. Prima - și cea mai importantă - e aceea că problemele de la începutul epocii automobilului încă n-au fost rezolvate. Bateria încă nu a atins nici măcar un sfert din densitatea energetică a combustibililor fosili. Ceva progrese s-au făcut, dar insignifiante. Mai mult, încărcarea noilor hodoroage se face greu, iar amprenta ecologică - dacă e să judecăm în termenii noii ideologii - e chiar mai mare decât cea a combustibililor fosili. Dar, dacă-i ordin cu plăcere.
Există însă o componentă de care arhitecții noii schimbări n-au ținut cont - sau poate, dacă au ținut cont și-au proiectat planul pe cel puțin 50 de ani. Așa cum valurile anterioare de electrificare au avut puternice componente naționale, la fel se întâmplă și acum. Cam toate țările care se chinuiesc să scoată capul și-au propus ca noua paradigmă să se facă prin eforturi proprii. Turcii au anunțat un plan de a-și face propria mașină electrică, polonezii la fel și nici Putin n-a rămas pe margine. De chinezi nu mai amintesc deoarece deja au invadat lumea cu zeci de propuneri. Planurile ar putea transforma întregul complex auto-tradițional european într-un morman de fier vechi. Chiar și-n propriile țări producătorii auto tradiționali sunt atacați de „neofiți”. Atât în Germania cât și în Franța, firme apărute de nicăieri lansează cu succes modele electrice low cost. De ce-o fac? Pentru că e posibil.
Și iată că am ajuns la un element nevralgic. În mod normal o mașină electrică nu are de ce să coste mult. O grămadă din fierătaniile mașinii cu combustie internă nu mai sunt necesare, astfel încât prețul nu are de ce să fie mai mare de 70% din cel al unei mașini similare ca segment de piață. Prețurile imense pe care producătorii tradiționali le aruncă în piață țin de propria lor înțepeneală și incapacitate de a proiecta ceva fiabil din punctul de vedere al prețurilor. Mașina de oraș de 4000-6000 EUR nu-i sub nicio formă o himeră în domeniul electric. Doar că actualele complexe industriale sunt atât de înțepenite în conceptele cărora le sunt tributare încât le e efectiv imposibil să coboare prețurile. Astfel, mai devreme sau mai târziu, se vor trezi în faliment. Și nu știu dacă vor mai găsi înțelegere la statele care acum se gândesc să facă efortul electrificării pentru folosul actualei industrii. În tot cazul, de suferit vor suferi periferiile.
Luați cazul Slovaciei care tocmai s-a confruntat cu prima oprire a unei linii de producție. Sau la Turcia, unde Volkswagen a abandonat investiția. Cu toate că s-a dat o aură politică abandonului, în realitate n-a fost politică, ci disperare. Vor urma și celelalte. La noi, dacă vă gândiți că modelul succesului Dacia se va repeta, vă înșelați amarnic. Cel mai probabil francezii vor opri linia de producție în momentul în care comenzile nu-i vor mai satisface. Oricum, pe moment, Renault caută cu disperare sprijin de la stat pentru a trece de ruperea de Nissan. Există un zvon în piață conform căruia Renault urmează să facă brusc „electrificarea” cu ajutorul unui puternic pachet de asistență pentru dezvoltarea de mașini electrice (și autonome) ... în Franța. Proiectul s-ar constitui în transformarea uzinelor din Franța în uzine pentru mașini electrice(„uzinele viitorului”), periferiile urmând să producă tot modelele vechi, fără îmbunătățiri. Mai țineți minte cum a apărut Dacia? Renault a vândut statului român Renault Gordini și cu el am rămas până la „a doua descălecare a francezilor”. Cam la fel va fi și-acum, doar că toată polata rămâne sub patronajul Renault și va funcționa cât timp se vor mai vinde junk-uri cu combustie internă în periferii și pe la vecinii din mărginimea UE. După aceea, Dumnezeu cu mila.
Din punct de vedere logic, noua electrificare e o himeră din mai multe puncte de vedere. În primul rând densitatea energetică a bateriilor e încă jenantă. Apoi, necesitatea ca după trei ani să schimbi bateriile crește puternic TCO-ul, dar despre asta nu spune nimeni mai nimic. Apoi, din punct de vedere al poluării, „curatele” mașini electrice au, per total, emisii mai mari decât cele „murdare”, date fiind procesele tehnologice complexe pentru extragerea materiilor prime necesare, precum și cele implicate în fabricarea bateriilor. Nu în ultimul rând, infrastructura necesară încărcării mașinilor electrice este și ea deficitară. Este posibil ca, în cazul adoptării în masă a acestor vehicule într-un termen scurt, să fie nevoie se construiască stații de încărcare alimentate de generatoare funcționând pe combustibili fosili. Adică un fel de ... moartea pasiunii ecologice.
Întrebarea care se pune este dacă toate aceste elemente anterior înșirate sunt probleme spinoase. Modul în care s-a dezvoltat economia ne demonstrează că răspunsul e negativ. Nu e prima dată când omenirea a mers în direcția unei himere și a petrecut o groază de vreme în ea. Sistemul monetar actual este o himeră care funcționează de un secol fără probleme. Cea de-a doua electrificare a fost, de asemenea, o himeră îndeplinită printr-un efort fantastic. Aveți așadar un răspuns generic pentru toate întrebările de acest tip. Există însă și răspunsuri concrete.
Noua tehnologie este una care, pentru dezvoltare, va avea nevoie de accesarea unor resurse financiare excepționale. Cum creditul este mama economiei actuale, existența unor domenii - chiar și inventate! - care au nevoie de finanțare echivalează cu creșterea economică. Asta în ciuda problemelor cauzate de industria aflată acum în picaj și ale cărei belele financiare vor fi preluate cu voioșie de statele cărora le aparțin. Problema infrastructurii pentru încărcare e și ea una rezolvabilă printr-o tehnologie cu adevărat revoluționară. SMR este acronimul Small Modular Reactor, o tehnologie care miniaturizează și democratizează reactoarele nucleare. Un asemenea reactor poate funcționa sigur în zone izolate și produce suficientă energie electrică pentru întregi regiuni. Modele mai mici - încă inexistente comercial - pot constitui tehnologia cheie pentru rețelele viitoare de stații de încărcare. În ceea ce privește modelele de SMR, la ora actuală este o acerbă concurență internațională. Rusia are șase propuneri de design, China are vreo două, SUA patru, Anglia și Franța câte două s.a.m.d. Există toate premisele pentru dezvoltarea unei piețe concurențiale care să conducă la producția democratică de energie electrică.
Iată așadar că piedicile pot fi învinse cu ușurință. Și, din punct de vedere politic, treaba e una care oferă coerență actualei ideologii. Mașina electrică reduce mobilitatea populației, astfel încât controlul poate deveni mai strict. De asemenea, tehnologiile self-drive din ce în ce mai promovate, vor ridica nivelul controlului la un nivel superior. Imaginați-vă un fugar care, odată urcat într-o asemenea mașină, în loc să fugă de poliție, e condus împotriva voinței sale la cea mai apropiată secție, unde autoritățile deja sunt alertate despre capturarea sa.
Mă opresc aici pentru a nu lungi prea mult expunerea - și-așa destul de mare. Am vrut doar să vă fac o prezentare asupra noii lumi care, prin intermediul deciziilor luate la nivel politic, se va rostogoli peste noi în cel mai scurt timp. Ca și fratele său clasic, autovehiculul electric se dorește a fi vârful unui alt aisberg industrial al secolului XXI. În timp ce automobilul clasic promitea libertatea deplină, evoluția sa - în ton cu vremurile - ne anunță că limitele libertății sunt păzite de colții tiraniei.
"the great replacement" varianta mioritica:
RăspundețiȘtergerehttps://ziarulromanesc.de/romania/2019-anul-cu-cel-mai-mic-numar-de-nasteri-de-la-decretul-anti-avort-al-lui-ceausescu-din-1966/
https://ziarulromanesc.es/premierul-orban-o-mare-frana-a-romaniei-este-criza-fortei-de-munca-am-pierdut-probabil-miliarde-de-euro/
https://ziarulromanesc.de/romania/romania-importa-tot-mai-multi-muncitori-asa-cum-cinci-milioane-de-romani-au-plecat-in-vest-la-fel-trebuie-sa-vina-1-2-milioane-din-afara/
1. "Este posibil ca, în cazul adoptării în masă a acestor vehicule într-un termen scurt, să fie nevoie se construiască stații de încărcare alimentate de generatoare funcționând pe combustibili fosili. Adică un fel de ... moartea pasiunii ecologice."
RăspundețiȘtergereMasinile electrice sunt pentru retardati:
https://bit.ly/2O4gAPe
"Modul în care s-a dezvoltat economia ne demonstrează că răspunsul e negativ. Nu e prima dată când omenirea a mers în direcția unei himere și a petrecut o groază de vreme în ea."
De mai bine de jumatate de secol, Europa marxista si tot vestul/occidentul marxist exporta capital in offshore-uri si productie in Asia creand prosperitate, locuri de munca, clasa de mijloc, sute de mii de (multi)milionari si mii de miliardari in niste natiuni care acum 50 de ani erau la nivel de coliba de paie sau pur si simplu o mlastina imputita (vezi Bangkok sau Singapore care din mlastina a ajuns in top 10 economii mondiale si care anul acesta a sarit de 200.000 de milionari).
Pe langa aceste lucruri, Europa marxista mai exporta si tehnologie, experienta si know-how. Ceea ce nu inteleg cretinii marxisti este faptul ca Europa a cucerit lumea incepand cu explozia inventiilor si dezvoltarii industriale plus dezvoltarea sistemul contabil, economic si bancar dezvoltat in republicile italiente in frunte cu Florenta, a carei moneda "florentinul" era moneda universala globala a lumii dezvoltate. (Sistemul financiar-contabil si bancar care se foloseste astazi este sistemul italian/florentin + maxim 10% facilitati moderne.)
De ce este important de stiut aceste lucruri?
Pentru un motiv foarte simplu: voi realizati ca marxistii astia cretini in mai putin de 50 de ani au aruncat la gunoi 800 de ani de avantaje economice si industriale, adica ceea ce le-a adus suprematia mondiala si traiul bun?
V-ati uitat la dezvoltarea fulminanta in toate domeniile a unor natiuni asiatice ca Japonia, Coreea de Sud, China?
Sa vedeti ce o sa le cada marxistilor dintii din gura de malnutritie!
Sa vedeti ce o sa le sara marxistilor mucii din nas in caz de razboi cu Chinezii!
Nu sunt in stare sa prinda niste niggeri sau sandniggeri cu IQ de babuin care le violeaza fetele si nevestele sau care ataca cu un cutit sau cu o masina niste oameni aiurea! In caz de razboi cu Chinezii, cu exceptia SUA tot vestul/occidentul marxist in mai putin de 24 de ore va fi un nou Cernobal. Toate astea pe inteligenta, dezvoltarea, capitalul si know-how-ul dezvoltat de europeni in sute de ani si servit pe tava in cateva decenii unor natiuni de primate vorbitoare.
Pana in 1945 europenii detineau 98% din toate inventile dezvoltate timp de milenii la nivel mondial, iar in 2010 ajunsesera la 90%. Asta inseamna sa fii marxist, adica prost. Asta inseamna sa fi un imbecil lipsit de discernamant si sa crezi in utopii egalitariste de genul "toti oamenii sunt la fel" si internationalizare/globalizare. Ce au creat si dezvoltat unii in sute de ani cu investitii enorme, cu sudoare si sacrificii personale sau chiar cu riscul de a fi ucisi/arsi pe rug, niste imbecili cu IQ de parameci, cand s-au vazut cu stampila in mana au preluat puterea natiunilor si s-au pisat pe 800 de ani de avantaje si suprematie oferindu-le unor babuini totul pe tava, pentru nimic si cu riscul de a fi decimati si exterminati de acestia.
Toata mizeria asta cu electrificarea si ecologia este doar o partea din colapsul total si ireversibil al civilizatiei europene. Cireasa de pe tort este colapsul tuturor schemelor Ponzi numite pompos "asigurari sociale" in frunte cu sistemul de pensi. In 10 maaaxim 15 ani, sa-i vedeti pe marxisti ce schiauna ca niste caini maidanezi. Ala va fi nivelul lor de trai si asa se vor satura de "drepturi", "egalitate" si mai ales de "lupta de clasa".
https://bit.ly/38Iwx5q
https://bit.ly/37Axht4
https://bit.ly/2vungQb
a "fair" marxist exchange:
https://bit.ly/2GqURwJ
https://bit.ly/2tO6ET8
https://greatgameindia.com/coronavirus-bioweapon/
Ștergerehttps://torontosun.com/news/local-news/warmington-thousands-unchecked-for-coronavirus-at-pearson
2. "...prin intermediul deciziilor luate la nivel politic, se va rostogoli peste noi în cel mai scurt timp... În timp ce automobilul clasic promitea libertatea deplină, evoluția sa - în ton cu vremurile - ne anunță că limitele libertății sunt păzite de colții tiraniei."
RăspundețiȘtergereAsta este un motiv in plus pentru care oamenii inteligenti parasesc ghetourile europene si ghetourile anglo saxone (UK, CA, SUA, AU, NZ). Restul mapamondului il doare in pewla de "climate change" si electrificarea auto pe care le vad strict ca niste bariere impuse pentru a le stopa dezvoltarea. Exact asta si sunt.
https://www.youtube.com/watch?v=1CnyqLogH0Y
Asa cum am spus mai sus, in 10 maxim 15 ani, nivelul de trai al europeanului si al vesticului/occidentalului va fi la nivelul cainelui maidanez iar ocupatiile principale vor fi corcirea si mongrelizarea intrasiala cu "untermenscheni" si ciopartirea fizica si psihica a propriilor copii conform doctrinelor marxisto-progresiste lgbtq+. Sa se sature de drepturi, egalitati si marxism.
https://www.youtube.com/watch?v=FbY0VpyjtuI&feature=youtu.be&t=4378
Sa nu uitam faptul ca in orice natiune peste 80% din populatie sunt imbecili fara discernamant care functioneaza be baza de instincte si nevoi primare si pe baza de emortii nu pe logica si ratiune. Cu ocazia asta ati aflat si de ce toate posturile tv se tin de manipulari ieftine si sunt pline de "divertisment" penibil sau de ce manelele au luat amploare si au devenit un "fenomen cultural". Ghici cui se adreseaza si care este nivelul IQ-ului acestor oameni?
https://www.youtube.com/watch?v=HAc0yVHL2yg
https://www.youtube.com/watch?v=rTun_efpUx0
https://www.youtube.com/watch?v=T_X9ePcFl4I
Asta imi aducea aminte de o lozinca din scoala: "puterea sovietelor si electrificarea tarii" - cred ca era ceva de economie politica
RăspundețiȘtergereChestia asta va mai dura ceva. In momentul actual deja costul electricitatii creste. La "pompa" in anumite tari ai 80 centi/kwh. Face pentru 20kwh cam 16 eur - cu atat faci 100 km. Pocnitoarea mea pe benzina de la VW (150CP) consuma cam 5 la suta, pentru 1.5eur ies sub 8 eur la 100km. Adica mai putin de jumatate din costul electricitatii.
Desigur poti sa taxezi benzina si dieselul - pretul enerigiei electrice va exploda cel putin in urmatorii 30 ani In cazul asta #saracii se vor da cu bicicleta (aia neelectrica).
Apropos de Tesla - pana acum Tesla face numai masini de lux. La concurenta Mercedes si BMW. Pana cand va aparea Tesla la 15-20k cu care mergi 1500km mai dureaza.
RăspundețiȘtergereAm fost de curand cu un Tesla 3. Ma asteptam la ceva grobian, american. Masina e chiar reusita, Musk a facut o treaba buna. Aproape ca merita, numai sa fi fost diesel sau benzina.
i love greta!
Ștergerehttps://sun9-22.userapi.com/c854320/v854320699/1d9e02/WTav_Tn-hMs.jpg
Acest upgrade tehnologic cred ca ascunde un aspect mai complex.
RăspundețiȘtergerePe deoparte majoritatea tarilor bogate in petrol sunt in zona gresita: Venezuela, Rusia, Iran, Irak chiar si Arabia Saudita. Practic fluxul de bani vest - est s-ar mai subtia. Tevile rusilor si-ar pierde partial din relevanta geostrategica.
A doua problema e ca solutia tehnica in Vest o sa mearga.. dar la densitatea asiaticilor posibil sa nu mearga. Problema distributiei e mult mai dificila decat in cazul retelelor de benzinarii. Poti avea fluctuatii mari de consum care pot supralicita reteaua.
Renuntarea la petrol inseamna si dinamitarea petrodolarului. E posibil ca baietii de prima liga sa incerce sa isi ascunda excrocheriile financiare printr-o prabusire controlata. Ceva gen daca nu iese un razboi cum tot incearca(vezi ultima aventura cu Iranul) macar sa facem o perdea de fum cu dinamitarea petrodolarului.
Marii castigatori vor fi firmele de tehnologie americane care probabil vor impune cateva sisteme de operare pentru noile masini ceea ce le va acorda un alt avantaj strategic. Iar platformele de ride sharing vor exploda.
Pretul nu va scadea dar costurile se vor muta din buzunarele service-urilor si producatorilor de componente spre producatorii de software.
Fie vorba intre noi... cred ca in Romania la actuala situatie o flota de masini 100% autonome ar produce mai putine accidente.
- "Marii castigatori vor fi firmele de tehnologie americane care probabil vor impune cateva sisteme de operare pentru noile masini ceea ce le va acorda un alt avantaj strategic."
ȘtergereAsa ceva exista de zeci de ani. Unul dintre cele mai folosite OS-uri in acest sens, leaderul de pe piata, este QNX lansat in 1982 de catre Quantum Software Systems.
https://en.wikipedia.org/wiki/QNX
http://blackberry.qnx.com/en#top
https://www.youtube.com/watch?v=-9iggiTTbC8
https://www.youtube.com/watch?v=FUuap0Vq13k
Bine ai venit in anul 1982!
Apropo...
Pana pe la mijlocul anilor 2000 companii mari de stat ca Hidroelectrica inca mai foloseau pentru automatizari servere cu QNX (= realtime OS), iar pentru infrastructura generala servere Sun cu Solaris OS. Ambele OS-uri sunt variante de Unix. Pe urma au intrat "baietii destepti" pe felie ca UTI, Siveco, Sebastian Ghita, etc. care au inceput sa "intermedieze" si sa inchirieze plus sa asigure mentenanta la suprapret pentru niste jeguri inutile. Vezi scandalurile (stiute de public) ca Siemens, Microsoft, EADS, etc. Asta este nimic fata de ceea ce nu se stie.
http://blackberry.qnx.com/en/software-solutions/embedded-software/industrial/qnx-nuetrino-rtos#top
https://www.oracle.com/solaris/solaris11/
Acum ia o pauza.
Debitezi numai tampenii.
Faptul ca au ales o distributie de Linux cu multe aplicatii industriale e doar in bun inceput. Problema care iti doresti sa o rezolvi nu e o problema abstracta de software ci implica mecanica, eletronica, software, testare, legislatie. Tre sa intelegi mediul din jur cu toate elementele care se misca in jurul tau. Iar asta nu o vei rezolva doar cu niste baieti talentati care scriu open source for free.
ȘtergereDe curand un Uber a spulberat o femeie pe strada. S-a constatat ca software-ul ignora orice obiect detectat in fata masinii daca nu era suficient de mare sau nu era la o intersectie. Acum ceva timp o tesla a intrat in plin pe sub un camion pentru ca senzorul din fata vedea doar golul de sub trailer. Asta se cheama field testing si erorile se termina cu victime pagube financiare procese si avocati.
QNX a fost scula in 80-90 cand a aparut preemtive multitasking odata cu seria 286 si modul protejat odata cu seria 386. Marea problema era ca distributia resurselor limitate ale procesorului putea fi afectata de anumite task-uri mai intensive si care puteau bloca sistemul in care ele se blocau. QNX fiind un produs tehnic a implementat cu succes suportul oferit de procesoarele momentului devenind candidatul ideal pentru aplicatii industriale. Pentru referinta Windows care a pornit ca produs comercial nu avea suport pentru asa ceva nici in 1998. Aparitia procesoarelor multicore a rezolvat problema la nivel hardware.
Baietii de la Ottawa se lauda cu milioanele de linii de cod scrise de altii pentru alte probleme. Probabil masina va transporta cu succes studentii si profesorii prin campus iar cei mai fericiti vor fi cei care vor incasa sponsorizarile de la guvern ;)
https://business.financialpost.com/technology/meet-blackberrys-qnx-the-nervous-system-of-the-driverless-cars-of-the-future
Uber, Lift, Waymo si Tesla au experienta, motivatia si resursele sa mearga inainte.
Statistic intre Blackberry si Tesla... o sa alegem Ubuntu.
Am simtit-o si zis-o de mult: toata treaba cu "kill the petrol@diesel" se face pentru ca pulimea sa circule asa cum a facut-o de mii de ani: pe jos. Automobilul, vor sa-l faca o chestie pentru elite; poate chiar o recompensa a sistemului pentru "sclavii de aur". Prostovanii sa se inghesuie iar in "mijloacele de transport in comun", smirgheluiti bine pe creier fiind cu "incalzirea globala, zero poluare, planeta verde,greta thurnberg,tesla,vom face totul, drepturile pamantului, suntem prea multi pe planeta, comunismul biruitor la sate si orase" !! Ha !
RăspundețiȘtergere"Am simtit-o si zis-o de mult: toata treaba cu "kill the petrol@diesel" se face pentru ca pulimea sa circule asa cum a facut-o de mii de ani: pe jos."
ȘtergereVorbesti numai prostii.
Tu ai auzit pana acum despre un lucru absolut banal nimit TURISM?
Sunt natiuni care castiga sume colosale din asa ceva, crezi ca sunt suficient de idioti incat vor fi de acord sa-si taie creanga de sub picioare pentru niste himere de genul "salvam planeta"? Romania poate lejer sa renunte la asa ceva, pentru ca turismul in Romania este o gluma proasta si aia care vin nu au ce sa faca si ce sa vada.
https://ziarulromanesc.es/spania-locul-doi-in-lume-la-incasari-din-turism/
https://ziarulromanesc.es/spania-a-atins-in-2019-nivelul-record-de-837-milioane-de-turisti-al-saptelea-an-consecutiv-de-crestere/
https://ziarulromanesc.at/dimensiunile-incredibile-ale-turismului-la-viena-peste-11-milioane-de-rezervari-la-hoteluri-de-la-inceputul-anului/
vs.
https://www.b1.ro/stiri/eveniment/un-betiv-ratacit-pe-drumuri-de-munte-imaginea-romaniei-la-cel-mai-mare-targ-de-turism-din-lume-ce-alte-gafe-s-au-mai-comis-la-berlin-215837.html
https://www.youtube.com/watch?v=yFW8Mn-06Fc
@anonim 29ian2020, 14:37
ȘtergereHop si tu, ca musca...N-ai inteles nimic din comentariul meu.
Deciziile astea sunt peste marionetele numite guvernele tarilor.Eu n-am vorbit nimic despre turism...Spuneam doar despre anularea mobilitatii "boborului" prin interzicerea motoarelor cu ardere interna si promovarea unor motorizari mai scumpe, selective pentru detinatorii de autovehicule.Adica, saracii sa nu mai aiba mobilitate independenta; sa circule "la comun"; pentru un control al maselor mai eficient decat pana acum.
Poate ca e prea mult pentru procesorul tau 286...Daca nu cumva esti in misiune pe aici.
Cauta-ti un altul pentru polemica !
Nu se mai apuca sa se electrifice masinile. Exista trenuri maglev, adica cu levitatie magnetica deja peste tot in lumea cu economie dezvoltata. Acelasi concept se cauta sa se aplice la masini. Doar ca mai nou masinile si zboara si se produc in serie astfel de masini-elicopter.
RăspundețiȘtergereSa amintesc si cautarea anti-gravitatiei pentru cei care isi doresc masini ca in Star Wars.
Eu zic ca viitorul vine mai repede si cu viteza mai mare.
Anyway, daca maine vor apare masini anti-gravitatie si toata planeta va levita, in Romania vei vedea in continuare carute trase de cai pe drumurile nationale.
"Exista trenuri maglev, adica cu levitatie magnetica deja peste tot in lumea cu economie dezvoltata. Acelasi concept se cauta sa se aplice la masini. Doar ca mai nou masinile si zboara si se produc in serie astfel de masini-elicopter. Sa amintesc si cautarea anti-gravitatiei pentru cei care isi doresc masini ca in Star Wars."
ȘtergereIn acest moment Romania are peste 8 milioane de auto-TURISME inmatriculate.
Spune-ne si noua despre ce fel de infrastructura este nevoie si cat ar costa pentru a avea un trafic functional si sigur a peste 8 milioane de autoturisme zburatoare si/sau levitante, fara sa luam in calcul si partea utilitara/comerciala care iti mai adauga cel putin cateva sute de mii de auto-UTILITARE.
Mai spune-ne si cum sta treaba cu franarea la masinile care zboara si care leviteaza. Vorbim tot de 8+ milioane de bucati.
In acest moment Romania nu are nici macar o singura autostrada care sa strabata tara de la nord la sud sau de la vest la est si tu vorbesti de "farfurii zburatoare"?
Tot in acest moment Romania nu este in stare sa gestioneze o retea de cateva zeci de kilometri cu cateva zeci de tramvaie in 5-6 orase la nivel national si tu vorbesti de retele pentru Maglev?
Ai dreptate. Nu te contrazic deloc. Ma bazez pe tehnologia disruptiva. Vor apare tehnologii noi care nu mai necesita atata infrastructura. Cum ar fi teleportarea. Momentan teleportam cuante si atomi.
ȘtergereCeausescu spera sa puna un microfon in fiecare telefon fix. Azi fiecare mobil poate fi ascultat. Tot ce vreau sa zic e sa nu mai fim atat de negativisti cu ce vedem azi.
5. "Ms. Ocasio-Cortez told the audience that wealthy people “sat on a couch” while “undocumented workers” earning “slave wages” created all the wealth and value.
RăspundețiȘtergere“No one ever makes a billion dollars,” she said. “You take a billion dollars.” And the crowd went wild.
She went on, chuckling that “there is a case” that “billionaires are inherently, morally corrupt,” and that “if Jeff Bezos wants to be a good person he’d turn Amazon into a worker cooperative...”
And this is the solution that AOC is posing; she wants to completely upend the system and turn the country into a Marxist collective...
And HER SOLUTION FOR EVERYTHING IS TO CONFISCATE THEIR PROPERTY.
Not to be outdone, two separate sets of video recordings have recently been leaked by Project Veritas in which Bernie Sanders campaign staffers call for violent revolution and for wealthy people to be incarcerated in forced labor camps.
One of them even said, “Guillotine the rich!”...
And all of this, of course, has taken place in a time when gangs of violent thugs (who call themselves ‘Antifa’) have started roaming the streets of major cities and physically assaulting their perceived political opponents...
They want to punish and kill rich people. They want violence. THEY WANT TO STEAL PRIVATE PROPERTY and redistribute it to workers."
https://www.zerohedge.com/political/now-we-see-violence-inherent-system
https://twitter.com/JamesOKeefeIII/status/1219620664505593856
https://trendingpolitics.com/project-veritas-releases-more-damaging-videos-from-bernie-staffers-it-s-gonna-take-militancy/
______
Mai asteptati cativa ani si veti vedea cum hoardele de someri marxisti, nimic altceva decat maidanezi hamesiti dar plini de "drepturi", se vor sfasia intre ei din nou pentru niste frimituri si vor trai ca in Evul Mediu, in timp ce "dusmanul de clasa" va trai in huzur si se va tavali pe jos de ras... in locatii din Asia, sau UAE, sau...
https://www.businessinsider.sg/half-of-singapore-is-in-the-worlds-richest-10-and-226000-people-are-among-the-elite-1/
Deja vu: veni vidi si mai ales "vici"!
https://www.historia.ro/sectiune/actualitate/articol/ziua-in-care-romanul-a-ramas-sarac-lipit
https://adevarul.ro/locale/bistrita/cum-erau-demonizati-chiaburii-presa-comunista-Taranii-indemnati-sa-i-demaste-cei-nu-dau-cota-statului-1_58bd76015ab6550cb813bfc4/index.html
https://www.rfi.ro/politica-96705-pagina-de-istorie-tarani-aruncati-inchisori-colectivizare
https://www.youtube.com/watch?v=sdZdLTWsC4E
Nu știu de unde schimbarea bateriilor la trei ani. La Tesla bateria după 7 ani are 98% din capacitate, dacă a fost menajat
RăspundețiȘtergere