marți, 29 decembrie 2020

Pasul care urmează

Varsity”
, o revistă independentă a Universității Cambridge, arată cam cât de mult a decăzut mediul universitar. Un articol recent își pune problema dacă a venit timpul să-l „ștergem” pe Beethoven. Mă rog, sensul în care se pune problema este cel similar dărâmării statuilor de peste Ocean: Beethoven ar trebui anulat, interzis, șters cu totul. Motivele sunt multiple, spun ei. Printre acestea enumerăm:
- Simfonia a cincea este „un memento al excluziunii și elitismului specifice muzicii clasice”(conform revistei Vox)
- Simfonia a noua ar reprezenta „furia ucigașă a unui violator incapabil să ajungă la eliberare”(conform muzicoloagei feministe Suzan McCary);
- Beethoven ar fi vinovat pentru renașterea naționalismului german, ceea ce, într-o lume corectă politic precum cea a noastră este de neacceptat;
- Statutul său central în muzică, faptul că este cel mai interpretat compozitor, este, de asemenea un păcat al compozitorului deoarece nu există o egalitate, o uniformizare a compozitorilor interpretați.

În acest context, imbecilul care scrie articolul se întreabă dacă n-a sosit timpul ca Beethoven să fie pur și simplu cenzurat, șters din istoria muzicii, interzis. Răspunsul este nu, însă motivul și argumentația reprezintă mostre de tembelism în sine. Conform autorului, cenzurarea lui Beethoven n-ar rezolva problema întrucât, în lipsa sa, un alt compozitor(precum Mozart de exemplu) ar câștiga o poziție centrală în muzică, revenindu-se la elitism și excludere. Așadar, nu doar Beethoven ar fi vinovat ci întreaga muzică clasică. Soluția, așadar, este cea identificată de jigodiile Grupului de la Frankfurt, în special Adorno, anume înlocuirea muzicii clasice cu o variantă mai ușoară, accesibilă marelui public, mult mai democratică din punctul de vedere al uniformității și uniformizării.

Să ne întoarcem puțin în timp. Când a luat avânt fenomenul muzicii ușoare? Evident, după cel de-al Doilea Război Mondial. Campionul absolut al „mutației” a fost reprezentat de SUA și Anglia care, pe valul radioului și al televiziunii, au promovat masiv muzica ușurică de tipul celei pop, rock, jazz, etc. În mod evident, aceste mutații au fost puse la cale de jegurile care, prin intermediul serviciilor secrete, au condus un atac de proporții nemaivăzute până acum la adresa tradițiilor, culturii și civilizației omului. Atât muzica clasică, cât și cea populară - specifice tuturor culturilor lumii - au fost înlocuite cu variantele soft, de îndobitocire, a unor curente muzicale servind strict spălării creierului.

Poate că, ajunși în acest punct, mulți dintre cei care sunt adepții unor genuri muzicale îmi vor sări în cap spunându-mi cât de aberant este punctul meu de vedere. Spre deosebire de ei, eu pot privi lucrurile cu detașare și din unghi strict cultural. Muzica populară este muzica intimă a unui popor, cea care transmite obiceiuri și sentimente, care menține o anumită cultură orală necesară păstrării forței de gravitație în jurul valorilor fundamentale ale unui neam. Muzica clasică este expresia cea mai înaltă a unei culturi, sintetizarea aspirațiilor unui popor, a valorilor sale fundamentale care, în ultimă instanță, devin universale. În opoziție cu acestea sunt „bucățelele” muzical-instinctuale ale secolului XX, fără nicio bază, menite strict a spăla creierul celor care le ascultă. Azi se cântă Gigel, mâine se cântă Costică și toată lumea l-a uitat pe Gigel. Cam așa funcționează industria. Dincolo de personaje - care și ele trebuie să semneze un pact cu diavolul pentru a accede la „celebritate” - rămân „valorile” din spatele melodiilor: aceleași sloganuri repetate până la absurd, ritmuri aberante, sunete agresive s.a.m.d. Ce-i cu toate acestea? Unul care ar avea o minimă cultură psihiatrică ar înțelege cum, în toate acestea, avem punerea în practică a unor elemente programatice de îndobitocire și spălare a creierului. Poate dați un ochi pe „realizările” lui Serge Moscovici pentru a înțelege ce anume vi se întâmplă.

Tentativa de cenzurare a lui Beethoven nu e întâmplătoare. Ea vine în contextul mișcărilor tembelizatoare ale armatelor lui Soros. BLM, MeToo cărora li se adaugă celelalte „inițiative colorate”, toate acestea sunt buldozere ale prezentului cu reverberații puternice în viitor. Ele sunt efecte ale conspirațiilor puse la cale în anii 50-60(mișcarea psihedelică, Festivalul „Vărsătorului” de la Woodstock s.a.m.d.) și, în același timp, se constituie în cauze ale efectelor pe care ar trebui, din nou, să le vedem în viitor. Sunt semințe ale „recoltelor viitoare”.

Dar care ar putea fi aceste efecte? - vă veți întreba. E simplu: pentru ca întreaga artificialitate a noilor construcții politico-(i)morale să se poată menține este nevoie ca exemplele trecutului să dispară, iar istoria, în întregul ei, să se reseteze. Cum se poate face aceasta mai bine altfel decât prin ștergerea ei?

Dacă veți avea curiozitatea să studiați istoria din punctul de vedere al Uniunii Europene, veți constata cum totul se învârte în jurul unei mitologii creatoare situate în perioada postbelică, atunci când „persoanele iluminate ale Europei au hotărât să pună fundamentele unei construcții având ca efect eliminarea războaielor de pe Continent”. Cam atât. În rest doar corectitudine politică și ruperea efectivă a rădăcinilor istorice. Pentru UE istoria începe undeva prin anii 60, restul fiind irelevant și absolut ne necesar.

La fel este și cu mișcarea actuală, în care articolul din Varsity este doar un pion, un vector minor care se alătură milioanelor de alți vectori mai mult sau mai puțin cunoscuți, promovați intens de mass media, muzică, film, spectacole s.a.m.d. Individul se trezește astfel într-o mare în care el singur pare a avea alte opinii, în timp ce „toată lumea cântă un alt refren”. Iar când se întâmplă un asemenea fenomen, respectivul individ are de ales: ori cântă împreună cu turma, ori se auto-exclude devenind ținta oprobriului public.

Așa funcționează întreaga mașinărie de zgomot care, de aproape un secol, ne creionează opiniile, gusturile și cam tot ceea ce reprezentăm noi ca oameni. A rămâne normal într-o asemenea lume nu poate fi realizat decât dacă-ți pui doape în urechi și-ți acoperi ochii întorcându-te la valorile de bază. Dar e oare capabil omul de azi să producă o asemenea ruptură? E el capabil să meargă contra curentului compus din miliarde de imbecilizați?

Suntem la doar 250 de ani de la nașterea lui Beethoven, un titan al muzicii, un spirit ales, reprezentant al unei civilizații apuse. Sunteți pregătiți să abandonați și voi cultura pentru a vă scălda în lăturile care provoacă atâta plăcere vulgului? Sunteți gata să vă lăsați copiii de izbeliște pentru ca apoi să urmăriți înmărmuriți cum ei înșiși devin niște monștri, niște ratați instinctualizați până la grotesc? Sunteți gata să faceți pasul sau deja l-ați făcut?

10 comentarii:

  1. Ocupantul isi impune ideologia in toate domeniile, muzica fiind extrem de importanta pentru formarea omului. Dupa ce ca au rescris istoria, au modificat teologia crestina, distrug orice urma de civilizatie, orice e armonios si frumos. Au transfomat majoritatea oamenilor in porci, omenirea mai avand foarte putin pana va ajunge un imens complex porcin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din păcate, este doar un alt exemplu (reușit) de utilizare a „Ferestrei Overton”: se pune în discuție posibilitatea interzicerii unui anumit tip de muzică sau a unui compozitor. După părerea mea, cred că nu mai este nimic de făcut, copiii noștri, indiferent cât de buni sau de răi ar fi, indiferent cât de bine sau de prost ar fi educați, sunt prinși în malaxorul corectidunii politice. Privesc, cu multă durere în suflet și lipsit de orice pârghie reală de intervenție, la transformarea copiilor mei în participanți activi la această nenorocire pe care ei înșiși o consideră o „mare resetare”. Zilele trecute am avut o discuție cu unul din copii pe tema vaccinării și, pentru simplul motiv că i-am spus că deocamdată nu am încredere în aceste vaccinuri anti-Covid, am devenit unul din cei care se opun progresului și normalității. Acum câteva săptămâni, celălalt copil, îmi scria furios un mesaj pe whatsapp că mă blochează și că nu vrea să îl mai contactez vreodată doar pentru că i-am spus că, după părerea mea, a purta o mască de protecție cum sunt cele comercializate în acest moment, este nu numai inutil ci și dăunător. Atâta timp cât măștile respective nu asigură protecția pentru care au fost fabricate, de ce mai este obligatorie purtarea lor? De ce nu se verifică aceste dispozitive medicale anterior punerii în vânzare? Cum protejează populația înnebunită de frică aceste cârpe? Ce fac autoritățile (naționale și europene!) cu privire la aceste cârpe inutile? ...
    Din păcate, răspunsul la întrebarea de la finalul articolului, după părerea mea, nu poate fi decât similar cu cel dat de mine mai sus. Am constatat că am pierdut orice posibilitate de a-i influența pe copii noștri, în sens tradițional, analitic, documentat, folosind argumente logice și legale. Inclusiv argumentul că nu pot să risc să mă vaccinez cu un vaccin insuficient testat a fost inutil și considerat o prostie deoarece, tot ce contează, pentru ei, este statistica prezentată de cei care au aprobat aceste vaccinuri (aici este vorba de Food and Drugs Administration) este favorabilă vaccinării: statistic, mor mai mulți nevaccinați decât din cei vaccinați. Nici măcar argumentul că este o crimă să scoți pe piață un produs testat insuficient (am argumentat cu obligativitatea unui model de autoturism nou de a fi supus la teste anterior punerii în vânzare), răspunsul a fost că este o situație specială și că este normal să se aprobe cât mai repede...Aceasta este noua normalitate impusă de oligarhia mondială.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vă descurajați dacă poziția dumneavoastră este respinsă! Rămâneți consecvent! Va veni și timpul dumiririi copiilor dumneavoastră! Doar să aveți răbdare și să nu vă descurajați!

      Ștergere
    2. ,,Ceea ce este cu neputință la oameni este cu putință la Dumnezeu",ne-a învățat Domnul Iisus Hristos. Din cauză că noi am uitat de faptul că acum două mii de ani Domnul Iisus Hristos S-a născut într-o iesle de la marginea Betleemului pentru noi toți și pentru a noastră mântuire, ne-a lăsat acum la mintea noastră și uite unde am ajuns. Dar,pentru că ne iubește atât de mult, așteaptă să ne venim în fire. Dacă nu ne ascultă copiii noștri, este foarte posibil ca Domnul să fi îngăduit acest lucru deoarece nici noi n-am ascultat de El. Dacă ne vom reveni și ne vom cere iertare pentru greșelile noastre și-L vom ruga să întoarcă inima copiilor noștri către noi, cu siguranță va face acest lucru. Dar, mai întâi, noi trebuie să ne întoarcem inima către Domnul. Iertare și Doamne ajută tuturor !!!

      Ștergere
  3. Corpul uman e ultima reduta si trebuie aparat cu pretul vietii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Corpul uman e ultima reduta si trebuie aparat cu pretul vietii.

    RăspundețiȘtergere
  5. E o lume care trebuie dezactivata cu adevarat. A devenit greoaie ,prea voluminoasa pentru a mai avea loc si altii,excesiv de costisitoare pentru a fi mentinuta in viata(la fel ca Lenin cel impaiat))),incongruienta contemporaneitatii. La fel s-au coborat in cripta istoriei,erodate de actiunea timpului horele populare ,balciurile,casatoriile in functie de avere si exclusiv acceptate de parinti.A fost inghitit de timp cojocul mitos si sumanul ,patul cu salteaua umpluta cu paie si opaitul cu seu,plosnitele,paduchii,purecii,raia,holera,tifosul,oloiul cu tochitura si untura sleita,opincile si plugul cu cormana din lemn,cusma de miel,opaitul cu seu si lampa cu petrol,razboiul manual de tesut panza de postav,canepa sau lana.Au disparut itarii din lana ramfosata la moara cu ciocanele,melitoiul pentru canepa sau in.Au disparut celelalte sase minuni ale lumii antice . Au disparut Atlantida,Tartaria,Civilizatia Maya,Valea Indusului,Dacia...Lumea insasi este o combinatie de demolare si reconstructie permanenta oameni buni! Sa-i plangem noi romanii pe Mozart ,Beethoven ,Paganini, miliarde de ani domnule Dan Dicaconu? Bun si? Personal cred ca fiecare generatie trebuie sa aiba oportunitati politice,economice,culturale,vacante pentru proprii sai membrii si sa mai reduca odele si inchinatul la statui si potcoave de cai morti. Acestia din urma trebuiesc dezactivati si arhivati si accesibilizati numai pasionatilor,studiilor ,cercetarilor,eventualelor nevoi ale viitorului,la fel ca bancile de gene...Nimic mai mult,nimic mai putin. Mai cred deasemeni ca un roman care tremura ca epilepticii ,fiind convins ca ramane fara "valori de baza" sau fara cultura daca s-au daramat trei statui in America sau o revista obscura "i-l ia" pe Beethoven ,poate fi suspectat de snobism in stare avansata de evolutie...

    RăspundețiȘtergere
  6. D le Cozubas in mare parte aveti dreptate dar secole la rând oamenii nu s au dezis de înaintașii lor ilustri .Astfel de mii de ani știm de Platon Herodot și alții mai recenți.Dar azi ignoranta si spoiala de educație promovată vin ca un tavalug peste tinerii noștri.Poate baba Safta nu a auzit de Kant dar sigur ă auzit de Beethoven.Problema majora pt fiecare din noi este sa încercăm să învățăm pre copiii sau nepoții noștri conservatorismul.Pare greu dar altfel nu va avea cine să ne facă un parastas și o coliva când noi nu vom mai fi .Sau poate nici in cimitire nu va mai fi loc pt noi ,mai comod fiind sa ne ardă.Imi doresc cu toată ființa mea ca acest neam sa devina mai bun,mai atent la ce se intampla cu noi și să facă Dumnezeu ceva ca toată înapoierea noastră culturală socială și chiar istorică sa devina atuuri atunci când putredul occident va sucomba

    RăspundețiȘtergere
  7. Redutele statului natiune cad una dupa alta

    RăspundețiȘtergere
  8. New Age - Imposibilul Hermafrodit Radu Theodoru

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)