marți, 28 ianuarie 2025

A veghea și incompetența din sistemul juridic autohton


Pregătiți-vă să înțelegeți niște elemente simple, dar devastatoare. Chiar dacă demonstrația de azi va dura puțin mai mult, vă promit că veți înțelege cât se poate de limpede nu doar că întreaga modificare legislativă recomandată de Comisia de la Veneția trebuie pusă în aplicare ci, mai mult, că ea poate fi pusă imediat în aplicare. Asta fără modificări ale Constituției sau alte artificii legislative care s-ar constitui în temeiuri de amânare până la calendele grecești. De asemenea, veți înțelege că întreaga Curte Constituțională a României este una infracțională, care lucrează după bunul plac, încălcând grosolan textul constituțional care-i reglementează activitatea.

O să încep cu o temă simplă: ce se întâmplă dacă mâine Curtea Constituțională a României se autosesizează și decide că tezaurul României trebuie împărțit, în mod egal, fiecăruia dintre cei nouă judecători? Veți spune că această decizie este obligatorie și trebuie pusă în aplicare imediat, deoarece e o decizie a CCR? Dacă aveți un IQ ceva mai mare decât nivelul de oligofren, veți merge să căutați să înțelegeți care-s limitele Curții Constituționale și așa veți da peste celebrul articol 146 în care, desigur, nu veți găsi atribuțiuni ale CCR în domeniul împărțirii tezaurului țării, ceea ce înseamnă că CCR și-a depășit limita de competență, iar judecătorii care au luat o astfel de decizie trebuie arestați, cercetați și condamnați de urgență. Ce trebuie să înțelegeți din această primă  demonstrație? Că absolut toate completele de judecată care au refuzat judecarea contestațiilor depuse de echipa lui Călin Georgescu pe motiv că „deciziile Curții Constituționale sunt general obligatorii” sunt formate din judecători ori incompetenți ori ticăloși. Asta include atât Curtea de Apel, cât și Înalta Curte de Casație și Justiție. După cum veți vedea în continuare, nu doar scandaloasa anulare a Turului 1 al alegerilor este ilegală, dar și procedura prin care s-a anulat acest tur de scrutin, element observat de Comisia de la Veneția. Vom continua acum cu partea cea mai grea a demonstrației, dar care ne va arăta limpede cât de gol e „împăratul CCR” și cât de ilegal acționează. Nici nu-i de mirare în condițiile în care e format din tot felul de personaje bizare, ale căror cunoștințe de drept constituțional nu depășesc genunchiul broaștei.

Să studiem ce poate face CCR în ceea ce privește alegerile prezidențiale. Tot omul merge rapid la articolul 146.f, de unde rezultă că aceasta „veghează la respectarea procedurii pentru alegerea Preşedintelui României şi confirmă rezultatele sufragiului”. OK, pentru a înțelege limitele Curții, trebuie să înțelegem la ce anume se referă acel veghează. Termenul este vag și, parcă pentru inducerea în eroare a publicului, aceeași prevedere este repetată cu copy&paste și în „Legea de Organizare și Funcționare a CCR”. Totuși, ce înseamnă acest „veghează”?

Din punctul de vedere al DEX-ului, veghează înseamnă a sta treaz sau, într-un sens apropiat de ceea ce s-ar dori să se exprime în zona juridică de „a sta de strajă”. Ce face străjerul? Stă atent, urmărește și, dacă e pericol, dă anunțul de pericol. Deci, mai degrabă, termenul de veghează se referă la o anumită vigilență cu ajutorul căreia urmărește procesul electoral, iar, în caz de probleme, dă alarma. Limba română are și un alt termen, anume „a supraveghea”, având un înțeles mai puternic, anume „a avea sub control”. Având ceva sub control ai puteri sporite.

Cu alte cuvinte, în timp ce „a veghea” ne face să ne gândim la a da alarma, adică a anunța autoritatea competentă, „a supraveghea”, din contră, presupune controlul deplin. Așadar, dacă cei care au elaborat Constituția și-ar fi dorit ca CCR să aibă un control sporit asupra procesului electoral, ar fi prevăzut că „CCR supraveghează respectarea procedurii”, dându-i astfel un caracter mai puternic.

Am fost curios să înțeleg cum se raportează celelalte sisteme juridice, cele consacrate, la aceste noțiuni. Din păcate, sistemul anglo-saxon nu are o asemenea situație, dar studierea sa este interesantă și-o să înțelegeți mai pe final de ce. Acolo există - dacă ar fi să facem un echivalent - "to supervise" sau "to oversee" ca echivalent al „supravegherii” autohtone. Acesta descrie acțiunea de a dirija, de a controla sau de a monitoriza o activitate sau o persoană. De obicei, termenul este folosit în supravegherea judiciară, a celei electronice sau a supravegherii unei afaceri. Echivalentul autohtonului „a veghea”, ar fi „to watch over” care este utilizat pentru o acțiune mai generală de observare, de pază sau pentru ceva sau cineva care necesită atenție. Nu prea e folosit decât pe la testamente, unde executorul testamentar este îndemnat să „watch over” la bunurile testamentului, adică să le împartă conform prevederilor.

În justiția germană avem „wachen” și „überwachen”. Primul este utilizat în contexte similare celor care derivă din îngrijire(de ex. îngrijirta persoanelor vulnerabile), în zona de supraveghere generală, dar cu sensul clar de observare a unei situații sau persoane. De asemenea este utilizat în cazul drepturilor fundamentale, aceasta traducându-se ca obligație a statului de a proteja acele drepturi. După cum era de așteptat, „überwachen”(supravegherea) implică o inferență mai mare în viața privată, fiind folosit în contexte de securitate sau în zonele care necesită controlul activ al unei situații!  

În dreptul francez(și francofon) avem „veiller” și „surveiller”, cu diferențele pe care le-am semnalat mai devreme pentru limba română. În timp ce, din punct de vedere juridic, „veiller” se referă la obligația de a proteja interesele unei persoane(de ex. minor), la asigurarea respectării unei norme sau a unui contract și, în temeni concreți, la obligația de a fi prudent în ceea ce privește anumite riscuri sau amenințări, „surveiller” are, mai degrabă, un sens executoriu, dând dreptului celui care supraveghează nu doar să fie vigilent, ci și să ia măsurile de constrângere care se impun pentru respectarea a ceea ce este supravegheat. Într-un dicționar juridic găsesc următoarea explicație care mi se pare cât se poate de interesantă: „Acțiunea de a veghea implică în mod necesar ideea de vigilență activă, dar supraveghetorul, care are un sens mai puternic, denotă ideea unei activități de control, de verificare și observare continuă, riguroasă și autoritară”. 

Am rămas plăcut surprins de coincidența dintre intuiția mea și modul în care cei doi termeni funcționează în justiția francofonă(dar și în cea germană). Doar că am stat de vorbă întâmplător cu un „profesionist” pe care-l cunosc și pe care tot caut să-l ocolesc. Acesta mi-a spus pe un ton categoric, nici mai mult nici mai puțin că, în justiția autohtonă termenii „a veghea”/„a supraveghea” sunt interschimbabili. Asta demonstrează multe tare ale unui sistem și-așa bolnav. Doar că m-am gândit să studiez chestiuni echivalente.

Așa am ajuns la „Codul de procedură civilă” unde, la Art. 23.(2) avem următoarea prevedere: „Președintele veghează ca ordinea și solemnitatea ședinței să fie respectate, putând lua în acest scop orice măsura prevazută de lege”. După cum se observă, ne-am putea întreba, în acest context, de ce a ținut legislatorul să completeze acel „a veghea”, cu partea a doua, în care se specifică libertatea de a se putea lua orice măsuri prevăzute de lege? Este totuși interesantă și modalitatea în care se aplică acest „a veghea” aici. Deci, ce face judecătorul atunci când constată că nu se respectă buna desfășurare a procesului?Ia măsuri graduale: începe cu avertismente verbale, apoi îl poate îndepărta pe cel responsabil din sala de judecată, poate decide chiar ca procesul să se desfășoare fără respectiva persoană sau poate să-l amendeze. Însă e interesant ce se întâmplă în cazurile grave. Dacă, spre exemplu, cineva se apucă să jignească instanța sau să comită vreun act de violență asupra părților sau a instanței? Ei bine, în acest caz judecătorul ... sesizează organele de urmărire penală. Deci nu decide el, cu de la sine putere, încarcerarea respectivului, ci apelează la organele competente de cercetare penală. 

Așadar, inclusiv în sistemul nostru juridic, noțiunea de „a veghea” este una limitativă, care se referă mai degrabă la capacitatea de a observa și apoi de a atenționa. În aceste condiții, orice instanță poate constata nulitatea absolută a deciziilor CCR legate de anularea alegerilor și, de asemenea, de interzicerea unor candidaturi. A veghea nu presupune un comportament abuziv în care tu centrezi și tot tu dai cu capul, așa cum au făcut cei de la CCR în cazul prezidențialelor. Cum, din punct de vedere constituțional, CCR este singura capabilă să judece, rezultă că rolul său aici poate fi, eventual, unul de judecare a contestațiilor, nicidecum de luare directă a unor decizii. Și-o să înțelegeți imediat ce are de spus pe această temă inclusiv Comisia de la Veneția. Sub nicio formă spiritul Constituției nu permite CCR comportamentul abuziv și scandalos de care a dat dovadă. 

Iată cum  indică discret acest element Comisia de la Veneția: „Cercetările comparative arată că atunci când instanțele constituționale au datoria de a supraveghea(to oversee în original, vedeți ceea ce am spus despre sistemul juridic anglo-saxon!) alegerile, o astfel de datorie nu implică, în majoritatea cazurilor, competența de a acționa din oficiu”. Cu alte cuvinte, chiar și în cazul în care CCR ar avea atribuții sporite, de supraveghere, nu ar putea să taie și să spânzure!

Ca o confirmare suplimentară avem și explicația logică în paragraful următor: „De asemenea, trebuie avut în vedere faptul că instanțele, inclusiv instanțele constituționale, sunt caracterizate prin reactivitate, nu prin stabilirea agendei; puterea lor este limitată de faptul că nu își pot alege cauzele. Această ipoteză ar fi răsturnată dacă curților constituționale li s-ar acorda dreptul de a acționa din oficiu și de a anula alegerile din proprie inițiativă - aceasta ar fi o putere enormă pentru care ar fi rezonabil să se solicite un temei juridic clar. În opinia Comisiei de la Veneția, competența instanțelor constituționale de a invalida alegerile din oficiu - dacă există - ar trebui să fie limitată la circumstanțe excepționale și clar reglementate, pentru a păstra încrederea alegătorilor în legitimitatea alegerilor”. Acest paragraf aruncă în aer libertatea pe care și-a luat-o CCR-ul prin abuziva autosesizare, făcând ceea ce nu are dreptul să facă, anume să „stabilească agenda”. Autosesizarea nu încalcă doar normele constituționale, ci normele general valabile cărora li se supun instanțele în general. Unei instanțe de judecată i se alocă procese pe care să le judece, nu se autosesizează ea, pentru a decide ce anume spețe(existente sau nu) să judece! Ceea ce a făcut CCR-ul prin autosesizare reprezintă un abuz atât de mare încât ar trebui drastic taxat întrucât denotă unei incompetențe crase. Iar instanțele care au refuzat să judece această speță ori sunt incompetente, ori ticăloase deoarece, așa cum am arătat la începutul articolului, hotărârile CCR POT FI CENZURATE atunci când CCR își depășește limitele de competență! 

Tot bazat pe paragraful anterior al Comisiei de la Veneția, aceasta concluzionează cât se poate de logic că: „Deciziile de anulare a rezultatelor alegerilor ar trebui să fie luate de cel mai înalt organism electoral și astfel de decizii ar trebui să poată fi revizuite de cel mai înalt organ judiciar, de curtea constituțională sau de o instanță electorală specializată, atunci când există un astfel de organism judiciar”. Cu alte cuvinte, exact ceea ce am spus și eu în ceea ce privește acea „veghere” a alegerilor: nu CCR trebuia să se pronunțe în ceea ce privește anularea alegerilor, ci AEP, iar contestațiile să se facă la CCR. Exact așa cum s-a întâmplat în cazul candidaților respinși de AEP. 

Mai adaug că, atunci când Comisia de la Veneția spune că decizia de anulare a alegerilor trebuie să se bazeze pe probe, practic scoate la colț adunătura de incompetenți de la CCR. Este ceva absolut de neimaginat ca o curte să pronunțe o decizie bazându-se pe suspiciuni. Asta încalcă orice noțiune de drept, trimițându-i pe cei nouă incompetenți la noțiunile de bază ale dreptului care, cel mai probabil, le sunt necunoscute. 

Iată și motivele pentru care, în special ticăloșii din PSD, joacă acum lateral, urlând pe toate televiziunile că „și ei sunt interesați să vadă probele pe baza cărora s-au anulat alegerile”. Ce ne spune asta? Că treptat, uzurpatorii de la CCR sunt treptat lăsați în ofsaid și, mai devreme sau mai târziu, vor ajunge să plătească abuzul inimaginabil pe care l-au făcut.

Decizia Comisiei de la Veneția este prima care demantelează întreaga lucrătură ilegală. Vor mai veni și altele, iar presiunea asupra nulităților de acolo va crește. După cum se vede limpede, încălcându-și atribuțiunile s-au băgat singuri în colimator. La ora actuală, inițiatorii loviturii de stat, mai precis Plăvanul și CSAT, pot face un pas lateral spunând că ei doar au sesizat anumite suspiciuni pe care le au și că abuzul - așa cum s-a întâmplat de fapt - a fost săvârșit de CCR. Și fix așa se va întâmpla în cazul în care treburile se vor acutiza.

Oricum, recomandările Comisiei de la Veneția, așa cum am mai spus, vin ca un topor peste capetele seci din CCR, dar și peste cele din justiția care refuză să-și facă datoria. Ceea ce înseamnă că subiectul alegerilor anulate e departe de a fi epuizat!

38 de comentarii:

  1. Toată conducerea RO - lepre, bețivi si curve proaste, hoți, borfași și dobitoci fățarnici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. descriere scurta si cuprinzatoare intr-o singura fraza! Mai potrivita decat atat,....respect!

      Ștergere
    2. Daca o clica de derbedei si de hoti si tradatori care pe deasupra au dovedit si faptul ca sunt dusmani ai poporului roman, si care nu numai ca terorizeaza toata tara, dar vor si sa distruga Romania, ce faci tu ca cetatean responsabil si indignat al acestei tari vazand ceea ce se petrece la varful deja imputit al tarii tale?
      Tu inca nu stii ca legitimitatea asupra violentei este un monopol care apartine poporului, si nu borfasilor, si ca poporul prin vot alege sefii acelor organe care sunt specializate sa exercite violenta dar numai in numele poporului, si daca tu nu esti lasat sa votezi, si vezi ca borfasii au pus laba pe institutile de forta care in loc sa te apere te prigonesc, asta inseamna ca datoria ta si a noastra a tuturor ca cetateni responsabili ne impune sa iesim din casa cu milioanele si sa ocupam prin violenta toate institutiile statului corupt si conduse de acesti dusmani ai poporului.
      Daca stam in casa si ne vaicarim, in loc sa ne mobilizam cu totii impotriva lor, nu vom iesi niciodata din groapa de mormant in care ne arunca aceste bestii tradatoare de neam si tara.

      Ștergere
    3. Da, asa este, dar sa nu uitam ca ei sunt oglinda electoratului.Cand mai sunt sub 2% oameni normali in RO, meciul este pierdut.Pacat ca astia 2% sunt nevoiti sa traiasca cu majoritarii.Ma tot chinui sa fac abstractie de cei 98% dar este destul de greu.Cum deschid usa casei si fac primul pas afara, incep sa ma enervez.Full de idioti/mp.As mai adauga: indolenti, fara cei sapte ani de acasa, ignoranti si suferinzi de Efectul Dunning-Kruger.O zi excelenta tuturor.PS: hai Nvidia!

      Ștergere
    4. https://www.thekurganblog.com/the-critical-mass-of-npcs/

      "The pedovores in charge, are a class of creature with a penchant for raping, torturing and eating children. While this is generally known amongst the Player Characters (PCs) of Earth, it is mostly unknown by the largest swathes of Non-Player Characters (NPCs).
      The NPCs are mostly divided into three categories:

      The puppets – they run governments, pretend to be famous entertainers of great talent and great and wise scientists of importance. They do the bidding of the pedovores on pain of death or similar, exposure as vicious pedophiles, total financial ruin and so on.

      The bought – these guys basically do the bidding of the pedovores secondary roles for the concessions of having more money, protected lives and generally living far better than most. As long as they keep the wheels of the satanic machinery turning without asking questions. A few may even think they are just good guys in good jobs. But these might be the few brain damaged ones.

      Standard NPCs – Oblivious to most of reality that does not immediately impact them directly, the sheer number of these, and the ease with which they are directed, means that they are effectively the equivalent of an unthinking zombie horde.

      Now, as a PC, what would you think is the smart play?

      Think on it a second.

      The answer should be relatively obvious"
      .....

      Ștergere
  2. Judecătorii CCR au atacat întreaga fundație a democrației existenta de 2000 de ani de la greci încoace și și-au pus nu doar întreaga istorie mondială în cap ci întreaga soartă a planetei Pământ.
    Cu de la sine putere au decis că întreaga planetă să fie sub dictatura lor, au făcut de rușine întreaga Uniune Europeană în fața unor regimuri că Iran, Coreea de Nord, China sau sisteme bananiere din Africa și America de Sud.
    A făcut de rușine NATO care acum e acuzată de dușmanii lor că fiind mai rea decât regimurile autoritare.
    Inclusiv războiul din Ucraina a fost pierdut moral și ideologic din cauza hotărârilor CCR.
    Cei de la Davos s-au dezis de toți din România și nu mai recunosc nici o colaborare.
    In concluzie, chiar și Satana a luat-o la fugă și neagă orice colaborare cu decizia CCR.
    Deci, totusi cum au ajuns aceștia să o facă?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu stiai, chiar comisia muEuropeana i-a cerut CCR-ului sa anuleze alegerile. Mai mult decat atat, au promis sa faca acelasi lucru si in Germania daca castiga AfD, si oriunde castiga "extremistii de dreapta".

      Ștergere
    2. Comisia europeană neagă acest lucru.
      Tocmai, toți s-au dezis de CCR și neagă orice implicare.
      Ai dovezi?

      Ștergere
  3. De ce a fost nevoie ca un grec sa sesizeze Comisia de la Venetia si nu un roman? Avocat, jurnalist sau altul care poate face asta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru că grecii au inventat democrația este apanajul lor spiritual să "vegheze" derapajele democratice.

      Ștergere
    2. Pentru că demnitatea (în sensul de dregatorie, rang, autoritate) NU este deținută de un român. Simplu. Nimic abscons. Mai mult decât atât, omul (grecul) a dovedit că este și demn, pe lângă faptul că deține un rang. De ce nu a fost un român în respectiva demnitate? Din aceleași motive pentru care România se complace în marasm de la lovitura de stat din 1989 încoace, lovitură reconfirmată de cea dată în 6 decembrie 2024. Autorul și executanții celor 2 lovituri de stat sunt, instituțional vorbind, aceiași. Nominal, pe ici, pe colo, diferă doar executanții.

      Ștergere
  4. Ramane cum am stabilit: in Romania (cel putin), legea este doar pentru catei, nu si pentru lei.
    Partidele de coalitie (progresiste) considera ascensiunea de final si castigarea turului 1 de catre un independent (ne-progresist) anormala, deci ca fiind situatie exceptionala, astfel incat vad textul "venetienilor" ca o confirmare a deciziei CCR.
    Cu alte cuvinte, da, ca teorie, ai dreptul sa candidezi ca independent, dar practic este un fapt exceptional si anormal sa si castigi in fata unui candidat pus de partide. Fiindca asa fel e ticluita legislatia electorala incat nu ai cum sa declari ca ai cheltuit zero lei in campania electorala si sa mai si castigi alegerile... Asta i-a innebunit pe ei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai nu seamana cu AI-ul chinezesc, dezvoltat cu banii de seminte , cand ailalti au risipit trilioane ? Si uite-asa, deja imparatul se plimba gol cu coi-ful la vedere. Bratarile,bratarile aduceti bratarile.

      Ștergere
  5. Se pare ca perioada acesta începând cu data de 06 decembrie 2024 este destinată unei curățirii generale a sistemelor cangrenate de corupție și incompetentă! Este PEROADA de timp așa cum ar spune un parvenit german în care scursurile își arată apartenența si susținerea și se ridică ca uleiul murdar la suprafață să facă lanț uman în susținerea mizeriilor,… se cerne sita. Nici nu pot pricepe ce capcană li s-a întins.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Capcană? Ăștia se îngroapă singuri, nu trebuie ajutați. Ei singuri își pun ștreangul la gât. Nu vezi?

      Ștergere
    2. Da, capcana. Altfel, nu puteau fi demantelati in bloc. Cum bine s a spus, nu știu cine a fost cel care a găsit imediat sintagma, curățenie generală. Doar așa se putea. Făcând vulcanul sa erupa că să scoată toată mizeria la suprafață .

      Ștergere
  6. Ordinul de anulare a alegerilor a venit de la Blinken iar Ursulina a percutat rapid, sclavetii de la noi executind fara sa gindeasca .

    RăspundețiȘtergere
  7. Putem despica firul la nesfârșit, dar adevărul e că suntem prostiți de capii serviciilor secrete (care conduc în stil mafiot toate instituțiile statului). Când cunoști capul răutăților se găsesc și soluții ! Cu respect, Tavi

    RăspundețiȘtergere
  8. Sincer, nu stiu de ce te-ai mai deranjat sa scrii acest articol, cand este absolut evident ca institutia Curtii Constitutionale a incalcat in mod absolut grav orice norma de drept, efectuand fara nici o exagerare o lovitura de stat !

    RăspundețiȘtergere
  9. Comisia Veneția- polițistul bun; Comisia Europeană(de unde a venit ordinul de anulare a alegerilor*greșite* românești)- polițistul rău.Fraierii de români,-inclusiv CG11, continuă să ceară dreptatea la Înaltele Porți care ne-au jefuit și înșelat dintotdeauna.Tiraniile se înlătură cu vărsare de sânge, a spus-o Platon.Nici aceasta nu va face excepție.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pt Injustiția romana de astăzi se aplica următoarea axioma: marea majoritate a magistraților nu sunt altceva decât niște slugoi și infractori ordinari îmbrăcați în robe, care acționează ca niște marionete teleghidate ale Statului paralel de care sunt cumpărați la kilogram și șantajați cu dosare și amenințări, primind la schimb pt loialitatea totala fața de Sistem, funcții inalte și venituri de nabab! Daca nu pornim de la aceasta premisa, nu o sa înțelegem profund adevărată cauza a dezastrului din Justiție!

    RăspundețiȘtergere
  11. Exista limba comuna si limbaj juridic, etc. Faptul ca un cuvant se scrie la fel nu inseamna ca are acelasi inteles.
    In lb. engleza dictionarul afiseaza multe intelesuri pt 1 cuvant dar sa te puna naiba sa folosesti acel cuvant in alt sens ca nativii te vor izola, semantic.
    Asta nu inseamna ca englezii detin monopolul limbajului sau semanticii, dar este o limba contractuala!
    In SUA, datorita melting potului, sunt mai relaxati, lingvistic.

    Ati mentionat sistemul anglo-saxon... daca vrei sa te dai suveran, la Tribunal cand te intreaba un " old wig " Do you understand? trebuie sa fii foarte atent... nu poti castiga, nu intru in legea veche coloniala maritima adusa pe pamant, etc. dar raspunsul este: " I do not stand under you! " daca tot invartim cuvinte ( pt neaveniti: under-stand vs stand-under ).

    RăspundețiȘtergere
  12. Din pacate va adresati unei infime parti din societatea romaneasca, maxim 0,5% (astazi); acum cinci ani era undeva la 1,5%.Pana in 31.12.2025, procentul va fi de 0,025%.Noi, cei putini, suntem alaturi de dumneavoastra, dar este insuficient; nu putem razbi in marea de "destepti" care ne inconjoara.Lasati-i sa-si faca "treaba", ca atat mai au de facut: "Treaba mare".

    RăspundețiȘtergere
  13. Discutabil. De pilda, pentru termenul german avem si Die Wacht am Rhein ( un cantec patriotic) Deci, de straja pe Rin. Santinela la Rin.Ce face santintela ? Observa ( cu atentie,activ) spatiul incredintat si in cazul in care observa survenirea unei situatii considerata ca periculoasa ( in consemnul primit la preluarea postului si nu dupa a lui parere) da alarma. Dar daca situatia periculoasa prezinta amenintari imediate ? Atunci deschide focul. Asta se presupune ca a facut CCR. Doar ca : 1.Nu mai era in serviciu atunci cand a deschis focul si 2.Nu stim daca ceea ce avea in consemnul postului ii permitea asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Una e limbajul juridic, altceva e limbajul literar.

      Ștergere
    2. Corect, asa este. Prin exemplul dat am vrut doar sa subliniez ca termenul german wacht inseamna a veghea. Ceea ce face si santinela.Dar, daca asimilam CCR cu o santinela, observam ca a actionat impropriu, intr-un moment in care iesise din post si nu mai era in indeplinire atributiilor sale. Cat timp a fost, nu a observat nimic si si-a terminat schimbul raportand ca totul este in regula. Daca s-au observat de catre altii ( serviciile ) nereguli, nu CCR trebuia sa rezolve problema ( daca realmente a fost vreo problema ) Oricum, legislatia privind procedura alegerilor trebuie schimbata de la A la Z si, avand in vedere parsivenia endemica, trebuie scrisa scolareste.

      Ștergere
  14. Cum ar putea CCR sa admita ca si-a depasit atributiile ? sau ca a gresit ? Pai asta ar duce automat la desfiintarea curtii. Daca 9 oameni din 9 nu isi cunosc atributiile si dau acelasi verdict, pai sa plece la cules zarzavat, daca nici macar atributiile nu sunt in stare sa le cunoasca. Cum adica 9 din 9 oameni sanatosi, fara certificat cunoscut si comunicat de retard, sa dea aceeasi decizie ? Si asta mai inseamna ceva, poate chiar mai periculos: de unde stim ca toate celelalte decizii ale curtii au fost corecte ? Ar trebui redeschise toate dosarele judecate vreodata.

    RăspundețiȘtergere
  15. Articolul de azi, desi bazat pe niste realitati, sufera din pacate din cauza optimismului exagerat al lui DD, ca recomandarea Comisiei de la Venetia va schimba ceva, in Romania.

    Asa cum a remarcat DD, inca din primul paragraf al articolului, ce a scris Comisia de la Venetia, este doar o RECOMANDARE, si atat. N-are caracter juridic, nu e sub nici o forma obligatorie si nu produce nici un fel de efecte juridice.

    Destinatarul recomandarilor (pentru ca in fapt, e vorba de un set de recomandari), anume statul roman, poate sa tina sau poate sa nu tina reama de recomandarile Comisiei de la Venetia, dupa cum are el chef.

    Si dupa cum cunosc eu statul roman si mai ales, avand in vedere contextul in care ne aflam cu totii, indraznesc sa prevad ca acest stat roman, fie nu va face nimic, pretinzand, pe buna dreptate ca ceea ce a venit de la Venetia e doar o recomandare si atat, fie va rasuci intelesurile fiecarei propozitii din acea recomandare, asa incat sa aiba pretextul de a modifica legile electorale in asa fel incat sa-I serveasca si, mai mult, ca sa se asigure ca fenomenul “georgescu” va fi eliminat din prezent si ca asa ceva nu se va mai petrece vreodata.

    Nu-s de acord cu afirmatia ca judecatorii de la CCR sunt niste capete seci. Nu pentru ca i-as considera a fi vreun fel de genii sau somitati ale Dreptului dar in problema anularii alegerilor, ei n-au decis nimic, de fapt. In speta in cauza, ei doar au redactat si semnat o decizie care le-a venit in plic si asta-I transforma in niste instrumente ticaloase si nu in niste ticalosi sadea,

    Este de notorietate si recunoscut semi-oficial faptul ca au primit ordinul de anulare a alegerilor, prin ambasada SUA din Bucuresti, fix cu 30 de minute inainte de finalizarea “deliberarilor” in speta alegerilor. Mai mult, este de notorietate mondiala declaratia lui Therry Bretton care, legat de anularea alegerilor din Romania, a spus “am facut-o in Romania, o vom face si in Germania”. Presupunerea mea, e ca ca aia de la CCR au primit ordinele anularii alegerilor nostre, din mai multe parti: de la Departamentul de Stat SUA, de la Ursula si de la partidele care i-au numit acolo. In mod cert, cei 9, n-au fost numiti acolo ca sa faca cu adevarat treaba ci, ca sa satisfaca interesele celor care i-au numit si tot cert, cei care i-au numit, au ales pentru asta, niste persoane obediente, santajabile sau aflate la sfarsitul carierei lor profesionale, care prin pozitia ocupata si-au asigurat lor si urmasilor lor, un trai viitor, lipsit de griji, in totala nepasare pentru ceea ce lasa in urma. Cum anularea alegerilor a fost ceruta si de americani si de cei de la varful UE, “politicienii” de la noi, n-au avut decat sa ordone slugilor numite la CCR sa puna in aplicare ce le-a fost dictat de afara.

    RăspundețiȘtergere
  16. Se vorbeste in ultima vreme, numai de decizia CCR prin care s-au anulat alegerile din 2024 dar s-au dat uitarii doua momente EXTREM de importante, ambele, anterioare acestei decizii:

    1- eliminarea de catre CCR a dianei Sosoaca din cursa electorala, pe baza declaratiilor ei pro-ruse, anti-NATO si anti-UE. Nu conteaza daca acuzele au fost sau nu reale ci conteaza ca astea au fost motivele eliminarii candidaturii ei. Plecand de la ideea ca ea a fost acuzata pe drept de a fi facut astfel de declaratii si presupunand ca ea are cu adevarat asemenea sentimente si credinte (pro-ruse si anti-euroatlantice), trebuie sa observam ca CCR nu are competente DECAT in constatarea corespondentei sau necorespondentei celor cu care e sesizata, cu prevederile constitutionale. Atat! Ori, Constitutia, prin art 30 alin. (1), (6) si (7), stabileste ca “Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.”, “Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaţa particulară a persoanei şi nici dreptul la propria imagine.”, si ca “Sunt interzise de lege defăimarea ţării şi a naţiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naţională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenţă publică, precum şi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.”


    Prin exprimarea publica a faptului ca ea apreciaza sau chiar ca adora Rusia si, prin exprimarea aversiunii pe care o are fata de NATO, UE si “calea euroatlantica”, Diana Sosoaca, nu a prejudiciat in nici un fel vreo persoana, n-a defaimat in nici un fel tara sau natiunea, n-a indemnat la vreun razboi (ba, chiar dimpotriva!), n-a discriminat pe careva si nici n-a indemnat la violenta! Altfel spus, Diana Sosoaca, prin manifestarile ei pre-electorale, NU a incalcat in nici un fel Constitutia dar, CCR a decis DEPASINDU-SI ATRIBUTIUNILE, ca ea reprezinta un pericol si candidatura ei la prezidentiale, trebuie eliminata.


    In treacat, mai mentionez ca nici Sosoaca, nici Georgescu, nici Mos Craciun, nimeni, nu poate decide de capul lui si LEGAL, iesirea romaniei din vreunul dintre tratatele internationale la care este parte! Deci, chiar daca presedintele romaniei, indiferent cine ar fi el, ar decide sa scoata Romania din NATO sau din UE, pur si simplu n-ar putea face asta doar ca asa vrea el!


    De fapt, pentru cine reprezenta ea un pericol? DOAR pentru nemernicii care-si zic “politicieni”, pentru grupurile de interese occidentale si pentru cei care si-au subjugat statul roman, folosindu-l impotriva propriilor cetateni!


    TEAMA celor de mai sus ca “parcursul euroatlantic” e IMPUS romanilor si ca ei nu-l doresc de fel sau ca nu-l doresc deloc asa cum e trasat el, lucru care va iesi vizibil la iveala dupa alegeri, i-a determinat sa incalce legea si sa interzica candidatura dianei Sosoaca, nu grija pentru apararea constitutiei, suveranitatii sau independentei statale (care de fapt, nu mai exista de multa vreme!)


    Interzicerea candidaturii sosoacai, a fost momentul-cheie, care a dus la anularea alegerilor din 2024. Lumea n-a reactionat decat marginal la interzicerea candidaturii ei, nu pentru ca ea n-ar fi avut de multe ori dreptate in spusele ei ci, pentru ca ea, era deja privita ca fiind o figura pitoreasca, o mahalagioaica cu pretentii si deh, nu era cazul sa avem un asemenea presedinte. Din cauza asta, faptul ca interzicerea candidaturii ei s-a facut in mod profund nelegal si anti-constitutional, mai ales pe fondul necunoasterii prevederilor legale aplicabile in domeniu de catre majoritatea cetatenilor, a fost tratat ca un fapt divers si ca ceva mai degraba demn de articolele idioate din revistele de scandal decat cu seriozitatea ceruta de actiunea CCR de a suspenda practic, prin acea decizie a ei, unele dintre drepturile fundamentale prevazute constitutional!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu au reacționat marginal, 1.800.000 voturi anulate în mod voit in turul 1

      Ștergere
  17. 2- In data de 2.12.2024, CCR a dat urmatorul comunicat de presa:

    “În ziua de 2 decembrie 2024, în cadrul controlului pentru respectarea procedurii pentru alegerea Președintelui României, conferind efectivitate competențelor înscrise în Constituția României, precum și în respectul votului popular exprimat în primul tur al alegerilor prezidențiale din anul 2024, judecătorii constituționali au hotărât, cu unanimitate de voturi:
    – respingerea ca neîntemeiată a cererii de anulare a alegerilor pentru funcția de Președinte al României în cadrul primului tur de scrutin din data de 24 noiembrie 2024, formulată de Cristian Vasile Terheș;
    – confirmarea și validarea rezultatului alegerilor pentru funcţia de Preşedinte al României, în cadrul primului tur de scrutin din 24 noiembrie 2024;
    – organizarea celui de-al doilea tur de scrutin pentru alegerea Preşedintelui României în ziua de duminică, 8 decembrie 2024, la care participă domnul Călin Georgescu şi doamna Elena-Valerica Lasconi, în această ordine.
    ***
    Hotărârile sunt definitive și general obligatorii.
    Argumentele reținute în motivarea soluțiilor pronunțate de Plenul Curții Constituționale vor fi prezentate în cuprinsul hotărârilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.”


    In primul rand, trebuie sa privim paragraful 2 al comunicatului, cel referitor la respingerea cererii de anulare a alegerilor: la fel ca in cazul respingerii cadidaturii sosoacai, hotararea a fost data in urma cererii unei persoane private, ceea ce ESTE NELEGAL! Nu oricine poate sesiza CCR ci, numai anumite persoane, identitatea acestora fiind STRICT limitata prin art. 146 din Constitutie si prin Legea 47/1992! Contrar acestora, ce zice paragraful de care zic? Ca respinge cererea UNUI CETATEAN OARECARE, adresata CCR, ca NEINTEMEIATA si, NU pentru ca acel cetatean nu avea dreptul legal de a sesiza CCR!! Exact ca la Sosoaca!! Nu-mi dau seama daca in aceste cazuri a fost vorba de o crasa incompetenta a celor 9 de la CCR (evit sa-I numesc judecatori, pentru ca desi ei sunt numiti astfel, n-au nici o legatura cu judecata), sau de primele presiuni facute asupra lor de cei care au manarit alegerile de anul trecut. Probabil ca a fost vorba de ambele…


    In al doilea rand, sa observam caracterul DEFINITIV al hotararii si sa intelegem ca, coroborat cu principiul general de drept “non bis in idem”, finalul hotararii citate mai sus, inseamna ca turul intai al alegerilor NU MAI POATE FI INVALIDAT, indiferent de cine ar mai cere acest lucru, dat fiind ca CCR s-a pronuntat deja in mod definitiv asupra posibilitatii de invalidare, ca urmeaza turul 2 al alegerilor si ca acest tur 2, se va desfasura avandu-I drept competitori pe Calin Georgescu si pe Elena Valerica Lasconi. Punct. Hotararea a fost publicata in Monitorul Oficial, capatand putere de lege.

    RăspundețiȘtergere
  18. In sfarsit, ajungem in data de 06.12.2024, cand CCR, a dat celebra hotarare de anulare a alegerilor (turul 1 si turul 2 IN CURS!!), in urma auto-sesizarii din media! Chestia cu “comunicarea catre CCR de date rezultate in urma convocarii CSAT”, e pur si simplu praf in ochii prostilor, pentru ca pe rolul CCR, NU EXISTA nici o cauza privind alegerile la acel moment si CCR, cum am aratat, nu are posibilitatea de auto-sesizare! CSAT-ul ala, in acele conditii si la acel moment, putea trimite “informatiile” lor, bine merci, si la aprozarul din colt, ca si ala, avea EXACT aceleasi competente, ca si CCR-ul, repet, la acel moment, neexistand NICAIERI pe planeta, vreo cauza privind alegerile prezidentiale din Romania !

    Tot din art 146 din Constitutie si din Legea 47/1992, aflam ca NU EXISTA posibilitatea auto-sesizarii CCR, indiferent de ce speta ar fi vorba!

    Daca ar fi existat dovezi ca vreunul dintre candidati sau ambii, au fraudat in vreun fel alegerile, turul 2 fiind IN CURS (!!!), trebuia ca DUPA FINALIZAREA procesului electoral, BEC, avand in vedere dovezile fraudarii, sa inainteze acele probe parchetului, care putea decide, daca era cazul, retinerea pe loc a infractorului sau infractorilor cu suspendarea in paralel a drepturilor electorale si in functie de asta, BEC sa invalideze rezultatele turului 2 al alegerilor si apoi, pe calea legala, In functie de asta, se stabilea daca se reia turul 2, ambele tururi sau ma rog, ce trebuia sa se intample!

    Nimic din ce cere Legea in asemenea situatii, nu s-a intamplat!

    Din contra, tot ce s-a intamplat de la eliminarea candidaturii sosoacai pana acum si mai ales ce s-a intamplat dupa data de 6 decembrie 2024, au aratat intregii lumi, mai ales electoratului roman, ca totul este o facatura!

    Se afirma pe toate drumurile ca sunt nu stiu cate dosare penale in curs, fiecare cu zilioane de volume, pe la nu stiu ce parchete! Vax! Daca exista vreo dovada a fraudarii alegerilor de catre candidati, DE NATURA INFRACTIONALA SI DE A INFLUENTA ALEGERILE IN MOD DECISIV, asa cum cere legea, dovezile apareau instantaneu! Simplul fapt ca dosarele alea s-au deschis la o gramada de timp DUPA decizia CCR de anulare a alegerilor, arata ca s-a stabilit de la inceput vinovatul si acum se fac eforturi enorme pentru a gasi si a dovedi care a fost vina! Nu de alta dar exista o multime de fraude electorale, care NU constituie infractiuni ci contraventii si care NU duc la eliminarea vreunui competitor de la alegeri!

    Culmea e ca, chiar daca vina stabilita in sarcina lui Georgescu ar fi reala si ar putea fi dovedita ACUM, DINCOLO DE ORICE INDOIALA (pentru ca ar trebui sa functioneze principiul “in dubio pro reo”, potrivit caruia orice indoiala, ii foloseste acuzatului), n-ar mai crede nimeni intreg la minte in acele dovezi, din cauza intarzierii cu care ele au fost produse!

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu mai intind explicatia si spre joiannis, guvern si parlament, pentru ca m-as intinde si mai mult dar si acolo, hotararile astea 3 ale CCR, au generat haosul in care ne aflam: tara este o stana fara caini, nevand nici presedinte, nici guvern, nici parlament! Si includ aici parlamentul, pentru ca data noilor alegeri in cazul invalidarii sau anularii lor, trebuia stabilita de guvernul si parlamentul existente LA DATA INVALIDARII SAU ANULARII, care trebuiau sa ramana in exercitiu pana la depunerea juramantului de catre noul presedinte dar nu mai tarziu de… etc, nu de unele ulterioare! OK, exista niste indivizi strict lipsiti de orice autoritate LEGALA, care-si zic “presedinte”, “membri ai guvernului” sau “parlamentari” dar LEGAL, ei nu sunt decat niste cetateni de rand si atat! Cel mai rau e ca TOATE ordonantele, legile, deciziile si ce naiba mai fac ei pe acolo, e lovit de nulitate absoluta si cei care vor veni la putere LEGAL, ma refer la presedinte, guvern si parlament, vor avea al dracului de mult de munca, ca sa anuleze si sa indrepte ilagalitatile care se fac acum, de astia!

    Pe acest fond, recomandarile Comisiei de la Venetia, desi nu au nici o valoare juridica, ele fiind doar niste simple sfaturi, vin sa intareasca si mai mult pozitia lui Georgescu, aratand ca statul roman, prin CCR, a dat de fapt o lovitura de stat IMPOTRIVA propriilor cetateni, in acest fel punand si mai multe paie pe focul care mocneste in societatea noastra si care ameninta sa produca o explozie care sa mature totul de la “varful” tarii.

    In acelasi context, vine si furtul pieselor arheologice din tezaurul dacic. E posibil ca piesele sa fie recuperate si cineva din varful ilegal al puterii din Romania, sa incerce sa-si traga spuza pe turta lui pentru asta. E la fel de posibil ca piesele sa nu fie recuperate. Indiferent de asta, sigur, nu se va afla niciodata sau cel putin, nu in timp util, cine a ordonat acest furt, pentru ca e clar pentru oricine, ca nu e vorba de un furt la nimereala si nici de unul dat pentru valoarea aurului si atat!

    Cum zice DD, zic si eu: subiectul alegerilor anulate e departe de a fi epuizat si din acest moment, lucrurile o pot lua pe orice cale, noi ramanand sa vedem ce urmeaza si cum evolueaza lucrurile.

    PS Contrar multora, eu nu-mi pun nici un fel de sperante in Trump si in administratia lui ci din contra, privesc cu mare ingrijorare in directia aia, sparand ca la intelegerile pe care le va face (cat mai curand, sper!), cu Putin, America sa ne lase naibii in pace si sa-si vada de treburile ei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trump a facut deja intr-o saptamana schimbari majore, care afecteaza intreaga lume, in bine! Daca nu vezi asta inseamna ca esti chior.

      Ștergere
    2. Nu-s deloc chior, chiar vad ca A INCEPUT sa faca schimbari care afecteaza intreaga lume! Partea cu binele ala, inca n-o vad. Sau cine stie, e posibil sa avem acceptiuni diferite despre notiunile de "bine" si "rau"...

      Dar probabil ca ai dreptate si sunt eu tampit, ca privesc ca pe ceva FOARTE RAU, cresterea bugetului apararii tarilor din UE in special, ca urmare a amenintarii AMERICANE si NU a celei ruse, de exemplu...

      Ștergere
  20. A veghea și incompetența din sistemul juridic autohton

    Sistemul juridic autohton a ajuns să se conducă după can-can

    În consecință cum de cancanuri se ocupă presa oficială cum sa comentăm știrea de mai jos?



    "Acesta este cel mai important clip pe care îl veți vedea astăzi.

    https://t.me/bioclandestine/4518

    Sec. de presă, Karoline Leavitt, anunță că Casa Albă Trump va oferi permise de presă jurnaliștilor independenți, podcasterilor, influențelor rețelelor sociale etc.

    Acesta este un glas de moarte pentru MSM arhaic.

    Suntem mass-media acum." (Translator corporatist automat)

    RăspundețiȘtergere
  21. “Our Constitution was made only for a moral and religious people. It is wholly inadequate to the government of any other.” — John Adams, Letter from John Adams to Massachusetts Militia, 11 October 1798.

    Eu cred ca asta e un adevar axiomatic. Unui popor care nu e religios & moral degeaba ii dai cea mai minunata constitutie si cel mai minunat sistem de legi imaginabil. Nu le va intelege importanta si valoarea, nu le va aprecia utilitatea si nu va lupta pentru apararea lor. Ba chiar se va pisha cu bolta pe ele daca asta i se va parea distractiv.

    Degeaba ne plingem citiva de comportamentul CCR-istilor, al politrucilor, sau al functionarilor statului. Toti astia sint insi a-morali, primitivi si rudimentari, carora li se rupe de ceilalti. Lucrurile stau in felul asta fiindca religiozitatea romanilor a fost si este superficiala si ipocrita, perceputa in secret doar ca o polita de asigurare.

    Se poate remedia? Greu, in era internetului. Cum sa ratacesti prin pustiu 40 de ani in fruntea unui popor, timpul minim necesar ca sa educi doua tinere generatii si, in acelasi timp, sa te descotorosesti in mod natural de cele doua generatii adulte irecuperabile?

    Totusi, in directia asta trebuie lucrat inainte de a vorbi de constitutie, legi si stat de drept.

    Soljenitin:
    "Cu mai bine de jumătate de secol în urmă, pe când eram încă un copil, îmi amintesc că am auzit o serie de persoane în vârstă oferind următoarea explicație pentru marile dezastre care s-au abătut asupra Rusiei: „Oamenii au uitat de Dumnezeu; de aceea s-au întâmplat toate acestea”.

    De atunci, mi-am petrecut aproape 50 de ani lucrând la istoria Revoluției noastre; în acest proces, am citit sute de cărți, am adunat sute de mărturii personale și am contribuit deja cu opt volume proprii la efortul de curățare a molozului lăsat de acea revoltă. Dar dacă mi s-ar cere astăzi să formulez cât mai concis posibil cauza principală a Revoluției ruinătoare care a înghițit aproximativ 60 de milioane dintre oamenii noștri, nu aș putea să o formulez mai exact decât repetând: „Oamenii au uitat de Dumnezeu; de aceea s-au întâmplat toate acestea”.

    Mai mult, evenimentele Revoluției Ruse pot fi înțelese doar acum, la sfârșitul secolului, pe fundalul a ceea ce s-a întâmplat de atunci în restul lumii. Ceea ce apare aici este un proces de importanță universală. Și dacă aș fi chemat să identific pe scurt trăsătura principală a întregului secol XX, nici aici nu aș putea găsi ceva mai precis și mai concis decât să repet încă o dată: „Oamenii au uitat de Dumnezeu”. Eșecurile conștiinței umane, privată de dimensiunea sa divină, au fost un factor determinant în toate crimele majore ale acestui secol."

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)