marți, 14 septembrie 2021

Scârba


Începând cu anul acesta, din manualul de istorie care se predă la gimnaziu a dispărut Răscoala lui Horea. În schimb, în centrul Sibiului, a răsărit statuia lui Samuel von Brukenthal, torționarul lui Horea și Cloșca. La inaugurare a participat Plăvanul, căruia i-au fost ridicate osanale precum lui Ceaușescu. „Cel mai greu lucru - spunea servil directorul muzeului Brukenthal - va fi faptul că nu voi mai discuta în fiecare dimineață cu dumneavoastră, domnule președinte”. Aproape că-mi vine să vomit. Așadar, Plăvanul a fost implicat personal în ridicarea acestei statui, chestiune simplu de intuit și fără autodenunțul slugoiului de la muzeu.

Ce se întâmplă, totuși, cu țara asta? Ce se întâmplă cu noi? Ne-am pierdut chiar în halul ăsta demnitatea? Mihai Viteazul a dispărut de la Oradea și pe zi ce trece o plagă deznaționalizează țara. Pas cu pas - vorba cretinului ăluia. Chiar în halul acesta de nevolnici am ajuns? Nu mai ai voie să mai fii român în țara ta? 

Copiii sunt tembelizați de mici, în posturile cheie stau doar alogeni. O lege nescrisă pare a spune „fără români în funcțiile publice”. Ce-i cu noi, oameni buni? Am redevenit iobagi la noi în țară?

Țin minte că în urmă cu ceva vreme niște sibieni s-au inflamat spunând că nu poartă ei vina pentru Iohannis. De acord, dragii mei, nu purtați nicio vină, doar că statuia aia a lui Brukenthal , e o flegmă pe obrazul României întregi. Însă, înainte de a fi o flegmă pe România, e o flegmă pe statutul vostru de români. Cu statuia aia acolo, Plăvanul - pe care voi, sibienii, l-ați ales primar atâta amar de vreme! - s-a pișat pe voi. Uite-așa a ajuns tâmplarul Klaus să se comporte la fel de imbecil cu voi ca și înaintașii săi. Nu știu dacă tâmplarul a ajuns să se creadă baron, dar, cu siguranță, în capul său normalitatea e aceea în care voi stați cu capul plecat în fața sasului semeț, iar dreptul de circulație vă e drastic limitat.

Așadar, dragi sibieni, e de datoria voastră să faceți presiuni asupra autorităților locale astfel încât acea mizerie de statuie să dispară de acolo. La fel cum misiunea orădenilor este aceea de a face tot posibilul ca statuia lui Mihai Viteazul să revină pe amplasamentul inițial. Știu, nu se va întâmpla nimic. Iar pentru asta suntem vinovați noi cu toții, noi, ăștia care locuim pe-aici și care-am ajuns fără naționalitate. Nu știu de ce, parcă văd cum unii dintre noi vor redeveni iobagi și nici naiba nu-i va mai scăpa!

Mi-a scârbă să constat că am ajuns toți o gumă, o formă fără fond pe care orice cotropitor o întinde cum vrea. Mi-e scârbă de voi, legumelor! V-ați uitat înaintașii, i-ați uitat pe cei care și-au dat viața pentru ca voi să fiți liberi. Însă nu mă mai miră nimic. Horea, Cloșca și Crișan au fost trădați de românii lor, de țăranii pe care voiau să-i elibereze. Avram Iancu a fost trădat de-ai lui. Și-acum România asta pentru care toți înaintașii au luptat ca s-o facă independentă e trădată de noi, cei mai degenerați născuți pe-acest pământ. Mi-e scârbă și mi-e rușine. Nu încercați să mă contraziceți. Mai bine puneți-vă o oglindă-n și întrebați-vă ce vedeți acolo? Vă spun eu: un trădător sau o trădătoare. Fiți mândri de ceea ce ați ajuns!

2 comentarii:

  1. Dane, frate, nu te năcăjî de ai noștri ca brazii cu mucii pe ciept...Nu-i vina noastră, iar ne vom întoarce...
    Trădarea( nu doar codrul) e frate bun cu Românu': Burebista, Decebal,poate si voievozii ardeleni de pe vremea invaziei maghiare;Vlad, Mihai,Lăpușneanul, Ioan Vodă, Brâncoveanu; Horea, Cloșca și Crișan; Tudor, Cuza, Antonescu, Ceaușescu- fără a fi exhaustivă lista conducătorilor trădați de un neam care nu suferă nici un conducător, dar nici pe Dumnezeu nu-l vrea să-l urmeze. Ghici cine mai e asemenea nouă încăpățânați si răzvrătiți for ever?!
    Mai bine sub străini, decât să ne conducă unul de ai noștri- așa gândim în masă și așa avem parte.
    Cei mai mulți dintre cei amintiți au fost vânduți de neamurile de sînge sau de garda menită să-i apere cu prețul vieții....
    Ca să vezi cât ne mai pasă de Țară și Neam, n-a vrut nimeni să rostească două cuvinte pe marginea articolului tău...în Ziua Crucii.
    Mai vărs un singur of: pierit-au oare coaiele românilor și ruginit-au toate puștile și baionetele impotriva tiranilor straini de Neam și Țară?!???!!!

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)