sâmbătă, 27 mai 2023

Despre profesori, medici, politicieni şi alte himere


Toată lumea e în gură cu greva profesorilor. Ca să nu avem vorbe - deoarece voi spune multe în ceea ce urmează - vă spun de la început că am mulţi profesori în familie, că cei mai buni prieteni ai mei sunt medici şi că, da, din când în când, mă mai intersectez şi cu politicieni. Iar ceea ce voi spune în continuare le-am spus-o tuturor verde-n faţă. 

Să începem cu începutul: de ce fac profesorii grevă? N-am pus întrebarea pentru a mi se repeta şabloanele folosite de sindicalişti, ci pentru a primi un răspuns coerent. Aşadar, de ce e grevă? Nu, nu pentru salarii, cu toate că cei de la bază chiar cred asta. Aiurea, dragii mei, greva e un blat între securişti şi vârfurile mişcării sindicale a profesorilor pentru a se rezolva un impas. De fapt, marea problemă e cea a aşa-zisei rotative. Plăvanul n-avea niciun chef să schimbe servantul din capul Guvernului, mai ales în condiţiile în care în PNL deja fierbe lumea din cauza perspectivelor electorale sumbre. De aceea s-a inventat aşa, pe nepusă masă, o criză profundă. 

Nulitatea Ciolacu s-a speriat, la fel ca şi gaşca de fripturişti pe care-o are în spate, hotărând strategic că „e mai bine să stea la putere în opoziţie” ca şi până acum. Adică te şi înfrupţi din bucate, dar îl şi înjuri pe bucătar. Operaţiunea convine tuturor: Plăvanului că nu-şi pierde influenţa - mai ales în condiţia în care în partid s-au activat vectorii lui Blaga care vor să facă mişcarea pe care i-au făcut-o lui băsescu - Ciolacu zice mulţumesc deoarece poate să-şi joace în continuare jocul duplicitar, iar Ciucă, aşa cum a fost educat, zice doar „Să trăiţi!”. 

Cam asta e treaba cu greva. V-o spun ca să nu mai pierdem timpul. Greul discuţiei însă abia de-aici începe. Şi asta pentru că în educaţie, cu adevărat avem o problemă. Da, educaţia e subfinanţată, da, educaţia suferă, da, e jale. Da, da, da! Problema e însă dacă rezolvarea ţine de bani. Şi-aici, dragii mei, e o tragedie deoarece răspunsul este NU!

Ca să înţelegeţi fenomenul o să vă dau exemplul sistemului sanitar. Dragnea le-a dat celor din Sănătate bani să zacă. Nu, nu glumesc. În timpul lui Dragnea salariile personalului medical au crescut abrupt, lăsând o falie adâncă între ei şi societatea din care provin. Iată-ne acum ajunşi la momentul potrivit pentru a face bilanţul. Ce s-a întâmplat în sănătate? Vă spun eu: un fiasco total!

Modul în care Dragnea a aruncat cu banii în medici a semănat cu modul în care maneliştii aruncă teancurile pe „Fulgerică”. Iar de schimbat nu s-a schimbat nimic. A fost iniţial un moment de şoc, după care treburile au revenit la normal, aşa cum se întâmplă şi la manelişti după o beţie: o iau de la capăt. 

Nu se mai cere şpagă în sistemul de stat? Ba da! Nu mai e mizerie în spitale? Ba da! Nu mai sunt sfidaţi bolnavii? Ba da! Totul e neschimbat. Probabil acum vor veni mulţi şi-mi vor da contraargumente: că medicul X e un înger de om, că un manager de spital face minuni, că în spitalul X e o curăţenie lună şi că medicii se comportă impecabil cu pacienţii s.a.m.d. Dragii mei, toate constatările de acest tip sunt corecte, doar că, pe medie, situaţia e cea pe care v-am expus-o: sistemul de sănătate e un dezastru! UN DEZASTRU! Mergi în spital ca să mori. Trebuie să ai ori noroc, ori bani ca să ocoleşti spitalul de stat. Aşa arată sistemul în ansamblul său. 

Îl mai văd din când în când pe Liviu spunând că „pe vremea mea medicii au dus-o bine”. Aşa e, dar sistemul de sănătate, din păcate, a mers tot în jos. Cei care au avut de-a face cât de cât cu managementul ştiu bine că degeaba arunci cu bani în salariaţi deoarece nu vei face nimic. Unul care e leneş va rămâne la fel de leneş, unul care e prost va fi la fel de prost. A crede că performanţa vine atunci când împingi bani sub formă de salarii e probabil cea mai mare prostie care se tot perpetuează de-o istorie! Nu, banul nu motivează. Sau, mai bine spus, banul împărţit aiurea nu doar că nu motivează, dar are chiar efectul contrar.

Să ne uităm acum la sistemul de învăţământ. Profesorii se plâng. OK, poate că salariile sunt mici! Doar că sistemul de învăţământ e, aşa cum am spus, UN DEZASTRU! Aveţi habar ce se petrece în şcolile noastre? Aveţi habar că se fumează în şcolile generale, iar în cele „mai de top” s-a ajuns să se consume droguri? Cine naiba e responsabil pentru procesul de învăţământ? Eu sunt responsabil sau personalul didactic? Ce fac oamenii ăia în şcoli, licee şi facultăţi? Vreau să vă spun ferm o constatare: de treizeci de ani observ cum generaţiile care se succed sunt din ce în ce mai nepregătite. Vin oameni să se angajeze care-au terminat diverse facultăţi şi n-au habar de nimic. Am surprins la HR un interviu cu o fătucă proaspăt absolventă de Drept care nu avea habar despre diferenţa dintre contravenţie şi infracţiune, care nu ştia că insolvenţa şi falimentul sunt chestiuni diferite şi când am întrebat-o despre cum se întocmeşte un contract mi-a spus că nu ştie, dar că poate învăţa. I-am făcut scandal fetei de la HR că pierde timpul cu asemenea fenomene, iar ea mi-a spus că ăştia-s oamenii disponibili. Într-un fel are dreptate, cam asta scoate acum şcoala românească. Îmi pare şi rău că n-am supus-o pe „candidată” unui test de dictare întrucât sunt ferm convins că-mi dădea ceva gherle de nivelul „bine a-ţi venit”. 

Aşadar, dacă ne uităm la şcoala românească, asta e imaginea! Hai să nu ne mai ascundem după aparenţe: întreg sistemul de învăţământ e un dezastru. OK, în aceste condiţii care-i miza pentru care se cer salarii mărite? De fapt, la fel ca şi sistemul de sănătate, învăţământul suferă de aceeaşi boală a incompetenţei care sufocă orice vârf, a delăsării care taie orice avânt. Nu mă judecaţi, asta e realitatea. 

Întrebarea e ce anume e de făcut? Atât în învăţămât cât şi în sănătate. Ce anume se poate face pentru a ridica standardul. M-am săturat de miorlăielile cu „ne pleacă medicii” sau „ne pleacă profesorii”. De fapt cheia este în schimbarea sistemului de la rădăcină. Iar schimbarea - cu toate că pare ceva complex - este mult mai simplă decât vă puteţi imagina şi constă într-o singură activitate: cea de măsurare. Ce mă interesează pe mine ca stat sau ca individ? Vreau să am un sistem de sănătate care chiar să mă facă bine şi o şcoală care să scoată oameni pregătiţi. Absolut toate aceste deziderate se pot face prin măsurare.

Orice profesor preia un copil de la un nivel şi trebuie să-l ducă la un nivel superior. Aceste diferenţe input/output sunt perfect măsurabile. Treaba unui profesor nu e aceea de a se concentra pe doi-trei copii buni pe care să-i ducă la olimpiade naţionale sau internaţionale pentru a-şi creşte propriul prestigiu, ci să crească nivelul întregii clase, al fiecărui individ în parte. Desigur, performanţa excepţională trebuie luată în calcul, dar dacă se ajunge la această performanţă prin sacrificarea restului turmei, acea performanţă trebuie să nu mai fie bonusată. Şcoala trebuie să se ocupe şi de educaţia copiilor săi. De aceea chestiunile precum infracţionalitatea în şcoală trebuie să afecteze punctajul întregului corp profesoral. Desigur, sunt anumite aspecte deoarece avem şcoli în care infracţionalitatea e crescută din cauza zonei în care se află şcoala. Aici, din nou, indicatorul trebuie să fie cel raportat la media ponderată a anilor anteriori. Şcoala are rolul său în educarea copiilor. Dacă tu, profesor, te faci că nu vezi când ţi se droghează elevii în WC-uri, atunci meriţi să fii penalizat. 

Iată cât de simplu se alege bobul de neghină. Profesorii care-şi fac treaba - perfect măsurabilă prin intermediul unor evaluări corecte - pot avea venituri mult mai bune decât cei care nu prea ştiu de ce şi-au ales această carieră. Mai mult, conducerea şcolilor va fi interesată să normeze intern, să oblige profesorii să urmeze anumite strategii de educare a copiilor deoarece evaluarea generală a şcolii are efecte asupra întregului corp profesoral. Cam asta ar fi trebuit să facă până acum staliniştii de la Ministerul Învăţământului şi vă garantez că în 5-10 ani şcolile se vor curăţa de mizerie. 

Similar stau treburile şi în sănătate. Ca şi în învăţământ, sunt ceva indicatori care se măsoară, dar care n-au absolut niciun impact. De exemplu, unul dintre indicatori te penalizează dacă-ţi moare pacientul în salon. De parcă oamenii ar fi nemuritori. Şi iată cum treaba medicului e să facă în aşa fel încât să-l trimită cât mai rapid acasă pe muribund. De asemenea, actul medical e total neproceduralizat. De foarte multe ori m-am întrebat ce se permit intervenţii chirurgicale pacienţilor aflaţi în ultimul stadiu al bolii? Nu doar că sunt inutile şi consumă aiurea bani, dar mai fac şi un calvar ultimele clipe ale unui pacient. Nu ar fi mai OK ca pentru asemenea pacienţi să se facă eforturi în direcţia reducerii suferinţei? Ce sens are să-i mai supui unor intervenţii inutile atâta timp cât viaţa practic i s-a dus?

Ştiaţi că avem medicii de familie care primesc lunar bani pe portofoliul de pacienţi? Ai, n-ai treabă cu pacientul, încasezi banul! Bună treabă, ce să spun! Aşa se ajunge ca medicii care sunt în prag de pensionare să-şi vândă portofoliul altor medici, la fel cum se vând vitele în târg. Ce e asta? Putem oare schimba ceva? Evident, şi asta tot prin criterii de performanţă. 

De fapt, aşa cum puteţi observa, problemele sistemului de sănătate pornesc de la această bază. Medicii de familie trebuie implicaţi, în primul rând, în zona de prevenţie şi bonusaţi pentru descoperirea timpurie a problemelor de sănătate. Una e să descoperi că un pacient e în pre-diabet şi absolut altceva e să-l găseşti când are organele interne făcute praf. Programarea pacienţilor la analize, indicarea analizelor necesare, cel puţin o evaluare anuală a fiecărui pacient din portofoliu, toate acestea sunt esenţiale pentru prevenirea risipei de bani. Cum sistemul este absolut haotic la bază, e clar că nici de-aici mai sus nu poate fi OK. 

Să mergem mai sus, anume în spitale. E proceduralizată activitatea? Există ceva, doar că destul de vag şi de făcut face fiecare cam ce-l taie capul. O procedură e corectă atunci când se descrie fiecare pas şi întreg procesul de la A la Z. Trebuie doar să intri la camera de gardă a unui spital ca să constaţi că totul e haotic. În mod normal terminarea unei proceduri(de exemplu cea de înregistrare) trebuie să declanşeze automat o nouă procedură(triajul sau mai ştiu eu ce). Îmi povestea cineva că a fost la urgenţe şi după ce s-a înregistrat l-au uitat pe holuri. Mă rog, nu intru în detalii deoarece nu am experienţa sistemului. Văd însă din cifre că nu e OK. Sistemul autohton de sănătate face praf 1.5 mld EUR fără să se vadă nimic. Se duc bani absolut aiurea în două direcţii: pe salarii şi pe medicamente care umplu buzunarele firmelor farma. Nu se mai prescriu preparate de farmacie, ci direct medicamente care au valoare adăugată mare.  Aţi mai auzit de reţete pe care să le prepare farmacistul? Aiurea, în farmacii grosul e format din vânzători. Specia farmacistului adevărat e una pe cale de dispariţie, fiind înlocuită de fătuci cu target de vânzări. 

Indicatorii de performanţă din sistemul de sănătate sunt inexistenţi. Mă referi a cei măsurabili, care să facă diferenţa între salariaţi. „Nu există aşa ceva!” - vor sări disperate vocile sistemului. Ba există, faceţi un stagiu în instituţiile private şi-o să vedeţi cum şi-au normat operaţiunea până la nivel de ac de seringă şi lavete. Iar criteriile de performanţă sunt simplu de implementat, mai ales dacă ai un dosar electronic al pacientului. Ah, am uitat, la noi nu există aşa ceva. De ce? Păi nu s-ar mai putea fura. Înţelegeţi?

Nu ştiu exact cine va răspunde pentru banii absolt aiuristici pe care statul îi plăteşte firmei Pfizer pentru vaccinuri. E vorba de o sumă care se apropie de două miliarde de dolari. Din aceşti bani se puteau face patru spitale regionale! Vedeţi care-s problemele?

Mă rog, nu stau să răscolesc, dar vă spun că în ciuda unor inadvertenţe care s-au strecurat am perfectă dreptate. O să vă spun ceva: n-am absolut nimic împotriva unor salarii mari, dar ele trebuie să fie justificate. Nu m-ar deranja medici care să câştige 10 000 sau 15 000 EUR/lună la fel cum nu m-ar deranja profesori care să plece acasă cu sume impresionante de bani. Ar fi foarte corect, dar trebuie ca acele venituri să fie justificate de activitate. Ca în orice domeniu şi medicina şi învăţământul au atât vârfuri cât şi rebuturi. Problema sistemului nu-s nici vârfurile şi nici rebuturile, ci optimizarea mediei. Sistemul în ansamblul său trebuie să urmărească ridicarea calitativă a mediei şi asta se poate face doar prin proceduralizare şi criterii de performanţă. Asta lipseşte. La fel cum lipsesc şi sancţiunile. Colegiul Medicilor pare a fi o instituţie menită să-i lichideze pe indivizii care au opinii „neconforme” - aşa cum s-a întâmplat în timpul nebuniei vaccinării -  iar de partea cealaltă să-i acopere pe incompetenţii sistemului. Despre învăţământ nu mai spun că-mi iau înjurături. 

Concluzia e simplă: atât în învăţământ, sănătate şi peste tot pe unde e statul băgat e haos deoarece e multă prostie la vârf. Prostia politicienilor şi a celor din subsolurile statului. Adevărul e că se dau nişte bani fără să se ştie exact de ce. Vor profesorii bani mai mulţi? Perfect, le dăm, dar mai întâi normăm totul la milimetru. Şi plătim în aşa fel încât la sfârşitul lunii salariul să reflecte munca prestată. Vor fi profesori care vor fi mulţumiţi, dar vor fi şi foarte mulţi care se vor trezi că nu prea au ce căuta pe-acolo. 

Doar că, cine să facă toate aceste lucruri? Unul ca Ciolacu sau ca Ciucă? Plăvanul? Cine să facă? Amărâţii  ăştia n-au habar ca-i cu ei în viaţa lor, iar ăstea ne sunt vârfurile. Peştele de la cap se împute, spune proverbul, iar capul e cel pe care-l vedem. Ce facem cu România? Momentan suntem fără şanse. Singura soluţie ar fi cea descrisă de mine, dar pentru asta îţi trebuie oameni cu o anumită educaţie care, desigur, nu se face în şcolile noastre. 

Pun punct aici deoarece am ajuns într-un unghi fără ieşire. De fapt ce facem cu profesorii? Vă spun eu: nu facem nimic. Au fost scoşi ca oile şi la fel vor fi băgaţi din nou la clasă. De fapt scopul a fost menţinerea lui Ciucă şi sceneta s-a desfăşurat impecabil. E o nouă ilustrare a scopului care li s-a rezervat, din păcate. Mi-ar plăcea să aud că profesorii s-au hotărât să schimbe totul de la bază, dar la câţi neaveniţi au printre ei mi-e greu să cred că vom vedea vreodată ceva. Soluţia e unică şi nu se poate trece hopul altfel: normare, proceduralizare, indicatori de performanţă şi bonusare sau penalizare. Altfel nu se va face nimic. 

51 de comentarii:

  1. Din pacate, analiza complet eronata asupra sistemului sanitar, ca si concluziile acestei aparente analize, arunca o imensa umbra de indoiala si asupra restului analizelor interne si interne, intrucat toate sunt facute cu acelasi instrument si cu aceleasi unitati de masura. E o greseala istorica din partea Dvs,care sper sa treaca neobservata de miile de de cititori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Autorul articolului are dreptate

      Ștergere
    2. Da, eu am.nascut intr-un spital din Sibiu și nu am dat nici măcar 1 leu șpagă și totul a fost ok...La fel măsurarea calității profesorului este foarte dificila și nu mi se pare normal că un profesor să câștige cat un vânzător...

      Ștergere
  2. Radiografia e buna. Remediile asisderea. Achiesez deasemenea si la concluzie. Nu se va schimba nimic decat in cazul ideal in care ipotetic , o forta politica va avea buna credinta si o majoritate confortabila, astfel incat sa nu-i pese de grevele mult mai mari decat cea pe care o vedem acum. Greve initiate de acceasi sobolani profitori, cu acordul majoritatii salariatilor, probabil. Si apropos, politicienii nu sunt nestiutori, sunt doar ticalosi. Multi dinte ei analfabeti functional, dar buni cunoscatori ai "circuitului banului in natura".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine poate sa faca controlul performantei ,atat in sanatate cat si in educatie cand totul ,absolut totul ,estenpolitizat ?

      Ștergere
  3. Cand l-am auzit pe Ciuca ca nu-si da demisia ptr. ca este greva, am intuit ca nu greva este problema ci rocada/rotativa.
    Cum de si-au ales acum, tocmai acum la finalul anului scolar, sa faca greva?
    Ioahanus si pnl nu vor sa renunte la putere iar Ciolacu este un dezastru dar nu el este de vina ci cei care manevreaza tara asta de dinainte de al ucide pe Ceausescu: fosta securitate si noul SRI, cancerul societatii romanesti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu domnule Diaconu, nu aveti dreptate. Pare ca dansati acelasi vals cu Dana Budeanu, cel putin de aceasta data. Poate ca la varf e blatul sefilor de sindicat cu serviciile sau cu cine mai stie cine. Poate. Pare chiar ca are sens, pentru ca sunt 30 de ani si aceiasi lideri de sindicat care nu au facut nimic, dar absolut nimic, doar si-au facut PR pe la televizor. Dar lucrurile se aduna. Jos e altfel. Nu poti tu simplu profesor sa intri in WC sa vezi ce droguri baga elevii in ei. Au fost profesori dintr-acestia si erau sa o pateasca rau, pentru ca au incalcat intimitatea elevilor, au fost acuzati de hartuire sexuala si cate si mai cate de au fost oamenii bucurosi ca au sapat doar cu o penalizare la salariu si nu au lau puscarie. Nu domnule Diaconu, nu aveti dreptate. Medicii pleaca nu pentru ca nu au salarii, ci pentru ca asa e elita asta intelectualizata (ca intelectuala nu este) educata de propaganda de aproape 100 (o suta) de ani ca poporulasta e prost si ca ei cei educati nu fac parte din el. De asta se duc sa stearga la fund cu placere un bosorog in Italia, dar aici le e rusine sa ridice o hartie de pe jos. Natia e bolnava si acum bubele au inceput sa coaca. Nu mai sunt resurse pentru acest corp bolnav ca sa mai traiasca cu boala in el. Si cu atitudini de acest fel nu ajutat. Absolut deloc. Va spun eu cum e: oamenii au ajuns cu rabdarea la final. Nu-mai-pot. Gata. Salariul este doar ceea ce stiu ei sa ceara. E cel mai simplu lucru pe care il pot cere. Daca tot nu au de nici unele, macar sa le se dea bani. Nu rezolva asta lucrurile, o stiu si ei. Dar asta este lupta. Daca primesc bani, i-au invins pe cei care ne asupresc si ne vand zi de zi. O mica victorie, care le mai da lor si noua tuturor o farama de speranta ca inca mai putem. Dar daca nu vor primi nimic la salariu (va dati seama, 400-500 de lei in plus!, ce de bani!) sa fiti sigur ca in 3-4 ani nu vor mai fi profesori nici sa umpli orele de la Sfantu Sava. Toti pleaca si nimeni nu mai vine. Abia atunci vor fi elevii extrem de liberi sa fumeze, sa bea si sa se drogheze pe ce culoar al scolii vor, caci nimeni nu va mai fi acolo pentru ei, nici sa-i invete ceva, nici sa-i apere, nici sa-i educe nici sa nimic. Sa va vad atunci pe cine o sa mai dati vina, caci nimeni va mai fi acolo sa si-o duca. Deci, va spun dumneavoastra si oricui o vrea sa inteleaga. Daca guvernul asta vrea sa mai existe o tara si peste 3 ani, sa dea banii, ACUM. Si sa nu caraie si sa nu mai scumpeasca nimic.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu aa fi curios de altceva: sa am access la fisa mea de sanatate, istoric, analize, consultatii pe baza CI sau a cardului de sanatate! As fi curios cate mi s-au bagat la dosar pt ca nu am mai fost la medic de vreo 3 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am cerut o de la medicul de familie și aveam multe rețete date pe numele meu și altele.

      Ștergere
    2. Asta miroase a caz penal.

      Ștergere
  6. Soluția unică este una de fond, este structurală și este aplicabilă întregului sistem politic, economic și social. Ea se numește… MERITOCRAȚIE !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Gresit domnule: sistemele de educatie si cel medical au fost reformate astfel incat sa nu se obtina vre-o performanta. De fapt termenul de performanta espe valabil mai mult pentru sport si muzica. Nu poti salva un bonav cronic oricat te-ai stradui daca Cel de Sus nu-l tine in viata. Nu poti educa un elev pe care il intereseaza statul pe smartphone oricat te-ai stradui. Nu exista nimic in tara asta care sa-l motiveze sa invete. De aia pleaca si se face sparanghelist. Ma intorc la "reforme"; nici profesorii si nici medicii nu mai au parghii prin care sa actioneze. Cititi ultima lege a (non)educatiei si incercati sa-i vedeti hibele. Imaginativa ca sunteti profesor si ca elevul va zice ceva gen "muie". Ce poti sa-i faci. Politistii sunt astazi injurati pe strada - se sa mai zici de profesori? Unii risca sa fie si batuti si chiar primiesc un aruncat pe scari sau un cutit in gat. Medicii sunt luati la bataie de rudele pacientilor mai colorati? Ce poti sa faci? Pestele de la cap se impute. Sa-ti zic ceva - nu trebuie sa ceri cuiva performanta - trebuie sa -i oferi doar cadrul legislativ prin care s-o poata realiza. Iar bani - doar cat sa traiasca decent cu scupirile si liberalizarile. Decent - nu bine, nu grozav! 150-este o performanta - de miliarde - datorii!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Greșiți când spuneți că nu s-a schimbat nimic în Educație: tocmai au fost trecute prin Parlament legile "România Educată". Atât pentru sistemul preuniversitar, cât și universitar. Iar Iohannis s-a declarat satisfăcut, deci e limpede ce ne așteaptă.

    RăspundețiȘtergere
  9. Dacă am fi avut sindicate libere, nu s-ar fi tăcut asurzitor în 2021, când Tîmpeanu îi șantaja pe profesori: fie vă vaccinați minimum 70%, fie nu începeți semestrul cu prezență fizică! Sindicaliștii se laudă acum cu 10.000 de oameni în stradă, dar au tăcut rușinos în stările de alertă, când protestele erau limitate la 100 de persoane, cu condiția să aibă certificat de vaccinare - iar testul nu mai era considerat destul pentru participarea la evenimente în aer liber (pe sistemul: nu ești periculos pentru alții, dar te pui pe tine în pericol). Nimeni dintre vajnicii sindicaliști nu a protestat atunci. Mai mult, dacă nu începea Putin războiul, cu siguranță că nici azi n-ar fi protestat. Făceau o grevă online, acolo, dar nu mai ieșeau în stradă cât trăiau. Sau cât trăia Arafat, cel puțin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine zis! Adevarat! Au tacut toti malc in pLandemie...

      Ștergere
  10. Da , ar putea merge sistemul de monitorizare , să ii spunem asa , in conditiile in care functioneza constiinta si morala insotite de calitatea celui care implementeaza si aplica procedurile, etc.
    In alta ordine nu merge, nu a mers, societatea este bolnava la propriu.

    In trecut, era Ceausescu, profesorii exact asta faceau ingropau varfurile si nivelau clasa, grupa, etc.
    In trecutul apropiat , monitorizarea se facea favorabil acolo unde nu existau posibilitati de corupere.( Mergem in control la Alina , ne mandrim cu unitatea ,respecta HCCP).Restul scapau, Alina a inchis, scarbita.

    In prezent, (viitor), monitorizarea se face favorabil pe masa de manevra ( de obicei obedienti, “ ma ca merge asa “ rar cate un Sisif)si nefavorabil pe varfuri ( cei care gandesc), simplu, aleg parametrii si oamenii pe care ii monitorizeazasa in loturi diferite. Explicatia lor este simpla excludem ( agitatorul- cel ce gandeste) si ne facem treaba , efficienta conteaza .
    Calitatea nu conteaza decat in zonele nisate sau exclusiviste .

    Suntem intr-o fundatura , din care cu greu de va iesi pentru ca putini mai sunt dispusi să traga grosul dupa ei. Pe restul nu-i condamn , stiu ce simt.

    RăspundețiȘtergere
  11. Bun,se fac toate: normare,proceduralizare,indicatori de performanta ....lunar? Deci profesorul va fi evaluat pentru evoluția lunara a 25 de elevi dintr-o clasă. Adică se face la sfârșitul fiecărei luni o comisie,care evalueaza 25 de elevi și face un raport de evoluție a fiecărui copil.Daca profesorul are trei clase,sunt evaluați lunar 75 elevi,numai la o disciplină.Asta înseamnă o muncă enorma,făcută de cine? Se vor înființa Comisiile de evaluare a profesorului ,care vor evalua de fapt 75 de elevi.Asta înseamnă practic,organizarea lunara a unor examene asemănătoare celor de Evaluare națională sau Bac.Sa stabilești criterii la un nivel atât de specific, aproape matematic la discipline umaniste este ceva....Înseamnă hartogaraie și o birocrație incredibila.Si-asa se va face "portofoliul fiecărui elev" . Aceste comisii vor favoriza/defavoriza profesorii în funcție de simpatii/antipatii etc.Asa că salariul probabil numai pe merit nu va fi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai suntem in anii 70, cu comitzii si comitete, stimabile.
      Un chestionar tip grila pe tableta, si corecteaza algoritmul, ori un singur prof

      Ștergere
  12. Asta cu măsurarea la români e o problemă nu doar în medicină și învățământ.
    Masurarile se fac greșit din 1991 încoace.
    La trecerea de la comunismul sovietic în România la progresismul identităților de gen, măsurile au tot fost măsluite și modificate cât mai puțin.
    Practic azi în România avem o aderență a politicienilor la mafia LGBT dar cu măsuri comuniste sovietice.
    La noi măsurătorile sovietice nu au fost încă scoase din uz.
    Când a venit capitalismul cu măsurile sale de inițiativă privată nimeni nu știa cum se măsoară inițiativa privată.
    Să ne amintim ce măsuri erau la Caritas în Cluj în 1993. Venea un tir plin cu televizoare sau portocale și le vindea la cântar direct la oamenii care scoteau banii de la Caritas la coadă, ca la bazar.
    Deci prima formă de măsurare după măsurătorile comunist sovietice, au fost cele din bazar.
    Așa că românii au plecat în Turcia la bazar, ca nu aveam noi vize de Eu, și am adus măsurătorile turcești în România.
    Șpaga, mita și bazarul balcanic de la noi a devenit încet încet normă.
    Iar ceea ce era pe hârtie era doar ceea ce se declară. Asta e măsurătoarea, ce e în mână și ce e pe hârtie.
    Acum cu proiectele ăstea europene unii români și apoi tot mai mulți au aflat de alte tipuri de măsurători, cele pe fondurile europene.
    Cum pistolul e ca și turcul, și măsurătorile noastre de balcanici se gândeau cum să fure și din banii ăștia. Dacă la unii le-a mers este din cauză că comisarii europeni veniți la audit au primit probabil nume de care să nu se lege.
    Că altfel comisarii ăștia sunt chiar răi, taie din investiții dacă nu le explici raționamentul tău și trebuie să preiei mot-a-mot raționamentele lor.
    După pandemia inteligenței artificiale în viața oamenilor, inclusiv a romanilor de pretutindeni, cu certificate QR, cu tot fel de digitalizari de acces sau neacces, după crearea unei elite tehnologice ascultătoare și obedienta, am ajuns să fie nevoie musai să ne digitalizam.
    Dar ce sa vezi, dacă ne digitalizam complet șpagă, mita și corupția balcanică dispare, si dispar și oamenii care o practică.
    Și ar apare mita și corupția de tip european care e altfel mascată prin donații și alte instrumente financiare, deci șpagă legalizată să zicem.
    Dar crezi ca ne vom digitaliza?
    Niciodată cât măsurile Balcanic-europene cu bază sovietică ce caracterizează România vor avea suficienți susținători.
    Că să eradichezi măsurile sovietice promovate încă în școli și spitale, trebuie să începi cu măsurile din politica care conduce sistemul.
    De la cap se impute tot, bun proverb.
    Așa că măsurile politicienilor ar trebui să fie scrise în fișa de post când e ales. S-a abătut de la fișă și se da cu străinii, jos cu el!
    Deci dacă vedem că politicienii care fură nu pățesc nimic, că trădătorii primesc medalii, ce să mai spună un patron de la Hexifarma decât că se poate sinucide că sistemul nu îl ajută să fie folosit ca rachetă mai departe decât ca bombă cu ceas. Ca astea sunt măsurile.
    Deci ia să luăm niște măsuri pentru politicieni. Sa fie politicieni cu cartonaș roșu, politicieni cu cartonaș galben, au voie să fie prezenți dar nu mai au drept de vot.


    Măsura de a bagă abateri de politică pe cartonase ca la fotbal ar face ca mulți politicieni corupți să nu mai voteze legi aberante.
    Și așa ar apare o comisie de arbitraj politic care ar aduce sănătate în sistemul nostru politic în care te poți duce să te Kaci pe masa guvernului și nimeni nu îți spune nimic. Că așa măsuri tolerante de balcanici avem, că se pisha toți pe noi și noi întoarcem și celălalt obraz.
    Deci prima care trebuie regulată este clasa politică pe cartonase ca fotbaliștii, si cand ii dau votul meu unui parlamentar să alerge după mingea mea ca Hagi. Că altfel îi transferăm în Botswana să lucre pe banii lor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ultimul cuvant din titlul articolului:

    "Despre profesori, medici, politicieni şi alte HIMERE"
    m-a lasat sa cred spontan faptul, ca domnul Dan va propune calugarirea intregii societati romanesti - manastirizarea intregului popor roman - si cand colo:

    el ne-a facut sistematic apologia Satanei!

    RăspundețiȘtergere
  14. Majoritatea "slujbelor" din cadrul societatii sunt curata impostura/escrocherie, preponderent "afacerile" din mediul privat!

    Pentru ca se poate trai mult mai bine si mai sanatos fara ele, atat timp cat fiecare individ in parte din cadrul societatii, nu mai este sedus/impins ca sa viseze/halucineze, ca va ajunge la "cai verzi pe pereti"!

    RăspundețiȘtergere
  15. CORECT!!!
    degeaba arunci cu bani în salariaţi deoarece nu vei face nimic. Unul care e leneş va rămâne la fel de leneş, unul care e prost va fi la fel de prost. A crede că performanţa vine atunci când împingi bani sub formă de salarii e probabil cea mai mare prostie care se tot perpetuează de-o istorie! Nu, banul nu motivează. Sau, mai bine spus, banul împărţit aiurea nu doar că nu motivează, dar are chiar efectul contrar.
    CORECT !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nope! Banul impartit aiurea nu are efect contrar, pentru ca nici lenesul si nici prostul nu economisesc ca sa reinvesteasca, ci cheltuiesc tot ceea ce primesc, si ajung din rau in si mai rau, in timp ce banii lor ajung tot la "destepti"!

      Pomana, este deci doar o Lucrare Sfanta!
      Cel ce face pomana, tot siesi isi daruieste!
      In vecii vecilor, amin!

      Ștergere
  16. Cata dreptate aveti dle Diaconu! Dar...mai bine va dau un exemplu. Am lucrat, cu oameni toata viata. Intr-o fabrica. De stat. Fiind intr-o functie de conducere de varf mi-am pus problema eficientizarii muncii. Cum? Prin masurarea eficientei muncii pe fiecare individ si colectiv. Regulile erau clare. Masurarea relativ exacta. Functie de rezultate urmau penalizari sau stimulente financiare per individ sau grup. Numai ca: sarcina masurarii si aplicarea penalizarilor sau stimulentelor cadea in sarcina sefilor pe diferite nivele de jos in sus. Exemplu: sa negociat marirea lefii mecanicilor ctg. a-V-a, sa zicem, cu 15%. Toata lumea primea 10%, 5% din fond urmand a fi impartita de catre acesti sefi si sefuleti celor care se distingeau prin eficienta. Masurabila obiectiv. A mers treaba 4-5 luni. Cu discutii binenteles, ca si pe cei care nu meritau scrie tot mecanic cu toate ca unii isi plimbau fizicul facandu-se ca muncesc sau munceau prost. Sefimea cu toate ca era controlata, a hotarat ca de ce sa-si bata capul (si ei erau in acelasi regim) si au inceput sa imparta cei 5% egal la toata lumea. Iti trebuia niste nervi de otel si o munca titanica pe langa celelalte activitati ca sa tii corabia pe directia trasata. Pana la urma mi s-a facut lehamite si am abandonat proiectul dupa vreun an. I-as fi dat pe toti afara dar erau prea multi ca sa-i pot inlocui cu altii, imediat. Asa ca toata chestiunea tine de structura asta a noastra in care toata lumea fuge de responsabilitate, cu rare exceptii, majoritatea preferand s-o scalde in mocirla care ne inconjoara, scurmand prin ea, ca sa vada ce poate sa-i mai pice fiecaruia. in cioc. Fatalista constatarea, dar de unde-i iei pe Untouchables?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmbunătățirea organizării sociale necesită o redistribuire a autoritatii manageriale, mai precis, „o extensie a funcțiilor lucrătorului în gestionarea propriului proces de muncă, în creșterea independenței sale la locul de muncă în planificare și organizare în munca sa, în monitorizarea rezultatelor acesteia.”

      Organizarea muncii trebuie să fie astfel redirecționată pentru a oferi un spațiu mai mare pentru „auto-organizare, autodisciplină, autosupraveghere . "


      Adică pe ideea asta se urmărește să se formuleze problema participării lucrătorilor ca o problemă unde au nevoie de o soluție mai degrabă decât de o realizare demnă de ritualizare.

      Ce nivel de independență a lucrătorilor în planificarea, organizarea și controlul muncii proprii ar trebui să fie considerat optim din punct de vedere social și economic de vedere?
      Cum ar trebui sistemul de operare și pe termen lung luarea deciziilor la diferite niveluri de management să fie restructurat?

      În prezent este dificil să obții pe deplin răspunsuri fundamentate la aceste întrebări.

      Ștergere
    2. "Îmbunătățirea organizării sociale necesită o redistribuire a autoritatii manageriale"

      FALS! 100% FALS!
      Strungarul a fost instruit, NU EDUCAT, cum sa opereze un utilaj si in urma acestei operatiuni sa produca un produs finit utilizabil fie de sine statator, fie in cazul unui ansamblu de piese. Managerul a fost educat, NU INSTRUIT, in tehnici specifice de conducere, operatiuni, management, fiscalitate, etc. si are ca obiectiv coordonarea productivitatii si eficientizarii productiei produselor finite de catre strungari.
      Treaba strungarului este sa produca piesele respective in cantitatea ceruta la cotele dorite si in cantitatile impuse, NU MANAGEMENTUL. In momentul in care strungarul pretinde "redistribuiri de autoritati manageriale", trebuie sa se intample rapid si automat, una din urmatoarele situatii:
      1. strungarului i se foote rapid un sut in pixda baloasa, este concediat instant si trimis la el acasa sa ia plugul de coarne si calul de darlogi,
      2. e liber sa-si dea demisia, sa-si deschida propria firma si sa se joace de-a managerul pe TIMPUL SI PE BANII LUI, nu pe timpul si pe banii altora, in mod evident, suportand totul de la investitie pana la operatiuni si pana la pierderi din buzunarul propriu



      "Organizarea muncii trebuie să fie astfel redirecționată pentru a oferi un spațiu mai mare pentru „auto-organizare, autodisciplină, autosupraveghere." "

      Organizarea muncii o face patronul, directorul si o parte din managerii te top.
      Organizarea muncii nu trebuie "redirectionata" nicaieri.
      Marxistii care pretind si cer asemenea ineptii, trebuie serviti ultrarapid cu un metru cub de caramizi in dinti si scosi in suturi din cadrul firmei. Sunt liberi sa-si deschida propriile firme PE BANII LOR si sa "redirectioneze" ce vor, cat vor si cui vor, pana se umplu de "succesuri".



      "Ce nivel de independență a lucrătorilor în planificarea, organizarea și controlul muncii proprii ar trebui să fie considerat optim din punct de vedere social și economic de vedere?"

      ZERO!
      NICI UNUL!
      Sa-si faca firma proprie daca vor "independenta" si putere de decizie. Pe timpul si pe banii lor, sunt liberi sa obtina oricate pierderi si falimente doresc. Pe timpul si pe banii altora, NU AU NICI UN DREPT!


      https://www.culturavietii.ro/2016/12/12/un-restaurant-marxist-vegan-se-inchide-dupa-ce-clientii-s-au-plans-ca-trebuie-sa-astepte-40-de-minute-pentru-un-sandvis-egalitarist/



      PS. Continuati sa veniti cu astfel de idei inepte si sa va intrebati de ce sunteti inlocuiti de utilaje si automatizari, de ce productia se muta in Asia si capitalurile in offshore, sau de ce multi oameni cu bani, pur si simplu REFUZA CU INVERSUNARE sa-i mai bage in afaceri proprii locale si prefera sa-i investeasca din offshore in diverse Burse sau REIT-uri internationale multumindu-se cu profituri de 5-10% pe an si fara absolut nici o bataie de cap.

      Ștergere
  17. Alte opinii:

    http://digdeeper.club/articles/school.xhtml

    "School is designed to waste a lot of time"

    RăspundețiȘtergere
  18. Bună analiza, DAR uiți:
    - profesorul nu au voie să lase copii corigenți
    - profesorul nu au voie să lase copiii repetenți.
    Profesorii Pot foarte greu să exmatriculeze un elev pentru fapte grave.
    - prin toate drepturile și legile și hotărârile de Ministru profesorilor li s a știrbita Autoritatea în fața elevilor.
    - orice Maimuțoi de elev este liber să înjure profesorul să l agreseze fizic iar acesta nu i poate face nimic căci aceste minor.
    - și ultima chestie este că dacă elevul nu vrea să învețe societatea îl va primi Oricum se găsește loc și pentru ea la păcănele la cazinouri pe un Onlyfans la pariuri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doua observatii:
      -profesorul are voie sa lase corigenti care pot deveni repetenti;
      -elevii nu pot fi eliminati sau exmatriculati din nicio clasa a invatamantului preuniversitar CP-XII (conform reglemetarilor actuale)

      Ștergere
  19. Din păcate mistificarea, falsificarea și organizatiile "din umbra" de tip mafiot sunt la mare modă. Și moda prinde in special la generațiile viitoare. Oricum o societate necoeziva și certăreață că a noastră nu va reuși niciodata să pună interesul general în fața celui personal. Va spune că interesul personal este tocmai interesul național sau general. Suntem pierduți, nu vă mai chinuiți degeaba.

    RăspundețiȘtergere
  20. Presupunem că profesorii și medicii ar trebui să fie dotați cu inteligență însă în pandemie ambele categorii au demonstrat că fie dețin inteligență dar nu fac uz de ea fie că sunt cei mai spalati pe creier din sistem.
    Nu e o întâmplare că un mare rău a venit în lume prin intermediul medicilor la fel cum nu este o întâmplare că medicilor li s-au mărit abrupt salariile înainte de planificata pandemie și că în timpul pandemiei au primit un bonus de 85% la salariu deja uriaș.
    Medicii responsabili pentru uciderea semenilor cu seruri criminale marca Pfizer ar trebui inculpați și condamnați.

    RăspundețiȘtergere
  21. Într-o țară anormală a vorbi despre normalitate naște asemenea opinii.

    RăspundețiȘtergere
  22. Tipic romanesc... comentacii nu achieseaza constructiv, doar definesc ,descriu si repeta situatia din teren. Aia cu intelegerea unui text... schioapata.
    La ce te astepti, DD ? Asta-i nivelul.Au trecut prin scoli si ei... cu ce-au ramas? Cu semidoctia de-a contrazice !
    In legatura cu vandalismul existent, un pic de Big Brother n-ar strica: niste camere destepte pe holuri, closete,sali.Si in fiecare unitate doi security cu pulan.Amenzi pentru parinti/rude bolnav spitalizat

    RăspundețiȘtergere
  23. "... Cam asta ar fi trebuit să facă până acum staliniştii de la Ministerul Învăţământului şi vă garantez că în 5-10 ani şcolile se vor curăţa de mizerie."

    1. Fara o programa scolara reala si actualizata nevoilor societatii actuale, indiferent de ce alte actiuni au loc, tot peste 50% analfabeti functionali vei scoate din scoli. Dar cine sa conceapa acesta programa si cine sa o puna in practica?
    https://www.facebook.com/gabi.bartic/posts/10159459372367285

    Scopul sistemului de invatamant actual esta sa produca locuri de munca si beneficii pentru angajatii din invatamant, nu viitori oameni utili societatii. Am mai postat anterior despre recentul documentar "Leaving California The Untold Story". L-ati vazut? Profesorii si sindicatele in Romania au de unde sa se inspire si va garantez ca in 5-10 ani veti urmari documentarul "Living Romania, Epilog".
    https://leavingcamovie.com/
    https://pirate-bays.net/search?q=Leaving+California+The+Untold+Story


    2. Liceele "teoretice" trebuie desfiintate si inlocuite de scoli profesionale. FARA EXCEPTIE! Aceste licee scot pe banda rulanta someri, sclavi, infractori si videochatisti. La safarsitul "liceului" fiecare elev va trebui sa fie angajabil intr-o meserie anume, ceruta pe piata actuala. In funtie de inteligenta fiecarui elev, de la "lucrator salubritate", la zidar, la asistent medical, la contabil, la... Cine vrea mai mult este liber sa urmeze o facultate si din zidar sa devina arhitect sau inginer constructor.

    https://alephnews.ro/business/romania-patria-videochat-ului-cu-acte-in-regula-modelele-lucreaza-60-de-ore-pe-saptamana-pe-drepturi-de-autor/

    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/in-romania-lucreaza-peste-400-000-de-persoane-in-industria-videochat-ului-seful-anaf-este-un-fenomen-2353685

    RăspundețiȘtergere
  24. "Similar stau treburile şi în sănătate."

    Ba chiar mai rau, muuult mai rau!
    Cunosc o gramada de cazuri de oameni ucisi aiurea in pandemia lu' Peste Prajit pentru simplul motiv ca li s-a refuzat internarea si tratamentul in spitale, ca au fost plimbati prin spitalele dintr-un judet in altul si apoi in altul zile la rand, stand prin salvari si primiri urgente fara sa fie internati si mai stiu ca unora care "au fost mai norocosi" si au fost intrenati li s-au facut chiar si cate 3-5 teste covid pana sa primeasca vreun tratament ajungand sa moara prin sectii de cardiologie sau renale dar cu mandria ca au iesit "negativ".
    Asta pe langa haosul, coruptia si incompetenta generalizata de dinainte de pandemie.


    "Se duc bani absolut aiurea în două direcţii: pe salarii şi pe medicamente care umplu buzunarele firmelor farma. Nu se mai prescriu preparate de farmacie, ci direct medicamente care au valoare adăugată mare."

    Am o verisoara primara medic specialist intr-un oras centru universitar din Romania. A terminat Liceul Sanitar si apoi Facultatea de Medicina si evident, rezidentiatul. Are contracte cu Spitalul Judetean, cu doua clinici private, colaborari cu companii farmaceutice pentru testarea si promovarea de noi medicamente si mai si preda cateva ore pe saptamna la Facultatea de Medicina. Nu vreti sa stiti cati bani face!
    Cu toate acestea, chiar acum este plecata de cateva zile si se afla in Barcelona pentru a o inscrie pe fiica ei care termina liceul anul acesta in Romania la... Facultatea de Medicina din Barcelona.
    Concluziile le trageti singuri!



    "Ştiaţi că avem medicii de familie care primesc lunar bani pe portofoliul de pacienţi?... Aşa se ajunge ca medicii care sunt în prag de pensionare să-şi vândă portofoliul altor medici, la fel cum se vând vitele în târg"

    Stiu si asta. Si mai stiu ceva. Fiica unei verisoare de gradul doi a terminat acum 1-2 ani Facultatea de Medicina din Timisoara si cauta sa cumpere un astfel de "portofoliu" in orasul natal. O intreba pe maica-mea daca cunoaste vreun medic de familie batran care vrea sa se pensioneze si sa vanda "afacerea". Maica-mea este pensionara si a fost asistenta medicala grad I la Spitalul Judetean in sectia de Obstretica si Ginecologie. Dupa 42 de ani vechime, dintre care 37 petrecuti in Spitalul Judetean cunoste destula lume si cum merg lucurile in sistem. Ce stiu eu si nu stiti voi, este faptul ca vara-mea a rugat-o pe mama sa o invete si pe fie-sa cum sa faca injectii ca nu stie si nici n-au facut la facultate.
    Tinand cont de faptul ca dupa sase ani de facultate la medicina un absolvent nu este capabil sa faca un tratament absolut banal ca o injectie, desi doreste sa cumpere un "portofolui" de clienti pe care sa-i consulte si trateze...
    Concluziile le trageti singuri!

    RăspundețiȘtergere
  25. de citit:
    https://arhiblog.ro/statul-roman-avut-mare-durere-oameni-medici-pandemie-stiti-unde-fost-durerea/

    RăspundețiȘtergere
  26. "Ce facem cu România? Momentan suntem fără şanse. Singura soluţie ar fi cea descrisă de mine, dar pentru asta îţi trebuie oameni cu o anumită educaţie care, desigur, nu se face în şcolile noastre.
    Pun punct aici deoarece am ajuns într-un unghi fără ieşire."

    Putem sa o facem uitata si sa ne vedem fiecare de viata lui prin alte parti asa cum au facut-o milioane de romani pana acum si asa cum o vor mai face si altii de acum inainte.
    Aceasta situatie reala, de fapt pune punct tuturor ideologiilor egalitariste care promoveaza grupul si nu individul pentru avansul si succesul soci-economic general. Fie ca vorbim despre religii, fie despre marxism fie despre democratie. Societatile avanseaza si se dezvolta prin varfuri, nu prin medie. Varfurile sunt locomotiva care trege totul dupa sine, nu restul si nici nu reprezinta mai mult de 5% dintr-o societate. Cand varfurile sunt date la o parte si inlocuite de mdiocritate sau de prostie... Nu se vad rezultatele?
    A fi "educat", dar incapabil sa fi productiv si sa cresti socio-economic prin forte proprii, sau "a muri cu zile" prin spitalele de stat ca nu ai bani sa mergi la privat inclusiv in strainatate, nu este doar un esec colosal al utopiilor egalitariste, este in primul rand un mod foarte eficace de selectie naturala.
    Varfurile intotdeauna o vor duce bine, indifrent de locatie sau de domeniu, restul vor disparea in mod "natural". Mediocrii o vor face intr-un mod mai "uman" si mai incetisor, iar prostii o vor face intr-un mod mai rapid si mai dureros.
    Aveti liber la injuraturi pe adresa lui Darwin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă îndoiesc că vârfurile nu se îndoaie și ele, odată cu dilemele proștilor!

      Ștergere
    2. Varfurile peaca, nu se indoaie. Pleaca cu tot cu capital si cu skilluri.
      Prostii raman. Cu tot cu dileme si cu ideologii inepte egalitariste.

      Ștergere
  27. Am in familie atât profesori cât și medici. De când am auzit de grevă și de solicitările de măriri salariale am făcut analogia cu măririle de salarii din sistemul medical cum prea bine ați punctat sunt discrepant de mari față de ceilalți bugetari. Aș adăuga pe lângă măsurarea performanțelor cadrelor didactice și testarea psihologica riguroasă a acestora la fiecare început de semestru ( sau modul cum e mai nou), iar cine îl pică sa nu poată să mai predea la clasă, maxim doar ca suplinitor.
    Nu se va schimba nimic, cum nu s a schimbat situația din spitale.

    RăspundețiȘtergere
  28. Se pare că dincolo de o anecdotică relativ folclorizată despre ce se petrece în școli, nu aveți nicio idee despre lucrurile care au adus sistemul public de educație unde este acum...Sau nu vreți să le aduceți în discuție, fie pentru că nu servesc "cauzei", fie că ar trebui să ștergeți sau să rescrieți complet articolul... Cât despre soluții, la fel...Nu știu dacă să râd sau să ma enervez...

    RăspundețiȘtergere
  29. Râsu'-Plânsu':
    Un japonez îi spune unui român:
    - La noi în Japonia, din 10 oameni, unul e deştept, iar restul sunt proşti. La voi, e exact invers: din 10 oameni, doar unul este prost.
    La care românul îi zice, nedumerit:
    - Păi atunci cum se face că la voi merg treburile aşa de bine, iar la noi aşa de prost?
    Japonezul:
    - E simplu: Noi îl punem pe cel deştept să conducă, iar cei proşti ascultă de el. Voi îl puneţi pe cel prost să conducă.

    Japonezul nu ştia că la noi, la conducere nu e numai prostul.
    Găseşti în posturi de conducere: hoţi, trădători de ţară, lachei, impostori, fricoşi, psihopaţi...

    RăspundețiȘtergere
  30. "E usor a scie versuri/Cand nimic nu ai a spune/ Insirand cuvinte goale/ Ce din coada au sa sunë" Cam asta inseamna acest articol, aceste opinii. Asta aud in fiecare seara la TV. Si...??? Ai cu cine, ai cu ce...? N-ai. Si mai e ceva. Nu stiu de ce, atunci cand se vorbeste despre scoala, se spune: sistemul de educatie? Pai, educatia incumba multe alte elemente si factori determinanti
    : familie, societate, scoala, sistem social si chiar politic...etc. Scoala e scoala, este invatamant pregatire, cultura...etc, iar educatia este educatie, cu multe componente contributive. Profesorul este profesor, educatori, putem fi, si suntem, oricare dinre noi.

    RăspundețiȘtergere
  31. Nu pot să nu observ că ceea ce se numește greva profesorilor s-a declanșat la numai două săptămâni după publicarea Raportului Național de Literație, din care citez: ”Gradul de alfabetizare pentru elevii români cu vârsta între 6-14 ani este scăzut, 42% dintre elevi plasându-se în zona ''nefuncţional'', 47% în zona ''minim funcţional'' şi doar 11% în zona "funcţional", potrivit Raportului Naţional de Literaţie, ediţia 2023, prezentat, vineri, la Sala Symposium a Bibliotecii Naţionale a României.”
    Cam așa arată România educată..

    RăspundețiȘtergere
  32. Corect!
    Educația e una, și Instrucția/Dresajul/Îndobitocirea, e alta!
    După cum nici Știința nu e Cunoaștere!

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)