miercuri, 27 martie 2024

Cel mai mare dușman al Occidentului


Am urmărit de nenumărate ori clipul în care se dărâmă podul „Francis Scott Key” din Baltimore. Probabil l-ați văzut și ați fost surprinși de modul în care se prăbușește totul. E absolut incredibil: o lovitură bine aplicată face ca un element solid de infrastructură să pice precum un castel din cărți de joc. 

Încă din primul moment în care am, văzut clipul le-am spus apropiaților că ceea ce s-a întâmplat pare o teribilă previziune. Știu că sună dubios, dar așa cum o lovitură neașteptată a făcut ca un asemenea edificiu să se dărâme fără drept de apel, la fel va cădea și SUA: pradă unei lovituri neașteptate care o va face să sucombe instantaneu. Nu știu care va fi, dar știu că va fi!

Sunt câteva chestiuni care nu-mi dau pace. În primul rând naționalitatea căpitanului: ucrainean. Știați asta? Mă rog, în urma anchetei, autoritățile americane au stabilit că modul în care a acționat căpitanul navei a făcut ca traficul de pe pod să fie oprit, salvându-se vieți. Manevrele efectuate în regim de urgență au fost menite încetinirii navei sau schimbării cursului acesteia, însă nu s-a reușit, ajungându-se la tragedie. 

Generalul Fynn numește accidentul o lebădă neagră și își pune întrebări despre ceea ce a putut produce acel eveniment. Cert este că prăbușirea podului va avea un efect dezastruos în economie. Unele surse din zona serviciilor secrete spun că a fost „un atac strălucit asupra infrastructurii critice a SUA”. Nu o să intru pe teritoriul speculațiilor deoarece nu are niciun sens. Dar voi sublinia semnificația profundă a accidentului: un ucrainean conduce nava care provoacă un dezastru total. Rețineți imaginea asta!

Îmi mai vine în cap, obsesiv, o altă imagine, de data aceasta din filmul pșrodus de familia Obama. Mai țineți minte cum începe toată nebunia? Cu un vas care eșuează. Rimează teribil. Ce se întâmplă după ce eșuează vasul? Vă mai amintiți? E de urmărit ceea ce se va întâmpla deoarece firul narativ mi se pare dinainte  scris.  Dar să nu ne oprim aici, ci să sărim la un alt subiect peste care se trece cu o teribilă ușurință. 

Într-un timp record, rușii au finalizat ancheta referitoare la evenimentul terorist, prezentând și dovezi de netăgăduit. În primul rând a surprins desfășurarea anchetei începând încă de la momentul actului terorist. Agenții FSB i-au lăsat pe teroriști să „scape”, urmărindu-le traseul îndeaproape. Motivul a fost acela de a arăta calea de evadare, pentru a completa cât mai multe necunoscute încă din stadiile incipiente ale anchetei. În condițiile în care atentatorii au vrut să fugă în Ucraina, e cât se poate de clar că acolo se află un element al întregii operațiuni. După interogatorii și coroborarea surselor a rezultat documentarea tevaturii pe care v-o rezum mai jos. 

S-a început printr-o serie de întâlniri în zona ocupată din Siria, unde s-a stabilit recrutarea de teroriști dintr-o zonă sovietică. A fost ales Tadjikistanul și sunt documentate o serie de zboruri spre Tadjikistan dinspre Orientul Apropiat ca fiind cele care au servit recrutării prostovanilor. Antrenamentul acestora s-a făcut într-o bază ucraineană din afara Istanbulului și se pare că tot acolo au fost făcute și „fotografiile ISIS”. E interesant că acele fotografii au trădat un amatorism cras: tadjicii au fost puși să facă „semnul sfânt” cu mâna stângă, ceea ce e un sacrilegiu întrucât mâna stângă e considerată mână murdară în tradiția islamică. A fost primul element care a ieșit în evidență atunci când ISIS a clamat paternitatea atentatului. După antrenament, tadjicii au fost introduși în Rusia, iar echipamentul care le-a fost furnizat a fost integral rusesc, pentru a nu stârni bănuieli. Și apoi a urmat ceea ce am văzut toți. 

Acum am o întrebare fundamentală: oare cât de proști îi credeau pe ruși? Pentru un Radu Tudor probabil nu sunt dileme, dar ai pretenția ca la vârful serviciilor occidentale de spionaj să găsești oameni mai cu creierul acasă. În primul rând, cine-a avut ideea creață a asocierii ISIS. După ce rușii au luptat împotriva ISIS în Siria, mai are cineva din zona discretă vreo îndoială referitoare la paternitatea organizației? Iar asocierea cu ISIS nu trădează instantaneu cine-i în spatele operațiunii? Apoi, tentativa de evadare prin Ucraina. Cine-i atât de tâmpit încât să nu-și dea seama că rușii fix la asta se așteaptă? Dacă ai fi vrut să ți se piardă urma, trebuia să-i împingi p-ăia spre Siberia. Oricum erau niște idioți care nu știau pe ce lume sunt, împinși la sacrificiu. Așadar, dacă ai fi vrut să ți se piardă urma, ori îi puneai s-o ia spre Siberia, ori spre Georgia sau Azerbaidjan. Să-i îndrepți spre Ucraina în condițiile în care ai folosit-o ca proxy în această operațiune mi se pare o prostie fără niciun sens. Mai ales atunci când ai ales pe post de teroriști niște păcălici retardați!

De altfel, după ce autoritățile rusești au prezentat în mai multe rânduri dovezile și descrierea firului evenimentelor, șeful FSB, Alexander Botnikov, a dat verdictul, cu subiect și predicat: „SUA, Marea Britanie și Ucraina sunt în spatele atacului terorist”. Ceea ce spune el deschis, echivalează cu o declarație de război! Asta nu o spun eu, ci au evidențiat-o mai mulți diplomați care au rămas uimiți de limbajul fără echivocuri. Iar toată tâmpenia occidentală a fost generată cu propriile mâini sau, mai bine spus, cu propria lipsă de creier. 

Poate vă întrebați ce legătură este între prăbușirea podului și atacul terorist din Rusia? Aparent niciuna, însă e o constantă care se vede de la o poștă: prostia. Știu, ăia cu „America în cuget și-n simțiri” mă vor contrazice vehement. Dar nu e așa!

V-ați întrebat de ce s-a produs acel accident? Vă spun eu: din prostie. În mod normal, o navă nu are voie să afecteze structural un pod. Probleme precum cea de acum au mai existat în trecut, sunt documentate și, de aceea, piciorul podului trebuie protejat cu o structură de beton. O spun standardele lor, nu eu! De ce nu erau protejate picioarele acelui pod? Mai ales în condițiile în care era un pod strategic? Întrebați-i pe idioți și căutați un răspuns. Podul nu era protejat din cauză că americanii sunt proști! Punct. La fel s-a întâmplat și cu atacul terorist. Cum poți să crezi că te ascunzi aruncând ISIS-ul în față, organizație pe care inclusiv copiii știu că tu ai creat-o? Cum să fii atât de prost încât să faci asta? 

Ieri, pe canalul meu de Telegram am publicat declarația lui Borrell în care spune că „Occidentul îi ajută pe ucraineni nu pentru că Iubește Ucraina, ci pentru a menține statutul hegemonic al SUA”. Declarația a fost dată CNN, deci e vizibilă pentru toată lumea. Cum poți fi atât de prost încât să spui asta pe față? Desigur, unul ca mine o poate spune, iar tembelizații ideologic îmi vor sări la gât. Dar când o spune Borrell e nucleară! Omul e atât de prost încât nu realizează gafa comisă! Iată, din nou, o altă dovadă!

Așadar, privind prin această prismă putem înțelege limpede că cel mai mare dușman al Occidentului în general și al SUA în particular, nu e unul extern, ci unul intern: propria lor prostie. Dacă n-ar fi atâția proști la butoane, cu siguranță că nu s-ar petrece catastrofele pe care le vedem. Și acum suntem abia la început. Stați să vedeți ce-o să ne mai crucim și ce-o să nu ne mai vină a crede!

52 de comentarii:

  1. capitanul nu era ucrainean, acela a lucrat la companie cateva luni, mai demult, informatia circula pe twitter dar a fost dezmintita in comentarii, probbail ati ramas cu imaginea stirii in sine si nu ati citit mai jos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Podul a fost distrus cu explozibil. Urmăriţi cadru cu cadru si veţi vedea cum, în momentul impactului, se declanşează explozii luminoase la grinzile metalice de rezistenţă. Exact în locul în care apar luminile sunt punctele în care începe îndoirea structurii de rezistenţă. Iar luminile nu sunt datorate ruperii lanturilor, cum am tot auzit. Sunt la fel de mari ca şi cabinele camioanelor care trec pe pod înainte de impact.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai pune botul la toate idioteniile. S-a vazut scurtcircuitul cablurilor care se rupeau. Toate podurile sunt si suporti si pentru cablajele trase de pe un mal pe altul. Ai cam chiulit de la orele de fizica si electrotehnica. Ntz, ntz, ntz !

      Ștergere
    2. Exploziile apar dupa ruperea propriu-zisă, insa nici scantei de scurtcircuit nu par. Mai ales ca ar trebui sa fie pe jos, prin palier, unde sunt si stalpii de iluminat

      Ștergere
    3. Scurtcircuit se poate produce o singura data. Ce curent mai circula pe cablul rupt de mai produce încă 4 scurtcircuite? Hai sa zicem doua. Dar cum sa Mai producă la mijloc când capetele sunt tăiate?

      Ștergere
    4. Dom inginer! Cablurile nu au fost taiate ci rupte prin smulgere. Astfel o gramada de fire de dimensiuni diferite au ramas neizolate si se atingeau intre ele PE ACELASI CABLU in timp ce se balanganeau...de acolo si scanteile.
      Mai lasati telefoanele, priviti natura, fenomenele naturale!

      Ștergere
    5. Alea nu sunt cabluri ptr stalpii de iluminat ci de transport masiv si multiplu de curent, posibil inalta tensiune, 110, 220, 370V

      Ștergere
  3. Accidentul e prezentat sumar peste tot, doar cu momentul lovirii, sau respectiv bucăți din filmare puse cap la cap.
    Căutați peste tot că și vedeți dacă găsiți filmarea completa.
    Exista filmate completa in aceasta știre
    https://www.zerohedge.com/markets/watch-huge-bridge-baltimore-collapses-after-container-ship-strike?ref=biztoc.com

    Ciudat este că totul pare perfect sincronizat pentru lovitura maxima, revine curentul fix când trebuie curat și apoi fix când lovește.
    Prea multe coincidente...
    Mie îmi pare chiar că abia l-ar fi atins daca ar fi continuat pe direcția de mers inițială de la prima până de curent

    RăspundețiȘtergere
  4. Uitați-va la filmul Misiune Imposibila 1996, când aduce in avion caseta video care se autodistruge singură după vizionare ii propune un film ucrainean.
    Și toți mor in operațiune în afară de actorul principal.
    La sfârșitul filmului se propune un film din cinematografia din Caraibe.
    Deci e clar deja din 1996 că filmele ucrainene înseamnă auto sabotaj.

    RăspundețiȘtergere
  5. Borel nu cred ca à făcut declarația de capul lui, sigur i-a fost pusă în față, el numai a citit ca un bou sinistru ce este

    RăspundețiȘtergere
  6. Cand a cazut racheta ukrana in Polonia, tara NATO, si a ucis doua persoane, staful SUA s-a grabit sa calmeze atmosfera spunand,chiar prin gura presedintelui Biden, ca racheta nu a fost trasa de rusi. Alminteri, dupa carte, ar fi trebuit sa inceapa razboiul pe baza art.5. Au mai existat cateva situatii limita in care s-ar fi putut invoca atacarea unui tari NATO, dar in toate cazurile s-a preferat tacerea. Deci NATO, mai bine zis SUA nu are nevoie de un razboi direct cu rusii. Acum situatia e inversa. Daca rusii descopera si publica faptul ca atacul terorist a fost pus la cale ( de fapt chiar indeplinit cu ajutorul unor unelte oarbe) de americani ar trebui sa le declare razboi. Ca nu poate exista alt raspuns din partea unei tari suverane ( vezi asasinatul de la Sarajevo. Vezi si raspunsul american dupa 11 septembrie) .Vor merge rusii pe varianta asta ? Vor realiza americanii ca au gresit grav si vor initia negocieri subterane ? Problema cu adevarat grava poate consta in faptul ca presedintele si, poate, secretarul de stat sa fie de buna credinta , iar atacul sa fi fost pus la cale de structurile de forta. Care, de fapt, si in vazul lumii fac in SUA doar ce vor ele. Si atunci, oficial, conducerea legala a SUA nu ar vedea nevoia vreunei pertractari.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu va dau dreptate și nu de dragul de a va aprecia ce scrieți. În 2019 m-am înscris la facultate la Londra, aveam 36 de ani, deci nu un copil imatur, și am ales cursul Dezvoltarea internațională și management în ONG. Am avut un curs numit Economia și politica globala, iar lectorul de la acel curs, după părerea mea cel mai inteligent om cu care am avut șansa să întru în contact pana acum, avea obiceiul sa ne arate și fața mai ascunsa a politicilor marilor puteri. Nu era obligatoriu sa mergi. Îmi amintesc ca primul documentar ce ni l-a arătat era Doctrina de șoc după Naomi Klein. Atunci cumva a început perioada în care am devenit mai interesata și de ceea ce marile puteri au vrut ca lumea de rand sa nu vadă. Și eu cred ca SUA a jucat un rol strategic în lume încă de pe timpul când a început dizolvarea sclavismului. Am zis ca ei au vrut sa pună mana pe tot ce aveau europenii prin forță în tarile colonii, doar ca de fațadă o fac democratic. Când nu le convine convingerile unui guvern scăpa de ei, ca democrația nu e voluntară, e obligatorie și dacă unele popoare au trăit sute de ani fără democrație, trebuie forțate sa îmbrățișeze aceasta politică. SUA are interese proprii și atunci când nu i se face pe plac, o va face cu forța, chiar și cu cheltuieli interne, masacre, sau chinul oamenilor de rand. Eu am văzut filmul făcut de Obama, asa ca și eu sunt curioasa ce va urma.

    RăspundețiȘtergere
  8. Absolut corect firul logic al argumentației. Ca de obicei.

    RăspundețiȘtergere
  9. "Va veti bea cafeaua în cafenea intr-o dimineața, iar prin geamuri vor întra soldatii".Oare despre ce soldați spunea parintele grec?!
    E foarte aproape momentul..

    RăspundețiȘtergere
  10. https://geopolitika.ro/articles/de-ce-a-lansat-federatia-rusa-in-24-februarie-2022-operatiunea-militara-in-ucraina-partea-i/

    RăspundețiȘtergere
  11. Aia cu protecția podului, fiind inginer constructor proiectant, o confirm. Sigur că podul trebuie calculat la asemenea impact și în nici un caz nu are voie să se dărâme, dacă este calculat corect. După părerea mea, nici nu s-au făcut vreodată, în cazul de față, vreun scenariu și calcul de impact.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Inginer Constructor Proiectant: "Sigur că podul trebuie calculat la asemenea impact și în nici un caz nu are voie să se dărâme". Mai jos trei articole pe subiectul asta, ceva mai ponderate. Postez articolele, pentru ca prezinta argumente pro si contra afirmatiilor de mai sus deci cred ca este bine sa fie citite in intregime pentru o imagine de ansamblu. Voi cita cateva paragrafe unde se dezvolta motivul pentru care podul nu ar fi avut protectie in jurul pilonilor (deci argumente contra afirmatiilor de mai sus, insa articolele contin si argumente pro). In principiu se afirma ca la momentul construirii podului navele care deserveau portul erau mai mici (si nu s-au luat in considerare capacitatile curente), pilonii ar fi avut structuri de protectie insa neadecvate pentru marimea navelor care la momentul actual folosesc portul, instalarea ulterioara de structuri adecvate de protectie este foarte dificila (poate chiar imposibila) si depinde de multi factori. Linkurile acum, si in postari ulterioare extrasele. Nu sunt inginer structural (deci nu voi intra in polemici), dar stiu ca eram in San Francisco pe Golden Gate si cand a trecut un cargo din asta pe sub mine (parea mai mic decat Dali), au inceput sa-mi tremure grisinele si exact la asta m-am gandit - daca intra in pilon nu cred ca podul ala ar fi ramas in picioare.

      https://www.businessinsider.com/experts-say-unclear-if-safety-features-would-saved-baltimore-bridge-2024-3

      https://www.baltimoresun.com/2024/03/26/engineers-ask-if-baltimores-key-bridge-piers-could-have-been-better-protected/

      https://abcnews.go.com/US/baltimores-key-bridge-lacked-collision-protective-measures-modern/story?id=108510431

      Ștergere
    2. @ Inginer Constructor Proiectant. Deci postez extrase din articolele respective.

      Part 1:
      Maria Lehman, former president of the American Society of Civil Engineers, told ABC News that older bridges are not designed with the post Panama Canal expansion ship allowances in mind. In 2016, the Panama Canal expansion project constructed pathways -- on both the Atlantic and Pacific ends of the canal -- that are 70 feet wider and 18 feet deeper, to accommodate larger cargo ships. Lehman said because Baltimore's Key Bridge was created with smaller cargo ships in mind, it was "inadequate for what we see with ships today."

      In the 1983 advisory, the agency noted, "It may be extremely difficult to retrofit some existing bridge piers with protective systems. For this reason, it becomes particularly important to recognize the potential hazards from ship collisions and to locate and design piers on new bridges in such a way that the risks of collision are reduced to an acceptable level." "The real possibility of a massive container ship of this size, running into a bridge pylon, and causing the bridge collapse is no longer theoretical," Geddes (infrastructure policy expert and director of the Cornell University) said. "I think a renewed effort to inspect and assess the state of a whole bunch of U.S. bridges will be the result of this accident."

      Ștergere
    3. @Inginer Constructor Proiectant

      Part 2:
      Key Bridge, built in 1977, was finished before the reform was published. Still, footage suggests it had some protection in place. Small dolphins were placed about 320 feet upstream and downstream of the piers, Colin Caprani, associate professor of civil engineering, said in a post in The Conversation. The bridge also had concrete "fenders," timber and concrete structures placed around the piers, Caprani added.

      In 1980, a container ship called the Blue Nagoya ran into the bridge at a speed of 12 knots. One fender was damaged badly enough that it had to be replaced. Still, faced with a ship of the size of the Dali, they would likely not have been fit for purpose, Mimi Gao, a naval architect with the Singapore Chamber of Maritime Arbitration, told Business Insider.
      Ships as large as the Dali weren't plying the Port of Baltimore when the Key Bridge was built in 1977, she said.

      Donald O. Dusenberry, a consulting engineer, told The New York Times that "maybe it would stop a ferry or something like that. Not a massive, oceangoing cargo ship."

      Ștergere
    4. @Inginer Constructor Proiectant

      Part 3:
      Mimi Gao (a naval architect with the Singapore Chamber of Maritime Arbitration) said that more robust protections "could have potentially prevented the bridge collapse." But with any changes to a structure's strength comes a payoff. The more solid the protection, the bigger the structure. With huge vessels becoming the norm for container shipping, Gao said there comes a point when designing a dolphin to stop them becomes ridiculous. "There's a possibility that the required size could become impractically large, potentially interfering with river traffic or rendering construction impractical," she said.

      Installing a system capable of stopping vessels of this size would “depend on a number of things, such as the local topography, the water depth, the underwater ground conditions, environmental considerations and so on,” added the London-based Firth, who has worked on projects worldwide. “And it would not be cheap.”

      Tim Broyd, a professor at University College London and a former president of the UK's Institution of Civil Engineers, agreed.
      "I think you're looking here about a low probability but high consequence event and you get to a point where you have to accept there is some small residual risk that you can't mitigate," he told BI Wednesday.
      To illustrate his point, Broyd pointed to planes flying above crowded cities every day. There is always a small risk that one could crash.
      "You look to reduce the probability of it happening, but you can never take that down to zero," he said.

      Still, no engineering structure will ever be 100% safe, said Broyd. It's all about balancing out risk and probability. "Any politician who, after this sort of thing, stands up and says: 'I'm going to make sure that this can never ever happen again' just doesn't know what he or she's talking about," Broyd added.

      Ștergere
    5. dl inginer, dar sisteme de avertizare pe nava si/sau pod nu ar normal sa se afle? eventual redundante? sunt bani si vieti in joc, asigurari, riscuri, probleme...

      Ștergere
  12. asa zisul comandant ucrainean doar a aplicat pt acest job (balticshipping.com, a disparut de acolo intre timp) s-a dat disponibil incepand cu 01.05.2024, nu stim cine este comandant acum, nu se dau detalii despre echipaj, am vazut undeva ca sunt indieni. Daca tipul ucrainean nu apare sa ne zica vreo doua vorbe, atunci e un semn de intrebare.

    RăspundețiȘtergere
  13. "It needs two to make an accident"(Matele Gatsby, filmul).
    Si urcanul era sau prost, sau facut pe pile sebeu -iste pt contrabanda si transporturi speciale, ca, aaasta, nah , că am uitat cum il cheama pe al nostru. Dar stiu că , la simulare, respectivul a dat cu nava in ecluza.

    RăspundețiȘtergere
  14. Adevarul e, ca prostul mai e si mandru, vazand ca nu i da nimeni peste maini, si mai e si singur pe butoane!

    RăspundețiȘtergere
  15. Totuși, î-mi place să cred că acel căpitan de navă, avea cetățenie ucraineană, dar era etnic rus.
    În clipul difuzat se vede clar că a accelerat nava, deoarece prin coșul de fum, se întețește fumul.
    Aveți dreptate cu prostia, dar se pare că nava nu a lovit pilonul ci calea de rulare a podului, pe care l-a aruncat de pe punctele de sprijin, deoarece nu avea opritoare laterale și de aceea au fost aruncate și celelalte segmante ale podului, cu toate că nu au fost lovite direct.
    La acest accident se verifică două aspecte distructive remarcate de specialiști:
    1. Ca și la racheta hipersonică, forța de impact datorită vitezei, este mai mare decât forța oricărei explozii și
    2. Defectele ascunse, pot facilita distrugeri imense, nebănuite anterior.
    3. Prăbușirea podului poate fi o prevestire a prăbușirii SUA, ale cărei defecte ascunse le știm, dar vă las pe dvs să scrieți despre ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mare dreptate ai cu fumul! se vede clar ca capitanu i-a dat in gura si vaporu i-a dat in nas! si-a tras si dreapta de volan.....Esti nepotu lu Onedin?

      Ștergere
    2. Faptul că fumul scos de motodul navei era intens, nu e o dovadă certă că a fost mărită viteza. Același lucru se întâmplă și dacă a dorit să reducă viteza navei, punând mașina pe marș inapoi crescând puterea motorului.

      Ștergere
  16. Update - toti cei 22 membri echipaj sunt indieni, sursa bbc

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce mă miră pe mine e cum de poate fi așa de naiv, ca să nu zic prost, un om cu o asemenea pregătire, citez:
    Josep Borrell Fontelles
    (n. 24 aprilie 1947, la Pobla de Segur, Catalonia, Spania)
    Partid politic: PSOE (din 1975)
    Alma mater: Universidad Politécnica de Madrid (Inginerie aeronautică, 1969)
    Universitatea Complutense din Madrid (doctorat, 1976)
    Universitatea Stanford (master, 1975)
    IFP Énergies nouvelles (master, 1972)
    Universitatea Complutense din Madrid (Licențiat în Științe economice, 1972)
    Chiar așa de slab să fie sistemul de învățământ din vest?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Simion,

      cine cauta Bosoni, urmareste Pokemoni!
      Deci, n are cum sa fie vreun destept.

      Ștergere
    2. Este mult mai prost decit vor sa recunoasca romanii si o spun chiar vesticii in carti si nenumarate articole aparute in ziarele lor de-a lungul ultimilor zeci de ani. Este acelasi care exista si in Romania de astazi, iar rezultatele sint vizibile.

      The Leipzig connection : the systematic destruction of American education.
      by Paolo Lionni - 1978

      Why Johnny Can't Read—And What You Can Do About It by Rudolf Flesch - 1955

      The Deliberate Dumbing Down of America - A Chronological Paper Trail: A Chronological Paper Trail Paperback –
      by Charlotte Thomson Iserbyt - 1999

      https://www.forbes.com/sites/nataliewexler/2018/05/19/why-johnny-still-cant-read-and-what-to-do-about-it/

      Angela Merkel weiß/s nicht wo Berlin ist
      https://www.youtube.com/watch?v=0MOooNrOZRc

      Ștergere
  18. Dovada video de la CNN cu Borrell cand scapa porumbelul din gura (min 3:50) despre ukra si eu/usa ... https://edition.cnn.com/videos/tv/2024/03/25/amanpour-josep-borrell.cnn

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu sunt specialist insa pentru mine personal e clar ca podul a fost dinamitat. E la fel ca pe 11 septembrie cu turnurile gemene. Un astfel de pod nu cade instantaneu in asa maniera la un soc.

    RăspundețiȘtergere
  20. Frații Cohen au fost si ei foarte surprinși că ceea ce credeau că au reliefat în filmul lor de anticipație comică Idiocracy prin 2004, 20 de ani mai târziu, se vede cu ochiul liber in jurul nostru.
    Nu ratati filmul dacă nu l-ati vazut deja

    https://ok.ru/video/88360356418


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.thewrap.com/idiocracy-writer-comedy-became-documentary-etan-cohen-mike-judge/

      https://gizmodo.com/idiocracy-director-says-its-scary-how-accurate-his-movi-1785499058

      A fost de la bun inceput un film documentar! Vesticii erau departe de-a fi niste lumini in anii 80, iar Al Bundy ne arata din plin acest lucru. Doar romanii s-au incapatinat sa-i creada pe astia desteptii si corectii lumii, desi totul era invers. Tipul Turcan era majoritar in vest, de foarte mult timp. Diferenta este ca abia acum au inceput romanii sa vada si sa accepte adevarul.

      Ștergere
  21. Un inginer de structuri canadian explica standardul din anii '70, cand a fost construit podul, dar mai ales faptul ca marimea vaselor s-a DUBLAT de atunci, deci si proiectarea a fost lasata in urma dublu...

    RăspundețiȘtergere
  22. https://rumble.com/v4lwqw2-lara-logan-on-the-francis-scott-key-bridge-it-is-a-financial-and-economic-a.html

    RăspundețiȘtergere
  23. Ceva mai detaliat tehnic, si cu o prezentare mai generala a contextului in care se intampla aceste evenimente, inclusiv o analiza predictiva, tot Lara Logan. https://thecharliekirkshow.com/podcasts/the-charlie-kirk-show/baltimore-s-bridge-accident-or-attack

    RăspundețiȘtergere
  24. Comandantul o fi fost ce’o fi fost, numai ca nava a fost pilotata de doi pilotzi americani de’ai locului care cunoshteau perfect riul. Nava a ramas fara curent (???? cum asa?) iar pilotzii ingrozitzi abia au avut citeva minute de un S.O.S!! Avem de’a face cu o nava care a avut o groaza de probleme tehnice in trecut si care s’a nimerit (???) sa bushasca un pod strategic. Intrebarile se tzin lantz pin’ la ..”lebada neagra”! Cum a cazut curentul pe toata nava? Nava nu are back-up electric? Cum asa? Nici macar la instrumentele critice de navigatzie? Ce nava ciudata! Din sec 19? Io zic sa mai ashteptam! Sa mai .. cumpanim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La razboi, ca la razboi!
      Daca n ai tehnologie avansata, atunci arunci cu aia invechita/primitiva in dusman.
      Pentru ca n ai cum sa accepti vreodata, ca sa fii doar tu cel lovit de moarte.
      Vezi Afganii, Hamas, Houthi, etc.

      Ștergere
  25. https://www.baltimoresun.com/2024/03/26/engineers-ask-if-baltimores-key-bridge-piers-could-have-been-better-protected/ https://abcnews.go.com/US/baltimores-key-bridge-lacked-collision-protective-measures-modern/story?id=108510431 https://www.businessinsider.com/experts-say-unclear-if-safety-features-would-saved-baltimore-bridge-2024-3

    RăspundețiȘtergere
  26. Crocus #1__________
    Atacul de la Moscova: întrebări fără răspuns pentru ruși
    https://www.cotidianul.ro/atacul-de-la-moscova-intrebari-fara-raspuns-pentru-rusi/
    (...) Pornind de la această ipoteză prezentată de Casa Alba, articolele din presa vestică glosează pe marginea incompetenței serviciilor secrete ruse, a birocraților și politicienilor, în frunte cu Vladimir Putin. Argumentele aduse împotriva instituțiilor de forță din Rusia par valide și sunt expuse și de rușii simpli, pe diversele platforme sociale. Zeci de mii de postări conțin întrebări legate lipsa totală a forțelor de ordine la sala de spectacole Crocus, un fapt neobișnuit la evenimente cu public foarte numeros în Rusia. Sunt întrebări despre intervenția întârziată a autorităților, în condițiile în care in apropierea sălii de spectacole se afla o secție de poliție importantă. Întrebări despre instalația anti-incendiu care nu a funcționat și despre extinderea suspect de rapidă a focului – nu toate cele 140 de decese au survenit prin împușcare, ele s-au datorat și intoxicării cu fum. Planează suspiciuni și asupra oligarhului de origine azeră Araz Agalarov, cel care deține Crocus City Hall, un personaj care a acumulat o datorie mare la banca Sberbak în perioada restricțiilor din timpul pandemiei și care acum se așteaptă să primească o sumă mare din partea companiei la care și-a asigurat clădirea. O deputată din Duma Municipală a Moscovei, Ekaterina Engaliceva, din partea Partidului Comunist, a pus și ea întrebările de mai sus. Și ziarul oficial al Parlamentului rus scrie că ”comportamentul forțelor de ordine” este ”una dintre cele mai importante întrebări care rămâne fără răspuns”.

    Până să arunce vina asupra Ucrainei și Statelor Unite, rușii își pun toate aceste întrebări și își îndreaptă furia asupra minorităților etnice din Moscova. Cei patru atentatori sunt cetățeni tadjici, iar această comunitate a fost deja vizata de atacuri. Imigranții din Asia Centrală au fost vizați de atacuri xenofobe imediat după atentatul de pe 22 martie.

    ”Sunt întrebări care mă frământă mereu: teroriștii vin la locul atentatului din centrul Moscovei cu un Renault alb sau ce-o fi, dezlănțuie iadul pe pământ în 15 minute, fără vreo intervenție a poliției, omoară peste o sută de oameni, dau foc întregului complex echipat cu instalație automată anti-incendiu și apoi pleacă cu aceeași mașină, fără a-și ascunde fețele. Nu înțeleg nimic, este teatrul absurdului sau ce este? Credeți în acest nonsens? Chiar așa?”, arată o postare extrem de vizualizată de pe platforma Yaplakal

    RăspundețiȘtergere
  27. Crocus #2__________
    Ely Karmon, expert antitero: Cred că interogatoriul teroristului de la Moscova e o înscenare
    https://evz.ro/ely-karmon-expert-antitero-cred-ca-interogatoriul-teroristului-de-la-moscova-e-o-inscenare.html

    Moscow…no blood in any pictures… --- Moscova... nu există deloc sânge, în nici o poză... Am dat click pe poze căutând certitudinea că evenimentul a avut loc. Părea fals, în imaginile pe care le-am văzut. Nici urmă de sânge de la sutele de răniți și morți. Dacă ai ceva mai convingător m-aș uita cu siguranță la el. Programul de echivalare a cuvintelor musulman și terorist funcționează. Asta am ...
    https://tapnewswire.com/2024/03/moscow-no-blood-in-any-pictures/

    Marile semne de întrebare ale masacrului de la Moscova: sediul Forţelor Speciale este chiar peste drum de Crocus
    https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/marile-semne-de-intrebare-ale-masacrului-de-la-moscova-sediul-fortelor-speciale-este-chiar-peste-drum-de-crocus--378128.html

    Putin declară zi de doliu național și promite răzbunare
    https://www.libertatea.ro/stiri/atacul-brutal-de-la-moscova-este-o-lovitura-la-adresa-lui-vladimir-putin-liderul-care-le-a-promis-rusilor-in-primul-rand-siguranta-4836897
    Kievul se teme că Putin se va folosi de măcelul din Moscova pentru a dezlănțui iadul în Ucraina
    https://jurnalul.ro/stiri/externe/kiev-putin-macel-moscova-intensificare-razboi-ucraina-victime-960232.html

    Crocus Hocus Pocus - Un video de la Crocus, foarte ciudat.Am câteva întrebări despre acest atac terorist - EDWARD SLAVSQUAT
    https://tapnewswire.com/2024/03/crocus-hocus-pocus-2/
    ( n.n. : dacă video-ul e real, e din timpul "atentatului", atunci: e f.f.f.posibil ca FSB să-i fi interceptat pe teroristi din timp, înainte de a comite atentatul; i-a interogat, au obtinut toate informatiile necesare, apoi șefii FSB + Putin au decis sa simuleze acțiunea - v.video-ul de la Crocus si analiza lui - si sa traga beneficiile din simulare: are mână liberă să comită ORICE, in Ucraina (si nu numai acolo) ... )

    RăspundețiȘtergere
  28. Crocus #3__________
    Moscow terrorist attack: A declaration of war by the West against Russia --- Atac terorist la Moscova: O declarație de război a Occidentului, împotriva Rusiei
    https://www.naturalnews.com/2024-03-26-moscow-terrorist-attack-declaration-war-against-russia.html

    Putin se pronuncia después del atentado terrorista en Moscú: “Castigaremos a todos” --- Putin vorbește după atacul terorist de la Moscova: "Îi vom pedepsi pe toți".
    https://www.alertadigital.com/2024/03/27/putin-de-expresa-despues-del-atentado-terrorista-en-moscu-castigaremos-a-todos/

    Deadly Moscow terror attack was clearly carried out with the help of Ukraine and the CIA --- Atentatul terorist mortal de la Moscova a fost realizat în mod clar, cu ajutorul Ucrainei și al CIA
    https://www.naturalnews.com/2024-03-24-deadly-moscow-terror-attack-carried-out-ukraine-and-cia.html

    Fost șef al serviciului de informații israelian: Versiunea implicării ISIS în atacul terorist de la Moscova pare îndoielnică
    https://flux24.ro/fost-sef-al-serviciului-de-informatii-israelian-versiunea-implicarii-isis-in-atacul-terorist-de-la-moscova-pare-indoielnica/

    Șeful FSB: SUA, Marea Britanie și Ucraina sunt responsabile pentru atacul de la Moscova
    https://flux24.ro/seful-fsbkgb-sua-marea-britanie-si-ucraina-sunt-responsabile-pentru-atacul-de-la-moscova/
    Rusia respinge ajutorul Occidentului în ancheta privind atentatul de la Crocus City Hall: ”Ei vor să-și promoveze versiunea care le convine lor”
    https://www.activenews.ro/stiri/Rusia-respinge-ajutorul-Occidentului-in-ancheta-privind-atentatul-de-la-Crocus-City-Hall-Ei-vor-sa-si-promoveze-versiunea-care-le-convine-lor-188372
    Tot mai multe inadvertențe în atacul de la mall-ul moscovit Crocus
    https://ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/tot-mai-multe-inadverten-e-n-atacul-de-la-mall-ul-moscovit-crocus-1581740
    Adrian Onciu: În plin război în Fâșia Gaza, ISIS atacă Iranul și Rusia?
    https://www.activenews.ro/opinii/Adrian-Onciu-In-plin-razboi-in-Fasia-Gaza-ISIS-ataca-Iranul-si-Rusia-188329
    Zaharova ridiculizează explicația SUA despre atacul de la Moscova: „De peste 60 de ani nu au reușit să afle cine l-a ucis pe John F. Kennedy”
    https://www.libertatea.ro/stiri/zaharova-ridiculizeaza-explicatia-sua-despre-atacul-de-la-moscova-de-peste-60-de-ani-nu-au-reusit-sa-afle-cine-l-a-ucis-pe-john-f-kennedy-4837589

    RăspundețiȘtergere
  29. Baltimore #1__________
    Un expert în demolarea podurilor atrage atenția asupra încărcăturilor de formă care se declanșează + Podul de la Baltimore este proiectat în așa fel încât dacă o parte se prăbușește, restul rămâne în picioare. Deci, (a fost o) demolare controlată --- Bridge Demolition Expert Points Out Shape Charges Going Off + The Baltimore Bridge Is Designed If One Part Goes Down The Rest Remains Standing = Controlled Demolition
    https://www.truth11.com/demolition-expert-points-out-shape-charges-going-off-the-baltimore-bridge-is-designed-if-one-part-goes-down-the-rest-remains-standing-controlled-demolition/

    Baltimore #2__________
    A fost lovit podul din Baltimore de o Lebădă Neagră? Un întreg stol de coincidențe și elemente bizare înconjoară catastrofa petrecută marți în Statele Unite. https://www.activenews.ro/opinii/A-fost-lovit-podul-din-Baltimore-de-o-Lebada-Neagra-188374
    [...] Prăbușindu-se, podul cu o lungime de peste 2,6 kilometri, a blocat canalul navigabil al Portului Baltimore. Baltimore este cel mai mare port al Statelor Unite specializat în deservirea navelor numite „roll-on/roll-off”, adică vase care transportă automobile, camioane, autobuze, vagoane de cale ferată și în general orice marfă pe roți. [..] Aceasta ne amintește că, în ultima vreme, nu doar Transporturile americane au fost lovite de un val suspect de catastrofe, ci și industrii vitale, precum cea Energetică și cea Alimentară. [...] Adică exact domeniile unde forțele globaliste urmăresc să impună cele mai dramatice modificări în comportamentul oamenilor sub pretextul combaterii Schimbării Climatice. [...]

    BLACK SWAN SEASON: Prepare for an explosion of domestic sabotage ops targeting critical infrastructure --- SEZONUL LEBEDEI NEGRE: Pregătiți-vă pentru o explozie de operațiuni de sabotaj intern care vizează infrastructura critică
    https://www.brighteon.com/8ac45269-557b-40e3-8bfa-ca9d9c2023d2

    Baltimore bridge attack NO ACCIDENT – cyber-enabled sabotage warfare to target critical infrastructure across the USA --- Atacul de pe podul din Baltimore NU A FOST ACCIDENT - un război de sabotaj cibernetic va viza infrastructura critică din SUA
    https://www.brighteon.com/044aa348-34cb-46fd-9807-f1ca46756361

    Baltimore bridge collapse due to ship strike will have sweeping economic repercussions ---- Prăbușirea podului din Baltimore din cauza loviturii navei, va avea repercusiuni economice de amploare
    https://www.naturalnews.com/2024-03-27-baltimore-bridge-collapse-strike-economic-repercussions.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.activenews.ro/externe/Coincidenta-sau-Terorism-Al-doilea-Pod-american-LOVIT-in-mai-putin-de-o-saptamana-VIDEO-188457
      Coincidență sau Terorism? - Al doilea Pod american LOVIT în mai puțin de o săptămână (VIDEO)

      Ștergere
    2. Baltimore #3__________
      In articolul de mai jos este link-ul twitter al unui VIDEO f.clar, care arata cum nava a intrat INTENȚIONAT, în pilonul podului, schimband BRUSC direcția, în ultimele secunde:
      https://richardsauder.substack.com/p/the-freemasonic-war-comes-home-baltimore [...] Războiul se apropie de CONUS/U$$A, Inc [..]
      https://twitter.com/Cobratate/status/1772584641024741519
      Coincidență sau Terorism? - Al doilea Pod american LOVIT în mai puțin de o săptămână (VIDEO)
      https://www.activenews.ro/externe/Coincidenta-sau-Terorism-Al-doilea-Pod-american-LOVIT-in-mai-putin-de-o-saptamana-VIDEO-188457

      Ștergere
    3. Sualezia a fost vehiculul prin care taina fărădelegii a acaparat intreaga lume-da,da,întreaga zic.Ac um ,vor trece la nextlevel-"mâncând carnea curvei care sade pe multe neamuri și arzand-o cu foc".Vor ca Sarmatele lui Vladimir sa facă this dirty job pentru ei.Asa sa le ajute stapanul lor, cel care stie ca mai are foarte putina vreme!

      Ștergere
  30. reactia ultra rapida a autoritatilor americane cum ca a fost doar un accident si nu un atac deliberat, cat si interventia lui biden cum ca va suporta cheltuielile cu fonduri federale, e dovada clara ca a fost sabotaj, un atac deliberat. In mod normal trebuiau sa anunte ca iau in calcul toate posibilitatile, ca compania implicata trebuie sa plateasca, etc..

    RăspundețiȘtergere
  31. Cine este Jhon Galt? (Atlas Shrugged)

    RăspundețiȘtergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)