duminică, 2 iulie 2023

Puterea ultimă


După ce au dat un purcoi de bani pe F-35, norvegienii s-au trezit cu belele mai mari decât şi-au imaginat. În primul rând „complicăciunea” de avion american are probleme de funcţionare atât de mari încât norvegienii nu reuşesc să-şi asigure necesarul de personal calificat pentru întreţinere „ligheanelor zburătoare”. De aceea, de multe ori, sunt obligaţi să apeleze la suportul producătorului, care vine la pachet cu alte costuri cocoşătoare. Însă asta nu e totul. Recent, norvegienii au observat că F-35, după ce că e o rablă care mai mult stă decât merge, mai are şi o alt caracteristică proastă: spionează. Nici mai mult nici mai puţin, s-a observat că avionul-vedetă al americanilor colectează date despre piloţi şi le trimite în SUA. Spionaj pe faţă! În aceste condiţii orice om normal şi-ar pune problema dacă are sau nu sens să mai continue acel păgubos contract. În lumea de azi însă, imbecilitatea dusă la extrem face ca asemenea incidente catastrofale să fie trecută cu vederea. Simpla descoperire a unui comportament abuziv la un partener ar trebui să te facă să dai de pământ cu el. Aiurea, lumea s-a prostit înfiorător.

Ţin minte cum, pe la începutul anilor 2000, Microsoft începuse să-şi promoveze iniţiativa sa DOTNET. Conceptele prezentate atunci de Microsoft sunt cele pe care azi le întâlniţi la fiecare pas. Smartphone-ul, tableta şi cloud-ul au fost desenate încă de atunci. Privind retrospectiv îmi dau seama că toate aceste concepte n-au fost „inventate” de specialiştii Microsoft ci, probabil, a fost o mostră de programare predictivă de-a Departamentului de Stat. Conceptele au fost furnizate Microsoft care pe acea vreme era cea mai dezvoltată companie tehnologică. Acestea au fost răspândite ca „viitoare concepte de bază”. Culmea, Microsoftul care le răspândise nu a reuşit să profite corespunzător de ele. Au încercat cu tableta, au încercat cu smartphone-ul, dar până la urmă succesul a venit de la Apple. Singura chestie cu care au reuşit a fost cloud-ul, dar şi asta mult după ce Amazon şi Google au făcut paşii hotărâtori în domeniul respectiv. 

Cert este că, la începutul anilor 2000, când Microsoft prezenta conceptele de bază ale cloud-ului, toată lumea râdea deoarece nimeni nu-şi imagina cum ar putea un om  sau o firmă să-şi încredinţeze informaţiile sale cele mai intime unei terţe părţi. Nicio secund n-aş fi crezut că aşa ceva se va întâmpla vreodată. Iată-ne azi şi asta e dovada a cât de naiv puteam fi. 

De altfel, actuala arhitectură a internetului nu este cu nimic diferită de arhitectura iniţială a mediului de calcul, aşa cum fusese proiect în anii 50-60: un mainframe la care erau legate doar terminale chioare. Astfel, întreaga informaţie se găsea pe mainframe, iar utilizatorii aveau doar tastaturi şi monitoare pe care vedeau ceea ce aveau voie să vadă. În toată această nebunie de-a dreptul concentraţională, constatăm acum că apariţia computerului personal a fost, mai degrabă, un accident. Probabil de aceea primul concept de computer de la Google a fost netbook-ul, un sistem slăbuţ, al cărui sistem de operare se învârtea în jurul unnui ... browser. De necumpărat, aţi spune. Cine şi-ar lua un laptop care merge doar conectat la Internet? Da, aşa e. De aceea netbook-ul a murit fără prea mare succes. Doar că s-a născut ... smartphone-ul! Conceptual, actualele telefoane mobile inteligente fix asta sunt: un browser. Dacă nu mă credeţi, încercaţi să inhibaţi subsistemul WebView din Android şi o să vedeţi cum întreg sistemul de operare nu va mai funcţiona. 

Adevărul e că s-a ajuns la un asemenea dezmăţ al împărtăşirii datelor personale încât oamenii nu mai au nicio ruşine. Un concept pornit din lumea maşinii, al IT-ului, a ajuns să modeleze viaţa întregii societăţi. Îmi spunea la un moment-dat cineva că industria firmelor porno are de suferit din cauza cantităţii imense de material gratuit furnizat de ... amatori, adică indivizi care aleg să se filmeze când fac sex şi să facă publică filmarea. Când vreodată în istoria omenirii s-a mai întâmplat o asemenea nerozie? Să ajungi să-ţi împărtăşeşti în asemenea hal viaţa ţine de o serioasă deformare psihică. Să nu mai faci diferenţa între viaţa publică şi cea privată, intimă, pur şi simplu e de domeniul patologicului. Un patologic transformat în normalitate în ziua de azi. 

Dacă vreţi, asta este caracteristica principalăă a noii lumi, dominată de maşină: lipsa oricărui secret faţă de ceilalţi. Atenţie: nu faţă de autoritate, aşa cum eram obişnuiţi în societăţile dictatoriale clasice, ci faţă de ceilalţi. Care-i primul lucru de care au parte recruţii în armată? Sunt dezbrcaţi la pielea goală astfel încât să nu mai existe secrete de natură intimă între ei. Aşa se generează o fraternitate între soldaţi, dar şi o supunere în faţa autorităţii, a celui care defilează îmbrăcat prin faţa lor. De fapt, în armată sunt două autorităţi: cea a îmbrăcatului, a superiorului care efectiv nu se discută şi cea a „comunităţii”, a soldaţilor simpli, lipsiţi de personalitate proprie i care sunt pedepsiţi de comunitate atunci când au tupeul să-şi manifeste vreo umbră a propriei personalităţi. 

Fără doar şi poate, în societatea noastră se întâmplă exact acelaşi fenomen: imensa masă a populaţiei este dezbrăcată. Unii pentră că „aşa sunt în trend” şi alţii pentru că „aşa trebuie”. Nimeni nu scapă de marea dezbrăcare! Cine nu se conformează e zdrobit de „majoritate”. În acest fel, într-un setup nebunesc, întreaga populaţiei a pământului devine părtaşă a unui comunism global, în care nimeni nu mai are secrete faţă de nimeni, maşina fiind cea care le gestionează. „Dar în spatele maşinii sunt profitorii, cei care-şi permit să umble îmbrăcaţi în faţa noastră!” - veţi spune. Aşa e, sunt într-adevăr unii aflaţi în spatele maşinii. Vă voi întreba însă ceva: pentru câtă vreme credeţi că vor fi aceia acolo? Treptat şi ei sau urmaşii lor vor deveni victimele infernalului mecanism pus la punct de propriile minţi bolnave. Maşina are răbdare şi, culmea, are şi timp nelimitat. Iată scenariul unui absurd absolut în care ne scufundăm încet şi sigur.

10 comentarii:

  1. Cel mai costisitor program dezvoltat pentru Pentagon, cu atat de multe probleme si costuri mari de exploatare incat F18 sau F22 il bate lejer oricand. A trecut vremea avioanelor, chiar si sa zicem de generatia 5-6 chiar, dronele aproape pot face fix acelasi lucru si fara vieti omenesti riscate. Rachetele alea Minuteman au ramas vai mama lor nemodernizate, rusii in schimb dau cu croaziere de pe barcute gen corvete. Prea multi bani tocati aiurea si prea multa ingamfare la Darpa si Pentagon. Si boii nostri ling acolo...

    RăspundețiȘtergere
  2. Toate cele 5 puncte contin factorul bancar - economic .
    Vorbeam de 5 chei bancare detinute de Armata Romana si autoritatile statului , beneficiar fiind Poporul Roman !
    Cele cinci secrete din spatele circului Rusia - Ucraina - NATO.
    Episodul 1
    Orice fenta are un scop. Nu exista scamatorie fara un scop precis.
    Circul Rusia- NATO este o fenta ce trebuie sa ne arate unde sa nu ne uitam, nicidecum, unde sa ne uitam.
    Sa va explicam care este ideea din spatele acestei povesti .
    Secretul numarul 1.
    Codul din spatele perdelei de fum.
    Acest cod este cunoscut de noi toti ca SWIFT.
    Swift ul este un cod de comunicare interbancara, prin care o banca isi confirma existenta precum si veridicitatea tranzacției , iar o suita de alte banci, obțin asigurarea unei tranzactii bancare legitime .
    Codul SWIFT este ca un ADN al băncii. Contine o sumedenie de date criptate acolo. Denumirea băncii, locatia băncii, moneda, culoarea tranzacției, felul tranzacției, nivelul de urgenta si altele.
    Tranzacțiile interbancare se fac folosind un sistem unic de comunicare internationala denumit SAPHIRE.
    O plata din Rusia catre China , tranzitează cel putin 3 alte banci si foloseste in cel putin trei feluri sistemul de comunicare.
    Dar, cea mai importanta functie a codului SWIFT este aceea de a recunoaste banca si moneda in tranzactia bancară.
    Asadar, codul Swift , daca este anulat, trecut pe rosu, disparut, etc, de pe harta bancară a lumii dispare banca, locatia, contul si banii!
    Secretul nr 2.
    Codul nescris al Națiunilor Unite
    5 mari linii de existenta a acestui Frankenstein :
    - Linia Bancară ( WB)
    - Linia Energetică ( IAEA)
    - Linia Sanatate publica ( WHO)
    - Linia Hrana si Agricultura ( UNOFA)
    - Linia Militara ( NATO)
    Restul, climatic, ( iPCC) drepturile omului, (UNHCHR), UNICEF ( drepturile si protectia copiilor) , UNODC ( crime si droguri) , etc sunt doar praf in ochi si sisteme de facut fum .
    Codul este asa: invenția, problema, criza , amputarea, solutia.
    Sistemul este urmatorul :
    Afirmatia , confirmarea, repetiția , contagiunea, salvarea.
    Cele 5 linii principale conduc lumea. Seful celor 5 linii este linia Energetică ( IAEA).
    Secretul nr 3.
    Codul valutar .
    Tot ceea ce se misca, consuma, produce , transforma , vinde si cumpara pe planeta Pamant are o singura sursa: Bursele de Valori.
    Sunt 5 mari burse si singurele care conteaza :
    NYSE
    CME
    LME
    SGX
    HKX
    Din aceste locuri ( New YORK, Chicago, Londra, Singapore si Hong Kong ) se da ora exacta ( pretul si volumul ) pentru tot ceea ce suntem, facem si consumam.
    Valorile si volumele reprezinta multi trilioane per fiece zi de activitate.
    Dar, in toate aceste locuri, exista o singura valuta : USD.
    Secretul nr 4.
    Codul OMERTA al grupurilor de interese
    BRIC, G20, G7, WEF, etc sunt grupuri aparent separate dar care se încadrează in cele 5 linii de actiune ale secretului 2. Au legatura intre ele si coexista din cauza si datorita secretului 3.
    Secretul nr 5.
    Codul Master of Puppets
    Orice păpușa are un păpușar. Cei 209 de conducători ai lumii, împărțiți pe troici, au papusarii lor.
    Astazi, păpușarii se lupta intre ei pentru supremația scenei.
    Raul Cotor

    RăspundețiȘtergere
  3. Materiile prime pentru bateriile masinilor electrice s-au scumpit cu 870℅ ... Cum asa ceva... Curtea europeana de conturi anunta ca este posibil sa nu se poata indeplini green deal-ul... Nu se poate asa ceva, si doar de vreo doi ani ce eram contestat de securisti, stiu ei care, aia foarte inteligenti, ca sunt opozant al progresului :)) Curtea de conturi a UE o fi la fel si ea ca institutie?! Sa raspunda securistii inteligenti, aia de la DAC :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca se scumpesc nu-i problema, e firesc: pretul creste pe masura cererii, valabil in orice domeniu. Beleaua apare cand atat masini electrice, biciclete, trotinete, mopede, scootere iau foc, fie in timpul incarcarii, fie in stand-by. Un E.V. cere destui kWh, se poate incarca in statii dedicate sau acasa, slow charge-limitat de curentul maxim debitat de prize, cablaraie, sigurante automate. La polul opus biclele si trotinetele au incarcatoare care trag maxim cateva sute de W din retea. Variantele cheap au surse de curent constant de 42V si vreo 2A. Scc (surse de curent constant) mai degraba se ard decat sa dea rateuri, in plus BMS-ul trebuie sa dea cut off cand accu ajunge la tensiunea maxima-4.2V LiIon sau 3.65V pentru LiFePo4. In practica se forjeaza la maxim, exista chargere asa-zis profesionale care incarca la 4.25V un element LiIon.
      https://postimg.cc/MXnT4Sw6 Vechile E.V.-uri aveau vreo 10 pachete din astea. In medie 400V, si nu elementii sunt problema ci managementul bateriei sau/si flux de microunde. Cineva a testat elementi in camp de microunde si a constatat autodescarcare accelerata. Fara factori externi e greu de explicat atatea incendii, atat la Tesla cat si la alte E.V.-uri, trotinete. Exista multe mituri, dar lucrez in domeniu de multi ani. Am facut diverse teste in mediu controlat; nu m-au facut degeaba responsabil SSM-SU, aveam pregatirea necesara din start. Poate vi se par baliverne, dar nu-mi permit nici un risc de incendiu sau explozie. Solutii exista, dar nu intereseaza pe nimeni. Doar pe aia care dintr-o postare lunga gasesc virgula lipsa sau suplimentara.

      Ștergere
  4. Faptul că nu funcționează un avion american nu e o noutate. Problema grasă începe atunci când cumpărătorul declară că a trecut cu tot cu armată, inclusiv avioane, în tabăra dușmanilor vânzătorului. Atunci softul american de pe aparate ori nu mai funcționează deloc ori funcționează atunci când vrea el sau cu ce componente vrea el. Dacă totuși cumpărătorul revine la gânduri mai bune și se întoarce în tabăra prietenilor vânzătorului, softul american de pe aparate începe din nou să funcționeze normal. Singurii care au primit codul sursă de pe avioanele de la americani sunt israelienii care l-au și modificat pentru a fi siguri că scapă de problemele arătate mai sus. Turcilor, spre exemplu, deși au cerut întotdeauna codul sursă, li s-a refuzat acest favor. Lucru cel mai curios este că rușii niciodată nu procedează la fel ca americanii cu aparatele vândute terților.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu este nevoie, la export rușii vând " monkey model", variante inferioare sau mult inferioare celor folosite de armata roșie.
      Doar în cazul în care se ajunge la contact direct ( vând echipamente și se ajunge la război cu rușii, aceștia pot dezactiva sau folosi găurile pe care le-au lăsat).
      Când era pactul de la Varșovia, a fost o aplicație aviatică și radarele rusești cumpărate de neaNicu n-au văzut nimic iar armata română s-a trezit cu avioanele care participau la aplicație când veneau la aterizare pe aeroporturile militare românești.
      A mai fost un scandal când rușii au vândut un radar " model nou și superior" unei țări prietene lui neaNicu iar inginerii români care erau pe acolo au descoperit că era același radar ( care era cumpărat și de noi) dar avea doar " fațada" schimbată.

      Ștergere
    2. Raportat la ce am scris în comentariu întrebați-vă de ce a murit John Mc Afee care în tinerețea sa a lucrat pentru concernul armamentistic Lookhed Martin. Primul virus și primul antivirus nu s-au născut pe timpul derulării unui joc pe calculator între doi IT-iști.

      Ștergere
  5. Cei care conduc tarile occidentale(cu cateva exceptii, daca nu doar una, in pesoana lui Orban al Ungariei) sunt SLUGI globaliste! Deci, si in cazul Finlandei, nu e vorba de prostie cand accepta toate mizeriile, asa e ordinul. In mod normal nici nu se cereau niciodata in NATO!! PS Adica e vorba si de prostie, dar de alta natura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Las-o, că şi Orban e slugă. Nu degeaba şi-a vaxxinat populația întâi cu Spitnik V, apoi cu Pfizer.

      Ștergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)