Francezii au inventat suvenirul „Air de Paris”: o conservă goală, plină(sic!) ochi cu aer din celebrul oraș. Conceptul a avut o priză atât de mare încât acum poți cumpăra conserve cu „aer îmbuteliat” aproape din orice mare oraș al lumii. În esență avem de-a face cu o găselniță genială, char dacă - dată fiind globalizarea - absolut toate conservele au probabil același aer, de undeva dintr-o zonă industrială chineză unde, alături de conserve cu „Aer de ...” se produc și magneți „autentici din ...”.
Zilele acestea spiritele sunt înfierbântate de defilările pe la DNA ale suspecților din dosarul Microsoft. Ceea ce însă e dubios e faptul că, dincolo de ceea ce se discută, dincolo de „aromele” politice și de acțiunile spectaculoase, esența dosarului nu este atinsă. Într-adevăr, suntem surprinși de dimensiunea șpăgilor care se vehiculează, suntem impresionați de numele implicate, dar, cu toate acestea, ancheta nu atinge nici pe departe miezul problemei.