În septembrie vânzările globale de automobile au scăzut cu 23%(YoY). În octombrie, „doar” cu 7%, însă am avut o premieră absolută: scăderea vânzărilor în China. Ţineţi cont că aceasta se petrece pentru prima dată în ultimii 30 de ani.
Lucrurile însă nu arată nici pe departe realitatea. Când ne uităm pe aceste cifre trebuie să înţelegem că toţi producătorii recurg la tehnici de „fake sales” pentru a da bine în cifre. Astfel, scăderile pe care le afişează sunt mult mai mici decât în realitate. Însă nu poţi abuza la nesfârşit de tehnicile menţionate. După ce-ai terminat de umplut parcurile logistice, după ce-ai burduşit parcurile dealerilor, la un moment dat nu mai ai unde să-ţi depozitezi junk-urile şi astfel eşti obligat să priveşti în faţă dezastrul.
Cam asta e ceea ce urmează pentru întreaga industrie auto. În ciuda scăderii voite a fiabilităţii autovehiculelor, producătorii nu mai reuşesc să împingă vehiculele noi în piaţă. Tocmai slaba fiabilitate a produselor livrate, complexitatea extremă şi costurile piperate de întreţinere sunt duşmanii care-i fac să-şi piardă clienţii. Dacă punem faţă în faţă autovehiculele produse acum 15-20 de ani cu cele actuale vom observa că parametrii tehnici nu diferă prea mult. Consumul real de combustibil este, în mare, acelaşi, iar poluarea, aşa cum am văzut în scandalul „Dieselgate”, e cam tot aia. Despre parametrii dinamici la fel, n-avem mari revelaţii în ceea ce priveşte acceleraţia sau viteza maximă. Avem însă o scădere consistentă a cantităţii de tablă în favoarea plasticului, o degradare teribilă a calităţii materialelor utilizate. Singura diferenţă vizibilă este cea de design.
Toate acestea, puse cap la cap, îi fac pe consumatori fie să nu-şi mai vândă autovehiculele vechi, fie să fie tentaţi să-şi cumpere mai degrabă o maşină veche, mult mai ieftină şi mult mai solidă.
Scăderile accentuate de vânzări se manifestă şi în Germania unde, suplimentar, statul exercită o presiune infernală asupra consumatorilor pentru schimbarea parcului auto. În încercarea disperată de a impulsiona vânzările de maşini noi, autorităţile germane au pornit o vânătoare de vrăjitoare împotriva diesel-ului. Sperau astfel că vor da un nou impuls producătorilor locali în vânzarea de făraşe cu benzină sau hibride. Aiurea! Nemţii sunt reticenţi în a-şi schimba maşina. Mai mult, nu sunt dispuşi să renunţe la diesel, iar asta se vede în multitudinea de procese deschise împotriva autorităţilor locale care au interzis circulaţia maşinilor diesel în interiorul oraşelor. Şi cum la ei justiţia merge mână în mână cu statul, procesele se pierd, dar consumatorii, după ce pierd procesul, iau cu asalt statul cerând despăgubiri pentru că a fost permisă comercializarea autovehiculelor poluante. Iar aici treburile sunt greu de cosmetizat întrucât odată ce ai recunoscut că ai permis vânzarea rahatului, trebuie să-ţi asumi cumva asta. Un subterfugiu a fost o schemă de compensare la achiziţia unui autovehicul nou(ceva gen programul rabla de la noi), dar posesorii de autovehicule diesel nu sunt mulţumiţi deoarece aceştia, la achiziţie, au plătit mai mult decât varianta pe benzină. Aşa a apărut ideea unei asociaţii de a cere statului despăgubiri în vederea înlocuirii motorului diesel al maşinii proprii cu unul cu benzină.
La cum arată lucrurile, nu se văd mari realizări în industria auto. Scăderile vor continua din ce în ce mai accentuat, iar forţarea trecerii la „noile” tehnologii electrice ar putea rezerva surprize de proporţii pentru producătorii tradiţionali. Dat fiind faptul că tehnologia electrică e mult mai simplă, investiţia într-o fabrică de la zero e şi ea suportabilă. Probabil n-aţi auzit de Nio, concurentul chinez al lui Tesla. N-aveaţi cum, e proaspăt pătruns în liga mare. La fel ca în cazul Nio, vă puteţi trezi peste noapte cu un atelier local care vă propune o maşină electrică ieftină, cool şi mult mai OK decât cea a unui producător tradiţional. Exagerez, desigur, dar tehnologia electrică e atât de simplă încât, cu excepţia caroseriei, îţi poţi construi maşina acasă.
Ceea ce vedem în industria auto e doar vârful unui teribil dezastru economic generat de o doctrină economică fantezistă bazată pe ipoteze false. Şi care a ajuns la punctul final al ficţiunii, punct în care, de obicei, scapă cine poate.
Lucrurile însă nu arată nici pe departe realitatea. Când ne uităm pe aceste cifre trebuie să înţelegem că toţi producătorii recurg la tehnici de „fake sales” pentru a da bine în cifre. Astfel, scăderile pe care le afişează sunt mult mai mici decât în realitate. Însă nu poţi abuza la nesfârşit de tehnicile menţionate. După ce-ai terminat de umplut parcurile logistice, după ce-ai burduşit parcurile dealerilor, la un moment dat nu mai ai unde să-ţi depozitezi junk-urile şi astfel eşti obligat să priveşti în faţă dezastrul.
Cam asta e ceea ce urmează pentru întreaga industrie auto. În ciuda scăderii voite a fiabilităţii autovehiculelor, producătorii nu mai reuşesc să împingă vehiculele noi în piaţă. Tocmai slaba fiabilitate a produselor livrate, complexitatea extremă şi costurile piperate de întreţinere sunt duşmanii care-i fac să-şi piardă clienţii. Dacă punem faţă în faţă autovehiculele produse acum 15-20 de ani cu cele actuale vom observa că parametrii tehnici nu diferă prea mult. Consumul real de combustibil este, în mare, acelaşi, iar poluarea, aşa cum am văzut în scandalul „Dieselgate”, e cam tot aia. Despre parametrii dinamici la fel, n-avem mari revelaţii în ceea ce priveşte acceleraţia sau viteza maximă. Avem însă o scădere consistentă a cantităţii de tablă în favoarea plasticului, o degradare teribilă a calităţii materialelor utilizate. Singura diferenţă vizibilă este cea de design.
Toate acestea, puse cap la cap, îi fac pe consumatori fie să nu-şi mai vândă autovehiculele vechi, fie să fie tentaţi să-şi cumpere mai degrabă o maşină veche, mult mai ieftină şi mult mai solidă.
Scăderile accentuate de vânzări se manifestă şi în Germania unde, suplimentar, statul exercită o presiune infernală asupra consumatorilor pentru schimbarea parcului auto. În încercarea disperată de a impulsiona vânzările de maşini noi, autorităţile germane au pornit o vânătoare de vrăjitoare împotriva diesel-ului. Sperau astfel că vor da un nou impuls producătorilor locali în vânzarea de făraşe cu benzină sau hibride. Aiurea! Nemţii sunt reticenţi în a-şi schimba maşina. Mai mult, nu sunt dispuşi să renunţe la diesel, iar asta se vede în multitudinea de procese deschise împotriva autorităţilor locale care au interzis circulaţia maşinilor diesel în interiorul oraşelor. Şi cum la ei justiţia merge mână în mână cu statul, procesele se pierd, dar consumatorii, după ce pierd procesul, iau cu asalt statul cerând despăgubiri pentru că a fost permisă comercializarea autovehiculelor poluante. Iar aici treburile sunt greu de cosmetizat întrucât odată ce ai recunoscut că ai permis vânzarea rahatului, trebuie să-ţi asumi cumva asta. Un subterfugiu a fost o schemă de compensare la achiziţia unui autovehicul nou(ceva gen programul rabla de la noi), dar posesorii de autovehicule diesel nu sunt mulţumiţi deoarece aceştia, la achiziţie, au plătit mai mult decât varianta pe benzină. Aşa a apărut ideea unei asociaţii de a cere statului despăgubiri în vederea înlocuirii motorului diesel al maşinii proprii cu unul cu benzină.
La cum arată lucrurile, nu se văd mari realizări în industria auto. Scăderile vor continua din ce în ce mai accentuat, iar forţarea trecerii la „noile” tehnologii electrice ar putea rezerva surprize de proporţii pentru producătorii tradiţionali. Dat fiind faptul că tehnologia electrică e mult mai simplă, investiţia într-o fabrică de la zero e şi ea suportabilă. Probabil n-aţi auzit de Nio, concurentul chinez al lui Tesla. N-aveaţi cum, e proaspăt pătruns în liga mare. La fel ca în cazul Nio, vă puteţi trezi peste noapte cu un atelier local care vă propune o maşină electrică ieftină, cool şi mult mai OK decât cea a unui producător tradiţional. Exagerez, desigur, dar tehnologia electrică e atât de simplă încât, cu excepţia caroseriei, îţi poţi construi maşina acasă.
Ceea ce vedem în industria auto e doar vârful unui teribil dezastru economic generat de o doctrină economică fantezistă bazată pe ipoteze false. Şi care a ajuns la punctul final al ficţiunii, punct în care, de obicei, scapă cine poate.
Articolul e aproape perfect.
RăspundețiȘtergereGaselnita cu Diesel-ul murdar e doar pentru a vinde noile benzinare cu DPF. Da, cu DPF. Adica mai multi bani pentru un motor mai putin performant decat dieselul. Daca nu exista pregatirea asta cu dieselul murdar cine ar fi cumparat un motor pe benzina la acelasi pret cu unul diesel dar care consuma cu minim 1,5-2litri/100Km mai putina motorina decat benzina??? Nimeni.
Asa ca ... dieselul e murdar. Inca vreo 3-4 ani pana cand se ajunge la un 80-20% in favoarea benzinarelor.
Dupa care...ce sa vezi?
https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html
https://arstechnica.com/cars/2018/04/bosch-might-just-have-solved-the-problem-of-diesel-nox-emissions/
etc, etc.
Deci va veni o noua schimbare. Si iarasi se vor cumpara dieseluri. Euro 20B. :)
Totul pentru vanzari.
Intre timp, incet-incet vor castiga cota de piata si electricele.
Si tavalugul va continua cu schimbarea la electric.
Nu am auzit de benzinare cu DPF (filtru de particule) pentru TIR-uri sau motoare pentru nave-petrolier!
ȘtergereCampania anti motorină are țintă doar turismele și obiectivul este să facă loc hibridelor pe piață. Toate companiile mari produc hibride, deci înclin să cred că există o înțelegere între ele în ceea ce privește renunțarea la diesel pe segmentul turisme.
Vine tare din spate combustibilul CNG (Compressed Natural Gaz). A nu se confunda cu GPL. Tot gaz, dar altă mâncare de pește. Probabil de-asta și bătălia pentru pungile de gaze din perimetrele Mării Negre.
Eu as zice ca scaderea vanzarilor e data de cresterea, nu de scaderea fiabilitatii. Practic, poti tine o masina pana la zece ani fara reparatii majore.
RăspundețiȘtergereScăderea fiabilității la mașinile noi. Dacă mașinile noi ar fi mai fiabile decât cele deja în circulație evident că consumatorul nu-i prost și va achiziționa mașina mai fiabilă.
ȘtergereMasina de cusut, poate! Ce fumati ca pare tare?
ȘtergereMasinile electrice sunt simplu de facut dar au o mica problema - bateria! Tehnologiile de la baterii sunt de acum 30-40 de ani. Pina cand nu se va descoperi o noua tehnologie ca sa inghesuie mai multa energien in aceeasi masa de baterie - densitatea de energie pe kg e cam aceeasi de 30-40 de ani incoace - masinile eletrice sunt o prosteala totala. Dar in momentul in care tehnologia bateriilor va fi dezvoltata - nu am sperante pentru urmatorii 30-40 de ani pentru ca ar implica manipularea materialelor la nivel quantic - toata lumea se va schimba complet! Toata harta geopolitica de putere bazata pe oil & gas va fi schimbata complet! Iar asta are implicatii mult mai mari decat niste rahaturi de masini electrice.
RăspundețiȘtergereMomentan, hibridul cu un motor mic cu aprindere prin scânteie ce încarcă un generator electric este o soluție rezonabilă. Consum de benzină mic, cuplu mare.
ȘtergereÎntr-adevăr, electricele 100% sunt momentan o prostie.
Hibridul cu consum mic este un perpetuum mobile. O idee minunata dar imposibila dodv tehnic. Putin studiu de fizica de clasele primare v-ar ajuta sa ganditi mai limpede. Dar e greu cu cartea impotriva propagandei...
ȘtergereHai sa va zica si baiatu':
RăspundețiȘtergereLucrez sofer (pe autobuz, momentan), mai exact pe Electric Bus la CJ.Acuma cu frigul, scot de la incarcat cu 100%, las 15 minute sa se incalzeasca, scade 4%.In aproximativ +/- 45 km am 50%.Deci bateriile pe frig... astept iarna adevarata sa vad cum se comporta.
Iar peate 2 ani o sa ai 70% din capacitatea actuala a bateriei, peste 3 ani 60-65% samd. Sa vezi atunci autonomie. :)
ȘtergereBateria ar putea înmagazina mai multe energie. Dar ar putea exista stații de schimbare a bateriei (standard) "pe toate gardurile". Ar costa ceva bani, dar așa cum spune articolul, sub alte aspecte, mașinile electrice ar fi mai ieftine, la transmisie, la frânare, chiar și la direcție.
RăspundețiȘtergereSabloane, sabloane, sabloane. Eu personal nu inteleg cum e posibil sa inghiti un sablon fara sa-l treci prin neuronii proprii. Lipsa neuroni, poate? Cum sa inlocuiesti bateria? Cate modele de baterie ar trebui sa tina pe stoc un proprietar de atelier de schimbat pe repede inainte baterii descarcate cu baterii incarcate? Nu poate fi vb de acelasi tip de baterii intre producatori diferiti si nici intre masini diferite (una e bateria pt SUV si alta pt masinuta de oras). Alta problema: ti-ai cumparat masina noua, caoacutatea bateriei e 100% si la prima statie primesti o baterie cu 70% SOH. Iti convine? Cand bateria costa cca 25-30% din valoarea totala a unei masini? Cum ramane cu garantia masinii? Punand o baterie uzata pe masina se pit intampla multe. Ce producator crezi ca ti-ar mai da garantie la masina aia??? E greu cu gandeala, nu? Vrei sa-ti mai zic? Sau e mai simplu si mai convenabil cu sablonu'?
ȘtergereAsta da noutate! Înțeleg avantajele cu mai ieftine la transmisie, la frânare! La direcție unde este avantajul financiar?
ȘtergereNu prea înțeleg logica să te lași la dispoziția unui cablu, în locul mecanismelor, în cazul frânării, dar nu în cazul direcției. Pentru că toate ar fi electrice, normal că se pot adăuga sisteme redondante, care "să dubleze", la un cost acceptabil. Motorul electric care învârte o singură roată, o frânează, ar putea fi același care îi schimbă planul vertical pentru viraje. Cu un calculator bun se face și un decalaj de viteză între roți, care face virajul mai eficace, fără să se stârnească praful.
ȘtergereCât despre standardizarea bateriilor. Totul depinde de saturarea inovațiilor. Apoi se ajunge ușor la o baterie standard. Există standarde în foarte multe domenii. În prea puține, în raport cu potențialul de standardizare și reducere a costurilor.
@Anonim 20.11-17.29
ȘtergereAdeca ne întoarcem la " caii de poștă"-baterii de schimbat pe drum ???!!! Neah !
Dl. Dan, poate ne aruncati o idee aici si despre substraturile arestarii lui Carlos Ghosn. Pare lucratura ca la DNAul romanesc. Cica omul fura de vreo 5 ani milioane in fiecare an si taman acu s-au gandit sa-l salte?
RăspundețiȘtergereCineva îmi spunea că intenţiona să facă o restructurare drastică a uzinelor alianţei, victime fiind şi câteva bucăţi din Japonia. Închiderea de uzine înseamnă muncitori lăsaţi pe drumuri. Adică oo tevatură de neacceptat pentru un stat cu şi-aşa destule probleme pe cap.
Ștergerehttps://www.reuters.com/article/us-nissan-ghosn-detention/austere-japan-detention-quarters-contrast-with-ghosns-globe-trotting-lifestyle-idUSKCN1NR1CY
Ștergere:D:D:D
RăspundețiȘtergerelegat de articolul precedent cu masinile germane...
https://www.youtube.com/watch?v=z5aBv-aF5gE
si ceva legat de Carlos Goshn... chiar daca ar fi un gen de DNA japonez... primele vehiculate de presa sunt echivalente cu dublarea salariilor pe platforma Dacia de exemplu...
https://www.youtube.com/watch?v=3ENt84Uh9Oo
Nu s-a dorit niciodata reducerea consumului. Daca s-ar reduce consumul s-ar reduce veniturile statului si s-ar reduce cererea globala de petro dolari care au un rol esential in reciclarea dolarilor tipariti prin cumparare masiva de armament sau datorie americana.
RăspundețiȘtergereDaca americanii nu scot baterii mai bune in 2-3 ani sunt pe farash. Mai nou Rusia pare sa dicteze pretul petrolului impreuna cu sauditii prin OPEC+
https://www.youtube.com/watch?v=Z5f5_TfeAqA
Singura "salvare" pentru industia auto in frunte cu cea europeana este COLAPSUL.
RăspundețiȘtergereAu crescut mult prea mult si au facut-o prin inselatorie. Cresterea nu este una reala si sustenabila pe termen lung.
Era de asteptat ca se va ajunge la momentul in care clientii nu vor mai vrea sa achizitioneze masini noi, isi vor pastra masinile vechi sau vor cumpara japoneze sau coreene. Nimeni nu vrea sa fie luat de prost pe banii lui.
Daca producatorii auto europeni si americani nu si-ar fi batut joc de clienti, companii ca Toyota/Lexus nu ar fi ajuns nr 1 mondial iar companii ca Hyundai/Kia nu ar fi avut nici o sansa sa ajunga la nivelul la care au ajuns intr-un interval extrem de scurt si sa-i bata chiar la ei acasa.
Ce nu este clar de aici?
https://autoexpert.com.au/posts/ultimate-lemon-list-the-top-20-worst-cars-to-buy-in-2019
https://autoexpert.com.au/dontbuy/
Dar de aici?
https://autoexpert.com.au/bestcars/