miercuri, 4 septembrie 2024

Începe?


Cred că da. O analiză tehnică ne arată că, la stadiul în care s-a ajuns, o corecție de 50% a piețelor este cel puțin necesară. Formațiunea double top este în formare, motiv pentru care a atras, pe moment, shorterii cei mai radicali. Desigur, confirmarea formațiunii se va face în momentul în care S&P va sparge pragul de 5100, ceea ce va antrena o depreciere de manual, cel puțin în prima fază.

Nu vreau să fac speculații în avans, dar vă spun cât se poate de clar că există numeroase condiții îndeplinite pentru un asemenea scenariu. „Marele tablou” arată destul de dezastruos(de altfel am tot dat de-a lungul timpului o grămadă de dovezi!). Vedem scăderi puternice pe crypto. De ce? Pentru că apetitul pentru risc s-a dus. Criptomonedele au fost teritoriul celei mai mari nebunii din ultimul secol(de fapt din istorie), iar închiderea acestui capitol poate marca sfârșitul istoriei lor. Ca să nu folosesc totuși cuvinte mari, voi spune că și piața crypto se va duce în jos cu un factor destul de mare de amplificare față de piața acțiunilor. Dacă cei care urmăresc piața crypto au motive de satisfacție văzând că prognozele de depreciere se îndeplinesc, pentru cei care urmăresc piața aurului sunt semne de frustrare. De ce se depreciază? În principal, mișcarea este cauzată de presupunerea că rata dobânzii de intervenție nu va fi diminuată sau diminuarea nu va fi la nivelul așteptat. Aici va fi interesant de văzut ce se va petrece la ședința FED întrucât încă putem avea surprize, iar aceste surprize ar putea ghida piețele spre minime istorice.

Realitățile economice, așa cum tot răgușesc spunând, sunt extrem de precare. Vedem, scăderi pe piața gazului și a petrolului. De ce? Dacă analizăm fundamentele de pe Continent rămânem interziși. Depozitele de gaze nu sunt umplute, asta înseamnă că cererea ar trebui să crească. Dar nu crește. La fel și petrolul. Care-i povestea? Sunt două. În primul rând suntem într-o deteriorare cât se poate de vizibilă în ceea ce privește sistemul economic, iar cel de-al doilea factor e dat de „ajungerea la fundul sacului” a guvernelor de pretutindeni. În Germania, până și Volkswagen a început să facă planuri de închidere a fabricilor. De ce spun „până și Wolkswagen”? Dincolo de parteneriatul semnat cu sindicatele în care se specifică faptul că nu vor concedia pe nimeni în Germania până în 2029, sindicatele mai au și un reprezentant permanent în Consiliul de Administrație al companiei(să mai spună cineva că ăsta nu e socialism!). Nemții suferă intens deoarece cunosc o deteriorare gravă a segmentului de piață din China unde efectiv nu mai fac față concurenței. Dacă până în urmă cu doar câțiva ani automobilele europene dădeau trendul pieței de acolo, acum occidentalii sunt scoși din joc. Motivele sunt multiple: prețuri mari, inovație minimă, calitate discutabilă. Pe o piață în care producătorii locali se bat să aducă îmbunătățiri substanțiale la nivelul confortului și al eficienței, să vii cu mașini de care e doar brandul și istoria nu mai merge. Fac o paranteză pentru a vă spune că am văzut o demonstrație cu o suspensie adaptivă propusă de BYD care efectiv m-a lăsat mască: indiferent de nivelul deformărilor suprafeței de rulare, la nivelul habitaclului nu se simte nimic!

Pentru situația pieței auto, europenii dau vina pe chinezi, doar că nu chinezii sunt problema, ci propria lor subdezvoltare, rămânere în urmă. La occidentali, doar pentru a stabili culorile în care se pot livra mașinile se fac echipe de zeci de oameni. Astfel prețul unei mașini noi explodează. În plus, abandonarea motorului termic, cel în care europenii au și cunoștințe aprofundate și o tradiție de un secol, este cea mai mare prostie strategică, una care se va lăsa cu înfundarea definitivă a industriei europene. Aceeași prostie a fost făcută și pe piața de energie, unde chinezii și-au alocat titlul de lideri mondiali ca efect al „capcanei regenerabilelor” în care europenii au căzut prostește. Panourile solare sunt un junk tehnologic cu care China a epuizat Europa. Și dacă acum a epuizat-o financiar, stați să vedeți peste un deceniu, când actualele panouri vor ieși din uz și nu se vor găsi soluții pentru stocarea lor! La fel stă treaba și cu mașinile electrice. Cele scoase din uz umplu câmpurile deoarece recuperarea materialelor de pe ele este atât de complicată încât pentru un business de procesare a deșeurilor devine imposibilă. 

Mulți privesc cu satisfacție schema de creștere a tarifelor vamale pentru mașinile chinezești. Nu-i va opri și, așa cum i-au bătut măr pe europeni în China, la fel îi vor bate și acasă. Meciul pe care-l vedeți acum este unul similar până la congruență cu „Războiul Ceasurilor” din anii 60-70, atunci când japonezii i-au scos din joc pe producătorii elvețieni de ceasuri. Dacă însă atunci criza a fost una la nivelul unui stat, criza auto de acum va fi una la nivel continental sau chiar mondial. Singura șansă a europenilor este gruparea tuturor producătorilor auto într-o singură entitate și restructurarea drastică a managementului de la A la Z.

Iar industria auto este doar vârful aisbergului. Adevărul este că suntem la un nivel atât de precar încât corecția care va veni ne va traumatiza doar prin simplul fapt că ne va arăta adevărul despre noi. Sunt hălci întregi din industrie care vor pica doar ca efect al rescrierii domeniului. Chinezii scot produsele atât de ieftin deoarece controlează procesul de la materia primă până la produsul finit. Occidentalii au început să arunce cu banii din momentul în care au adoptat în masă modelul externalizării. De aceea chinezul produce ieftin și bun(atunci când produce prost o face las prețuri derizorii!), în timp ce occidentalul produce scump și prost. 

Să revenim însă la subiectul zilei deoarece vom avea suficient timp să povestim despre gravele erori economice care duc Occidentul în râpa istoriei. Până una-alta situația se va tranșa pe piețele de acțiuni. Realitatea pe care puțini o cunosc este aceea că întreaga falsitate a piețelor occidentale, întreg nivelul absolut nebunesc la care s-a ajuns, este cauzat de un factor ascuns cu abilitate: concentrarea acționariatului. În realitate bursele sunt doar praf în ochi întrucât acționariatul marilor companii este extrem de concentrat, însă trecând prin numeroase filtre, care joacă rolul de „creatoare de ceață”. Pentru a nu se cunoaște adevăratul proprietar, acționariatul firmelor occidentale este fragmentat, împărțit într-o grămadă de vehicule de investiții, bănci, fonduri, instituții speculative, unele acționare la celelalte s.a.m.d. Acesta este motivul real pentru care prețurile nu au căzut. Însă, chiar și în condițiile în care free float-ul real este mic, șmecheria este că prețurile sunt formate de cei care tranzacționează acele cantități mici. Iar aceștia se trezesc acum descoperiți și aruncă deținerile în disperare. Tăvălugul va conduce la deprecieri masive ale cotațiilor, deprecieri pe care proprietarii din spate nu le vor contracara deoarece efectiv nu-i interesează asta. Însă, efectul la nivelul societății va fi unul devastator având în vedere că sunt fonduri de pensii sau structuri investiționale ale persoanelor fizice sau ale companiilor mici. 

Personal cred că deja ne aflăm în anticamera dezastrului. Așa cum deja am spus, mai avem nevoie de o confirmare, dar sunt ferm convins că aceasta va veni înainte de ședința FED. Suntem cu ochii-n patru!

28 de comentarii:

  1. Eu sincer mă bucur foarte mult de meciul de box economic unde europenii și-o iau in freză!!!
    De ce mă bucur?
    Că exact asta o făcut ei R.S.Române. și acum vin frații chinezi și ne răzbună Forever.
    Eu sunt Republica noastră socialistă răzbunată. Și sentimentul ăsta e mai de preț decât Toate miliardele lor de carton.
    Hahahaha ce eliberat și bucuros pot sa fiu și mai ales în sfârșit răzbunat pe toți sataniștii care ne-au mâncat oamenii și resursele.
    Le-ați mâncat degeaba băi, degeaba. Că acuma v-o luați de la chinezii, frații noștri din socialism.
    Și odată ce v-o luați nu vă veți mai ridica deasupra noastră.
    Aia sa fie clar. Acolo jos veți sta că acolo vi locul istoric.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios?
      Și ce te face sa crezi ca asiaticii vor fi cumsecade cu tine, cu noi?
      Te înșeli amarnic.
      Dacă lumea va rămâne pe mana lor va fi vai si amar de noi.
      Pregateste te pentru multă muncă manuală în aer liber!

      SA NE RUGAM CA LA PUTERE SA AJUNGA ORICINE ALTCINEVA IN AFARA DE ASIATICI.

      Ștergere
    2. Ce te face să crezi că actualii stăpâni sunt cumsecade? Nu sunt. Sunt extrem de periculoși pentru noi și întreaga umanitate.

      Domnul de la 08:04 se bucură de propria lui distrugere.

      Ștergere
    3. @22:31
      Crede- ma ca cei de acum, stapanii nostri alocati perioadei de tranzitie catre resetarea din jurul lui 2035 sunt precum o plimbare prin parc comparativ cu asiaticii care, daca ii vor inlocui pe cei actuali, preluarea noastra de catre ei va fi precum o lovitura data de un accelerat scapat de sub control.

      Ștergere
  2. Doar adevar,evident si extrem de ingrijorator.

    RăspundețiȘtergere
  3. Probabil până la alegerile din SUA nu va exploda buboiul. De la 1 ianuarie se va porni bulgărele de zăpadă.

    RăspundețiȘtergere
  4. E capcană prețurilor mari practicate de Occident și a salariilor exorbitant de mari care sunt menite a atrage imigranții.
    Dar cât mai ține capcană?
    Lucrez in Austria la o fabrică a unui nobil austriac unde șefii sunt toți turci și restul națiilor la Banda rulantă.
    Ce facem noi?
    Vopsim caroserii din fibră de carbon după ce le șlefuiesc zeci de mâini de om, nu aparate.
    Ce caroserii? Lamborghini, și Porsche in principal dar și alte branduri ca Mercedes.
    Ce ni se tot repetă?
    Nu stricați vreo caroserie că costă 4500€.
    Am căutat de curiozitate prețuri în mai multe țări.
    In Europa am găsit o plajă între 3000-10000€ caroseria turnată din fibră de carbon și 1500- 5000€ vopsit. In China am găsit turnarea fibrei de carbon între 1000-4000€ și vopsit între 500-2000€.
    Păi acum dacă aș fi Lamborghini la ce să-mi mai fac caroserie in Austria pe 5000€ când poate veni din China cu 1500€?

    Până la urmă deducem că nu costul materialelor e scump, ci transportul materialelor la fabrică dacă sunt aduse de pe alt continent, dar mai ales salariile de 2300€ din fabrică la cel mai de jos nivel, gen șlefuitor sau operator la banda de vopsit. In China in loc de 2300€ plătesc 230$ pe muncitor.
    Rezultanta e una singură: scăderea salariilor în Europa.
    Cum?
    Prin inflație repetată și indexarea salariilor cu jumătate față de inflație.
    Salariile vor deveni tot mai mari și vei putea cumpăra tot mai puțin.
    Dacă eram plătiți în monezi de aur acum inflația nu exista și economia se prăbușea imediat.
    Așa ne tot lungim cu tot fel de artificii că sa nu cadă economia, și asta se întâmplă din 2008 de la criza imobiliară. Au folosit Toate șmecheriile posibile.




    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua, va impartasesc o buna parte din analiza dvs, la fel de riguroasa, precum toate celelalte. Ca sa imi fie mai clar. Ce ar trebui sa faca sau sa nu faca FED astfel incat SP500 sa coboare sub 5100? Credeti ca se va sparge acest prag inainte de sedinta FED din 18 septembrie? In alta ordine de idei, urmeaza alegeri electorale in US, iar orice crash bursier nu ar face decat sa creasca sansele lui Trump, ceea ce pietele de actiuni nu isi doresc. Tot hype-ul AI este sustinut de companii si institutii financiare care au pompat masiv in campania electorala a democratilor.
    In plus, un crash inainte de noiembrie ar scadea masiv avutia americanilor de rand, ceea ce, de asemenea, nu poate fi permis, deocamdata. O scadere a SP500 cu 1% determina o reducere a consumului americanilor cu 0.3%, ceea ce nu este putin deloc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu confunda occidentalul cu stapanul lui, evreul. Pentru ca aici e problema. China de azi nu ar fi existat fara evrei. Asta a facut Comunismul peste tot, a modernizat. A modernizat inainte de orice. A eliminat ramificatiile genetice cu potential de nesupunere (aka genocid), si a creat "noul" om, omul protomasina, o simpla unitate de productie si consum.

    Inteleg ca ne place sa vorbim de "occidental", dar cand vorbim si despre evreu? Ca baietii astia lipsesc aproape cu desavarsire din scrierile tale. Mai zici cateodata, rar, despre Israel. Ori noi stim ca evreul nu traieste si actioneaza doar in Israel.

    RăspundețiȘtergere
  7. Bun. Să bem și sa dansăm.

    RăspundețiȘtergere
  8. Curiozitatea mea este alta. Și anume, dacă ceea ce urmează va fi palma peste ochii occidentului care ne va trezi la realitate sau... ultima lopată de pământ care va îngropa occidentul pentru mult timp?

    RăspundețiȘtergere
  9. nu are cum sa cada piata crypto odata ce s-au aprobat ETF urile pe Bitcoin si Ethereum....adica au pus mana pe ea aia cu bani multi ca blackrock

    RăspundețiȘtergere
  10. ❗️British MP and leader of the British Workers' Party George Galloway just declared that Russia under Vladimir Putin has become one of the most successful countries in the world.

    https://t.me/AussieCossack/22226

    RăspundețiȘtergere
  11. De ce la asiatici se fac video din-ăstea de Boss:

    https://t.me/AussieCossack/22220

    RăspundețiȘtergere
  12. Doar vine socialism-comunismul mai devreme. Nimic rau.
    Scaderea populatiei va fi si mai puternica. Ne aerisim mai repede.

    RăspundețiȘtergere
  13. Avand in vedere ca ne aflam intr-un Setup economic "asa de frumos" corelat cu ceea ce sa intamplat in pandemie ( cand parca totul a fost gandit la nivel central sa fie asa ) nu stiu de ce am senzatia ca si acum cineva a gandit si a planificat acest setup de mult timp, astfel incat din toata afacerea sa castige cine trebuie iar gusterii sa plateasca factura....Waren Buffet vinde din actiuni si "sta" pe chash, probabil in asteptarea momentul de a recumpara ieftin...cei care trebuie sa isi faca exiturile si sa marcheze profiturile o fac discret si in cantitati mici, iar la momentul oportun "cineva" va apasa pe butonul de panica, nu inainte de a fi totul "configurat".
    Presupunand ca eu as fi BlackRock, si as detine direct sau prin intermediari 90% din activele lumii ( occidentale si nu numai) faptul ca acele active costa 100 de dolari sau 100.000 de dolari pt mine e tot aia - eu tot atata avere am in realitate. Pot sa o "numerotez" in bani sau in dolari cum vreau sau cum imi place... E ca si cand ai avea o casa, un teren si niste animale + 1 Tractor si ceva unelte agricole din care sa iti produci mancarea si cu care sa poti sa iti faci treaba. Cat costa ele intr-o anumita moneda e irelevant atat timp cat tu poti sa produci in continuare mancarea de care ai nevoie si tu esti stapan pe ele.

    RăspundețiȘtergere
  14. Domne ai anuntat scaderea si n-a venit, nu zic ca nu va veni, dar trebuie sa fie niste factori catalizatori mai puternici

    RăspundețiȘtergere
  15. Doar o mica mostra despre minunata tehnologie a nemtilor in general si a grupului VW in particular...
    Hai neamule sari cu banu' ca doar "ai valoare" si in mod sigur "esti cineva"!

    https://autolatest.ro/stiri/volkswagen-group-a-anuntat-oficial-ca-renunta-la-masinile-electrice-pentru-ca-lanseaza-platforma-trinity-abia-in-anul-2032/

    https://autolatest.ro/stiri/vanzari-audi-sunt-in-colaps-in-china-motiv-pentru-care-germanii-vor-vinde-masini-fara-sigla-audi/

    https://autolatest.ro/stiri/in-china-vw-vinde-un-passat-special-pe-benzina-sub-numele-de-volkswagen-magotan-380-tsi-164-cp-dsg7-cu-26-000-euro/

    https://autolatest.ro/stiri/skoda-enyaq-iv-este-un-esec-pe-toate-pietele-din-europa-vanzari-catastrofale/

    https://autolatest.ro/stiri/dupa-colapsul-din-china-marca-skoda-afiseaza-vanzari-catastrofale-si-in-india-a-patra-piata-mondiala-ca-numar-de-automobile/

    https://autolatest.ro/stiri/skoda-vrea-sa-utilizele-tehnologia-hybrid-si-phev-de-la-mg-motors-consum-mediu-3-8-litri-si-autonomie-de-1-600-km/


    https://autolatest.ro/stiri/detalii-oficiale-cu-noua-generatie-mg-zs-hev-de-194-cp-vanduta-cu-23-400-euro-cu-tva-inclus/



    Pana unde poate ajunge nesimtirea si oligofrenia:
    https://autolatest.ro/stiri/google-introduce-in-maps-navigatia-contextuala-audio-targetata-pe-baza-a-ceea-ce-asculta-soferul-la-radio-google-contextual-audio-navigation/

    RăspundețiȘtergere
  16. "Panourile solare sunt un junk tehnologic cu care China a epuizat Europa. Și dacă acum a epuizat-o financiar, stați să vedeți peste un deceniu, când actualele panouri vor ieși din uz și nu se vor găsi soluții pentru stocarea lor! La fel stă treaba și cu mașinile electrice. Cele scoase din uz umplu câmpurile deoarece recuperarea materialelor de pe ele este atât de complicată încât pentru un business de procesare a deșeurilor devine imposibilă."

    Aceste lucruri ar fi trebuit fi arhicunoscute de catre oricine, ca nu sunt nici un secret, dar nu te poti pune cu prostii elitisti cu creierul cat nuca.

    https://www.bursa.ro/panourile-solare-din-germania-imbatranesc-si-mor-prematur-chiar-si-cele-din-noile-generatii-60337058

    https://autolatest.ro/stiri/europenii-de-rand-nu-stiu-ca-masina-electrica-te-costa-5-000-euro-sa-o-reciclezi-la-sfarsitul-vietii/

    https://autolatest.ro/stiri/un-sofer-de-porsche-taycan-audi-e-tron-este-pus-sa-plateasca-46-000-euro-pentru-baterie-noua/

    https://autolatest.ro/stiri/tesla-recunoaste-ca-masinile-sale-sunt-de-unica-folosinta-adica-nu-se-mai-pot-repara-chiar-si-in-caz-de-accident-minor/

    https://autolatest.ro/stiri/asigurarea-masinilor-electrice-urmeaza-sa-creasca-cu-40-fata-de-cele-pe-benzina-sau-diesel/

    https://autolatest.ro/stiri/asiguratorii-incep-sa-refuze-sa-mai-emita-polite-casco-pentru-masinile-electrice-ev-dauna-totala/




    "Dacă însă atunci criza a fost una la nivelul unui stat, criza auto de acum va fi una la nivel continental sau chiar mondial. Singura șansă a europenilor este gruparea tuturor producătorilor auto într-o singură entitate și restructurarea drastică a managementului de la A la Z."

    Si ce folos daca produci aceleasi junk-uri nefiabile, pline de tehnologii invechite sau de briz-briz-uri inutile si vandute la supra pret?

    Ce au rezolvat grupul Renault-Nissan-Dacia-Mitsubishi ale caror motoare si transmisii (manuale) nefiabile si scumpe de reparat le gasesti burdusite si in Mercedes-uri? Transmisiile automate oricum sunt junk-urile produse de germanii de la Getrag.

    Ce au rezolvat noul grup Stellantis format din PSA + FCA cand ei produc tot junk-uri la suprapret pe intreaga lor gama (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel/Vauxhall, Peugeot, Ram)? Sa nu mai vorbim si despre faptul ca o gramada de motoare mici si transmisii de la ei le gasesti inclusiv in BMW-uri.

    Ce au rezolvat grupul Volkswagen care aproape ca s-a unit cu Ford cand ambii produc junk-uri nefiabile la suprapret, iar mai nou produc inclusiv aceeasi masina pe care doar schimba sigla? Vezi de exemplu VW Amarok - Ford Ranger, sau VW Transporter - Ford Transit Custom, sau VW Caddy - Ford Tourneo Connect. Sa nu mai vorbim de faptul ca absolut tot ce ating rahatii astia de la VW se alege praful. Vezi de ex cum transforma MAN in marca "premium" de te usuca la mentenanta si reparatii, sau cum transforma Scania din "marca de performanta" cu motoare in V in marca de duzina cu motoare in linie de la MAN, toate astea pentru si mai multi bani.

    Lasa-i sa moara toti, da-i in gatii ma-sii de impostori si de sarlatani!
    Ai ajuns sa dai pe un rahat de masina de duzina cu tehnologie de peste 20 de ani mai mult decat pe o garsoniera confort 1 in Bucuresti doar ca sa le sustii vesticilor "socialismul multilateral dezvoltat" si milioanele de asistati social si de cimpanzei ciuciunghezi pe care ii importa cu milioanele de prin toate gropile de gunoi ale lumii?
    Oricum omenirea si nici macar Europa nu are nevoie de catralioane de marci de masini scumpe si de proasta calitate care se deosebesc doar prin forma, neaducand nimic nou tehnologic sau performant.



    Sa vezi ce jale si ce foamete va fi in socialista Europa, tinand cont ca industria auto si cea de componente/subansamble este principalul motor economic. Cate parfumuri, vinuri, branzeturi, ceasuri si trente "da lucs" sa vinzi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perfect spus! Industria auto de 10 15 ani aoroape nimuc nou cu adevarat si fiabil, doar senzori problematici si cam atat, vopsele pe baza de apa, suspensii slabe mecanic, distributii gresut proiectate, cutii slabe pretentioase, dar marjeting cat casa poporului

      Ștergere
  17. China a dus socialismul pe culmi nebanuite.

    China este dovada ca socialismul este functional, nu comunismul primitiv anti-uman de tip albanezo-roman.

    Toate statele dezvoltate sunt socialiste (interventie statala majora) Japonia, Korea, Taiwan, tarile scandinave, Tarile de Jos, SUA, etc.
    Profiturile sunt privatizate, iar pierderile socializate, asa se intampla in neo-liberalismul devenit dogma mainstream din anii '80.

    Cititi " 23 Things They Don't Tell You About Capitalism" (2010) - Ha-Joon Chang pentru a va mai curata gandirea de indoctrinarea neo-liberala cu care ati fost intoxicati in 35 de ani de postdecembrism salbatic.

    Problema relativ recenta a Occidentului (incepand cu 1980) este ca statele socialiste sunt subordonate corporatiilor fasciste.

    RăspundețiȘtergere
  18. Pe de o parte, cica tot romanul este proprietar de casa!
    Pe de alta parte, cica cererea de case este mare.
    Oricum:

    cum pizda ma-sii tot creste cererea de case, cand populatia Romaniei se reduce an de an?

    Cererea de case o creste intradevar, dar numai sustinuta de la imigranti! Altfel, daca nici imigratia nu explica cresterea cererii de case, atunci, ea nu are alta explicatie decat: propagandistica, ca sa se faca "bula" imobiliara ... si apoi spargerea "pietii"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt unii care cumpara apartamente/case ca investitii imob. pe care le ofera de inchiriat. Aici se duc o mare parte din banii negri. Te-ai gandit la asta?

      Ștergere
    2. Si cati chiriasi straini sa tot vina la munca si la studii in Romania, ca sa tot creasca cererea, pretul chiriei, si pretul locuintei inchiriate?

      Ștergere
  19. Se face pakistanezul cetatean roman, si contribuie la fondul public de pensii, care la el in lumea a 3 a nu exista .... si trebuie sa munceasca pana cand cade din picioare de batranete si boala!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate nu ai observat dar este bataie mare pe imigranti de oriunde, nu mai conteaza care sa figureze in orice capacitate, conteibuabil sau nu.
      Recent si rusii si americanii au simplificat procedurile de cetatenie la nivele ridicole. Efectiv este sufiecient sa stii sa respiri, sa transformi O2 in CO2, atat, si esti inclus pe lista pentru cetatenie.
      Deci clar disperarea asta dupa fiinte umane care sa ne populeze spatiul vital inseamna ceva concret pentru ei, CARE STIU CE STIU, ...intr un viitor apropiat.
      Oare de ce o fac intr un fel asa de frenetic!? Oare ce stiu ei ca se va intampla cu o parte din populatia locala?

      Ștergere
  20. Traim într-o lume dementă si abia aștept să vina resetul !...sigur o sa vina ...pana in 2032 sigur.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @20:02
      Domnisoara,
      Dementa va ramane indiferent de situatie. Nu ti este clar ca acest wok dement a fost creat special pentru a- ti facilita tranzitia catre marea resetare, pentru ca tinerii supravietuitori sa faca absolut tot ce li se va cere in schimbul “ fericirii” si a lipsei de griji.
      Vei manca insecte si vei fi fericit.

      Ștergere

Atenție! Comentariile sunt supuse moderării și vor fi vizibile după o perioadă cuprinsă între 1 și 4 ore. Sunt permise doar comentariile care au legătură cu subiectul.
Pentru discuţii mai flexibile folosiţi canalul de Telegram Dan Diaconu(t.me/DanDiaconu)